در بالا ما می بایست به پروژه خویش اذن دهیم که دیتا طراحی اپلیکیشن بایندینگ را فعال نماید. برای اعمال این فعالیت ما نیاز داریم که عنصر دیتا بایندینگ را به فولدر build.gradle در پروژه خویش اضافه کنیم:
android {
compileSdkVersion 29
buildToolsVersion \"29.0.2\"
defaultConfig {
applicationId \"com.tomerpacific.example\"
minSdkVersion 15
targetSdkVersion 29
versionCode 1
versionName \"1.0\"
testInstrumentationRunner \"androidx.test.runner.AndroidJUnitRunner\"
dataBinding { //<-------
enabled = true
}
}
buildTypes {
release {
minifyEnabled false
proguardFiles getDefaultProguardFile(\'proguard-android-optimize.txt\'), \'proguard-rules.pro\'
}
}
}
آن گاه که پروژه خویش را مجدد فعالسازی کردیم خواهیم توانست کلاس مرتبط با داده های خویش را ساختوساز کنیم که از آن برای دیتا بایندینگ لایه خویش به کار گیری خوا هیم کرد.
package com.tomerpacific.example
import android.graphics.drawable.Drawable
data class ButtonData(val buttonText: String, val buttonImageSrc : Drawable)
به طبع بدین نکته دقت داشته باشید که کلاس ButtonData ما دارنده دو فیلد است:
buttonText که در تحت تصویر ما نمایش داده میشود.
button Image Src که مسئولیت تصویر دکمه مارا بر عهده داراست.
در حالتی که ما مستلزم داده های بیشتری باشیم صرفا کافی میباشد که فیلدهای بیشتری را به کلاس خویش اضافه کنیم.