مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


در بالا با یک سوال آغاز میکنیم. چرا از صفت توده برای موبایل اندرویدی البته مفرد برای آیفون استعمال کرده‌ایم؟ در‌صورتی‌که شما برای خرید یک تلفن همراه هوشمند وارد بازار گردید از شما خواهند پرسید که تلفن همراه اندرویدی میخواهید یا این که آیفون. ولی در‌حالتی که از دنیای تلفن همراه‌های هوشمند بی‌خبر باشید احتمالاً برایتان سؤال می شود که‌این دو چه فرق‌هایی باهم دارا‌هستند؟ بازار لبریز میباشد از تلفن همراه‌های مختلف از برندهایی گوناگون با تنوعی بی‌شمار پس چرا همگی‌ی آنها درین طراحی اپلیکیشن در مشهد دو واژه و کلمه خلاصه می شود؟

جواب به‌این سوال در گرو ذکر مفهومی به اسم «سیستم‌دلیل» میباشد که سوای ارائه تعریفی بی نقص از آن نمی‌قدرت به مقایسه این دو پرداخت. از طرفی توضیح بی نقص این معنا در چارچوب این نوشته‌علمی نمی‌گنجد لذا به‌شکل مختصر تعریفی از آن ذکر خوا‌هیم کرد تا تفاوت تلفن همراه‌های اندرویدی و آیفون برای شما معنی‌خیس باشد.

سیستم ادله چیست؟
سیستم‌برهان به‌طور خلاصه به قابل انعطاف‌افزاری گفته می گردد که به وسیله آفریننده‌ روی هرنوع وسیله‌ی هوشمندی پیاده‌سازی می‌گردد تا مخاطب بتواند از آن به کارگیری نماید. درواقع یک دستگاه هوشمند فارغ از سیستم‌دلیل، وسیله‌ای بی‌سود میباشد که هیچ‌کاری را نمی‌تواند اعمال دهد. وظیفه‌ی سیستم‌استدلال آن میباشد که با رابطه با اجزای درونی دستگاه (طاقت فرسا‌افزار) بتواند یک دور و بر مجازی را به‌وجود آورد که استفاده کننده بتواند با آن شغل نماید و وظایفی که امروزه گذران امورات را سوای داشتن این داشتن این دستگاه‌های هوشمند غیرممکن نموده است، اعمال دهد.

بابیان این معنا پی می بریم که استدلال این دوگانگی برسر سیستم‌دلیل میباشد ولی سؤال آجل که مطرح میگردد آن میباشد که چرا اسم‌هایی که برای تفکیک این دو گروه به‌فعالیت برده می شود ارتباطی با یکدیگر ندارند؟ «آیفون» اسم تجاری تلفن همراه‌های تشکیل داد کمپانی اپل میباشد. درحالی‌که «اندروید» اسم موبایل وجود ندارد، اسم سیستم‌عاملی میباشد که روی طیف وسیعی از تلفن همراه‌هایی با مارک‌های متعدد پیاده‌سازی گردیده است. این درحالی‌میباشد که سیستم‌دلیل موبایل‌های آیفون iOS اسم داراست البته استعمال از اسم iOS برای تعیین نوع تلفن همراه رایج وجود ندارد. برای جواب بدین سوال نیز مایحتاج میباشد تاریخچه‌ای مختصر از هرمورد را گزینه تحقیق در اختیار بگذاریم.

iOS

در سال ۲۰۰۷ استیو جابز، نهاد‌گذار و مدیرعامل قبلی اپل، اولی آیفون را با سیستم‌ادله iPhone سیستم عامل 1 به بازار معرفی کرد. اسم این سیستم‌برهان به دوران سه سال محافظت شد، تااینکه با نشر iOS 4 در ژوئن ۲۰۱۰ این اسم به iOS تغییر‌و تحول کرد. سیستم دلیل iOS مختص به موبایل‌های آیفون میباشد که حق استعمال از آن فقط در انحصار کمپانی اپل میباشد؛ به‌این مضمون‌ که‌این سیستم‌برهان فقط روی تلفن همراه‌ های آیفون قابل انجام میباشد.

اندروید

سیستم‌برهان اندروید برای نخسین بار بوسیله اندی رابین در سال ۲۰۰۳ معرفی شد. در سال ۲۰۰۵ گوگل اندروید را خرید و عرضه سیستم‌دلیل اندروید به سازندگان تلفن همراه‌های هوشمند را شروع کرد. چنین بود که HTC در سال ۲۰۰۸ اولی موبایل اندرویدی به اسم HTC Dream را با اندروید 1.0 معرفی کرد.

مالکیت اندروید از سال ۲۰۰۵ تا به امروز به کمپانی گوگل وابستگی دارااست. اندروید یک سیستم‌دلیل منبع گشوده میباشد که فعلا گوگل توسعه و گسترش‌ی آن را برعهده داشته و کمپانی‌های مختلفی مجاز به استعمال از آن میباشند؛ به این مفهوم که هر تولید کننده‌ای میتواند از این سیستم‌استدلال در تولید ها هوشمند خویش به کار گیری نماید و حتی کد آن را سازه بر نیاز و ترجیح‌ خویش تغییر‌و تحول دهد.

نوشته‌ی علمی‌های مرتبط:
تاریخچه بدون نقص اندروید؛ ۱۵ سال با دوستداشتنی‌ترین سیستم‌استدلال تلفن همراه
چه طور نرم افزار های اندروید را در ویندوز 11 نصب کنیم؟ [یار و همدم با کلیپ]
پس با این مقایسه انگیزه این‌که چرا همه تلفن همراه‌های اندرویدی درمقابل آیفون قرار میگیرند برما آشکار می شود. درواقع تلفن همراه های آیفون تلفن همراه‌هایی میباشند که صرفا با سیستم‌ادله مخصوص کمپانی اپل یعنی iOS شغل می‌نمایند. به عبارتی‌طور که هیچ سیستم‌استدلال دیگری مانند اندروید روی آیفون قابل انجام وجود ندارد، سیستم‌استدلال iOS نیز روی هیچ تلفن همراه دیگری به‌جز آیفون چشم نمیشود.
 

  • ۰۳/۰۳/۰۷
  • دیزاین اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی