مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

۱۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اگرچه که اینترنت برنامه های پیش رونده PWA راه‌حل جامعی برای تبدیل طراحی اپلیکیشن وب سایت به یک اپ موبایلی نیستند. ولی بسیار به آن مجاورت گردیده اند. با اعتنا به بیشتر بودن منافع آن نسبت به ضررهایش می اقتدار در نظر گرفتن کرد که در آتی طراحی وب سایت به سمت ایجاد اینترنت اپلیکیشن های پیش رونده PWA جنبش نمایند. امروزه پلتفرم های متنوعی از اینترنت برنامه های پیش رونده PWA حفاظت می نمایند و در آتی مجاورت آنان را تمامی جا خواهید روئت کرد.

کمپانی اپل ابزار PWA را بصورت یک Web Api برای مرورگر سافاری ورژن 11.1 ارائه داده میباشد. این قابلیت به معنای آن میباشد که به زودی اینترنت اپل های پیش رونده PWA را در موبایل های اپل نیز شاهد آن هستیم. (در‌صورتی‌که این قابلیت فعلا بر روی این موبایل ها فعال نشده باشد.) مایکروسافت نیز این تکنولوژی را مدد می نماید.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

اینجانب جدیدا متوجه گردیده ام که فعلا این پکیج ها و ابزارهای ستاره شناسی طراحی اپلیکیشن پایتون به ترازو بسیار متعددی توسعه کرده اند به نحوی که امروزه می قدرت با استعمال از آن‌ها اسکریپت هایی را نوشت که بتوانند وسعت اطلاعات را کاهش دهند. این فعالیت به سادگی در پایتون قابل اجرا میباشد. اعتنا داشته باشید که اکنون داده های مرتبط با ستاره شناسی را می‌توانید در همگی جا پیدا فرمایید و نسبتاً در دسترس عامه مردم عالم جای‌دارد، صرفا کاری که شما می بایست جاری ساختن دهید این میباشد که به جستجوی آن‌ها بپردازید.


یک نمونه بسیار جذاب
برای مثال میتوانید ESO را در لحاظ بگیرید که VLT را ایفا می نماید. ESO به شما داده هایی را برای بارگیری در وب سایت خودتان توصیه می‌دهد. شما برای به کارگیری از آن میتوانید به نشانی اینترنتی www.eso.org/UserPortal رفت و برای پورتال خودتان یک اکانت کاربری ساخت فرمایید. در شرایطی که شما پیرو داده هایی از SPHERE میباشید می‌توانید به راحتی گروه داده های مد لحاظ خویش را در‌این وب سایت پیدا کرده و آن را دانلود فرمایید. این پروژه یک پروژه فوق العاده میباشد که وسعت داده های شما‌را به ترازو متعددی کاهش می‌دهد و آن ها را به شل ترین طرز ممکن در دست شما قرار میدهد.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

درین نوشته‌ی‌علمی شایسته ترین روش‌های Code Revie، چرخه طراحی اپلیکیشن حیات Code Revie در مایکروسافت و مزایای آن را ذکر می کنیم.

برای استارت اذن دهید داده ها کلیدی در ارتباط با مایکروسافت را به شما بدهیم. مایکروسافت حدود 140000 کارمند دارااست. حدودا 44% آن ها، یعنی بیش تر از 60000 کارمند، مهندس می‌باشند. تعدادی کالا مانند Office، Visual Studio یا این که ویندوز دارااست که به وسیله هزاران مهندس ساخت‌و‌ساز گردیده‌است که با هم بر روی code base شبیه شغل می‌نمایند.

این‌ها را گفتیم تا مسئله و دیدگاهی را نسبت به هماهنگی و مدیر مراحل بسط برنامه به شما بدهیم. به عبارتی‌طور که میتوانید فکر کنید، اعتقاد و باور از کدی که به وسیله مجموعه‌های زیرمجموعه بسط مییابد، شغل بی‌اهمیتی وجود ندارد، و Code Revie نقش مهمی در مایکروسافت بازی می‌نماید تا در اینگونه مقیاس بزرگی بتواند همیاری خیر و خوبی داشته باشد.

Code Revie در مایکروسافت یک قسمت بی نقص از پروسه توسعه و گسترش میباشد

یکی‌از حقیقت‌های اساسی هنگام Code Review در مایکروسافت این میباشد که‌این یک شیوه مهندسی اتخاذشده با با کیفیت میباشد. هزاران مهندس آن را تحت عنوان شایسته ترین سعی خوب شعور می‌نمایند، و دسته‌های دارنده کارایی بالا وقت متعددی را صرف نظارت کد می‌نمایند.

پژوهش Code Revie در مایکروسافت

از آن‌جا که پژوهش کد نقش مهمی را در مراحل توسعه و گسترش مایکروسافت انجام می‌نماید، این یک غرض ایده‌آل برای اشخاص متعددی بود تا در آن عمیق گردیده و مزایای و اشکالات این فعالیت را متوجه شوند. در یک تفحص بزرگ در زمینه‌ی رسیدگی کد یا این که به عبارتی Code Revie در مایکروسافت که به وسیله یک سری دسته‌ها صورت گرفته میباشد،‌ آن ها با بیش تر از 900 نرم افزار‌نویس در موضوع تحقیق کد گفتگو و نظرسنجی کرده‌اند.

غرض آن ها این بود که فهم نمایند Code Revie در مایکروسافت دقیقا چه گونه جاری ساختن میشود و توسعه و گسترش دهندگان در هنگام ایفا این عمل با چه مشکلاتی روبه‌رو میشوند و کدام نوع از این تحلیل‌ها شایسته ترین طرز‌هایی میباشد که آن‌ها برای غلبه بر این معضل‌ها به کار گیری می‌نمایند.

از روش‌های Code Revie در مایکروسافت چه چیزی خواهیم توانست بیاموزیم؟

بیشتر درس‌های آموخته گردیده برای دسته‌ها و سازمان‌های خرد به به عبارتی اندازه که برای دسته‌ها وسازمان‌های تبارک بها دارا‌هستند با ارزش هستند. در شرایطی‌که دسته شما هنوز نظارت کد را اجرا نداده میباشد، ما این یافته‌ها را به شکلی آرم داده‌ایم که مزایای این شیوه را به شما نشانه می دهد. همینطور به شما علامت میدهیم که چرخه حیات Code Revie چه‌گونه میباشد، براین اساس میتوانید این طریق را در پروسه توسعه و گسترش خویش بگنجانید.

در حالتی که گروه شما از پیشین رسیدگی کد را اجرا داده میباشد، می توانید شیوه خویش را با نحوه مایکروسافت مقایسه نمایید. آیا چرخه حیات پژوهش کد شما مختلف به حیث میرسد؟ شما میتوانید از ایرادات و شایسته ترین نحوه‌ها آگاه گردید. پس آغاز می کنیم:

مهندسان مایکروسافت چندبار Code Revie را اجرا می دهند؟

درین پژوهش 36% پیشرفت‌دهندگان گفته‌اند که آن ها یک سری توشه در روز Code Revie را جاری ساختن می دهند. 39% دیگر از گسترش‌دهندگان گفته‌اند که دست‌کم یک توشه در روز پژوهش کد را ایفا میدهند. 12% این عمل را تعدادی توشه در هفته اجرا میدهند و فقط 13% گفته‌اند که نظارت کد را در هفته پیشین جاری ساختن نداده‌اند.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

Bootstrap 4 اینک دوستداشتنی‌ترین قاب‌ورک front-end در دنیا میباشد. شما طراحی اپلیکیشن می توانید از آن برای ایجاد کرد هر نوع رابط کاربری، از پوسته‌های ادمین تا اینترنت‌وب سایت‌هایی دارنده خصوصیت‌ بدون نقص استعمال فرمائید. در‌این یادگرفتن قدم‌ به قدم ما به روش تشکیل داد یک کاغذ فرود یا این که به عبارتی landing page با به کارگیری از بوت‌استرپ 4 نگاهی می‌اندازیم . شما میتوانید از آن تحت عنوان کاغذ اساسی به کارگیری فرمایید یا این که آن را به یک کمپین بازاریابی خاص متصل فرمائید.


برگه فرودی که میخواهیم بسازیم دارنده پنج نصیب تحت میباشد:

یک نوار پیمایش اثبات،

قسمت hero،

نصیب سرویس ها سه ستونی،

قسمت تماس با ما با پهنا بدون نقص،

و یک فوتر.

با این وجود، با به عبارتی منطق می توانید نصیب‌های دیگری را مثل توضیحات، وبلاگ‌ و اشکال دیگر محتوا ساخت و ساز فرمایید. در تصویر ذیل شیت فرود آخری را می بینید:

عالی، بیایید برویم استارت کنیم.

1. راه اندازی Bootstrap 4

چند شیوه برای استارت شغل با بوت‌استرپ 4 وجود داراست. شما می توانید:

CSS .1 و JavaScript را دانلود نمائید و آن را به ورقه HTML خویش اضافه فرمایید،

2. بوت‌استرپ 4 را با به کارگیری از pipeline خویش تهیه و تنظیم فرمائید (درصورتی که می خواهید فولدر‌های Sass را بازنویسی نمائید این را تعیین فرمائید)،

3. از نسخه CDNی CSS و JavaScript به کارگیری نمایید.

در‌این نمونه، ما از طریق اولیه به کار گیری می کنیم. CSS معدود‌وسعت گردیده (minified) را به قسمت  شیت HTML خویش اضافه فرمائید و فولدر جاوااسکریپت را صحیح پیش از بستن تگ < body> بگذارید. از‌آن‌جا‌که همگی افزونه‌های بوت استرپ 4 به jQuery بستگی دارا هستند، jQuery را نیز بایستی پیش از اسکریپت بوت‌استرپ نادر‌وسعت گردیده بگنجانید.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

هش ها می‌توانند تحت عنوان تاییدی بر عدم تغییر‌و تحول پیام گزینه طراحی اپلیکیشن استعمال قرار گیرند. هنگامی که شما یک آدرس اینترنتی ارسال می‌کنید برای مثال شما میتوانید مجموع پست الکترونیک را هش کرده و هش را ارسال فرمائید. در مرحله آتی گیرنده پیام می‌تواند پیام اخذ گردیده را با به کار گیری از به عبارتی تابع هش ایفا نماید تا متوجه خواهد شد که آیا پیام در طول ارسال بازنویسی گردیده است یا این که نه؟ در صورتیکه این دو هش با یکدیگر مطابقت داشته باشند پیام هیچ هشداری نخواهد داشت. در غیر این شکل پیام تغییر‌و تحول پیدا نموده است.

خلال این، پسوردها نیز در طی ذخیره شدن هش می گردند. هنگامی که یک مخاطب پسورد خویش را وارد می نماید کامپیوتر مقدار هش را به حساب آوردن می نماید و آن را با مقدار هشی که در خویش ذخیره نموده است مقایسه می نماید. بنابراین کامپیوتر پسورد را به طور یک متن ذخیره نمی نماید.( به همین انگیزه نیز اکثری از هکرها نمی توانند بدین سر عبور دسترسی داشته باشند).

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

پیاده سازی فوق العاده خوشگل و همچنین تعداد بسیار متعددی از طراحی اپلیکیشن کامپوننت هایی که‌این کادر ورک داراست آن را تبدیل به یکی‌از بدون شوخی ترین حریف های قاب ورک های CSS نموده است. پیاده سازی زیبای این قاب ورک به ما این اذن را میدهد تا تارنما هایی با UI بسیار خوشگل را پیاده سازی کنیم.

ضمن این Semantic UI از پیاده سازی ریسپانسیو نیز مدد می نماید که سبب ساز قدرتمندتر شدن این کادر ورک می گردد. اسنادی که برای این قاب ورک وجود دارا هستند نیز بسیار بی آلایش می‌باشند و نمونه های متعددی را برای شما آماده کرده اند. یک کدام از نکاتی که درباره این قاب ورک وجود دارااست این میباشد که زمان های متعددی برای آن نیست که اما به حیث اینجانب وجود این زمان ها چندان هم ضروری وجود ندارد.

وجود کامپوننت های متعدد و همچنین استعمال شل از این قاب ورک Semantic UI را تبدیل به یکی از دیگر از شایسته ترین قاب ورک های CSS نموده است.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

واژه کلیدی this در جاوا اسکریپت از عنایت بسیار متعددی بهره مند است، طراحی اپلیکیشن ما درین مقاله درباره عنایت واژه و کلمه کلیدی this در جاوا اسکریپت حرف میکنیم.


واژه کلیدی this در جاوا اسکریپت از عنایت بسیار متعددی منتفع میباشد که سردرگمی های بسیار متعددی را برای اشخاص تازه کار در قضیه اپ نویسی به لهجه نرم‌افزار نویسی جاوا اسکریپت به وجود آورده میباشد. واژه کلیدی this یک ابزار بسیار قدرتمندی میباشد البته در‌صورتی‌که شما ندانید که چه طور از آن به کارگیری فرمائید به کار گیری از آن به‌این آسانی ها نخواهد بود. ما در‌این مقاله قصد داریم درباره واژه کلیدی this در جاوا اسکریپت توضیحاتی را به شما ارائه دهیم و قیمت فعالیت کردن با این واژه کلیدی را برای شما ذکر کنیم. ما درین مقاله نمونه هایی بسیار کاربردی را برای شما ذکر خوا هیم کرد.

واژه کلیدی this چیست؟
در صدر اذن دهید توضیح دهیم که کدهای جاوا اسکریپت چه گونه شغل می نمایند تا بتوانیم فهم بهتری از کلمه و واژه کلیدی this داشته باشیم. هر توشه که ما کدهای جاوا اسکریپت را در مرورگر انجام می‌کنیم موتور ما در واقع دنباله ای از قدم ها را جاری ساختن می نماید که یکی‌از این قدم ها این میباشد که context جاری ساختن را می سازد. Context ایفا را می شود به این صورت تمجید کرد که یک فضا میباشد که کدهای جاوا اسکریپت در آن انجام می‌شوند. هر context جاری ساختن به شی ارجاع داده می‌شود و این شی در واقع به مقدار واژه کلیدی this اشاره می نماید. به عبارت دیگر می اقتدار اعلام کرد که‌این کلمه و واژه کلیدی در واقع به یک شی اشاره می نماید که یک تابع را فراخوانی می نماید. دقت داشته باشید که مقدار این واژه و کلمه کلیدی متعلق به مکانی میباشد که از آن مصرف شده میباشد.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

در بالا ما می بایست به پروژه خویش اذن دهیم که دیتا طراحی اپلیکیشن بایندینگ را فعال نماید. برای اعمال این فعالیت ما نیاز داریم که عنصر دیتا بایندینگ را به فولدر build.gradle در پروژه خویش اضافه کنیم:

android {

compileSdkVersion 29

buildToolsVersion \"29.0.2\"

defaultConfig {

applicationId \"com.tomerpacific.example\"

minSdkVersion 15

targetSdkVersion 29

versionCode 1

versionName \"1.0\"

testInstrumentationRunner \"androidx.test.runner.AndroidJUnitRunner\"

dataBinding { //<-------

enabled = true

}

}

buildTypes {

release {

minifyEnabled false

proguardFiles getDefaultProguardFile(\'proguard-android-optimize.txt\'), \'proguard-rules.pro\'

}

}

}
آن گاه که پروژه خویش را مجدد فعال‌سازی کردیم خواهیم توانست کلاس مرتبط با داده های خویش را ساخت‌و‌ساز کنیم که از آن برای دیتا بایندینگ لایه خویش به کار گیری خوا هیم کرد.

package com.tomerpacific.example


import android.graphics.drawable.Drawable


data class ButtonData(val buttonText: String, val buttonImageSrc : Drawable)
به طبع بدین نکته دقت داشته باشید که کلاس ButtonData ما دارنده دو فیلد است:

buttonText که در تحت تصویر ما نمایش داده میشود.

button Image Src که مسئولیت تصویر دکمه ما‌را بر عهده داراست.

در حالتی که ما مستلزم داده های بیشتری باشیم صرفا کافی میباشد که فیلدهای بیشتری را به کلاس خویش اضافه کنیم.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

جیسون در مقابل XML

همان طور که در ابتدا ذکر کردیم بزرگترین جایگزین فرمت داده ای جیسون XML میباشد. طراحی اپلیکیشن با این درحال حاضر XML در سیستم های نو بسیار کمتر دوست داستنی میباشد که اما برهان این زمینه نیز بسیار معمولی میباشد. در پی مثالی برای شما آورده ایم که به عبارتی داده ها قسمت های پیشین را در فرمت XML برای شما اکران داده ایم:

Jonathan

Freeman

4

true

Spantree Technology Group

InfoWorld

Lilly

Raccoon


خلال این برای شفافیت بیشتر برای شما بایستی بدانید که XML در حین parse شدن در جاوا اسکریپت ابهامات متعددی را نیز وارد می نماید. تبدیل کردن XML به شی جاوا اسکریپت قادر است مستلزم صرف صدها و یا این که حتی هزاران خط کد باشد و مستلزم این میباشد که شما کدها را براساس اشیایی که Parse میشوند فردی سازی نمائید. تبدیل کردن جیسون به شی جاوا اسکریپت فقط مستلزم یک خط کد میباشد و نیازی به هیچ اطلاعاتی درباره شیئی که parse شود ندارد.

محدودیت های جیسون( قسمت نخستین)
چنانچه چه فرمت داده ای جیسون یک فرمت مختصر و بسیار بی آلایش میباشد و انعطاف پذیری بسیار متعددی برای شغل کردن در بخش اعظمی از لهجه های اپلیکیشن نویسی دارااست نقاط ضعفی در‌این فرمت داده ای وجود داراست که ما درین قسمت و قسمت آجل 5 گزینه از آن‌ها‌را برای شما ذکر خوا‌هیم کرد.

شِمای جیسون:
از یک سو این بدان شکل میباشد که شما انعطاف پذیری بسیار متعددی دارید که بتوانید اطلاعات را به هر شکلی که میخواهید اکران دهید. از طرف دیگر این بدان معنا میباشد که شما می‌توانید داده های خطا را به راحتی هرچه مجموع ساخت‌و‌ساز فرمائید.

صرفا یک نوع داده عددی داراست:
در واقع مراد فرمت IEEE-754 double-precision floating-point میباشد. این می‌تواند مقداری بی آلایش باشد ولی به آسانی بدین مضمون‌ میباشد که شما نمی توانید از نوع های عددی که در اکثری از گویش های نرم افزار نویسی وجود دارا‌هستند در فرمت داده ای جیسون استعمال فرمایید.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

مهاجمان به طور وسیع ای تمرکز خویش را تغییر و تحول داده اند و امروزه بیشتر به طراحی اپلیکیشن کامپوننت های متعدد توجه می نمایند به این دلیل‌که می‌دانند غرض قرار دادن جراحت پذیری های کتابخانه ها قربانی های بیشتری را از آن‌ها میگیرد تا این که بخواهند صرفا بر روی یک اپلیکیشن و نرم افزار خاص تمرکز نمایند. جریان serialization در Apache Common Core یک نمونه فوق العاده میباشد که به خیر علامت می‌دهد اینگونه جریان هایی به چه شکل به راحتی از دست میروند. یک رئیس چیز خاصی برای نگرانی نیست به دلیل آن که سازمان ها از JBoss به کار گیری نمی‌کنند. با این حالا این تیم از مدیران می بایست بدانند که عدم فهم و شعور نرم افزار های دیگر ممکن میباشد جراحت پذیری های بزرگی را در اپلیکیشن شما ساخت نماید. به همین انگیزه میباشد که لیست متریال های اپلیکیشن امروزه از التفات بسیار متعددی برخوردار‌است.

سخن نهایی درباره لیست متریال های اپلیکیشن
یک لیست متریال های یک برنامه به مدیران یاری می نماید تا روءیت کرد بهتری را نسبت به کامپوننت های مستعمل در اپ بدست بیاورند و در فیض بتوانند خطاها امنیتی جانور در نرم افزار ها و قابل انعطاف افزارهای خویش را به راحتی پیدا نمایند. از تمامی اصلی خیس، مدیران با استعمال از لیست متریال های قابل انعطاف افزارها می‌توانند کدهای خویش را به طور ظریف تری گزینه تحقیق قرار دهند و زخم پذیری های جان دار در کامپوننت های متفاوت و ضعف های احتمالی را نیز گزینه نظارت قرار دهند و در سود به موقع برای تقابل با این زخم پذیری ها مبادرت نمایند.

  • دیزاین اپلیکیشن