مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


React Native چیست؟
ری اکت نیتیو، همان طور که پاره ای بالاتر هم به آن اشاره کردیم، کادر وورکی برای تشکیل داد برنامه های کاربردی تلفن همراه میباشد. در موقعیت معمولی، برای ساخت اپ اندروید و iOS بایستی به‌صورت مستقل کدنویسی کرد که هم هزینۀ بیشتری را در ادامه دارااست و به طور همزمان زیادی را میگیرد. اما با ری اکت نیتیو صرفا یک بار کدنویسی می‌کنید و در هر دو سیستم برهان، قابل اجراست.
درخصوص این‌که React Native  چیست می‌توانید نوشته‌ی علمی دیگری را از وب لاگ اپ بخوانید. طراحی اپلیکیشن در مشهد
چرا ری اکت نیتیو محبوب می باشد؟
هم برنامه‌نویسان ری اکت نیتیو را دوست دارند و هم کارفرمایان! کارفرماها با امداد ری اکت نیتیو، هزینۀ کمتری برای ایجاد کرد اپ خود می پردازند و مجال کمتری هم برای آن صبر می‌کنند. دلایل محبوبیت React Native برای برنامه نویسان هم به‌دنبال نام میبرم:
هرکه جاوا اسکریپت را دوست دارد، از ری اکت نیتیو هم خوشش میاید
اگر جاوا اسکریپت را بلد باشید، React Native برای شما مثل آب میل کردن است. با کمک دانش‌های مربوط به جاوا اسکریپت میتوانید به‌راحتی در ری اکت نیتیو هم برنامه‌نویسی کنید. در واقع کل برنامۀ شما در جاوا اسکریپت نوشته می‌گردد.
فیسبوک، حامی React Native میباشد
فیسبوک در سال 2015 ری اکت نیتیو را به‌صورت منبع باز فعال‌سازی کرده است و تا به امروز از آن پناه می‌کند. در واقع یک گروه برنامه نویس هستند که روی آن عمل می‌کنند تا React Native را توسعه و گسترش بدهند.
یک کدام از کارهایی که این مجموعه نرم افزار‌نویس در فیسبوک برای React Native اعمال داده‌اند این است که یک موتور جاوا اسکریپتی را بهینه و اجرای نرم افزار‌های ری اکت نیتیو را بر روی اندروید، بسیار ریلکس‌تر از گذشته کردند. فیسبوک در خیلی از نرم افزار‌های خود از ری اکت نیتیو به کارگیری فرمایید.

به کار گیری از React در تشکیل داد اپلیکیشن
علت اینکه ری اکت نیتیو را اینگونه نام‌گذاری کرده‌اند این هست که با به کارگیری از React می‌توان برنامه‌های تلفن همراه Native تشکیل داد. ری اکت یکی دارای اسم و رسم‌ترین کتابخانه‌های جاوا اسکریپت برای ایجاد کرد فرانت اند اپلیکیشن‌های گوشی است.

در شرایطی‌که نرم‌افزار نویس ری اکت باشید، انتخاب React Native برای ساختن نرم‌افزار های موبایل را ترجیح خواهید بخشید. در این صورت، برای یادگیری نحوۀ کدزنی نیازی به یادگیری وقت گیر و اساسی نخواهید داشت. این یعنی، ویژگی‌های جدید و اخیر ری اکت، فعلا دیگر جزو ری اکت نیتیو میباشند.

تجربۀ عالی‌ای از بسط خواهید داشت
در این سال‌های اخیر، برنامه نویسان و بسط‌دهندگان، تجربۀ بهتر‌ای با React Native داشته‌اند و آن را با دیگران به اشتراک گذاشتند. ابزارها و ویژگی‌های خاصی میباشند که این تجربۀ خاص را برای بسط‌دهندگان آماده کرده‌اند و آن ها را در پی لیست می‌کنم:

دیباگر ری اکت نیتیو (React Native Debugger):
دیباگر React Native یک برنامۀ مسقل و عالی‌ای می باشد که برای از در بین بردن نادرست در نرم افزار‌های React Native به‌وجود آمده و دارای Inspector و Redux می باشد. یک تجربۀ Debugging یکپارچه، صدبرابر بهتر از یک Debugging بی آلایش کروم با این نرم افزار میباشد. در شرایطی‌که میل داشتید برنامه خود را با ری اکت نیتیو توسعه دهید، استفاده از این ابزارها را توصیه می‌کنم.

اکسپو (Expo):
یک کدام از مهمترین نقش‌ها در ساخت ری اکت نیتیو، همین ابزار اکسپو میباشد. اکسپو به توسعه دهنده این اختیار را می‌دهد تا سوای نوشتن یک خط از نیتیو، برنامه خود را با ری اکت نیتیو بسازد. در واقع اکسپو یک Wrapper از ری اکت نیتیو می‌باشد که با به کار گیری از آن می‌اقتدار بدون نگرانی در ارتباط کد و ابزارهای نیتیو مثل Xcode و اندروید استودیو نرم افزار گوشی ایجاد کرد.

با یاری اکسپو، حتی در صورتیکه به نیتیو هم آشنایی نداشته باشید، می‌توانید کد بزنید و اپ بسازید. اکسپو، APIهای بسیاری دارد و به شما امداد می‌کند تا یک نرم افزار موبایل یک پارچه بسازید.سریع‌ترین شیوه برای ایجاد کرد نرم‌افزار‌های گوشی با تجربۀ توسعۀ بهتر با اکسپو قابلیت و امکان‌پذیر میباشد.

Fast Refresh:
با ویژگی Fast Refresh در React Native  این اجازه به شما داده شود تا با هر تغییر‌و تحول در کد، فارغ از این‌که اپلیکیشن Reload گردد، تغییرات را بتوانید ببینید. معمولاً این ویژگی به‌صورت پیش‌فرض برای شما فعال میباشد و شما می توانید آن را فعال یا غیرفعال کنید.

فقط یکبار کد بزنید، ولی هم خروجی اندروید و هم خروجی iOS بگیرید
مهم ترین ویژگی این فریم‌وورک که آن را پر رنگ‌تر از دیگر موردها می‌کند، همین میان پلتفرمی بودن آن میباشد. یعنی شما یکبار کد خود را می‌نویسید البته هم برای اندروید و هم برای iOS قابل به کارگیری می‌باشد.  برای ساخت نرم افزار با ری اکت نیتیو نیازی به بلد بودن جاوا، سوئیفت و Objective-C نخواهید داشت.

تفاوت React Native با فلاتر چیست؟


بی‌مقدمه به سراغ تفاوت‌های ری اکت نیتیو و فلاتر میرویم:

رابط کاربری:
درباره‌ی رابط کاربری فلاتر و ری اکت نیتیو، تفاوت‌های زیادی به چشم میخورد. در React Native از کامپوننت‌های نیتیو به کار گیری می‌گردد، اما در فلاتر، این مورد کاملاً گوناگون میباشد و پای ویجت‌ها به میان می آید. این ویجت‌های کمی هم برای iOS نقص‌ می‌آفرینند. در فایده، دربین رابط کاربری با فلاتر و ری اکت نیتیو، رابط کاربری ری اکت نیتیو بهتر عمل می‌کند.

زمان مجال پیشرفت:
فلاتر نسبت به React Native نو میباشد و زمان زیادی برای بسط می‌برد. شرکت‌هایی که در این باره کار می‌کنند، در هنگام استفاده از React Native، سرعت عمل خود را نشان داده‌اند و پروژه‌ها را خیلی سریع‌تر تحویل می‌دهند. آیندۀ کیفی فلاتر خوشبینانه می‌باشد البته دراین باره همچنان از ری اکت نیتیو عقب میماند.

سعی:
فلاتر از لحاظ تلاش خیلی عالی از ری اکت نیتیو عمل می‌کند. خیلی از پیشرفت دهندگان فعالیت با ری اکت نیتیو را طاقت فرسا‌تر از فلاتر می‌دانند. از جملهً فلاتر فعالیت گسترش دهندگان را برای استفادۀ مجدد از کد نرم‌افزار‌ها وارفته می‌کند.

حتما بخوانید ” React Native یا Flutter کدام یک خوب می‌باشد؟ “

جمع‌بندی
درنهایت این ری اکت نیتیو میباشد که بیشترین محبوبیت را میان برنامه نویسان دارااست و تعداد اپلیکیشن های تشکیل‌شده با React Native بسیار زیادتر از فلاتر می باشد.
 

  • ۰۱/۱۱/۱۸
  • دیزاین اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی