مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

فلاتر یک کادر‌ورک متن‌گشوده برای گسترش نرم افزار‌های گوشی میباشد که بوسیله کمپانی گوگل در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و بر گویش اپلیکیشن‌نویسی دارت درج شده میباشد. دارت یک گویش اپلیکیشن‌نویسی چندمنظوره و شی‌گرا میباشد. در واقع با به کارگیری از این ویجت طراحی اپلیکیشن در مشهد هاست که می‌توانیم نرم افزار متبوع را پیاده سازی کنیم و به استفاده کننده اکران دهیم. ویجت در فلاتر همچون اجزای UI در دیگر فریمورک‌ها (مانند View در اندروید) فعالیت می‌نماید. ویجت‌ها از تیم‌ای از اجزا درست شده‌اند که برای اکران داده ها و تعامل با مخاطب در صفحه ها UI بکار می روند. از روش ویجت‌ها، می توانید تمامی چیز را از متن، دکمه‌ها، تصاویر، لیست‌ها و حتی صفحه ها را ساخت فرمایید.

ویجت فلاتر چیست؟
ویجت واحد مهم رابط کاربری در Flutter میباشد. ویجت‌ها موادسازنده ساختاری می‌باشند که برای ساخت و ساز صفحه ها و نرم‌افزار‌های گوشی به کار گیری می شوند. فلاتر به برنامه نویس ها این قابلیت و امکان را می‌دهد تا با یکبار کدنویسی نرم افزار های اندروید و iOS را به صورت به طور کامل Native یا این که مستقر بسط دهند. برای تشکیل داد هر اپلیکیشنی آغاز از ویجت ها استارت میکنیم که حکم بلوک های خالق برنامه را دارا هستند.

تصویر متحرک بالا نماد دهنده رابط کاربری تشکیل شده با استعمال از ویجت ها میباشد.

همینطور بخوانید» بازار شغل اپلیکیشن نویسی اندروید چه گونه میباشد؟

گروه بندی اشکال ویجت در فلاتر:
مجموعاَ هر عنصری که در رابط کاربری نرم افزار های نوشته با لهجه فلاتر را مشاهده می‌کنید یک widget می باشد. متن, تصویر, دکمه ها و… همگی یک نوع ویجت می باشند.

ویجت ها به صورت پیش فرض قابلیت تغییر تحول داده ها را به برنامه نویس ها نمیدهند و تک تک اعضای آن از نوع final میباشد. البته درین در بین نوعی از ویجت ها وجود دارا‌هستند که مشمول یک State می شوند و می‌توانند در حین اجرای اپ داده ها ذخیره گردیده در خویش را تغییر‌و تحول دهند. بدین نوع از widget ها که قابلیت و امکان تغییر تحول داده ها را دارا هستند Stateful Widget و به نوع دیگر آن Stateless Widget میگویند.

گونه های ویجت های فلاتر مبنی بر کاربرد آن ها:
widgetها براساس کاربرد آن ها به گروه بندی های گوناگون تقسیم می گردند.

Accessibility: این ویجت ها قابلیت دسترس پذیری نرم‌افزار را ارتقاء می دهند. اندازه فونت, کنتراست کاغذ و خیلی از مسائل در دسترس پذیر بودن یک نرم افزار اثر دارااست.
Animation: این نوع از ویجت ها برای ایجاد کرد و اکران برنامه کودکان و حرکات متفاوت در نرم افزار استعمال می‌گردد. ویجت های Hero, Fade, Scale از پر استفاده ترین ویجت های این نصیب می‌باشند.
ویجت های منحصر به فرد اکران متن, تصویر, آیکون
Cupertino: ویجت مختص پیاده سازی های مربوط به رابط کاربری iOS
Widgetهای لایه ای
Widget های منحصر تعامل با مخاطب مثل دکمه ها: این ویجت ها در فلاتر برای رئیس رویدادهای لمسی و هدایت یوزرها به سمت اکران‌های متعدد در نرم‌افزار ساخت‌و‌ساز می گردند.
همینطور بخوانید » فراگیری نصب فلاتر | تفاوت فلاتر و ری اکت | معرفی کتابهای فلاتر | نقشه روش فلاتر | کارتون ها در فلاتر | معماری BLoC در فلاتر

گونه های ویجت ها در فلاتر
اکنون که میدانیم ویجت چیست و چه کاری ایفا میدهد وقت آن رسیده که بدانیم یک‌سری نوع ابزارک یا این که ویجت (Widget) داریم پیش خیس راجع‌به کیفیت گروه‌بندی آن ها کلام کردیم. این نصیب راجع‌به اشکال آن ها حرف خوا‌هیم ذکر کرد.

Flutter تیم‌ای عظیم از ابزارک‌های داخلی مانند متن، buttons، slider، لیست‌ها، چینش‌ها، ردیاب حرکات، کارتون‌ها و … را دارااست و طراحان فلاتر به صورت مداوم ابزارک‌های بیشتری را تحت عنوان نیاز گسترش‌دهندگان به آن اضافه می‌نمایند.

البته مستقل از ابزارک‌های داخلی، میتوانید ابزارک‌های خویش را با اعتنا به نیاز خویش ساخت و ساز فرمایید. در اموزش اپ نویسی فلاتر (Flutter) ابزارک‌ها به دو مجموعه تقسیم شوند:
 

  • ۰۳/۰۶/۲۹
  • دیزاین اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی