مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


عمل با UITableView در Xcode 5 با استعمال از Storyboard

وقتی که زمان یادگرفتن نرم افزار نویسی iOS را آغاز کردیم ، ما یک یادگرفتن درباره UITableView (نشست سوم) داشتیم و نشانه دادیم که چه طور با به کار گیری از Storyboard یک برنامه بی آلایش table بسازیم. این گرد‌همایی آموزشی یکی دوستداشتنی ترین جلسات آموزشی ما است. طراحی اپلیکیشن در مشهد با این درحال حاضر ، ممکن میباشد قابلیت اجرا این شغل از روش Xcode 5 به شما داده نشود. واپسین ورژن Xcode ، اذن استعمال از Storyboard را از روش Interface Builder نمی دهد. Storyboard ها دیگر مورد ازروی اراده در هنگام ساخت‌و‌ساز یک پروژه Xcode نو نمی باشند و به طور پیش فرض در Xcode قرار دارا‌هستند. یکی دلایلی که نمی توانیم فرایند فراگیری UITableView  در گرد هم آیی سوم را برای تولید نرم‌افزار نو در Xcode 5 دنبال نماییم ، همین مسئله میباشد.

به هر درحال حاضر ، تصمیم گرفتیم که فراگیری گرد‌همایی سوم را کاملا برای Xcode 5 و iOS 7 آپدیت رسانی کنیم و الان اینجا هستیم.

وارد فراگیری UITableView می شویم.

آغاز ، به‌این سؤال جواب می‌دهیم. Table View در نرم افزار آیفون چیست؟ Table View یکی موادسازنده UI متداول در نرم‌افزار های iOS است. بخش اعظمی از اپلیکیشن ها ، به هر طریقی ، از Table View برای اکران دادن لیستی از داده ها استعمال می کنند. شایسته ترین نمونه دراین باره برنامه داخلی Phone میباشد. مخاطبان شما در یک Table view اکران داده میگردند. نمونه دیگر، اپلیکیشن Mail میباشد. این برنامه از Table View برای اکران طومار ­های الکترونیکی صندوق پستی شما به کارگیری می­ نماید. Table View تنها برای اکران داده­ های متنی به کار گیری نمی ­خواهد شد. Table View اذن می ­دهد ، داده­ ها را در پوسته تصویر نیز نشانه دهیم. YouTube و Airbnb نمونه­ های بهتر برای این نوع کاربرد می ­باشند.

ساخت‌و‌ساز یک پروژه SimpleTable
با داشتن درکی از table view ، بیایید دست به فعالیت شویم و یک برنامه معمولی را ساخت نماییم. در شرایطی که در یادگیری نرم‌افزار نویسی iOS دور از شوخی میباشید ، تنها به تلاوت عصر های آموزشی اکتفا نکنید. تلاوت را متوقف سازید ، Xcode خویش را گشوده کرده و کدنویسی نمائید! این شایسته ترین طریق برای استیناف اپلیکیشن نویسی میباشد.

بعداز این که Xcode فعال‌ساز‌ی شد ، یک پروژه تازه با استعمال از تمپلت “Single View application” ساخت و ساز میکنیم.

برای ادامه فعالیت ، روی کلید Next کلیک می‌کنیم. مجدد ، مورد های لازم برای پروژه Xcode را کامل شدن می‌کنیم.

Product Name : اسم پروژه را SimpleTable قرار میدهیم.
Company Identifier : در حالتی که شما یک اسم دامنه دارید، می ­توانید از آن استعمال نمائید؛ در غیر این شکل، از اسم خویش یا این که از عبارت  “edu.self” استعمال فرمائید.
ClassPrefix: SimpleTable Xcode به صورت اتومات از پیشوند (prefix) برای اسم­گذاری کلاس به کار گیری می ­نماید. در آتی ممکن میباشد پسوند خویش را تعیین کرده یا این که حتی آن را خالی بگذارید. ولی برای این یادگرفتن، اذن دهید آن را معمولی نگه داریم و از “SimpleTable” به کارگیری کنیم.
Device Family: iPhone برای این پروژه صرفا عبارت “iPhone” را به کار گیری می‌کنیم.


برای ادامه روی کلید Next کلیک می‌کنیم. Xcode آن گاه ، محل ذخیره­ سازی پروژه “SimpleTable” را از ما می ­پرسد. یک فایل (به صورت نمونه روی دسکتاپ) برای ذخیره سازی پروژه خویش گزینش می نماییم. مورد Source Control را تعیین نمیکنیم. برای ادامه کلید “Create” را کلیک میکنیم. به آسانی ، یک فایل را برای انبارکردن پروژه خویش تعیین میکنیم. با تأیید ما ، Xcode به طور اتومات پروژه “SimpleTable” را بر طبق مورد هایی که ارائه کرده ایم ، می سازد. سود به دست آمده بعداز اجرا فرایند فوق می بایست مشابه تصویر پایین باشد:
 

  • ۰۳/۰۳/۲۱
  • دیزاین اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی