مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

لهجه کاتلین (Kotlin) از لهجه‌های اوپن سورس میباشد که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. این گویش بر روی ماشین مجازی جاوا (Java Virtual Machine) انجام می گردد و حریف اساسی جاوا به حساب میآید. گویش کاتلین در اپلیکیشن نویسی سمت سرور و سمت استفاده کننده، نرم‌افزار طراحی اپلیکیشن در مشهد نویسی اینترنت و نرم افزار نویسی اندروید کاربردهای فراوانی داراست. این لهجه همینطور میتواند به منبع کد جاوا اسکریپت یا این که کد ماشین، کامپایل خواهد شد. کاتلین یک گویش امروزی و به‌روز میباشد که به وسیله مجموعه برنامه نویس ها جت برینز پیشرفت یافت و بسط‌دهندگان اینترنت، استقبال متعددی از آن کرده‌اند. لهجه کاتلین خصوصیت‌های نرم‌افزار نویسی کاربردی و شی‌گرا را با یکدیگر مخلوط می‌نماید و بر قابلیت و امکان ایمنی، همیاری، امان و وضوح تمرکز داراست. اثبات شد‌ه‌است که از این گویش می‌اقتدار برای تایپ کردن نرم‌افزار‌های IOS و امان از سیستم ادله‌هایی مانند macOS و embedded system نیز استفاده نمود. لهجه کاتلین برای بسط JVM نیز بهتر فعالیت می‌نماید و ساخت اپلیکیشن‌های متعدد را با چارچوب‌هایی مثل Spark، Vaadin و Spring Hadoop به جاری ساختن میرساند.

 

خصوصیت‌های گویش نرم افزار نویسی کاتلین
امکان Lazy-Loading
این امکان، به گویش بی آلایش سبب ساز کاهش بازه فرصت فعال سازی اپ می‌گردد. هر نرم افزار نویسی که قصد صرفه‌جویی در حین را داشته باشد، قادر است از قابلیت و امکان لود تنبل در گویش کاتلین به کارگیری نماید. این خصوصیت خاص، از روش دانلود منابع مایحتاج در یاد مهم، بازدارنده هدر رفتن مجال هنگام فعال‌سازی هر نرم افزار گردد.

امکان Collection Filter
امروزه اکثر زمان ها نرم‌افزار‌ها برای اجرای نصیب‌های گوناگون نیاز به رابطه با رابط اپ نویسی نرم افزار دارا هستند. در پیاده‌سازی این رابطه با API ممکن میباشد برنامه نویس ها بارها با تیم‌های متفاوت روبه‌رو شوند. لهجه کاتلین مشتمل بر خصوصیت غربال گروه میباشد؛ یعنی این اذن را به نرم افزار نویس می دهد تا با انتخاب الگویی معلوم، خروجی فعالیت را بر حسب نیازمندی اپ اخذ کند.

امکان تعامل با گویش جاوا
پیشرفت‌دهندگان اینترنت می توانند خیلی بی آلایش و فارغ از نقص‌، از لهجه کاتلین در کنار جاوا به کار گیری نمایند و دلیلی آن، شالوده‌گذاری کاتلین بر روی ماشین مجازی جاوا می باشد. این امکان، سبب دسترسی به تجهیزات، ابزارها و کتابخانه‌های کلان جاوا و به کار گیری سهل از آنها شود.

کلاس‌های Data
در گویش کاتلین، بعضا کلاس‌ها تنها عملکردهای استاندارد را مراقبت کرده و تعدادی امکان کاربردی را جاری ساختن می‌نمایند. جهت دسترسی به داده‌های کلاس به طور دستی با ساختاری مشخص و معلوم می بایست این شغل را اعمال بخشید. البته برخی کلاس‌های دیگر می باشند که در قدم اولیه، داده‌های جان دار را نگه‌می‌دارا هستند و به آنها کلاس دیتا گفته میگردد. استعمال از این کلاس، با واژه و کلمه کلیدی Data در نرم‌افزار رقم خورده و قابل پیاده‌سازی خواهد بود.

لهجه کاتلین چه کاربردهایی داراست؟

اپ نویسی اندروید
یوزرها کاتلین با به کارگیری از JVM به بستر کامپیوتر یا این که گوشی اذن میدهند تا قابل انعطاف‌افزارهایی که با لهجه جاوا درج شده‌اند را جاری ساختن نماید. به این ترتیب با لهجه کاتلین می‌اقتدار به آسانی برای اندروید نرم افزار‌های تازه پیاده سازی کرد یا این که ورژن‌های دیرین را توسعه و گسترش بخشید.

گسترش چندپلتفرمی تلفن همراه
یکی‌از کاربردهای کاتلین، قابلیت بسط چندپلتفرمی یا این که به عبارتی cross platform میباشد؛ به این معنی که از این گویش ضمن گسترش اپ‌های گوشی و اندروید، می‌قدرت در موضوع جاوا اسکریپت و نرم‌افزار نویسی سمت سرور نیز استفاده کرد. برنامه نویس ها با پیاده‌سازی قسمت‌های مشترک در کاتلین و گویش‌های دیگر، خواهند توانست نرم افزار‌هایی بسازند که برای اندروید و IOS قابل انجام باشند.

نرم افزار نویسی جاوا اسکریپت
گویش کاتلین امکان همیاری بی واسطه با جاوا اسکریپت را داراست؛ به صورت نمونه گسترش‌دهنده میتواند مستقیما یک تابع را با فولدر‌های کاتلین فراخوانی نماید یا این که از کتابخانه‌های آن به کار گیری کند. این کاربرد، مجال صرف‌گردیده برای تایپ کردن یک کد یکسان در پلتفرم‌های متعدد را کاهش داده و سرعت اجام پروژه را بالا میبرد.

اپ نویسی سمت سرور
از کاربردهای دیگر گویش کاتلین، توسعه و گسترش بک‌اند و طراحی وب سایت یا این که به عبارتی بسط نرم افزار‌های سمت سرور میباشد. به این‌وسیله می‌اقتدار از ابزارهای کارآمد کاتلین و جاوا در اپلیکیشن نویسی اشکال اینترنت‌وبسایت‌ها نیز به کار گرفت.
 

  • ۰۳/۰۵/۲۷
  • دیزاین اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی