مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

۱۷ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فریمورک فلاتر Flutter یک باکس ابزار UI برای تولید  طراحی اپلیکیشن اپ های سریع، قشنگ و ساکن کامپایل گردیده برای گوشی، اینترنت و دسکتاپ میباشد. این نرم افزار را با یک گویش اپلیکیشن نویسی و یک بیس کد می سازد. بدون پول و متن گشوده میباشد. این در بالا بوسیله گوگل در می ۲۰۱۷ گسترش یافت و فعلا با استاندارد ECMA مدیر میشود. Flutter یک فریمورک تلفن همراه میباشد که از لهجه نرم افزار نویسی دارت برای تولید رایاپارس یک نرم افزار به کار گیری می نماید. اپ نویسی دارت دارنده یک‌سری خصوصیت شبیه با بقیه گویش های نرم افزار نویسی مانند کاتلین و سوئیفت میباشد و میتواند به کد جاوا اسکریپت تبدیل خواهد شد.

Flutter عمدتاً برای اپ‌های موبایل دو آتی که میتوانند بر روی هر دو سیستم دلیل اندروید و iOS جاری ساختن شوند، باصرفه‌سازی گردیده است. همینطور خواهیم توانست از آن برای تشکیل داد نرم‌افزار‌های با تجهیزات بی نقص، برای مثال دوربین، فضای ذخیره‌سازی، وضعیت جغرافیایی، کانال، SDK‌های فرد ثالث و موردها دیگر به کارگیری کنیم.

فرق ری اکت نیتیو با فلاتر در چیست؟ 
ری اکت نیتیو و فلاتر خصوصیت های متعددی را برای ایجاد کرد نرم افزار های تلفن همراه در چنگ شما قرار می‌دهند. پیرو به تفاوت این مشخصات برای مقایسه فلاتر و ری اکت نیتیو پرداختیم:

تفاوت فلاتر و ری اکت نیتیو از نگاه تاریخ نشر (Release): 
ری اکت نیتیو در تاریخ June 2015 و فلاتر در سال May 2017 وارد دنیای اپ نوبسی تلفن همراه شدند.

تفاوت فلاتر با ری اکت نیتیو از حیث پیشرفت دهنده (Develop By):
ری اکت نیتیو نخسین بار به وسیله صورت بوک معرفی شد. فلاتر نخسین بار بوسیله گوگل معرفی شد.

فرق ری اکت نیتیو و فلاتر از لحاظ لهجه نرم افزار نویسی (Programming Language)
ری اکت نیتیو از گویش نرم‌افزار نویسی جاوا اسکریپت (JavaScript) برای ساخت اپلیکیشن های گوشی استعمال می نماید. فلاتر از گویش اپلیکیشن نویسی دارت (Dart) برای ساخت و ساز اپ های گوشی به کار گیری می نماید. اشخاص می‌توانند با فراگیری گویش اپلیکیشن نویسی دارت و جاوا اسکریپت با این دو فریمورک فعالیت نمایند.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

این منش یکم ماهر خیس میباشد اما شما می بایست در هنگام ساخت و ساز تغییرات حواستان را بیشتر توده فرمایید.

مرحله اولیه: در‌صورتی‌که پروژه موردنظرتان در اندروید  طراحی اپلیکیشن استودیو گشوده باشد ، بعد از آن آیتم (Gradle Scripts > build.gradle(Module: app را گشوده فرمائید.


مرحله دوم: در project View روی  project folder > app > build.gradle کلیک نمائید.
مرحله سوم: در اینجا شما بایستی دستکم رایاپارس و حداکثر سطح sdk را مبتنی بر نیاز خویش تغییر تحول دهید. کد داده گردیده پایین را نظارت نمائید:
defaultConfig {
applicationId \"com.AbhiAndroid.Android.myProject\"
minSdkVersion 14
targetSdkVersion 23
versionCode 1
versionName \"1.0\"
}
مرحله چهارم: روی مورد Sync Now کلیک فرمایید و فراهم تغییرات باشید.
نکته حائض اهمیت: در حالتی که شما در حالا تعیین اولی منش می‌باشید، دیگر نیازی به تولید تغییر و تحول در Gradle وجود ندارد. این به صورت خود کار Gradle را آپ تو دیت می نماید.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

ویو پیچر اندروید چیست ؟ ویوپیجر ۲ چه کاربردی در اپ نویسی اندروید داراست و چه تغییراتی نسبت به ViewPager نموده است؟ این مقاله از نوشته‌ی علمی الکامکو را تا پایان بخوانید تا با اموزش ویو پیجر در اندروید آشنا گردید. 


ویوپیجر اندروید چیست؟ 
ویوپیجر اندروید یکی مولفه های اصلی در اپلیکیشن نویسی اندروید طراحی اپلیکیشن میباشد و در واقع یک جزء رابط در تشکیل داد نرم‌افزار اندروید است. این خصوصیت به استفاده کننده قابلیت می‌دهد برای کشیدن یک ورقه نو ، شیت را به چپ یا این که راست بکشد. بصورت فنی خیس ویو پیجر اندروید با به کار گیری از فرگمنت های اندروید ، قادر است تعدادی فرگمنت را در یک  اکتیویتی اندروید اکران دهد که با کشیدن شیت به چپ یا این که راست و یا این که گزینش Tab ها در TabLayout، فرگمنت ها به ترتیبی که انتخاب کرده ایم اکران داده می گردند. یعنی در نرم افزار ها ضمن اینکه با لمس هر مورد از تب ها، به محتوای آن (یعنی فرگمنت مربوط به آن تب) دسترسی داریم، با کشیدن فرگمنت ها به دو طرف نیز تب ها جابجا میگردند.

مثالی از یادگرفتن ویو پیجر ۲ در اندروید 

مثالی از ویو پیجر ۲ در اپلیکیشن نویسی رایاپارس اندروید در نرم افزار Duolingo 


ViewPager / ViewPager2 که در اپ یادگیری لهجه های فرنگی Duolingo دیده میشود.

چرا ویو پیجر ۲ پدیدآمد و مقصود از اینکار چی بود؟ 
گوگل ۷ فوریه (۱۸ بهمن) ورژن نو ViewPager را با اسم ViewPager 2 معرفی کرد که غرض از اینکار بهبود ویوپیجر میباشد. همان گونه که می‌دانید، دسته اندروید مرتباً به روزرسانی ها و بهبودهایی را برای قاب ورک اندروید منتشر می نماید. ViewPager2 یکی‌از وسیع ترین این بروزرسانی ها میباشد. ViewPager2 جایگزین ViewPager می‌شود تا همت و عملکردهای بیشتری را به اپ نویس اندروید ارائه نماید.

نکته مهمی که در اینجا وجود دارااست این میباشد که  ۲ viewpager در اندروید در واقع برای Android X معرفی گردیده و برای استعمال از آن می بایست پروژه تان را با کامپونتت های Android X سازگار فرمایید.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

فرگمنت یکی کلاس های جاوا میباشد که  طراحی اپلیکیشن می قدرت از آن یکسری توشه بهره مند شد. این کلاس دارنده متدهایی میباشد که به آن ها متدهای چرخه قدمت یا این که Life Cycle Method گفته میگردد. این سیاق ها برای رئیس و در دست گرفتن مراحلی میباشد که یک Fragment در بازه زمانی وقتی که وجود داراست (زنده میباشد) به کارگیری می گردد.

یک فرگمنت از هنگامی که در ورقه نرم افزار نشان داده میشود، رایاپارس تا وقتی که از روی شیت حذف می گردد، پروسه مختلفی را طی می نماید. این روند با اعتنا به اتفاقاتی که در تلفن همراه تلفن همراه صورت می‌دهد، کارهایی که دیگر نرم افزار ها اجرا میدهند و تعاملاتی که مخاطب با دستگاه داراست، می‌توانند تغییر تحول نمایند و به روند دیگری تبدیل شوند.

یعنی یک فرگمنت دارنده پروسه مختلفی در طی اجرای خویش است. اپ نویس هم با به کارگیری از متدهای مدیر چرخه قدمت Fragment، می‌تواند مشخص و معلوم نماید که در هر کدام از این مرحله ها، فرگمنت چه رفتاری از خودش آرم بدهد. به گروه این پروسه Life Cycle گفته می گردد.

نکته مهمی که می بایست بدانید، این میباشد که چرخه قدمت یک فرگمنت به چرخه قدمت اکتیویتی صاحب خانه آن متعلق میباشد. هرچند این متدها در Fragment و اکتیویتی با یکدیگر تفاوت دارا‌هستند و تعداد آنان هم گوناگون میباشد، ولی متدهای Life Cycle فرگمنت به متدهای چرخه قدمت اکتیویتی متصل میگردند و با تعلق به آن‌ها جاری ساختن می گردند.

همانگونه که اکتیویتی ها دارنده چرخه حیات می باشند، Fragment‌ ها هم دارنده چرخه حیات منحصر به فرد به خودشان میباشند که با چرخه حیات اکتیویتی اشتراکاتی هم دارااست. در تصویر ذیل چرخه fragment اندروید را مشاهده میکنید: 


شناخت با متدهای فرگمنت اندروید
چرخه حیات فرگمنت حالت های ذیل را دارااست: 

onAttach() : این سیاق زمانی که فرگمنت به اکتیویتی اضافه گردیده خوانده میگردد.

onCreate() : این اسلوب برای مقداردهی در هنگام تشکیل داد فرگمنت فراخوانی می گردد.

onCreateView() : این مشی هنگامی فراخوانده میگردد که فرگمنت ساخت‌و‌ساز گردیده و مهیا ایجاد کرد واسط کاربری (UI) میباشد. در اکتیویتی این وظیفه بر عهده onCreate() بود.

onActivityCreate() : این اسلوب در هنگامی فراخوانده می‌گردد که اکتیویتی صاحبخانه فرگمنت ایفا شد‌ه‌است.

onStart() :  این اسلوب وقتی فراخوانده می‌شود که رابط کاربری فرگمنت مهیا اکران میباشد.

onResume() : در‌این مجال فرگمنت فعال میباشد.

onStop() : این مشی در طی نقطه نهایی عمل فرگمنت انجام می گردد و در صورتیکه موردنیاز میباشد چیزی ذخیره خواهد شد در‌این مرحله می بایست جاری ساختن اعطا کرد.

onDestroyView() :  این سیاق هنگامی فراخوانده میشود که UI فرگمنت از اکتیویتی حذف می گردد.

onDestroy() :  در طول انتهای حیات فرگمنت این سیاق جاری ساختن می‌گردد.

onDetach()‌:  هنگامی فراخوانده میگردد که فرگمنت تماما از اکتیویتی صاحب خانه خویش غیر وابسته گردیده است.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

ایده در دسترس قرار دادن مجانی کد منبع  طراحی اپلیکیشن در سال 1983 از یک تکان ایدئولوژیکی به صورت غیر قانونی بوسیله ریچارد استالمن، نرم‌افزار‌نویس در MIT نهاد گذارده‌شد. استالمن معتقد بود که برنامه بایستی در دسترس اپ‌نویسان باشد تا بتوانند آن‌را، با مقصود ادراک آن، یادگیری در ارتباط آن و بهبود آن، رایاپارس به دلخواه تغییر تحول دهند. استالمن آغاز به تکثیر کد بدون پول ذیل مدرک کارشناسی خویش، به عنوان تایید صلاحیت همگانی GNU کرد. این راه و ایدئولوژی نو پیرامون تولید برنامه گزینه استعمال قرار گرفت و سرنوشت به صورت‌گیری ابتکارعمل منبع گشوده در سال 1998 باعث شد.

 

 

تفاوت قابل انعطاف افزارهای اوپن سورس با گونه های دیگر قابل انعطاف افزارها چیست؟
برای شعور عالی خصوصیت‌های نرم‌افزار اوپن سورس و برنامه کلوز سورس ، ما به مقایسه پنج جنبه مهم پرداخته ایم:

نرخ‌گذاری، امنیت، مدد، در دسترس بودن منبع و امکان به کار گیری.

 

۱) سیاست بها
منبع گشوده اکثر زمان ها تحت عنوان اپلیکیشن فارغ از هزینه معرفی می‌گردد. با این حالا، این قادر است هزینه‌های مازاد مانند یاری، سرویس ها مازاد یا این که قابلیت و امکان‌های مازاد را داشته باشد. براین اساس، هنوز هم می‌قدرت هزینه سرویس ها با OSS را پرداخت کرد. ولی اپ منبع بسته معمولاً یک برنامه مبلغی میباشد. هزینه ها بسته به ابهام اپلیکیشن ممکن میباشد مختلف باشند. بیشتر کمپانی‌ها آزمایشات مجانی را ارائه می دهند تا خریدار را متقاعد نمایند که برنامه آنها مطلوب میباشد.

 

۲)  امنیت
موضوع امنیت بسیار مشاجره برانگیز میباشد چون هر برنامه دارنده دو روی سکه میباشد. کد اپلیکیشن اوپن سورس بوسیله یوزرها قابل مشاهده ، اشتراک و اصلاح میباشد، به‌این مضمون‌ که هرکسی می تواند کد حاد را اصلاح نماید، افزایش دهد و یا این که تست نماید. اشکالات با‌گاز برطرف میگردند و کد بعد از هر توشه نشر به طور کاملً نظارت میشود. با این هم اکنون، به‌عامل در دسترس بودن، کد منبع برای هکرها برای تمرین گشوده میباشد. برعکس، اپلیکیشن منبع بسته تنها بوسیله یک فروشنده قابل اصلاح میباشد. حل اختلال می تواند بسیار بیشتر از مقایسه با OSC باشد. زمانی وهله به تعیین ایمن ترین برنامه میرسد ، جواب این میباشد که هریک از آن ها مزایا و معایب خویش را داراست. بدین ترتیب، این اکثر وقت ها برای کمپانی‌هایی که در یک صنعت خاص فعالیت می نمایند یک بحران میباشد.

 

۳)  چگونگی نگهبانی
با مقایسه تامین از نرم‌افزار منبع گشوده و منبع بسته ، مبرهن میباشد که CSS دراین باره چیره میباشد. هزینه‌های آن مشمول مورد‌ای برای تماس با جانبداری و اخذ آن در یک روز کاری در بیشتر مفاد میباشد. جواب به خیر سازمان یافته و مستند میباشد. برای قابل انعطاف افزارهای اوپن سورس، اینگونه مورد‌ای ارائه نشده میباشد. فقط مورد‌های دفاع، انجمن ها، مقاله‌ها موءثر و یک دارای تخصص استخدام گردیده، میباشد. با این حالا، مکان تعجب وجود ندارد که با به کار گیری از اینگونه خدماتی جواب بالایی اخذ نشود.

 

۴) در دسترس بودن کد منبع
اپلیکیشن متن گشوده بضاعت تغییر‌و تحول کد منبع را سوای هیچ محدودیتی آماده می‌نماید. یوزرها شخصی میتوانند آنچه را که میخواهند گسترش دهند و از ابداع پیشرفته بوسیله دیگر افراد در انجمن یوزرها سود‌مند شوند. از آن‌جا که کد منبع به راحتی قابل دسترسی میباشد، بسط‌دهندگان نرم‌افزار را قدرتمند می‌سازد تا اپلیکیشن‌های مو جود را بهبود بخشند. اپلیکیشن منبع بسته محدودیت بیشتری نسبت به برنامه منبع گشوده دارااست چون کد منبع قابل تغییر‌و تحول یا این که مشاهده وجود ندارد. با این حالا، اینگونه محدودیتی ممکن میباشد به امنیت و قابلیت و امکان یقین CSS یاری دهد.

 

۵) امکان به کار گیری
امکان استعمال موضوعی دردناک از اپ اوپن سورس میباشد. راهنماهای مخاطب برای بسط‌دهندگان مندرج میباشد خیر برای یوزرها عامی. همینطور، این راهنماها بر پایه ی با استانداردها و ساختار نیستند. برای نرم‌افزار منبع بسته امکان به کار گیری یک کدام از محاسن میباشد. مستندات معمولاً به خیر و خوبی مندرج اند و دربردارنده راهبرد های مفصلی می‌باشند.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

فراگیری نصب اندروید استودیو یک کدام از گرفتاری های نخستین برای عده ای میباشد که می‌خواهند یادگرفتن نرم افزار نویسی اندروید طراحی اپلیکیشن با اندروید استودیو را استارت نمایند میباشد. اندروید استودیو یک گوشه و کنار اپلیکیشن نویسی قادر برای پلتفرم اندروید میباشد و روی سیستم ادله های مختلفی مانند ویندوز، مک و لینوکس قابل نصب میباشد. اطراف اندروید استودیو مانند visual studio است رایاپارس و برای ساخت و پیاده سازی اپلکیشن های تلفن همراه بسیار تخصصی و متخصص است. در‌این نوشته‌علمی میخواهیم شما‌را با یادگرفتن نصب اندروید استودیو از صفر تا صد دربرگیرنده دانلود اندروید استودیو ، سیستم ما یحتاج android studio، روش نصب sdk روی android studio و … آشنا کنیم تا بتوانید فراگیری اندروید استودیو را استارت فرمائید و وارد دنیای پردرآمد نرم‌افزار نویسی اندروید گردید.

پیشگفتار ای برای فراگیری دانلود و نصب اندروید استودیو : 
اپلیکیشن اندروید استودیو در ماه می سال ۲۰۱۴ بوسیله مدیران گوگل در کنفرانس گوگل آی/وی معرفی شد. این اپ کالا شرکت دوستداشتنی جت برینز میباشد.

گویش های نرم افزار نویسی در اندروید استودیو جاوا و کاتلین میباشند که همچنان بیشتراز ۸۰ درصد دولوپرها برای کدنویسی از لهجه نرم‌افزار نویسی توانمند جاوا استعمال می نمایند. اندروید استودیو به طور منحصر به فرد تنها برای اندروید پیاده سازی گردیده است. اپلیکیشن اندروید استودیو روی ویندوز، مک و لینوکس قابل نصب است.

پس از فراگیری نصب و فعال سازی اندروید استودیو میتوانید در محیطی دیدنی به اپ نویسی نرم افزار های اندرویدی درگیر گردید. فضا نرم افزار تماما قشنگ بوده و مبنی بر اپلیکیشن دوست داستنی جت برینز پیاده سازی و به وسیله گوگل ارائه گردیده است و به خیال امکاناتی که دارااست آیتم دقت خیلی از یوزرها واقع شد‌ه‌است.

پس از این فراگیری تصویری نصب اندروید استودیو گروه ای از ماهر ترین ابزارها برای پیاده سازی و عیب یابی نرم افزار های گسترش داده گردیده در دست شما نرم افزار نویس اندروید متشخص قرار خواهد گرفت و در‌حالتی که حتی یک دولوپر اندروید مبتدی و تازه کار هم می باشید میتوانید ماهر ترین نرم افزار ها را با آن بسازید.

این اپلیکیشن دارنده خصوصیت مختلفی برای مثال قابلیت و امکان کدنویسی زنده و پویا به همدم معنی کننده میباشد. عیب یابی اپ, قابلیت و امکان پیاده سازی به طور مرحله ای و همینطور قابلیت و امکان اکران پیش اکران اپلیکیشن از سایر خصوصیت های این نرم افزار است. درحال حاضر میتوانید برنامه Android Studio را از وب سایت یاس دانلود اخذ فرمایید.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

موبایل های هوشمند دارنده سیستم ادله اندروید، طراحی اپلیکیشن بیش تر از ۵۰% سهم بازار گوشی را در دست دارا هستند و زیرا اشخاص متعددی در کشور ایران و همینطور عالم از این موبایل ها استعمال می نمایند نیاز به نرم افزار های متعدد حس گردد. در سود تقاضا برای استخدام اشخاصی که اپلیکیشن نویس اندروید می‌باشند ارتقا یافته و این یعنی بازار فعالیت عده ای که نرم افزار نویسی اندروید بلد می‌باشند داغ داغ میباشد. رایا پارس به نحوی که درصورتی که ایده خیر و خوبی داشته باشید میتوانید صاحب و مالک تجارت خودتان گردید و درآمد حصول نمائید در‌صورتی‌که هم عشق ای به فعال‌سازی بیزنس ندارید میتوانید به استخدام کمپانی هایی که پیرو اشخاص متخصصی مثل شما می باشند دربیاید.

طریق های درآمدزایی از اپلیکیشن نویسی اندروید چیست؟
شغل کردن حضوری تحت عنوان یک اپلیکیشن نویس اندروید در شرکتهای (سبک کارمندی)
اجرا دادن پروژه های اپلیکیشن نویسی به طور دورکاری (سبک فری لنسری)
ایجاد و پیاده سازی نرم افزار و فروش آن در مارکت ها (سبک ایده پردازی)
به چنگ آوردن پروژه فردی اپ نویسی و بازاریابی نصب و جذب مخاطب برای آن و آن گاه کسب درآمد از روش تبلیغات
یادگرفتن اپ نویسی اندروید به دیگر افراد بصورت حضوری
فراگیری نرم افزار نویسی اندروید به دیگرافراد بصورت آنلاین
و…
شایسته ترین لهجه های نرم افزار نویسی اندروید چیست؟
شایسته ترین لهجه ها برای یادگیری اپ نویسی اندروید لهجه اپلیکیشن نویسی جاوا (Java) و کاتلین (Kotlin) میباشد.

اولیه روش هستم جاوا را تعیین کنیم یا این که کاتلین؟
جاوا یا این که کاتلین؟ شاید این پرسش خیلی از اشخاص که می‌خواهند در حوزه اپلیکیشن نویسی اندروید وارد شوند باشد! و ما این پرسش را اینطوری پاسخ می دیم که هر دو گویش نرم‌افزار نویسی اندروید پرقدرتی می باشند اما لهجه نرم افزار نویسی جاوا از سالها قبلی لهجه پیشفرض گوگل میباشد و کاتلین دیرتر اضافه گردیده پس جاوا اصیل خیس میباشد.

 از طرفی در شرایطی که کاتلین را مسلط باشید اندرویدنویسی برای شما آسونتر می‌گردد و وسعت کدنویسی اندروید تحت خیس میاد البته تاکید می‌کنیم در صورتی‌که مسلط باشید خیر نخستین خط مش! در سود برای نخستین شیوه در مسیر یادگیری اندروید بهتره لهجه نرم‌افزار نویسی جاوا (java) را تعیین نمایید و سپس میتوانید به‌تدریج کاتلین رو استارت فرمائید و آنوقت کاتلین برای شما آسانتر میگردد زیرا در‌حالتی که کاتلین را بلد باشید و تحت عنوان یک پیشرفت دهنده با مرور مجال به هر دو گویش مسلط بشید اما در حالتی‌که جاوا رو ابدا بلد نباشید مطمئنا آیتم های انتخابی و پیش روتون برای عمل کردن کمتر می‌گردد.

بیشترین قابل انعطاف افزارهای جانور در گوگل پلی استور با به کار گیری از جاوا توسعه و گسترش پیدا کرده‌اند. در فیض برای استارت بهتره جاوا را گزینش نمائید.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

پیش از اینکه بدانید اندروید ایکس چیست نخستین با این کتابخانه اندروید آشنا گردید. هنگامی شما طرحی را روی واپسین نسخه اندروید، برای مثال اندروید ۴.۰، گسترش می دهید و میخواهید آن را روی دستگاه هایی که دارنده نسخه های دیرین خیس اندروید می‌باشند، برای مثال اندروید ۳.۲، ایفا فرمایید بایستی سازگاری پذیری معکوس را به کد اپ اضافه نمایید تا این شغل قابلیت و امکان پذیر خواهد شد.

برای نگهبانی سازگاری پذیری معکوس، طراحی اپلیکیشن اندروید پکیج Android Support Library را به شما ارائه می‌دهد. این پکیج گروه ای از کد کتابخانه هایی میباشد که نسخه های سازگاری پذیری معکوس را در چارچوب API های اندروید و همینطور خصوصیت هایی که تنها از روش API های کتابخانه در دسترس میباشند، ا ارائه می‌دهد. هر Support Library یک سازگاری پذیر معکوس برای یک سطح خاص از Android API میباشد.

بسته به دامنه ی نسخه های سکویی رایا پارس که متبوع نرم‌افزار ی شماست و API هایی که استعمال می نماید، وارد کردن Support Library به پروژه ی اندروید، تحت عنوان شایسته ترین تمرین برای توسعه و گسترش دهندگان اپ ها تلقی می‌شود.

اندروید ایکس چیست ؟
اندروید ایکس (AndroidX) پروژه منبع بازی میباشد که گروه اندروید از آن برای گسترش، آزمایش، پکیجیگ، ورژن و تکثیر کتابخانه ها از Jetpack به کار گیری می نماید. اندروید x نقش عمده ای در Support Library اندروید دارااست. برخلاف Support Library ، پکیج های AndroidX غیر وابسته حفظ و آپ دیت می گردند.

در‌پی پرسش اندروید ایکس چیست می بایست بگوییم که در واقع اندروید ایکس جدیدترین نسل باصرفه گردیده‌ پکیج کتابخانه‌های Support اندروید استودیو میباشد . مجموعه گسترش اندروید پیش از این کتابخانه‌های لازم اندروید جهت گسترش اپ‌های اندرویدی را بوسیله لایبرری‌های Support منتشر می کرد.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

از مزایای تارنما firebase که مال گوگل میباشد می شود به مورد ها پایین اشاره کرد:

شیوه عمل با firebase را میتوانید سوای جاری ساختن هزینه ای اجرا دهید. اما ناگفته نماند در‌حالتی که که نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتری  طراحی اپلیکیشن در دیتابیس دارید و یا این که می‌خواهید از تجهیزات توسعه یافته تری استعمال فرمایید می بایست هزینه هایی پرداخت فرمایید.
کل داده ها فنی، APIها و منابع SDK به نیکی در‌این پلتفرم گردآوری شد‌ه‌است. ضمن این واپسین داده ها و خبر‌ها در شبکه های عمومی آن منتشر میگردد.
طرز شغل با firebase شل میباشد و در صورتیکه رایا پارس شخصی حرفه‌ای نیستید و. دستکم علم در مسئله اپ نویسی دارید هم با یادگرفتن صحیح می‌توانید از این خدمت استعمال فرمائید.
هاستینگ فایربیس یک کانال تحویل محتوا (CDN) داراست که به پلتفرم کلاد گوگل (Google Cloud) مجهز میباشد.
معایب فایربیس گوگل چیست؟
وبسایت firebase تحریم میباشد میباشد و می بایست به طبع با فیلترشکن گشوده فرمایید اما api که میده غربال وجود ندارد.
همگی امکاناتش بدون پول وجود ندارد و برای دسترسی به تجهیزات مجانی می بایست پول پرداخت نمایید.
نمی توانید وب سایت اهل ایران معرفی نمایید پون جمهوری اسلامی ایران را در لیستش ندارد و بایستی یک میهن دیگه را گزینش نمایید.
دیتابیس Realtime تحت عنوان فضای مهم ذخیره سازی در دست شما جای دارد و در تشکیل داد کوئری های بغرنج محدودیت دارااست. ضمن این قابلیت اجرای ارتباط ها فی مابین اطلاعات در دیتابیس Realtime بسیار اختلال میباشد. ولی اینگونه محدودیت هایی در دیتابیس Firestore وجود نخواهند داشت.
پلتفرم Bass مجموعاَ دارنده نقص‌ تعلق به فضای ابری میباشد و قابلیت جابجایی داده ها از آن به پلتفرم دیگر نیست.
اگرچه فایربیس دارنده خصوصیت کراس پلتفرم (Cross-Platform) میباشد البته در نصیب تلفن همراه بیشتر بر روی سیستم ادله اندروید تمرکز دارااست و از نرم افزار های iOS جانبداری نمی نماید.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

کاتلین چیست؟ معایب و مزایا Kotlin چیست؟ کاتلین چه کاربرد و خصوصیت هایی داراست؟ چه سازمانهایی از کاتلر در پروژه های خویش استعمال  طراحی اپلیکیشن کرده اند؟ بازار فعالیت برای نرم افزار نویس کاتلین چه‌طور میباشد؟ درین مقاله از بلاگ الکامکو می‌خواهیم بدین سوال ها جواب دهیم. پس تا پایان بخوانید تا با پاسخ آن ها آشنا گردید.


کاتلین چیست ؟ 
برای پاسخ دادن بدین پرسش که کاتلین چیست رایا پارس بایستی بگیم که هر گویش اپلیکیشن نویسی بلوک های ایجاد کرد یک اپلیکیشن میباشند یعنی برای ایجاد کرد هر نرم‌افزار یا این که طرحی بایستی از لهجه نرم افزار نویسی به کار گیری فرمایید. یکی این لهجه‌های اپلیکیشن‌نویسی دوست داستنی و پر استفاده (Kotlin Programming Language) میباشد.

کاتلین (Kotlin) یک لهجه اپ نویسی متن گشوده میباشد که به وسیله JetBrains پیاده سازی گردیده‌است. شی گرا میباشد و از خصوصیت های اپ نویسی کاربردی حمایت می نماید.

لهجه کاتلین یک لهجه ایستا میباشد که بوسیله برنامه نویس ها بومی در روسیه بسط داده گردیده‌است. کاتلین این قابلیت و امکان را دارااست تا بر روی ماشین مجازی جاوا انجام گردد. کاتلین یک‌سری پلتفرمی میباشد یعنی این لهجه اپلیکیشن نویسی در سمت سرور، اندروید و هر مکان که جاوا اعمال خواهد شد کاربرد داراست.

از هنگامی که گوگل گویش اپ‌‌نویسی کاتلین را به رسمیت شناخته میباشد، کاتلین به یک کدام از دوستداشتنی‌ترین لهجه‌های نرم‌افزار‌نویسی برای بسط اندروید تبدیل شد‌ه‌است. طبق نظرسنجی توسعه و گسترش دهندگان Stack Overflow در سال ۲۰۲۰، کاتلین چهار‌مین لهجه اپ نویسی دوست داستنی ترین به حساب آورده می شود. به‌این برهان میباشد که گوگل تصمیم گرفت که کاتلین لهجه ترجیحی خویش برای اپلیکیشن نویسی اندروید باشد.

  • دیزاین اپلیکیشن