مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

آیا می‌خواهید توجه بازدیدکنندگان را برای خرید از وب‌سایتتان جلب نمائید؟ یا مشترکان بیشتری را در خبرنامه خود بخواهید؟ و شاهد انفجار نرخ تبدیل خود شوید؟ تمامی آنچه شما نیاز دارید، به کارگیری از فراخوان دعوت به فعالیت یا دکمه CTA  می باشد. طراحی اپلیکیشن در شرایطی که می خواهید بدانید دکمه CTA چیست و چه اهمیتی در بازاریابی دیجیتالی دارااست، تا انتهای نوشته‌ی‌علمی همراه شوید!

CTA چیست
 استعمال از تکنیک CTA نه صرفا به وضوح چشم‌انداز شما را از بیزنس کسب‌وکارتان شفافیت میبخشد، بلکه باعث می‌شود که فعالیت‌های بازاریابی شما موثرتر باشد. رایا پارس این واژه مخفف Call To Action است که غرض آن، تشویق و فراخوان مخاطب به کلیک بر روی دکمه و جاری ساختن عملی می باشد.

CTA در یک وب‌سایت معمولا شامل متن‌های قابل کلیک، تصاویر یا دکمه‌هایی هستند که کاربران وب سایت را تشویق می‌کنند تا مسیر پیشنهادی تارنما را دنبال کرده و اقدامات مشخصی را اجرا دهند. اقداماتی مانند:

دکمه پرداخت، خرید یا افزودن به سبد خرید در فروشگاه‌های آنلاین
ثبت و دریافت آدرس اینترنتی مانند دریافت مجله هفتگی
دکمه یا لینکی که شما را به بازدید صفحه‌ی دیگری در سایت دعوت می‌کند.
دکمه‌ی “تحقیق‌ی بیشتر” که متن بدون نقص پست یک وبلاگ را نمایش می دهد.
ثبت نام و عضویت در وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها
یک بنر تبلیغاتی که برای کلیک کردن شما طراحی گردیده است
دکمه‌های به‌اشتراک‌گذاری مطالب
پیوند‌ها، دکمه‌ها یا فرم‌هایی که شما را به دانلود کردن یک پوشه یا نرم‌افزار دعوت می‌کنند.
اشتراک در یک سرویس
به‌عنوان مثال در سایت Mozila از مخاطب میخواهد که MOZ PRO را دانلود کند و برای تشویق از واژه و کلمه  Free (مجانی) در طراحی سایت خود به کار گیری کرده است.


راهنمای طراحی CTA
پس اینکه متوجه شدید CTA چیست و چه کاربردی قادر است داشته باشد. اینک نوبت اینست که بتوانید با به کار گیری از روند تحت برای و‌ب‌سایت خود همچنین آیتم یا دکمه‌ای را طراحی کنید تا با استعمال از آن، بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت خود جذب نمایید:

۱- اهداف خود را بشناسید
اولین قدم برای تشکیل داد CTA به ریشه حضور شما در فضای اینترنت برمی‌گردد. شما باید فهم روشنی از اهداف خود داشته باشید و از خود بپرسید که چرا سایت خود را راه‌اندازی کرده اید؟ و در‌پی کسب چه هدفی هستید؟

۲- دکمه شامل جمله‌ها کوتاه و هویدا باشد.
CTAها مختصر و موثر میباشند و اقدام مربوطه را کوتاه و گویا بیان می‌کنند. برای مثال: فولدر pdf را دانلود کن، وسیله مورد نظر در سبد خرید قرار داده شده است، عضو اشتراک‌نامه ما شوید، صندلی خود را در همایش ما رزرو فرمائید، همین هم اکنون ثبت نام کن، بدون‌پول امتحان کن و … .

۳- به کار گیری و جهت‌دهی به حالت‌های گفتاری
برای مجبور ساختن کاربران برای کلیک بر CTA باید از زبانی استفاده کرد که به سمت اقدام سریع جهت‌دهی شده باشد یا به عبارتی بلافاصله مخاطب را به سمت اقدام سوق دهد. CTAها معمولا با یک فعل توانمند یاروهمدم می باشند تا مشخص شود که بعد از کلیک روی آن چه اتفاقاتی خواهد به‌زمین‌خورد.

۴- به کاربران انگیزه و شوق و اشتیاق دهید
وقتی از کاربران وب سایت درخواست می‌کنید تا کاری را برای شما جاری ساختن دهند، خوب هست شما نیز در قبال آن کاری برای آن‌ها ایفا دهید. با فراوانی آیتم‌ها و اطلاعات در نزدیکی آنلاین، کاربران حق دارا‌هستند تا سود و ضرروزیان هر اقدامشان را در لحاظ بگیرند. پس در شرایطی‌که می خواهید CTA قدرتمندی داشته باشید، باید مطمئن شوید که پیشنهادی که به مخاطب می‌دهید قیمت کافی و مشخصی برای او داشته باشد.

  • ۰۱/۰۷/۱۹
  • دیزاین اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی