مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

سازندگان گویش کاتلین مدعا گردیده اند که ایده ایجاد کرد این لهجه بر محور حل و فصل کردن بعضا از دشواری های جاوا بوده و قصد آنان ساخت زبانی عالی از جاوا برای برنامه نویس ها اندروید بوده میباشد. پس مسلما خصوصیت هایی در‌این گویش اپ نویسی نهادینه گردیده است که تخت‌گاز توانسته طراحی اپلیکیشن در مشهد لحاظ برنامه نویس ها اندروید و نیز کمپانی گوگل را به خویش جلب نماید. در‌پی بعضا از خصوصیت های گویش کاتلین به نسبت جاوا برای نرم افزار نویسی اندروید را ذکر می کنیم.

۱ – مختصر بودن کد نویسی در کاتلین
در شرایطی‌که با لهجه جاوا یا این که کاتلین شناخت ندارید و اینک می‌خواهید اپ نویسی با یک کدام از این لهجه های نرم‌افزار نویسی را استارت نمایید، می بایست بدانید که فرآیند گسترش اپلیکیشن با کاتلین خیلی سریع خیس از جاوا می‌باشد. به‌این مراد که برای طراحی و کد نویسی قسمت های متفاوت برنامه، کاتلین بسیار باصرفه شغل کرده؛ یعنی کد نویسی های متعددی را از دوش نرم‌افزار نویس برداشته و خویش کامپایلر آنان را هندل میکند. برای مثال می‌توانید تصویر ذیل که مثال ای از تعریف و تمجید یک دیتا کلاس است را در دو لهجه جاوا و کاتلین مشاهده کنید و مقایسه نمائید.

۲ – جانبداری گوگل و انباشته شدن برنامه نویس ها کاتلین
شاید در سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ جامعه برنامه نویس ها اندرویدی که از لهجه جاوا استعمال میکردند بسیار بیشتر از جامعه برنامه نویس ها کاتلین بود؛ که‌این دستور سبب ساز طاقت فرسا شدن جواب به پرسش جاوا یا این که کاتلین می شد. البته در سال ۲۰۲۱ این مسئله مختلف خواهد بود. به دلیل آنکه انجمن های بسیار متعددی برای لهجه کاتلین ساخت و ساز گردیده و اکثر برنامه نویس ها اندروید نیز فعلا به گویش کاتلین کد نویسی میکنند. اشکار میباشد که در‌صورتی‌که درپی کد های نو، پلتفرم های بروز و تجهیزات جدید می باشید، این مشخصات و تجهیزات نو را در کاتلین خواهید یافت.

۳ – دوست بودن و تعامل کاتلین با جاوا
تا قبل از این و در اولِ نوشته‌ی‌علمی جاوا یا این که کاتلین، بدین نکته اشاره شد که لهجه اپ نویسی جاوا دارنده کتابخانه های انبوه و قدرتمندی می‌باشد که مراحل کدنویسی را تسهیل میکنند. عالی پرسش اینجاست که کاتلین چطور؟ جواب این میباشد که کاتلین لینک و پیوند برادری با جاوا داشته و شما در لهجه کاتلین قدرتمند خواهید بود تا از کلیه کتابخانه های جاوا در اپلیکیشن خویش به کارگیری فرمائید. دو نکته حائض اهمیت و دارای اهمیت :

نخستین اینکه به کارگیری از کتابخانه های جاوا در کاتلین به آن شکل وجود ندارد که شما مستلزم کدنویسی جاوا در لهجه کاتلین خواهید بود؛ بلکه به این خواسته میباشد که شما با به کار گیری از خویش لهجه کاتلین خواهید توانست از پکیج های جاوا به کار گیری فرمائید. دوم اینکه به کارگیری لهجه کاتلین از پکیج های جاوا، ضعف کاتلین نبوده و قدرتمندی آن را به صورت می کشد. کاتلین از پکیج های جان دار در جاوا منفعت می برد تا بتواند با سرعت بیشتری توسعه نماید. وگرنه همگی پکیج های طراحی گردیده با گویش جاوا، با لهجه قوی کاتلین نیز قابل طراحی می باشند.

۴ – قابلیت و امکان کامپایل شدن گویش کاتلین به لهجه جاوا اسکریپت
لهجه های نرم‌افزار نویسی جاوا یا این که کاتلین هر دو در غایت قرار میباشد که در ماشین مجازی جاوا انجام شوند. پس هر دو گویش کد های خویش را تبدیل به bytecode میکنند. چراکه بایت کد ها در ماشین مجازی جاوا یا این که JVM جاری ساختن میگردند. البته لهجه کاتلین با به کارگیری از کامپایلری توانمند و نوآورانه به اسم LLVM می تواند تا خروجی جاوا اسکریپت نیز ایجاد نماید. ساخت‌و‌ساز خروجی جاوا اسکریپت به منذله اجرای کد ها در سمت کلاینت و بضاعت طراحی اپ برای سیستم استدلال های گوناگون نظیر ios خواهد بود. شما با به کارگیری از کاتلین Native خواهید توانست خروجی ios هم بگیرید.

۵ – یادگیری راحت لهجه کاتلین
یادگیری لهجه نرم‌افزار نویسی کاتلین بسیار ریلکس خیس و سریع خیس از جاوا حادثه می افتد. این تسهیل سرعت در فرایند یادگیری گویش کاتلین، از جهت به عبارتی مختصر بودن کد ها در کاتلین خواهد بود. شما به راحتی و با صرف کوتاه ترین مجال ممکن خواهید توانست لهجه نرم‌افزار نویسی کاتلین را خاطر گرفته و نصیب شی گرایی کاتلین را نیز فهم و شعور نمایید. فهم و شعور شی گرایی در جاوا و یادگیری سینتکس گویش جاوا یه خرده طاقت فرسا خیس خواهد بود. هر یک‌سری یادگیری سریع، موظف به داشتن اپ آموزشی و فراگیری های حرفه‌ای و سرازیر خواهد بود که تمامی این مفاد در آموزشگام یافت می شود.

۶ – بازار شغل به شدت در حالا ارتقاء کاتلین
شاید تا ۲ سال پیش بیشتر شرکتهای نرم افزار نویسی در پی برنامه نویس ها جاوا در جهت اپلیکیشن نویسی اندروید بودند. البته امروزه بازار فعالیت گویش اپ نویسی کاتلین به شدت در حالا ارتقا می باشد. به زودی درخواست شرکتهای برای برنامه نویس ها کاتلین یکسری موازی نیز گردد. هرچند همین الان هم اکثر درخواست های نرم‌افزار نویسی اندروید برای برنامه نویس ها مسلط به کاتلین میباشد. زمان فراگیری نرم‌افزار نویسی اندروید با کاتلین
 

  • ۰۳/۰۵/۰۹
  • دیزاین اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی