امروزه بسیاری از شرکتهای کودک و شروع آپ ها، منحصرا و یا این که تا حد متعددی بر روی یک نرم افزار متمرکز میباشند. به همین برهان دارایی موردنیاز برای پیاده سازی و کیفیت و چگونگی طراحی برنامه برای آنها از اهمیت متعددی برخورداراست. همینطور، سازمان ها و اشخاص متعددی وجود دارااست که با دقت به تغییرو تحول الگوی کردار مشتریان خویش و تمایل آن ها به استعمال از نرمافزارهای موبایلی، قصد دارا هستند سرویس ها خویش را از روش نرم افزار نیز ارائه دهند. با دقت به مفاد اورده شده، در ادامه قصد داریم به پژوهش معیارها و عواملی بپردازیم که در هزینه تشکیل داد اپلیکیشن موثر می باشند. طراحی اپلیکیشن در مشهد
چه طور می اقتدار مخارج تشکیل داد برنامه را تقریب زد؟
راجعبه برنامه ریزی موبایل یک کدام از مواقعی که برای تقاضاکنندگان از التفات متعددی برخوردار است موضوع هزینه آحاد گردیده ساخت نرم افزار هست. کلاً هزینه ساخت اپ به دست اندرکاران متعددی بستگی دارااست. ارزش پیاده سازی اپلیکیشن برای کمپانی خرد و شروع آپ با کمپانیهای تعالی و کمپانی هایی مانند اینستاگرام که منحصرا سرویس ها خویش از روش نرم افزارهای قابل انعطاف افزاری ارائه میدهند، با هم مختلف میباشد. البته کلاً مفاد ذیل در تقریب بها پیاده سازی اپلیکیشن تاثیرگذار میباشند:
نوع رابط کاربری (User Interface) یا این که به اختصار UI مایحتاج
تجربیات کاربری (User experience) یا این که به اختصار UX متبوع
گرافیک نرم افزار
خصوصیتها و قابلیت و امکان های اپلیکیشن
نوع و عدم وضوح مقر داده مایحتاج برای اپلیکیشن
نوع محتوا
چه عواملی در نرخگذاری تشکیل داد اپلیکشن اثر گذار میباشد؟
ازآنجاکه مخارج تشکیل داد نرم افزارها بسیار گوناگون میباشد، از جنبههای گوناگون بایستی آیتم مطالعه قرار گیرند. دراین قسمت به معرفی برخی از مهمترین عواملی می پردازیم که در نرخگذاری ایجاد کرد یک اپلیکشن مفید هستند.
به صورت کلی، هزینه تشکیل داد نرم افزار بر طبق مختصات، پیچیدگی و نوع پلتفرم تعیین می شود.
هزینه برنامه ریزی؛ پیاده سازی به معنای ایجاد کرد یک طرح و یا این که طریق تعامل با یوزرها میباشد. یک نقل عهدوپیمان از استیو جابز به شهرت رسیده است که میگوید پیاده سازی صرفا صورت ظاهری و رمانتیک وجود ندارد، پیاده سازی روش کارکرد فرآورده میباشد. در پیاده سازی و توسعه اپلیکیشن های گوشی باید جنبه هایی مانند پیاده سازی بصری، رابط های کاربری و تجارب کاربر، نشانه، نشانه تجاری و غیره در لحاظ گرفته شود.
برای تشکیل داد برنامه متبوع خویش میتوانید از پوسته های فراهم و یا این که قابل انعطاف افزارهای نرم افزار ساز نیز به کار گیری فرمایید. اما بهتر میباشد که با دقت به آشنایی خویش از بازار و مشتریانتان جهت ساخت نرم افزار مبادرت فرمایید.
هزینه ایجاد کرد نرمافزار به وسیله فریلنسرها و کمپانیهای پیاده سازی اپلیکیشن مختلف است. معمولا شرکتهای قابل انعطاف افزاری هزینه بیشتری اخذ می نمایند و معیار پاسخگویی کمتری داراهستند.
بها پیاده سازی برنامه هایی که نیاز به سرور بک اند (Back end) دارا هستند و یا این که از روش API به تبادل داده می پردازند، بیشتر میباشد.
فراموش نکنید که برای حفاظت، داده، سرور، ابر (Cloud) ، بازاریابی و بقیه مخارج جانبی نیز باید دارایی در لحاظ بگیرید.
این نوشته ی علمی رو مسلما مشاهده کنید:
نکات پیاده سازی برنامه و اصلی ترین نکات برای یک نرم افزار موفق
آیا هزینه ایجاد کرد نرم افزار سیستم ادله اندروید با iOS مختلف است؟
کلاً، سه سیستم برهان مهم برای تلفن همراه وجود دارااست که دربرگیرنده اندروید،iOS و ویندوز است. برای دستیابی به شایسته ترین منفعت، عالی میباشد برنامه اختصاصی به هر کدام از این سیستم دلیلها را تهیه فرمایید. بارگذاری اپلیکیشن های اندروید در پلی استور (Play Store) نسبتا سهل میباشد، البته اپلیکیشن های iOS پیش از اینکه درApp Store انتشار یابند، بایستی بوسیله اپل تست و تحقیق شوند. با اینکه کدهای مرتبط با برنامههای گوناگون شبیه می باشد ولی معمولا هزینه ایجاد کرد اپلیکیشنهای iOS بیشتر از سیستم دلیلهای دیگر می باشد.
آیا افزدون امکان ها در ترازو هزینه ساخت اپ اثرگذار می باشد؟
یکی پارامترهایی که بر بها پیاده سازی اپلیکیشن اثر میگذارد، تعدا و نوع خصوصیت هایی میباشد که گرایش دارید در نرمافزار شما وجود داشته باشد. شما میتوانید مبنی بر نیاز و نوع تجارت خویش، امکانهای متبوع خویش را گزینش فرمائید. پیرو قصد داریم شما را با برخی از این قابلیت و امکان ها آشنا نماییم.
به حیث میرسد فقید امروز با برنامه ها فعالیت دارد و برای بخش اعظمی از نیازهای عموم یک نرم افزار موبایلی ساخته شده است. نرمافزار هایی که به خوبی پیاده سازی گردیده اند، دیده نواز هستند و شمارا به به کارگیری از آن وا می دارا هستند، در حالی که نرم افزار های ضعیف در شما رغبتی ساخت نمیکنند و آنچه را که میخواهید، ایفا نمی دهند.
در حالی که برخی از اصول اول مانند امکان به کار گیری، تلاش و طرح بندی به بهبود تجربیات مخاطب یاری می نماید، اما یکی مهم ترین مواقعی که در باب اپلیکیشن ها وجود دارااست، مختصات هستند؛ چه نبود موردها مورد انتظار یا این که استعمال نادرست از مفاد جانور.
وقتی که ایده اساسی، طرح و رنگ نرم افزار خویش را به صدق اخذ کردید، می بایست راجع به آنچه مشتری حقیقتا میخواهد تصور کنید، چون در شرایطیکه شما نیازهای اورا برآورده نکنید، یک حریف ممکن میباشد این فعالیت را اجرا دهد و در سود شما میتوانید تجارت قابل توجهی را از دست بدهید. چند خصوصیت وجود دارااست که بعضا از آنها بایستی در اپلیکیشن شما مو جود باشد، البته بخش اعظمی از آنان نرم افزار شما را برجستهخیس می نمایند. بهدنبال به معرفی برخی از قابلیت و امکانها و خصوصیتهایی میپردازیم که استعمال آن ها میتواند بر هزینه ایجاد کرد نرم افزار اثر بگذارد.
آسانی: بخش اعظمی از اشخاص شکیبایی متعددی برای کلنجار رفتن با یک اپلیکیشن را ندارند و در حالتی که استفاده از نرمافزار خیلی بغرنج باشد، عشق آنها بهسرعت از میان می رود. اگر مشتری شما نتواند باگاز و به راحتی به نیازمندی های خویش دسترسی پیدا نماید، ناامید گردیده و این فعالیت را به روشی دیگر (احتمالا با به کار گیری از نرمافزار حریف) اجرا میدهد.
سرعت: بارگیری سریع شیتهای نرم افزار، امر حیاتی در توصیه ساخت اپ میباشد. هیچ کس دوست ندارد انتظار بکشد، به ویژه زمانی مجموع آن چیزی که می ببینند یک نشان بار گذاری برگه هست و این ناامیدی خیلی زود مکان خویش را به کسالت و در فایده تصمیم برای استعمال از یک نرم افزار جایگزین خوب می دهد.
وضوع مطلوب تصاویر: در حالی که شما می بایست فی مابین سرعت لود اپ و کارایی و وضوح تصاویر تعادل تولید فرمائید، می بایست اعتقاد حاصل نمائید تصاویری که در صفحات نرم افزار شما وجود دارااست، به اندازه کافی جزئیات مایحتاج مخاطب را اکران میدهد.
امنیت: امنیت در وب در هم اکنون تبدیل شدن به یک مورد حیاتی است و این گزینه برای نرم افزارهای تلفن همراه نیز صدق می نماید. مخصوصا در نرم افزار های کاربردی که داده ها فردی حساس مانند داده ها مالی و کارتهای اعتباری را ذخیره می نمایند، محافظت امنیت به طور کامل ضروری میباشد.
قابلیت کاوش: شاید این خصوصیت در نگاه اولیه معمولی به نظر می رسد البته اکثری از اپلیکیشن ها دارنده این امکان اساسی نیستند. در مفاد بسیاری یوزرها از آن به کارگیری می نمایند، درحالتی که چه در نرمافزار های بازی کاربرد چندانی ندارد، البته در نرم افزار های کسب و کار و شبکه های عمومی ضروری میباشد.
پوش نوتیفیکیشن (PUSH NOTIFICATION): ارسال آنها آسوده خیس از پست الکترونیک میباشد و مانند اکثری از ایمیل ها در فایل هرزنامه قرار نمی گیرند. پوش نوتیفیکیشن ها میتوانند به طور متنی یا این که گرافیکی باشند و ازآنجاکه تنها برای یک استفاده کننده خاص ارسال میشوند، خوب از پیام های ناخواسته میباشند و احتمالا گزینه اعتنا وی قرار میگیرند.
واکنش استفاده کننده (User feedback) : درصورتیکه میخواهید یک نرم افزار خوب داشته باشید، باید همواره در جست و جویبار راهی برای رفع نواقص و بهبود عملکرد آن باشید که شایسته ترین روش برای دستیابی بدین داده ها این است که از خویش استفاده کننده بپرسید. با قرار دادن یک دکمه برخورد روی اپ، مشتری را قوی می سازید تا به شما بگوید که چه چیزی سبب عالی شدن آن میشود.
آپ تو دیت رسانی ها (Updates) : بعد از اخذ برخورد، میتوانید به طور فرصتای اپلیکیشن خویش را بهروزرسانی نمائید. جاری ساختن این فعالیت به شما یاری می نماید تا محصول بهتری ارائه دهید و مشکلات امنیتی احتمالی را رفع فرمایید. بهروزرسانی ها نرمافزار شمارا کارآمد نگه می دارا هستند و بیشتر از آنچه مخاطب نیاز داراست به وی میدهند.
ترکیب با نقشه گوگل (Google Maps integration) : در حالتیکه که در برنامه شما نیاز به استیناف شرایط جغرافیایی کاربرد وجود داشته باشد، می توانید از قابلیت مخلوط نرم افزار با نقشه گوگل استعمال کنید؛ اما این کار ابهامهای مرتبط با خویش را دارااست.
چت (Chat) / پیام رسانی (Messaging) : این یک خصوصیت اساسی برای اکثری از نرم افزار ها میباشد که پیچیدگیهای متعددی دارد و به طرزهای مختلفی می توان آن را پیاده کرد. جمعاًَ شما بایستی معین فرمائید که به چه نوع چتی نیاز دارید؟ آیا قابلیت و امکان ارسال پیام مستقیم به فرد متبوع شماست یا این که چت گروهی میخواهید؟ آیا نرم افزار بایستی از جابجایی پوشه نیز حمایت نماید؟ آیا پیام ها و سابقه یوزرها را بایستی ذخیره نماید یا این که بعد از مدتی خاص به صورت اتومات حذف خواهد شد؟ حالت آفلاین داشته باشد؟ آیا شکلک در آن وجود داشته باشد؟ آیا نوتیفیکیشن وجود داشته باشد (ارسال، مشاهده، بار گذاری و غیره)؟
سیستم پرداخت: آیا قصد دارید اپلیکیشن شما با یک یا این که چندین سیستم پرداخت مانند پیپل (PayPal) ترکیب گردد؟ پیشرفت دهندگان می توانند بیشتر آنها را مستقیما از روش API در یک اپ ترکیب نمایند.
خرید درون نرم افزار (In-app purchase) : در بعضا از برنامهها قابلیت و امکان خرید بدون واسطه فرآورده یا این که سرویس از باطن نرمافزار برای یوزرها وجود داراست.
تبلیغات: شاید اشخاص اکثری تصور نمایند تبلیغات موبایلی (Mobile advertising) یک متن بی آلایش، بنر یا این که تبلیغات پاپآپ (Pop-up ad یا این که Pop-ups) میباشد که هنگام شغل با اپلیکیشن در کاغذ گوشی ظواهر میشود. اما تبلیغات بالاتر از این مفاد میباشد و میتواند به طور سفارشی ساخته شوند.
رسانه استریم (Streaming media): یک نوع محتوای یک سری رسانه ای میباشد که همزمان با ارسال از سمت فرستنده محتوا، به وسیله گیرنده آن قابل اکران میباشد. به عبارت دیگر، گیرنده محتوا نیاز ندارد که آغاز مجموع محتوا را دانلود نماید تا بتواند آن را اکران بدهد. هزینه اجرای آن به عامل ها مختلفی بستگی دارااست. اولیه، منطق نرم افزار و پردازش اطلاعات. آیا اطلاعات در حین حقیقی و واقعی به یک سرور ارسال میگردند و از آنجا منتقل میشوند یا این که از روش گزینه ضبط و ارسال (record-and-send) از روش یک فایل محلی؟ ثانیا، از چه فرمت های ویدیویی/صوتی تامین میگردد؟ همینطور، پیکربندی مرتبط با دوربین های موبایل و اتصال وب یوزرها چه گونه میباشد.
پناه چندین زبانه (Multi-language) : در صورتیکه که نیاز داشته باشید نرم افزار شما برای ارائه خدمت به بخشها متفاوت از یک سری لهجه حمایت نماید.
به کارگیری از حسگرهای موبایل (Phone sensors) : بخش اعظمی از نرم افزار ها از حسگرهای موجود در گوشی به کارگیری می نمایند. از جمله، ژیروسکوپ (حسگری که سرعت چرخش را اندازه گیری می نماید) ، حسگر تاثیر انگشت، عجله سنج، تشخیص جهت تلفن، قدم شمار، سنسور روشنایی (برای تهیه و تنظیم نور و روشنایی صفحه به طور خود کار) و GPS، مثال هایی از این حسگرها می باشند.
- ۰۱/۱۲/۰۳