همچون اپلاستور، برای سکوبندی نرم افزارها در گوگلپلی نیز فاکتورهای متعددی وجود دارااست که مهمترین آنها در اینجا نقل شده میباشد: تیتر نرم افزار (App title): حداکثر تا 50 کاراکتر میتوانید به کارگیری نمایید و قرار دادن یک واژه کلیدی در اینجا بیشترین تأثیر را در مرتبهبندی دارااست. طراحی اپلیکیشن در مشهد توضیحات کوتاه نرم افزار (Short description): برای توضیح کوتاه نرم افزار حداکثر تا 80 کاراکتر می توانید استعمال نمایید؛ این محتوایی میباشد که در دکان گوگلپلی در بالای شیت ظواهر میگردد و پس از تیتر نرم افزار، بیشترین تأثیر را در سکوبندی داراست. ممکن میباشد کهاین محتوا مستقیماً بر درجهبندی تأثیر نگذارد، ولی تایپ کردن یک محتوای دیدنی برای توضیح نرم افزار، مطلقاً میتواند نرخ تبدیل را بهبود بخشد.
توضیحات بلند نرم افزار (Long description): از حداکثر 4000 کاراکتر برای تعریف شایسته ترین امکانهای نرم افزار خویش استعمال نمائید، در اینجا میتوانید از عبارات کلیدی مهم خویش 3 تا 5 توشه به کار گیری فرمائید. قطعاً توضیحات را برای همگی گویشهای ممکن مستقرسازی نمایید و به طور نکتهوار آنها را تیمبندی فرمایید تا خواناتر باشد. همینطور فراموش نکنید جوایز و تعداد ایده ها 5 ستارهدار را که سبب جلب بیشتر پشت گرمی کاربر میگردد بهاین نصیب اضافه فرمائید.
عنوان ها خریدهای باطن-نرمافزارای (IAP): برای این نصیب میتوانید تا 55 کاراکتر به کار گیری فرمائید و یک توشه واژه کلیدی را وارد فرمایید.
پکیجنیم نرم افزار (Package name): هنگام آپلود نرم افزار خویش در گوگلپلی، واژه کلیدی موردنظر خویش را به URL نرم افزار اضافه نمائید. به خیال داشته باشید که پکیجنیم مستمر میباشد و در آجل قابلتغییر و تحول نخواهد بود.
امتیاز و ایده ها یوزرها: گوگل کلمه ها کلیدی مو جود در ایده ها را ایندکس و آنهارا برای درجهبندی حیث مینماید. پس به خاطر داشته باشید که هنگام جواب به ایده ها مثبت یوزرها، قطعا از لغات کلیدی به کار گیری نمایید.
نرخ بهروزرسانی نرم افزار: مانند نرمافزار استور iOS، مطمئن گردید که بهطور مداوم مشکلاتی را که یوزرها تجارب مینمایند و به شما گزارش می دهند برطرف کرده و نرم افزار را بهروز میکنید. همینطور تغییرات را در هر بهروزرسانی مستند فرمایید تا الگوریتم استور متوجه گردد که شما بهطور منظم نرم افزار خویش را بهروزرسانی کردهاید.
دانلودها و تعاملات یوزرها: صحیح مانند استور iOS، معیارهایی که نماددهنده استعمال ضعیف یوزرها از نرم افزار میباشد به سکوبندی نرم افزار در کاوش زخم میرساند. جوایز باطن نرم افزار، ارسال پوش نوتیفیکیشن و نشانی اینترنتیها سبب نگهداشت و ارتقا تعامل یوزرها باطن نرم افزار میشود.
7 نحوه برای ارتقاء تعداد مخاطب یک نرم افزار
فعلاکه با مهمترین نکات ASO در دو استور دارای اعتبار آشنا شدید، وقت آن میباشد که به استراتژیهای متفاوت که روی ارتقاء درایت از مارک و ترازو نصب یک نرم افزار تاثیرگذارند بپردازیم:
1. پژوهش لغات کلیدی
لغات کلیدی مؤثر اطلاعاتی راجعبه نیازهای یوزرها مهم شما و بها منحصربهشخصی که اپ شما دارااست را ارائه میدهد. همچون باصرفهسازی برای seo، عبارات کلیدی در باصرفهسازی برای اپلیکیشن استور نیز بسیار اساسی میباشد. ما خواهیم توانست عبارات کلیدی موردنظر شما را به 5 تیم تقسیم کنیم:
لغت ها کلیدی مربوط به رفع یک ایراد استفاده کننده: گران قدرترین اشتباهات یوزرها چیست و آنها برای رفع اختلال خویش چه کلماتی را کاوش مینمایند؟
عبارات کلیدی مربوط به یک خصوصیت خاص از نرم افزار: راه حل و قیمت مخصوص مال شما (USP) چیست؟
لغت ها کلیدی مربوط به خصوصیتهای خویش یوزرها: داده ها دموگرافیک و علایق مهم یوزرها شما چیست؟ برای مثال باتوجه به اینکه نرم افزار شما برای عاشقان فوتبال یا این که هواداران ارز دیجیتال ایجاد شده است به رویکردها و مقصودگذاریهای بسیار متفاوتی نیاز خواهد داشت.
عبارات کلیدی مربوط به جای یوزرها: اشخاص در کجا از نرم افزار شما به کارگیری مینمایند؟ جواب بهاین “کجا” میتواند براساس مرزوبوم، شهر یا این که حتی جای های همگانی مانند اداره، پارک، پایانه مترو و … داده گردد.
لغات کلیدی مربوط به مبادرت یوزرها: استفاده کننده هنگام به کار گیری از نرم افزار شما چهکاری ایفا میدهد؟