مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


عصر تکمیلی : شیوه سفارشی سازی دور‌نما و ظواهر Tab Bar طراحی اپلیکیشن در مشهد در کنار بیش تر از 700.000 اپی که در AppStore  وجود داراست ، اپلیکیشن شما نیز می بایست یک پیاده سازی خوب داشته باشد ، تا بتواند در کنار بقیه اپلیکیشن ها قرار گیرد. در صورتیکه برنامه شما ، از پیاده سازی های پیش فرض استعمال می کند ، سفارش میکنیم که با ساخت یه خرده تغییرات در آن‌ها ، ظواهر اپلیکیشن خویش را پاره ای خوب فرمایید. به شما این یقین را میدهیم که با اجرا این عمل ، معیار فروش نرم‌افزار شما بهبود یافته و نرخ دانلودهای بیشتری را به خویش تخصیص میدهد.

وقتی که یک نرم افزار دارای اسم و رسم را رسیدگی میکنید ، مطمئناً ، به پیاده سازی سفارشی tab bar آن ، دقت خواهید کرد. سؤالی که دربین خوا‌نندگان به وجود می‌آید ، کیفیت ساخت‌و‌ساز تغییر و تحول در ظواهر tab bar نرم افزار است. درین فراگیری ، ما به شما روش اعمال این شغل را علامت خوا‌هیم بخشید. با معرفی API مرتبط با Appearance در iOS 5 ،  سفارشی سازی در اختیار گرفتن های UI بسیار بی آلایش خیس گردیده و جلوه های منحصربه‌فرد به شخصی ،  به نرم افزار ها میدهد.

Appearance proxy یک شیء میباشد که از آن برای تغییر‌و تحول appearance پیش فرض شی ءها بصری مانند view ها و مورد های bar ، به کارگیری می‌کنیم. کلاس هایی که با پروتکل UIAppearance منطبق دارا هستند ، استعمال از appearance را حمایت می نمایند. برای عوض کردن appearance پیش فرض اینگونه کلاسی ، با به کار گیری از روال کلاس appearance ، شیء proxy آن را بازیابی میکنیم و متدهای شیء را برای تهیه مقادیر پیش فرض نو ، فراخوانی می‌کنیم. یک proxy object ، متدها و خصیصه های مرتبط با کلاس proxy خویش را جاری ساختن می نماید ، که با ماکرو UI_APPEARANCE_SELECTOR برچسب گذاری گردیده اند. مثلا ، میتوانیم با استعمال از شیء proxy ، برای تغییر تحول رنگ tint (از روش خاصیت progressTintColor یا این که trackTintColor ) از کلاس UIProgressView به کارگیری کنیم.

طبق مشی ، نرم‌افزار مثال ایی را برای فهم و شعور عالی مفاهیم سفارشی سازی ، خوا‌هیم ایجاد کرد. این نرم‌افزار قابلیت و امکان اجرایی ندارد ، البته ، تمرکز اساسی ما این میباشد که به شما آرم دهیم که به چه شکل Appearance API به عمل برده می گردد و ظواهر tab bar را که مشتمل بر رنگ تصویر دور‌نما و رنگ تیتر است ، به چه شکل تغییر‌و تحول مییابد. هم اینگونه ، تصاویر UITabBarItem را نیز تغییر تحول خوا‌هیم بخشید.  بیایید ، آغاز ، یک نگاهی به ورژن آخری نرم افزار ، بیاندازیم.

 

ادراک UITabBar  و UITabBarItem
پیش از این که درباره‌ی API کنکاش کنیم ، آغاز نگاهی به طریق پیاده سازی UITabBar و UITabBarItem می اندازیم:


تصویر فوق ، بایستی شعور بهتری از این که چه‌گونه قادر خواهیم بود در اختیار گرفتن های UI را سفارشی سازی نماییم ، به شما بدهد. در حال حاضر ، بیایید عمل را استارت کنیم و یک برنامه مثال را با هم بسازیم.

تولید یک برنامه Tab Bar مثال
آغاز ، پروژه Xcode را با به کار گیری از تمپلت “Tabbed Application” ساخت‌و‌ساز می‌کنیم. اذن دهید اسم پروژه را “CustomTabApp” در اختیار بگذاریم و پارامترهای پروژه را بر پایه ی تصویر ذیل ، تهیه نماییم:


پس از این که Xcode ، پروژه را ایجاد کرد ، دسته تصاویر را از اینجا  download this image set دانلود کرده و پوشه تصاویر را پروژه Xcode  خویش ، اضافه می‌کنیم.

اضافه کردن Tab های بیشتر به Tab Bar Controller
به Storyboard رفته و رابط کاربری را پیاده سازی می نماییم. از آن جایی ، این پروژه برای نخسین بار ساخت و ساز میگردد ، صرفا با دو گزینه tab bar ، همپا میباشد. بیایید دو آیتم دیگر نیز به آن اضافه کنیم (نکته : در‌صورتی‌که با مفاهیم tab bar شناخت ندارید ، یادگرفتن های گذشته ما درباره شیوه ساخت‌و‌ساز یک tab bar controller با استعمال از Storuyboard ، را پژوهش کنید. )

به آسانی دو View controller را اضافه کرده و آن ها را با Tab Bar Controller ، مرتبط میسازیم. کلید در اختیار گرفتن کیبورد را فشار داده و نگه میداریم ، روی Tab Bar Controller کلیک کرده و آن را به درون view controller تازه ، درگ می‌کنیم. “view controllers” را برای آیتم Relationship Segue ، گزینش میکنیم.


بعداز ایفا این عمل ، می بایست یک Tab Bar Controller با چهار tab داشته باشیم. نرم افزار را اعمال کرده و ظواهر آن را آزمایش می نماییم:


تغییر‌و تحول تیتر و آیکون مرتبط با گزینه های Tab Bar
به دنبال ، پوشه “CustomTabAppAppDelegate.m” را گزینش کرده و مشی “didFinishLaunchingWithOptions” را بر اساس کدهای تحت ، دستکاری میکنیم:

- (BOOL)application:(UIApplication *)application didFinishLaunchingWithOptions:(NSDictionary *)launchOptions
{
// Assign tab bar item with titles
UITabBarController *tabBarController = (UITabBarController *)self.window.rootViewController;
UITabBar *tabBar = tabBarController.tabBar;
UITabBarItem *tabBarItem1 = [tabBar.items objectAtIndex:0];
UITabBarItem *tabBarItem2 = [tabBar.items objectAtIndex:1];
UITabBarItem *tabBarItem3 = [tabBar.items objectAtIndex:2];
UITabBarItem *tabBarItem4 = [tabBar.items objectAtIndex:3];

tabBarItem1.title = @\"Home\";
tabBarItem2.title = @\"Maps\";
tabBarItem3.title = @\"My Plan\";
tabBarItem4.title = @\"Settings\";

[tabBarItem1 setFinishedSelectedImage:[UIImage imageNamed:@\"home_selected.png\"] withFinishedUnselectedImage:[UIImage imageNamed:@\"home.png\"]];
[tabBarItem2 setFinishedSelectedImage:[UIImage imageNamed:@\"maps_selected.png\"] withFinishedUnselectedImage:[UIImage imageNamed:@\"maps.png\"]];
[tabBarItem3 setFinishedSelectedImage:[UIImage imageNamed:@\"myplan_selected.png\"] withFinishedUnselectedImage:[UIImage imageNamed:@\"myplan.png\"]];
[tabBarItem4 setFinishedSelectedImage:[UIImage imageNamed:@\"settings_selected.png\"] withFinishedUnselectedImage:[UIImage imageNamed:@\"settings.png\"]];

return YES;
}
 

  • ۰۳/۰۳/۲۷
  • دیزاین اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی