مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

۲۱ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


امروزه با گسترش روزافزون تکنولوژی، پیاده سازی نرم افزار رده متفاوتی حصول کرده و تمامی به واسطه تلفن همراه های هوشمند نیاز های خویش را جانبداری می نمایند. 67 درصد عموم با نرم افزار خیلی شل خیس و سریعتر از تارنما و پیج های اینستاگرامی رابطه برقرار می نمایند. با ترویج  قابل انعطاف افزارهای فروشگاهی، برنامه نویس ها هم رویکرد خودشان را دراین مورد هموارتر چشم و استارت خیر داشتند. در پی به نکاتی که برای پیاده سازی برنامه فروشگاهی اصلی میباشد اشاره می‌کنیم.

طراحی اپلیکیشن

تصویب پیشنهاد و مشورت کردن
پیاده سازی رابط کاربری مطلوب
پیاده سازی رابط کاربری راحت، منجر رابطه دریافت کردن بهتر کاربر با نرم افزار فروشگاهی میباشد که هر چقدر این پیاده سازی عالی و سهل و آسان خیس باشد، استفاده کننده بیشتر به شما و فروشگاهتان متعلق و با مسئولیت می‌شود. ( پیاده سازی نرم افزار در مشهد )

برای پیاده سازی نرم افزار می بایست به استفاده کننده و طریق عمل مغازه دقت بسزایی داشت. با آشنایی پرسونای خویش و تعیین رنگ های مطلوب پیاده سازی، میتوانید یک نرم افزار فروشگاه اینترنتی مطلوب را صحیح نمایید. به صورتی که پیمایش در برنامه برای استفاده کننده خیلی شل و قابل شعور باشد.

نوشته ی علمی مرتیط: کارداران اثرگذار در پیاده سازی UX و UI برای نرم افزار تلفن همراه

فردی سازی نرم افزار
قابلیت فردی سازی نرم‌افزار رو به استفاده کننده بدهید تا حس راحتی بیشتری نماید و طبق ذوق ی خودش اپلیکیشن را بچیند. با این شغل، استفاده کننده، نرم‌افزار فروشگاهی را منزل ی خویش میداند و حس اینکه فروشنده و مالک بیزنس به وی به دیده مشتری صرف نگاه می نماید را به حس هم خانواده بودن تغییر و تحول می‌دهد.

تصویر استفاده کننده از ما
قابلیت و امکان تصویب لحاظ استفاده کننده امتیاز ویژه ای برای شما خواهد بود به شرطی که هرلحظه مزاحم مخاطب خویش نشوید. به طبع شما هم در قابل انعطاف افزارها و وبسایت های متفاوت بدین نصیب برخورده اید که برای هر تکان خرد در نرم‌افزار و وبسایت فروشگاهی از شما اسم کاربری و تصویب لحاظ میخواهد. عالی میباشد این شغل با استراتژی مطلوب پیاده خواهد شد در غیر این شکل جز حیف کردن مخاطبتان چیز دیگری نخواهد داشت.

سرعت اپلیکیشن فروشگاهی
نرم افزار های باحجم بالا بدترین و کسل کننده ترین قابل انعطاف افزارها از دید استفاده کننده میباشد.حتی در شرایطی که در زمان ی وقتی خاصی کاربر بدون چاره به نصب نرم‌افزار شما باشد با پیدا شدن کوچکترین رقیبی حاضر به حیف کردن شما میباشد. چون سرعت بالا برای استفاده کننده التفات بالایی دارااست. وی به تلفن همراه های هوشمند و دنیای تکنولوژی واردشده تا مرحله به مرحله با آن توسعه و گسترش نماید و بدرخشد. مطلقا سرعت ذیل و وسعت بالای فروشگاه اینترنتی شما برای دستگاه و خویش وی سم میباشد. پس قابل انعطاف افزارتان را با صرفه پیاده سازی نمایید تا مخاطب دوستتان داشته باشد.

امنیت
شم امنیت مهم‌ترین موضوع ی خرید است بدین معنا که شما می بایست براساس ضوابط امنیتی و مجازی سرزمین نرم افزار را پیاده سازی فرمائید تا مخاطب با خیال و خاطر شل، داده ها بانکی خویش را در نرم‌افزار شما تصویب نماید. همینطور نرم‌افزار فروشگاهیتان می بایست قادر و ضدهک باشد که داده ها مخاطبینتان در دسترس اشخاص فرصت طلب نیفتد.

نوشته‌ی علمی مرتبط: راه و روش های ارتقاء امنیت نرم افزار گوشی

گزینش سیستم برهان
یکی‌از مهم‌ترین نکات اساسی، دقت به سیستم ادله انتخابی میباشد. با دقت به کاربر تان می بایست نرم‌افزار اینترنتی خویش را بر شالوده تجهیزات انتخابی مخاطب مبنا ریزی کرد تا عالی پاسخ بگیرید و چه عالی میباشد که بتوانید با هر دو سیستم ادله نرم افزار خویش را جلو ببرید.

واکنشگرا بودن
بیشتر نرم افزار های فروشگاهی در بالا برای تلفن همراه پیاده سازی می گردند البته خوب آنست که شما با دقت به آحاد دستگاه های جانور فروشگاهتان را ارائه بدهید. قابل انعطاف افزارهای اصولی و مطلوب به نسبت دستگاه تغییر‌و تحول کاربری می‌دهند و ورژن متبوع گزینه به کار گیری قرار می‌گیرند. در صدر پیاده سازی نرم افزار تلفن همراه را اعمال بدهید و آن‌گاه ورژن ویندوز و مک را در آیین نامه خویش قرار دهید.

برخورداری از مثال بتا
برای عالی بودن نیاز به کاربر دارید و بایستی این استفاده کننده را بخوبی بشناسید تا بتوانید با وی تعامل نمائید و در صحنه بمانبد. برای آشنایی پرسونای خویش خوب میباشد پیش از ارائه ورژن نرم افزار تان، ورژن ی آزمایشی یا این که بتا را وارد بازار فرمایید تا از عیب و نقص شغل خویش با خبر گردید. ولی به طبع پیش از اینکه ورژن ی بتا را آزمون فرمائید، مجال و طرز تکثیر آن را به یوزرها تان اگاهی دهید تا با استقبال بیشتری روبرو گردید.

به کار گیری مطلوب از رنگ
همان گونه که در نصیب پیاده سازی رابط کاربری اشاره شد، رنگ نرم افزار از عنایت ویژه ای شامل است. روانشناسی رنگ ها شایسته ترین مورد برای گزینش رنگ مطلوب با مارک شماست. مطابقت رنگ ها و کنارهم قرار گرفتنشان در با مسئولیت کردن کاربر اثر بسزایی داراست. اکثری از برندهای مشهور جهان با یک رنگ خاص شناخته میگردند. رنگ مارک را بایستی متناسب با تجارت گزینش کرد تا به جان بنشیند و مخاطب در معاش روزانه اش هر وقت رنگ انتخابی شما‌را ببیند بی زیرا و چرا به حافظه شما بیفتد.

نوشته‌ی علمی مرتبط: تعیین رنگ مطلوب برای نرم افزار تلفن همراه | توان شگفت انگیز رنگ ها در جذب مخاطب

شبکه‌های‌عمومی
در نرم افزار فروشگاهی جایی برای شبکه‌های‌عمومی گشوده فرمائید تا به راحتی کاربرتان به کانال های دیگر شما نفوذ پیدا کند و از این روش با شما تعامل نماید. کاربر با وصل شدن به کانال های بیشتر متکی بودن بیشتری می نماید و این کفه ی واحد سنجش را به سمت شما هنگفت خواهد کرد. شما با این فعالیت به وی می فهمانید که هر کجا منرا بخواهی، اینجانب هستم.

استعمال از یک پلتفرم پیام رسان
در مواردی که مخاطب برای شما پیغامی داشته و احتیاج به پاسخگویی آنی دارااست، با سیستم پیام رسان در کنارش باشید.ولی هر لحظه با پاپ آپ کردن، مزاحمش نشوید و آزرده خاطرش نکنید. فضایی را ساخت‌و‌ساز فرمائید تا استفاده کننده بتواند با زدن یک دکمه با شما رابطه بگیرد. برای این شغل، با به چنگ آوردن داده ها بیهوده اعم از پست الکترونیک، رابط کاربری، کدملی و ... اورا کلافه نکنید.

حمع بندی

با طراحی این نکات می توایند در پیاده سازی نرم افزار برای تجارت خویش غالب بوده و ازفایش فروش و جذب کاربر را تجربیات فرمائید.
 

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰


قطعا می دانید که امروزه با بسط تکنولوژی، یک کدام از شایسته ترین و سودآور ترین مشاغل و صنعت های، طراحی برنامه است. البته داشتن یک وبسایت، ابزار قابل قبولی برای معرفی محصول ها یا این که سرویس ها شماست، اما در بعد از ظهر مدرن بیشتر اشخاص از تلفن های هوشمند استفاده میکنند. همین آیتم سبب میگردد در حالتی که شما اپلیکیشن خویش را پیاده سازی نکنید، از رقبای خویش عقب افتاده و طیف وسیعی از مشتریان خویش را از دست دهید. طراحی اپلیکیشن

تصویب پیشنهاد و مشورت
با طرز هایی که در‌این نوشته ی علمی در ارتباط آن‌ها حرف می‌کنیم، می‌توانید اپ خویش را بسازید. بدین ترتیب در صورتی‌که درپی برنامه ریزی در مشهد یا این که شهرهای دیگر هستید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این نوشته‌ی‌علمی هم پا ما باشید.

نکات اساسی در پیاده سازی نرم افزار
بدون شک پیش از اینکه برای پیاده سازی نرم افزار مبادرت فرمایید، بایستی نکات مهمی را در نظر بگیرید. این نکات را در پوسته تعدادی سوال برای شما مطرح کردیم که شما بایستی از خودتان بپرسید.

اپ شما می بایست چه مزایایی به استخراج و کارتان بیفزاید؟
برای جواب به‌این پرسش تلاش کنید غرض خویش را مشخص نمائید. در شرایطی‌که شما دقیقا ندانید که نرم افزار شما باید چه کاری انجام دهد، بدون شک به‌دنبال طرز خویش سرگردان خواهید شد.

مخاطب و بازار غرض خویش را معلوم فرمائید
این پرسش یکی از مهم ترین سوال هایی هست که پیش از مبادرت برای تولید نرم افزار بایستی از خودتان بپرسید. معین کردن مخاطب و بازار هدف در پی، کارتان را ساده و هدفمندتر خواهد کرد.

چرا کاربر می بایست از نرم افزار شما به کار گیری نماید؟
با اعتنا به اینکه امروزه نرم افزار های خیلی متعددی در دسترس عموم میباشند، چرا یوزرها می بایست از نرم‌افزار شما استفاده نمایند؟ چه خصوصیت خاصی دارید که می توانید به آنها در جهت رفع نیازهایشان امداد نمایید؟

آیا درخصوص بازاریابی نرم افزار و شیوه های آن داده ها دارید؟
داشتن یک اپلیکیشن اعتبار متعددی به کسب و کار شما می‌دهد، ولی این اعتبار وقتی قابل لمس می باشد که شما بتوانید یوزرها را به سمت به کارگیری از نرم‌افزار خودتان سوق دهید.

 

آیا طرحی برای گسترش اپلیکیشن تجاری خویش دارید؟ بودجه کافی برای این آیتم در لحاظ گرفته اید؟
مسلما این نکته را میدانید که صاحبان نرم‌افزار های برنده فقید، هرچند وقت یکبار یک ورژن نو از نرم افزار خویش ارائه میدهند و خصوصیت های جدیدی به آن اضافه میکنند. به این ترتیب توسعه نرم‌افزار را می بایست قسمت اصلی و جدا ناپذیر بدانید. بهتر می باشد از همین آغاز به تامل این آیتم باشید و بودجه مورد نیاز آن را در لحاظ بگیرید.

پس از اینکه توانستید برای این سوال های، جواب های قابل قبولی پیدا فرمائید، آنوقت میتوانید به تفکر پیاده سازی برنامه باشید.

ایجاد کرد نرم افزار چه مراحلی داراست؟
بعد از کشف کردن جواب مطلوب برای سوال های بالا و پیش از اینکه مرحله کد نویسی و پیاده سازی نرم‌افزار موبایل شروع شود، باید مراحلی را اجرا دهید تا در‌پی نحوه مشکلات کمتری داشته باشید. پیرو این مراحل را برای شما عزیزان توضیح میدهیم.

ایده ای که برای اپلیکیشن خویش در لحاظ دارید را روی کاغذ آورید
در واقعیت این قسمت دارنده دو قسمت هست. در نصیب اول باید امکاناتی که برای اپ تلفن همراه خویش در نظر دارید را ایفا فرمائید. در نصیب دوم به‌این تصور کنید که یوزرها چه طور قرار هست از نرم افزار تجاری شما استفاده نمایند. به عنوان مثال درصورتی که قصد دارید یک اپلیکیشن تلفن همراه فروشگاهی داشته باشید قطعا می بایست تجهیزات ذیل را در نظر بگیرید.

نام نویسی و ورود مخاطب
سبد خرید
روند خرید
عکس تولید ها به یار و همدم توضیحات
قابلیت کاوش
گروه بندی محصول ها
منوها
و ...
با روی برگه آوردن نظریات و تفکراتی که دارید، زمانی که می بایست یک شخص متخصص یا این که نرم افزار نویس مشورت کردن فرمائید، وی خیلی خوب می تواند شما را ارشاد نماید.

طرح گرافیکی که در لحاظ دارید را بسازید یا این که دست‌کم آن را نگارگری نمائید
نرم‌افزار نویس در ذهنیت شما وجود ندارد و توان تلاوت ذهنیت شما را ندارد، همینطور ساخت و ساز طرح گرافیکی نخستین به اپ نویس مربوط نمی‌شود. بنابراین طرح گرافیکی که برای برنامه خویش در لحاظ دارید را ایجاد کرد فرمائید. به عنوان مثال میتوانید حالت دکمه ها، محل قرار گیری لوگو، فرمت کلی منوها، فونت آیتم استفاده و ... را در نظر بگیرید و با تمرکز به آن‌ها طرح گرافیکی خویش را ساخت کنید. سفارش می‌کنیم این شغل را مسلما ایفا دهید، چون رابط و تجربیات کاربری ( UI/UX) یکی‌از مهمترین قسمت های هر اپ می باشد.

 

نحوه ایجاد کرد اپ خویش را پیدا نمائید
طرق متعددی برای پیاده سازی اپلیکیشن در مشهد و شهرهای دیگر وجود داراست، در صورتیکه خودتان به برنامه نویسی عشق دارید یا این که دولوپر میباشید، می‌توانید خودتان فعالیت را استارت کنید. در حالتی که در مجموعه خویش طراح اپلیکیشن دارید به طبع شغل را به وی بسپارید. البته در‌صورتی‌که نقص‌ مالی ندارید میتوانید با یک کمپانی برای این قضیه همیاری کنید. با یک سرچ ساده در گوگل شرکتهای متعددی را می توانید پیدا فرمایید، کافیست استارت بعضی از مثال شغل های آن‌ها را دانلود نمایید و بعد از آن برای گزینش کمپانی تصمیم گیری نمایید.

نوشته‌ی‌علمی مرتبط: 6 خصوصیت اصلی در تعیین کمپانی پیاده سازی اپلیکیشن

اما وبسایت هایی هم وجود دارد که فارغ از نیاز به کدنویسی میتوانند یک نرم افزار برای شما مهیا نمایند. شیوه های متعدد را تفحص نمائید، بعد برای طریق تشکیل داد نرم افزار خویش، تصمیم گیری فرمایید.

آزمایش اپلیکیشن
یکی مهمترین پروسه ساخت هر نرم افزار، مرحله آزمایش و باگ گیری آن میباشد. این مرحله را باید در طول یک سری نوبت پیش از نشر ایفا دهید. به فرد یا این که دسته نرم‌افزار نویسی برای وجود بعضا از باگ های اول نقص‌ نگیرید، چون مدام مشکلات کوچکی می باشد که از نگاه دولوپرها پنهان میماند. شما تحت عنوان مالک نرم افزار وظیفه دارید مجموع بخش ها و اجزای آن را استیناف فرمائید و در شکل مشاهده نقص‌ آن را به اپ نویس خویش اطلاع دهید.

با یقین هیچکدام از ما از یک برنامه مملو از نقص‌ خوشمان نمی آید. در شرایطی که مخاطب با این ایرادها مواجه خواهد شد، ممکن میباشد دیگر هیچ گاه به سمت برنامه شما نیاید و عملا یک مشتری را از دست می دهید. پس قطعا پیش از انتشار نرم افزار، چند بار آن را آزمایش و باگ گیری کنید.

کلام آخر

همانگونه که درین نوشته‌ی علمی گفتیم، تکنیک ها و طرق متعددی برای پیاده سازی برنامه وجود دارد که با دقت به میزان دارایی شما و امکاناتی که در حیث دارید، خروجی های مختلفی هم دارا‌هستند.

ما در‌این نوشته درخصوص روند ایجاد نرم افزار گوشی، که دربرگیرنده تحقیق و رسیدگی، طراحی طرح اول، و ... کلام کردیم. به این ترتیب در شرایطی که قصد پیاده سازی برنامه در مشهد یا این که شهرهای دیگر را دارید نکات اورده شده در این مقاله را قطعا رعایت فرمائید تا به دنبال نحوه به توفیق های بیشتری دست پیدا فرمایید. امید‌می باشد‌ این نکات و مطالب ارائه گردیده در‌این نوشته‌علمی برای شما عزیزان مفید باشد.
 

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰


یک سری ادله برای به کارگیری از تصاویر در پیاده سازی رابط کاربری
چهار برهان برای به کارگیری از تصاویر در پیاده سازی رابط کاربری وجود داراست که به دنبال برای شما مطرح می‌کنیم.

متکی بودن سازی طراحی اپلیکیشن
همان گونه که پیش از این ذکر کردیم دلایل متعددی برای استعمال از تصاویر در  پیاده سازی نرم افزار وجود دارااست البته در صورتی بخواهیم مهم‌ترین دلیلش را برایتان بازگو کنیم می‌توانیم به مشاجره اتکا سازی بپردازیم. درحال حاضر پرسش این میباشد که چه طور تصویر سازی منجر پشت گرمی می‌شود؟ وقتی می‌توانید با استفاده کننده ارتباطتان را قدرتمند خیس فرمائید که لحن شما فردی خیس باشد، تصاویر می‌توانند شم راحتی و دسترسی به مارک شمارا در مخاطب ساخت و ساز کنند. در لحاظ داشته باشید تصاویری که به تیم رابط کاربریتان اضافه می گردد بایستی همسو با پیاده سازی سازمان باشد و در عین درحال حاضر تمرکز را بر یوزرها نگهداری نماید.

بی آلایش سازی ادراک و رابطه
پیاده سازی نرم افزار به یاروهمدم یک  UX مطلوب وقتی شروع میشود که بتوانید نقاط ضعف، الگوهای رفتاری استفاده کننده و انتظاراتی که استفاده کننده از تعامل با شما دارااست را پوشش دهد. مقصود اساسی تصویر ها امداد رساندن به مخاطب میباشد که بفهمد در مرحله آتی چه کاری می‌خواهد صورت بپذیرد.

نام و نشان اسم تجاری
شما می‌توانید روی تصاویر تحت عنوان حامی اکانت نمایید، بدین شکل که در شناسایی پیاده سازی رابط کاربری یا این که مارک تجاری به امداد شما بیایند و اثر گذاریتان را یک سری موازی نمایند. در واقعیت عکس ها می توانند فضای تخیلی را در طرف مقابل ساخت‌و‌ساز کنند تا رابطه از آنچه می‌باشد مجاورت خیس و کار کشته خیس بشود.

ارتقاء و بهبود محتوا
برای اینکه به ماجرا احساس پویایی بدهید بایستی از تصاویر استعمال نمایید. با حدس اینکه مورد از چه احساس هایی درست شده میباشد می توانید عکس مطلوب با آن را قرار دهید و با اینکار به محتوای آن روح تزریق فرمایید.

اصول مهم پیاده سازی UI در پیاده سازی نرم افزار
اصول مهم پیاده سازی UI از چند نصیب اصلی درست شده میباشد که با توجه به آن ها می‌توانید با یوزرها تعامل ساخت‌و‌ساز فرمائید :

 

 

ناهمخوانی یا این که کنتراست (Contrast)
تمجید کلی از کنتراست، به تفاوت و ناهم خوانی ساخت‌و‌ساز گردیده در تصاویر علی الخصوص ارکان کنار هم در یک طرح گفته می گردد. مثلا در حیث بگیرید کاغذ آبی‌رنگ پیش روی شماست و دکمه پیاده سازی گردیده در آن نارنجی رنگ میباشد این تصویر از کنتراست نیکی برخوردار‌است و منجر بیشتر نگاه استفاده کننده را جلب نماید. مزیت دیگر کنتراست را میتوان برای اشخاص نادر بینا در لحاظ گرفت، وقتی که تصویر کنتراست نداشته باشد این اشخاص برای قرائت متن مبتلا خلل می‌شوند.

تعادل (Balance)
از مهم‌ترین اصول در پیاده سازی رابط کاربری تعادل میباشد. هر عنصری که در تصویر قرار می گیرد وزن بصری خاص خودش را داراست، برای اینکه بفهمیم یک تصویر تعادل دارااست بایستی عنصرها هنگفت و مدل را جداگانه فرمائید. روش قرارگیری این ها کنار هم سبب ساز ساخت شم تعادل میگردند. تعادل دو نوع مهم متقارن و نامتقارن دارااست.

تاکید (Emphasis)
زمانی که طراح می خواهد یک طرح پر رنگ خیس بنظر رسد در واقعیت از عنصر تاکید در پیاده سازی نرم افزار استعمال میکند. در کل از این گزینه برای جابجایی داده ها اساسی به کار گیری می‌گردد. زمانی اثر بعضا داده ها معدود باشد برای جبرانش می‌توانید از تاکید استعمال فرمائید تا اثرگذار خیس واقع خواهد شد.

تناسب (Proportion)
تناسب یکی اصول پیاده سازی UI ( رابط کاربری ) میباشد، فهم این نصیب بسیار بی آلایش و سهل و آسان میباشد. به اندازه موادتشکیل دهنده در ارتباط با یک دیگر اساسا تناسب گفته می گردد. با تناسب میگردد فهمید کدام عنصر التفات کمتر و کدام یک از التفات بیشتری شامل است. به عنوان مثال برای ساخت و ساز تناسب می توانید از متن ریز برای تصاویر تعالی به کارگیری فرمایید تا بیشتر این مورد قابل فهم و شعور باشد.

سلسله مراتب (Hierarchy)
یکی از دیگر از اصول پیاده سازی رابط کاربری را میتوان سلسله مراتب خواند با به کارگیری از این گزینه می توانید کیفیت پردازش محتوا بوسیله اشخاص مخاطب از وب سایت در حیث گرفت. برای اکران سلسله مراتب فعالیت رنج نمی خواهد اجرا اعطا کرد صرفا بایستی ترتیب عنوان ها و عنوان ها را رعایت کرد.عنوان ها هر شیت می بایست از بیشترین عنایت بهره مند باشد و سریعا تحت عنوان مهمترین عنصری که مخاطب مشاهده میکند قابل شناسایی باشد.

تکرار (Repetition)
از مهمترین اصل هایی که می گردد به آن اشاره داشت، تکرار میباشد. در شرایطی که می خواهید اصول یکپارچکی را رعایت نمائید می بایست از طریق تکرار به کارگیری فرمایید. تکرار سبک های مختلفی دارااست: تکرار رنگ ها، فونت و نوشته ها، تصاویر، آیکون ها، کارت ها یا این که بقیه موادتشکیل دهنده مو جود در یک طرح. زمانی از این سبک به کارگیری می کنید در واقعیت به استفاده کننده میفهمانید که کلیه موادتشکیل دهنده به شغل رفته در پیاده سازی از قیمت یکسانی برخوردارد میباشند و به هم مرتبط اند.

ریتم (Rhythm)
فکر کنید در اکنون گوش دادن موزیکی می‌باشید که دربین نت های آن خلأ و خاموش وجود داراست این وضعیت یک نوع ریتم به حساب می آید. همین سبک در شرایطی‌که روی تصاویر جاری ساختن خواهد شد، به مسافت ی دربین عناصری که همیشه در هم اکنون تکرار می‌باشند گفته می گردد. ریتم پنج نوع متفاوت داراست: تصادفی ( Random )، منظم (Regular)، متناوب (Alternating)، موجی (Flowing) وپیش رونده (Progressive).

 

 

 

سر مشق (Pattern)
در اصول پیاده سازی تکرار تعدادی عنصر جان دار که در اکنون عمل بایک دیگر می‌باشند را سرمشق می‌گویند. در شرایطی‌که در این مورد مثالی حقیقی وواقعی بخواهیم بگوییم که اکثرا آن را چشم اید می گردد به الگوهای والپیپر (Wallpaper) جانور در ویندوز اشاره نمود.

فضای سپید (Whitespace-Negativespace)
یکی‌از مهمترین اصول پیاده سازی UI به کار گیری مطلوب از فضای منفی که تاسیس شده است. فضای سپید یا این که \"فضای منفی\"، مناطقی از ورقه میباشند که هیچ سیرتکامل عنصری در آن نیست. در واقع خالی ترین فضایی که در تصویر وجود دارااست را فضای منفی یا این که سپید می گویند.

جنبش (Movement)
به مسیر انتقال دیده در یک طرح تکان گفته می‌شود. زمانی کاری را پیاده سازی می کنید بایستی عنصری که مهم‌ترین نصیب تصویر میباشد دیده استفاده کننده را به سمت عنصر آجل هدایت نماید و همین اسلوب دایم ادامه پیدا نماید.

تنوع (variety)
هنگامی سخن از تنوع میگردد بایستی بدانید که گفت و گو جاذبه شغل در بین میباشد، سوای اینکه از این گزینه استعمال نمائید نمی‌شود پیاده سازی را از یکنواخت شدن نجات دهید و کاربری که در درحال حاضر تعقیب کردن عمل شماست به گذر زمان عشق و علاقه خویش را از دست می دهد. برای ساخت و ساز تنوع می بایست از عنصر های رنگ، تایپوگرافی، تصاویر، گونه های و ... به کار گرفت.

فیض گیری

با اینکه اصول پیاده سازی در اینجا کل نمی شود البته می بایست بیان کرد شما با حدس گفت و گو هایی که برایتان مطرح کردیم می‌توانید یک رویت کرد نسبتا خیر به پیاده سازی رابط کاربری و پیاده سازی نرم افزار داشته باشید و بتوانید مخاطب را به سمت خویش جذب نمائید. این را هم بدانید می توانید فارغ از حدس این مفاد طرح متبوع خویش را بسازید اما برای باصرفه خیس شدن آن بایستی کلی امتحان و نادرست پس بدهید. پس در سود به کار گیری از مورد ها فوق منطقی خیس به لحاظ می‌رسد.
 

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰


امروزه نرم افزار ها به نصیب مهمی از معاش اشخاص تبدیل گردیده اند. از همین رو تصمیم گرفتیم راجع به یکی‌از مواقعی که در پیاده سازی نرم افزار التفات متعددی داراست، مطالبی را سرویس شما عزیزان ارائه نماییم. داشبورد هر نرم افزار، مهمترین نصیب در نرم افزار به حساب آورده می شود. برهان این دستور این میباشد که مخاطب به محض لاگین شدن، با ورقه داشبورد رو به رو شود. داشبورد نرم افزار به مخاطب این قابلیت و امکان را می‌دهد تا با ناوبری راحت خیس، به خصوصیات و قسمت های اساسی نرم افزار دسترسی داشته باشد. به این ترتیب مسلما می بایست در نوع پیاده سازی آن توجه و ابداع متعددی به خرج دهید. طراحی اپلیکیشن
تصویب پیشنهاد و مشورت
نرم افزار چیست؟
پیش از اینکه بخواهیم درباره‌ی داشبورد نرم افزار سخن کنیم، خوب میباشد با مضمون‌ نرم افزار تلفن همراه آشنا شویم. نرم افزار تلفن همراه، یک نرم‌افزار کاربردی میباشد که برای به کارگیری روی تلفن های هوشمند، تبلت ها و دیگر دیوایس های همپا، پیاده سازی گردیده‌است. نرم افزار های تلفن همراه در اولِ فعالیت، با غرض یاری رسانی به پست الکترونیک، روز‌نگار و ... ساخت و ساز شدند. ولی با مرور فرصت و ارتقا درخواست های عموم، برنامه ها هم به سمت قابل انعطاف افزارهای کاربردی خیس هدایت شدند. از جمله بعد از مدتی، نرم افزار های بازی گوشی، اتوماسیون کارگاه، جی پی اس و مسیر یابی و ... ساخت شدند تا عموم شغل های روزانه خویش را آسوده خیس ایفا دهند.
داشبورد نرم افزار چیست؟
در معمولی ترین وضعیت، داشبورد اپلیکیشن به شیت ای گفته میشود که مطرح ترین مناطق و داده ها را اکران می‌دهد. معمولا داشبورد در نرم افزار به طوری پیاده سازی میشود تا با دسترسی به مهمترین اطلاعات، عملکردها و ... یک مرور یا این که گزارش کلی در چنگ مخاطب قرار دهد. همینطور معمولا داشبورد نرم افزار، برگه مهم آن برنامه میباشد.

کلاً مقصود از پیاده سازی داشبورد در قابل انعطاف افزارهای تلفن همراه، مشاهده بخش های اساسی نرم افزار به وسیله مخاطب میباشد تا در کمترین مجال و به ریلکس ترین طرز ممکن به نصیب متبوع خویش دسترسی داشته باشد.

اجزای اساسی داشبورد در قابل انعطاف افزارهای گوشی 
با دقت به کاربرد نرم‌افزار، پیاده سازی داشبورد هم قادر است مختلف باشد. کلیه داشبورد ها به طور قسمت نصیب پیاده سازی میشوند که با دقت به حوزه کاری نرم افزار، این مناطق می‌تواند تغییر تحول نمایند. اجزای این ورقه میتواند مشتمل بر قسمت داده ها کاربری، قسمت اعلان ها، قسمت گزارشات و ... باشد.

 

 

داشبورد مدیریتی چیست و چه خصوصیت هایی دارااست؟
در کل برای تعریف و تمجید عبارت داشبورد مدیریتی، آغاز می بایست معنای واژه و کلمه داشبورد را شعور کنیم. به طبع در اولِ فعالیت و بعد از شنیدن واژه داشبورد، بخش اعظمی از ما به خاطر داشبورد اتومبیل میافتیم. داشبورد خودرو هم یک پنل در دست گرفتن میباشد که پارامترهایی مانند، سرعت، معیار سوخت و ... را سوای نقص‌ در رانندگی به راننده نماد میدهد. داشبورد مدیریتی هم دقیقا به همین مفهوم است، مدیران سازمانی میتوانند با در چنگ داشتن یک داشبورد مدیریتی، سوای اینکه مشکلی در کارشان تولید خواهد شد، داده ها مفیدی از بیزنس خویش داشته باشند.

در اکثر مواقع، داشبورد مدیریتی به نحوی پیاده سازی می‌شود که مدیران سازمانی در یک نگاه، بیشترین داده ها را اخذ نمایند. حتما مدیران و صاحبان حصول و امور می بایست بدانند در تجارتشان چه اتفاقی می افتد، این قضیه می بایست اگر باشد که خدشه ای به عملیات روزمره آن‌ها وارد نشود.

مزایای داشبورد مدیریتی
به طبع قسمتی از نرم افزار که داده ها مفیدی در مشت مدیران قرار میدهد، مزایایی را هم به یار و همدم دارااست، در پی به معرفی این مزایا میپردازیم:

پژوهش تلاش سازمان 

با دقت به نرم‌افزار از پیش رقم خورده و اجرا اقدامات مطلوب مطابق آن.

بهبود پیوندها داخل سازمانی و رسیدگی تلاش نیروی کار
داشبوردهای مدیریتی، ابزار قابل قبولی برای نظارت همت نیروی کار میباشند. همینطور این ابزار تحت عنوان پرزنتیشن در جلسات متعدد به کارگیری میشود.

صرفه جویی در وقت
در‌صورتی‌که کل اطلاعاتی که نیاز دارید در یک صحفه اکران داده گردد، مطلقا در حین شما برای تحقیق آن‌ها، وارد کردن داده ها تازه و ایجاد کرد گزارش صرفه جویی گردد.

پیشرفت در عملکرد نیروی کار
در شرایطی‌که نیروی کار بدانند که همت آنان به طور اتوماتیک پژوهش می‌گردد، مطلقا عملکرد خویش را ارتقا میدهند تا بتوانند صعود بگیرند. با داشبورد مدیریتی میتوانید استعدادهای جان دار در سازمان خویش را به راحتی پیدا نمایید و ترازو شرکت کردن آنان را فراتر ببرید.

سودآوری بیشتر
مطلقا هنگامی گزارش کل قسمت های سازمان برای شما اکران داده گردد، شما تحت عنوان رئیس آن سازمان، می‌دانید کدام نصیب کارایی ضعیف تری داشته و برای بهبود آن طرح ریزی می‌کنید تا این چنین سودآوری بیشتری داشته باشید.

 

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰


از هنگامی که سیستم استدلال اندروید معرفی و به بازار نرم‌افزار های موبایلی طریق یافت، نسبتاً کل کاربران با پسوند APK آشنایی دارا هستند. اما یک‌سری روزی هست که غول دنیای فناوری خبر عجیب و غریبی را در سطح فقید منتشر کرده است. با تکثیر این خبر مجموع مخاطبان و موسسات پیشرو درباره‌ی اپ ها اندرویدی دانستند که از تاریخ 10 مرداد 1400 فایل های AAB جایگزین پوشه های APK در اپلیکیشن هایی با حجم کمتر و منحصر تر می گردند. اکنون ما می‌خواهیم به تحقیق این دو پسوند بپردازیم، با ما یاور باشید تا با این پسوند  بیشتر آشنا شوید. ( برنامه ریزی در مشهد )
ثبت سفارش و مشاوره طراحی اپلیکیشن
جایگزین شدن پوشه های APK با AAB در دکان گوگل
طبق خبری که شرکت بزرگ گوگل در ارتباط اپ های اندرویدی منتشر کرد، نسبتاً آحاد کاربران و برنامه نویسان خودشان را آماده می کنند که گوگل فرمت تازه AAB را به جای فرمت APK در مغازه گوگل مشاهده کنند.
چرا این خبر برای دنیای نرم‌افزار مهم محسوب می شود؟ خوب میباشد بدانید فقط Play Store از فرمت Bundles App نگهبانی می کند. در‌این دربین Amazon Appstore که در ویندوز 11 دکان پیش فرض برای آن محسوب می شود، از این فرمت تازه هیچگونه نگهبانی جاری ساختن نخواهد اعطا کرد. اما شاید با گدشت مجال شاهد امان این مجموعه گرانقدر از فرمت نو AAB باشیم، البته فعلا هیچگونه واکنشی نسبت به پشتیبانی این فرمت از شرکت آمازون دیده نشده است.
بد نیست بدانید، فروشگاه های شخص ثالث ساکن که در نسخه 12 اندروید امان میشوند؛ هم از این نوع Format تامین نکرده و هیچگونه خبری بر اساس این گزینه تا به موقتا تکثیر نداده اند. پس خوب میباشد درصورتی که میخواهید طراحی اپلیکیشن را در دست بگیرد، بدین گزینه هم گوشه چشمی داشته باشید.
البته ناگفته نماند غول فناوری گوگل این فرمت جدید که به نام Bundles App شناخته می‌شود، را به عنوان یک آپ تو دیت ارائه میدهد. با وجود این تغییر تحول تعالی سرور های مغازه گوگل پلی قدرتمند خواهند بود، فقط فایل هایی که اختصاصی لهجه استفاده کننده، وضوح تصویر دیوایس و منابع اضافی برای دستگاه خاص شما‌را شناسایی کرده و نسبت بدین اطلاعات یک فایل APK با صرفه شده را صرفا برای شما تولید کند که با به کار گیری از این مسیر پوشه ایجاد کرد شده حجم کمتری خواهد داشت.
اما این راه معایبی را هم به یاروهمدم خواهد داشت، برای مثال در صورتیکه فایلی که شما از فروشگاه گوگل پلی دریافت کرده اید؛ بخواهید برای شخص دیگری ارسال فرمایید، شاید روی دستگاه دیگر به صحت فعالیت نکند. (در شرایط معمولی، APK می بایست روی مجموع دستگاه ها با اندازه های گوناگون فعالیت کند و منابعی را هم که شما نیازی ندارید را شامل می‌شود). پس بهتر است مجال طراحی برنامه بیشتر به مزایا و معایب هر دو فرمت توجه داشته باشید.مزیت های که فرمت تازه AAB برای دستگاه های اندرویدی داراست
این تغییر تحول مسلما مزیت هایی هم دارااست که شرکت والا گوگل قصد جایگزینی این فرمت را با فرمت APK دارد. در ادامه به گستردن این مزایا می پردازیم:
نادر حجم شدن اپ ها
این Format که به تازگی بوسیله گوگل تامین میشود، قادر است تا اپ های را برای اشکال دیوایس های مو جود seo کند که فایده این بهینه سازی بهبود یافتن سایز برنامه است. یعنی هر نرم‌افزار با کاهش 10 تا 15 درصدی نسبت به نرم افزار های APK رو به رو خواهد بود. در این مسیر کاربران فقط نیاز به دانلود کردن کد های استفاده شده در یک اپ و منابع مایحتاج دارا‌هستند.
با این کار، نرم افزار ها سریع تر از قبلی دانلود شده و کابران نسبت به پیشین کمتر ناچار به حذف نرم افزار های خود میگردند.
بهینه شدن رئیس نرم افزار ها
با استفاده کردن از فرمت AAB مزیتی مهیا می شود که از طریق آن نسخه ای ساخته می‌شود؛ که مشتمل بر تک تک کدهای کامپایل شده، منابع و کتابخانه های ساکن برای یک برنامه خاص می گردد. به همین خواسته نیازی به ایجاد کرد، امضا، آپلود و مدیر کدهای نسخه ها برای APK های مختلف نیست.
ویژگی Play Asset Delivery
با این ویژگی جدید و انحصاری AAB فرصت زمان انتظار و انتقال قابلیت و امکان ها و همچنین هزینه آن‌ها را کاهش می دهد. از طریق این ویژگی بازی ها می‌توانند از مزیت های فشرده سازی بافت فایده ببرند، همچنین کاربران صرفا به مورد ها لازم و البته مناسب دیوایسی که در چنگ دارا هستند، دسترسی داشته باشند.
تجربه سریع اپلیکیشن
آخرین مزیتی که این فرمت جدید برای کاربران ساخت‌و‌ساز کرده است، ارائه تجربه سریع برنامه در دکان گوگل پلی می‌باشد. این فرمت از باندلی که نام آن Instant-Enable App می‌باشد، استعمال می کند. از طریق این باندل نصب نرم‌افزار، پیکر بندی، بیلد، تست و راهنمای نشر آن را علامت می دهد.
عیب های فرمت AAB
فرض فرمائید توسعه و گسترش دهنده ای نرم افزار خود را تکمیل کرده و حالا نوبت به بارگذاری روی یکی استورها است. در شرایطی‌که حالت معمولی را در نظر بگیریم هیچ مشکلی پیش نمی آید، زیرا به طور دستی نسخه APK را منتقل می کند و این فعالیت عدم وضوح خاصی ندارد. همچنین برای توسعه دهنده شغل سختی محسوب نمیشود.
اما حالتی وجود دارد که توسعه و گسترش دهنده بخواهد اقدام به نشر نرم‌افزار در گوگل پلی نماید، این وضعیت مشکلی برای توسعه دهنده به وجود نمی آورد. ولی کاربر و مصرف کننده نهایی که هنوز به پوشه APK نیاز دارد، درصورتی که نتواند از طریق استور های مختلف به اپلیکیشن مورد نظر خود دسترسی پیدا کند؛ می بایست نقص‌ خروجی اماده ساختن از AAB را برای خود حل کرده و با آن کنار بیاید.
جمع بندی
در موقعیت کلی در‌صورتی‌که بخواهیم فرمت AAB را استیناف کرده و منفعت آخری را اعلام کنیم، یه خرده زود به حیث میرسد. البته با آحاد مزایا و معایبی که درین فرمت نو وارد وجود دارااست؛ به حیث می رسد که چالش جدیدی برای کاربران و پیشرفت دهندگان هنگام طراحی برنامه به وجود آید. بحران در هر کدام ای که وجود داشته باشد، در نهایت منجر پرورش آن میگردد. می بایست معطل باشیم و ببینیم گوگل چه تصمیمی برای دنیای نرم افزار ها گرفته هست.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰


12 قدم طلایی برای ساختن اپلیکیشن گوشی (بخش اولیه)

قدم پنجم : استارت تمجید هسته اصلی نرم افزار گوشی

در‌این مرحله از توسعه و گسترش نرم افزار تلفن همراه، شما باید یک پروتوتایپ از اینکه برنامه چه گونه فعالیت می نماید تهیه فرمائید.

طراحی اپلیکیشن

رایا پارس

استارت شما بایستی سرورها و نمودارهای داده خویش را مشخص و معلوم فرمایید. بعضی از سازندگان نرم‌افزار این ابزار را به راحتی برای شما مهیا می نمایند. بعضا از آن‌ها حتی این عمل را برایتان ایفا می‌دهند.

صرف حیث از اینکه برای توسعه و گسترش نرم افزار خویش از چه روشی به کار گیری می‌کنید، ضروری میباشد که نمودارهای واضح تشکیل داد شوند زیرا آن‌ها تحت عنوان خط سیر و مسیر طریق پروژه شما خواهند بود.

قدم ششم : چگونه یک نرم افزار بسازیم ؟ سبک و پروتوتایپ خویش را پژوهش نمائید.

این مرحله جایی می‌باشد که باید با دوستان و آشنایان خویش درباره‌ی باشید. ورژن نمایشی اپ را به دوستان، خانواده و کسی که دیگری که مایل به نقد تولید کننده میباشد نشانه دهید. همینطور برای عده ای که انتقاد مخرب می نمایند و جملاتی مانند \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" وای ، این خسته کننده است \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" میگویند، وقت نگذارید. صداقت و حقیقت در‌این مرحله حیاتی میباشد.

از انتقادها و ایرادهای گرفته گردیده به ورژن نمایشی اپ نترسید. در‌صورتی‌که نیاز به تغییر و تحول هرمورد از قالب یا این که مسیرهای ناوبری دارید، این فعالیت را اعمال دهید. یوزرها خویش را در ذهنتان فکر کنید و همت نمائید پندار آنان‌را دنبال فرمایید خیر خودتان را.

هدف آخری شما در‌این مرحله این هست که ساختار و شالوده نرم‌افزار خویش را پیش از شروع پیاده سازی، نهایی فرمائید.

قدم هفتم : چه‌گونه یک اپلیکیشن بسازیم ؟ ساختن نرم افزار

موقتا نرم‌افزار شما به وضوح معین شده است، وقت آن رسیده میباشد که بر روی پنل مدیریتی کار کنیم. کمپانی بسط دهنده شما بایستی سرورها، مقر اطلاعات و API را تهیه نماید. همینطور بازخوردهایی که از تست کنندگان اول نرم‌افزار خویش اخذ نموده اید، منعکس فرمایید. همینطور اپلیکیشن های کاربردی را تغییر و تحول دهید تا تغییرات صورت گرفته مرحله اول نماد داده خواهد شد.

قدم هشتم : چه‌طور یک برنامه بسازیم ؟ پیاده سازی قالب اپ

موقتی وقت آن رسیده که طراحان و گرافیست ها رابط کاربری و UI نرم افزار شمارا پیاده سازی نمایند. رابط کاربری نصیب مهمی از اپلیکیشن شماست چون این نکته که عموم و یوزرها چقدر می توانند از بخش های متعدد برنامه بسادگی منفعت بگیرند در جذب آن‌ها به برنامه رابطه بدون واسطه دارد.

در طی مراحل پیاده سازی شما باید بازخوردی که از تست کنندگان خویش اخذ نموده اید، مدنظر داشته باشید و همینطور باید مطمئن گردید که پیاده سازی و ناوبری منعکس کننده عکس العمل شماست. چه گونه نرم افزار خویش را پیاده سازی کنیم ؟

در صورتی شما از طراح گرافیک برای صفحه آرایی نرم افزار خویش فایده می‌گیرید بایستی قالب هایی با رزولوشون بالا یا این که ورقه اکران های جالب و زیبا مبنی بر قاب گوشی خویش اخذ نمائید.

در صورتی‌که هم گروه و شرکتی در این مورد به شما یاری می نمایند موردها تیتر گردیده را به آن‌ها جابجایی دهید.

همینطور بد وجود ندارد نگاهی به بخش اولیه \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"12 قدم طلایی برای ساختن برنامه گوشی \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" بیاندازید.
 

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰


چنانچه شما هم اخیرا قصد به ایجاد کرد نرم افزار گوشی گرفته اید، مسلما به‌این دو راهی عکس العمل خواهید کرد، کدام یک از سبک های native یا این که hybrid برای پیشرفت عالی میباشد؟

طبق پژوهش ها صورت گرفته، برآورد شد‌ه‌است که در سال 2022 تعداد موبایل های ساخت گردیده دو موازی میگردد. در آن مجال دیگر تشکیل داد نرم افزار تلفن همراه ازروی اختیار وجود ندارد و برای شما بایستگی محسوب میشود، پس عالی میباشد از همین الان به درنگ پیاده سازی app برای خویش باشید. ( پیاده سازی نرم افزار در مشهد )

تصویب توصیه و مشورت کردن
Hybrid در مقابل native، کدام در جذب مخاطب اثر بیشتری داراست؟
در‌این نصیب می‌خواهیم به گستردن دادن دو مورد native و hybrid بپردازیم:

طراحی اپلیکیشن

رایا پارس

 

اپلیکیشن های مستقر یا این که Native:
نرم افزار های Native برای اینکه ساخته شوند نیاز به یک پلت هیبت خاص در لهجه اپلیکیشن نویسی اختصاصی به خویش را دارا هستند؛ گسترش دادن آنان با گویش های دیگر ممکن وجود ندارد و صرفا با پلت هیبت اختصاصی خویش سازگار می باشند.

نرم افزار های آندروید هنگام ایجاد کرد از لهجه جاوا به کارگیری کرده و در به عبارتی مسیر به وسیله برنامه نویس ها پیشرفت داده می گردند. این در حالی میباشد که اپلیکیشن های IOS با لهجه Swift طراحی گردیده اند، که منحصر به فرد به کمپانی اپل است.

مهندسان اپلیکیشن نویس برای اینکه بتوانند اپلیکیشن های مطابق آندروید را توسعه و گسترش بدهند، بایستی از جاوا یا این که کاتلین استعمال نمایند. همینطور هنگامی که می‌خواهند اپ های IOS را توسعه و گسترش بدهند، از گویش Objective-C یا این که Swift فایده می‌برند.

کمپانی هایی که تصمیم به به کار گیری از نرم افزار های native برای پیاده سازی نرم افزار خویش دارا‌هستند؛ هنگام طراحی می بایست هر دو استفاده کننده آندروید و آی وی اس را در حیث بگیرند. در فیض آنها بدون چاره میباشند، یکی‌از برای سیستم استدلال آندروید و دیگری را برای سیستم برهان IOS پیاده سازی کنند.

این مجموعه ها که، هنگام طراحی همگی ی استفاده کننده ها را در حیث می‌گیرند؛ پروسه پیاده سازی و تشکیل داد اپ آنان وقت گیر خیس میشود. البته وقتی که شغل آحاد میشود، سود آخری بهتر میباشد. چون رضایت خیال و خاطر کلیه ی استفاده کننده ها را جلب کرده اند.

 

 

حرفه آوری های توسعه و گسترش IOS
حرفه آوری های گسترش آی وی اس به دو تیم کلی تقسیم می‌گردد که در تحت به آنها اشاره میکنیم:

Objective-C:
 اپ نویسانی که از این لهجه برای بسط نرم افزار خویش استعمال کرده اند، مطلقا مجال گسترش تجربیات بهتر برای آنها تعیین شده میباشد. از نگاه بی نقص بودن می اقتدار آن را در سکو بالایی قرار اعطا کرد، چون این نرم افزار با بقیه فناوری های اپ نویسی سازگار بوده و میتواند نیاز های شما‌را در این مورد پشتیبانی کند.

Swift:
 این گویش نسبت به لهجه های دیگر که برای طراحی IOS تشکیل شده اند جدیدتر به حساب آورده می شود. معرفی آن به وسیله کمپانی اسم آشنای اپل انجام یافته میباشد و حریف دور از شوخی، برای بقیه گویش های نرم‌افزار نویسی که در حوزه‌ IOS کار دارا‌هستند به حساب آورده می شود.

توسعه و گسترش دهندگانی که با این گویش اپلیکیشن نویسی شغل کرده اند، اذعان داشته اند که، نسبت به سایر سریعتر بوده و یادگیری آن بی آلایش خیس میباشد.

رشته آوری های گسترش آندروید
رشته آوری های پیشرفت آندروید هم به دو تیم کلی تقسیم میشوند، در تحت به آنان اشاره میکنیم:

Java:
گویش جاوا در قضیه نرم‌افزار نویسی یکی کار کشته ترین گویش ها به حساب آورده می شود. به دلیل آنکه با به کار گیری از این گویش دوستداشتنی می قدرت هم به طراحی آندروید پرداخت، هم در موضوع اینترنت و ... اپلیکیشن های قدرتمندی طراحی کرد. قدرتمندی این گویش به جهت وجود کتابخانه های بسیار در موضوع های متعدد میباشد.

با به کارگیری از این لهجه نرم افزار نویسی می قدرت مراحل کلی را آسوده ترین صورت پیمایش نمود. فقط عیب اپ های تشکیل شده با جاوا، نیاز به یاد بیشتر میباشد. همینطور کوشش آن در مقایسه با بقیه قاب ورک ها کمتر برآورد شد‌ه‌است.

Kotlin:
این گویش نرم افزار نویسی در مقایسه با گویش جاوا آپ دیت خیس بوده و بوسیله کمپانی گوگل در سال 2017 رو نمایی گردیده است. از سالی که گوگل این لهجه را به جهانیان معرفی نمود، اکثر کارفرمایان و برنامه نویس ها بدین سمت هجرت کرده اند. هم اینگونه گوگل اعلام کرده، هواخواهی از این لهجه فوق سریع را بر عهده دارااست. گویش اپلیکیشن نویسی کاتلین در مقایسه با جاوا مختصر و اثرگذار خیس گردیده‌است.

همینطور IDE های متعددی از این لهجه نو وارد در موضوع اندروید پیشتیبانی می نمایند. در شرایطی که بخواهیم از حیث تلاش به‌این مورد نگاه کنیم، شرکت ها بزرگی در مسئله کاری خودشان از این لهجه برای طراحی نرم افزار خویش سود کرده اند. چندین مثال از آنان عبارتند از:Pinterest، Flipboard، Square و Expedia مثلا این موسسه ها می‌باشند.

 

اپ های ترکیبی یا این که Hybrid:
نرم‌افزار هایی که از سیستم هیبرید برای طراحی به کار گیری می نمایند، در واقع صفحات سایتی می باشند که در پوسته های متعدد ریخته می گردند. این اپلیکیشن ها به وسیله موتور رندر مرورگر های سیستم دلیل پردازش گردیده و برای یوزرها نمایش داده میشود.

 

 

رشته آوری هایی که در توسعه و گسترش نرم افزار های هیبریدی استعمال می گردند
همان طور که به آن اشاره کردیم، کمپانی هایی که از این نوع اپ به کارگیری می نمایند. با مخلوط فناوری ها میتوانند، اپلیکیشن های موبایلی را به یوزرها اکران دهند. سه شرایط کلی برای پیشرفت ترکیبی این نرم افزار ها و پیاده سازی آنان وجود دارااست:

React native:
شاید برای شما دیدنی باشد بدانید، ساخت کننده این قاب ورک منبع گشوده، کمپانی چهره بوک میباشد. رابط کاربری که بوسیله این سیستم طراحی می گردد، بی آلایش بوده و سعی لود دوباره را ارتقا داده میباشد. از ری اکت وقتی به کارگیری میکنیم که میخواهیم در حین خویش صرفه جویی کنیم.

Xamarin:
این تکنولوژی بوسیله مایکروسافت رونمایی گردیده است، همینطور پناه و حفظ آن روی دوش مایکروسافت است. Microsoft جدیدا تجهیزات جدیدی را به آن اضافه کرده، که میتوانید از کد ها در سراسر سیستم استدلال به کارگیری فرمائید.

Lonic:
با به کارگیری از این فناوری، اپ هایی که روی تلفن همراه نصب می گردند را پایین اینترنت با به کارگیری از Javascript، CSS، Angular، HTML و ... می‌توانید ایجاد فرمایید. با استعمال از این تکنولوژی فرآیند شغل شما سریع خیس پیش می رود؛ البته در مراقبت آن عمل دشواری در پیش دارید.

 

نگاه کلی به دو سیستم Navtive و Hybrid برای طراحی نرم افزار
Hybrid برای سیستم هایی مطلوب میباشد که، داده ها آن‌ها حساس بوده و برای محافظت امنیت داده های کمپانی، می بایست از نرم افزار های مستقر برای پیاده سازی نرم افزار به کارگیری نمایند. از جمله، کمپانی هایی که داده ها آن‌ها حساس بوده یا این که با داده ها مالی رمز و فعالیت دارا‌هستند عالی میباشد از سیستم Native استعمال نمایند.

اپ های ترکیبی را هنگامی می بایست به کار گیری فرمائید، که میزان دارایی شما برای پیاده سازی application بسیار محصور است. برای اینکه عالی متوجه زمینه بشوید، به عنوان مثال موسسات طفل را در حیث بگیرید؛ این ها میتوانند از نرم افزار های ترکیبی استعمال نمایند. چون آن‌ها بضاعت هزینه هنگفت برای پیاده سازی نرم افزار ندارند.

 

گردآوری بندی
هر دومدل از اپ های مستقر و نرم‌افزار های ترکیبی برای طراحی پیاده سازی نرم افزار مطلوب میباشد. در صدر شما می بایست نیاز های کمپانی خویش را بسنجید و بعد از آن به دارایی خویش نگاه فرمایید. هر دو سبک هم مزایا و هم معایب خویش را دارا هستند. امید است با حدس همگی مفاد بتوانید برای طراحی پیاده سازی برنامه، شایسته ترین گزینش را اعمال دهید.

 

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰


برنامه ریزی گوشی علاوه بر اینکه منجر می‌شود یوزرها به آسانی به مطالب شما دسترسی پیدا نمایند و سهولت دسترسی قابل توجهی را نسبت به وب سایت از روش تلفن همراه فراهم می نماید، این مزیت را دارااست که شما را به اشخاص بیشتری معرفی نموده  و یوزرها بیشتری با مارک شما آشنا میشوند.

طراحی اپلیکیشن

رایا پارس

غرض مهم پیاده سازی نرم‌افزار موبایل ارائه رابط بصری و دیدنی هست. از اینرو می بایست کاربری راحتی داشته باشد. در این نوشته‌علمی قصد داریم به تحولات موقتا و نیز مواقعی که در اکنون ظهور میباشد، بپردازیم.

 

پیاده سازی نرم افزار گوشی به طور متریال صفحه ارایی (Material Design)
مدتی پیش گوگل مضمون‌ جدیدی در پیاده سازی با اسم Material Design (پیاده سازی مواد) را معرفی کرد که مشتمل بر گروه ای از ارشاد ها برای طراحان و گسترش دهندگان میباشد. این‌شیوه پیاده سازی، طریقه های جدید ای درباره‌ی رابط کاربری، برنامه کودک ها و تعامل با کاربر را معرفی می نماید و یک اساس مطلوب برای پیاده سازی قابل انعطاف‌افزارها و اپ های کاربرپسندتر است.

در مقایسه با بقیه روندها، طرح ریزی موبایل بصورت متریال دیزاین بضاعت به صورت کشیدن رابط کاربری بهتری را آماده میاورد که فایده آن ارتقا قابلیت و امکان ها، آیکون گرافی واضحتر و رنگ کردن معمولی خیس هست.


 

انیمیشن کاربردی
برنامه کودکان کاربردی بوسیله طراحان دارای تخصص UX و UI به مراد فرو بردن استفاده کننده در فرایند تعامل استفاده میگردد. در مقابل پیاده سازی متریال، کارتن کاربردی طراح را از نگاه نوآوری محصور نمیکند. این روند می‌تواند در کلیه دستگاههایی که ازسیستم عاملهای مختلف منفعت می گیرند و دارنده خصوصیت هایی هستند که مقصود خاصی را دنبال می نمایند، پیاد ه سازی شوند. اگرعلاقه مند به تشکیل داد رابط کاربری پویا، دیدنی و تعاملی خیس برای خویش باشید، ممکن است بخواهید از ویژگیهای شادی بخش مانند زوم کردن، جلوه های بصری و پاسخهای متحرک بین بقیه موردها به کارگیری نمائید. ادله مهم که طراحان از کارتن کاربردی به کارگیری می نمایند مهیا آوردن تعاملی سرگرم کننده با مخاطب میباشد تا باعث بهبود در تجربه کاری گردیده و در غایت برای وبسایت سودمند باشد.

تکان کشیدنی در بین صفحات و لایوت صفحه های بصورت کارتی
طرح بندی بصورت کارتی یکی از راههای عالیست که می توانید UX خویش را بصورتی پویا و تعاملی خیس بهبود بخشید. غرض این فرآیند تغییر تحول تمرکز طراحان از جنبه های بصری به عملکرد هست. طراحان دردنیای امروزی طیف عظیم ای ازپوسته ها (لایوت) را ارائه می‌دهند. این طرحها در نوع و صورت گوناگون می‌باشد. نمونه خیر از طرح های کارت را می اقتدار در توییتر، فیسبوک ،Trello وTinder در مقایسه با سایرین رویت کرد.

رایانه پوشیدنی
رایانه‌ای میباشد که بر تن پوشیده گردد. این رایانه‌ها در حیطههایی مانند سبک کردن اخلاق و رفتار، سامانه‌های استیناف بر سالم، فناوری داده ها و پیشرفت رسانه کاربرد دارا‌هستند. هنگامیکه شما در ارتباط پیاده سازی نرم‌افزار موبایل حرف میکنید، نباید دقت خویش را فقط به فبلتها، تلفنهای هوشمند و تبلت ها محصور نمائید بلکه دستگاههای پوشیدنی نیز وجوددارد. این گزینه شامل عینک و ساعتهای هوشمند می باشد. این دستگاهها در بازار دیجیتال وارداتی اند. آمارها حاکی از آن میباشد که بیش تر از 200 میلیون دستگاه پوشیدنی تا سال 2019 فروخته می گردد.

تایپوگرافی
عناصرکه روی یک ورقه اکران داده می گردند می بایست یک سلسله مراتبی را دنبال نمایند. سرفصلها و پاراگرافها بایستی مرتبط باشند تا استفاده کننده را از یک قسمت از محتوا به دیگری هدایت کنند. از آنجایی که دستگاههای اکثری وجود دارد که کلیه روزه معرفی می‌شوند، طراحان می بایست راهی برای اکران محتویات به طوری پیدا نمایند که بتوان آن را درین اندازه های متفاوت روی شیت مشاهده نمود.

رنگ ها
امروزه تغییراتی در طرح ریزی موبایل وجود داراست، چرا که طراحان روندهایی را اتخاذ کرده اندکه از رنگهای تند و پس زمینه های تیره خیس به کار گیری می نماید. در پیاده سازی متریال ما به یک پالت رنگ گرانقدر دسترسی داریم که خواهیم توانست بوسیله آن پایه برنامه ریزی خویش را ساخت کنیم. رنگهای متفاوت شرایط عناصر متفاوت را در سلسله مراتب پررنگ میکند. طراحان باید ایده پرداز باشند و فاکتورهایی مانند مجال و ساعت ها مختلف در روز را در حیث بگیرند، زیرا رنگهای تیره خیس برای ظلمت مطلوب هستند.

مطلبی که خواندید تنظیم گردیده در دسته تحریریه کمپانی ساخت سایت ، seo وبسایت و طرح ریزی کاسپید بود. آرزو‌میباشد‌ که از خواندن آن غایت به کارگیری را کرده باشید.
 

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰


فرآیند وایرفریم در طراحی اپ موبایل مانند ساختار کلی طراحی سایت می باشد، البته چند فرق اساسی داراست. اصطلاحات و الگوهای طراحی فرق می کنند، تعاملات و رابطه ها گوناگون و جدیدی وجود دارا هستند. در صورتی‌که در اینک طراحی اپلیکیشن موبایل برای یک وبسایت می‌باشید باید تمامی مناطق، حالت ها و تجربه های وب سایتی کاربران را به موقعیت موبایلی تبدیل کنید، یعنی از ماوس و کلیک کردن به لمس با انگشت، ضربه زدن با انگشت، ورقه زدن با انگشت، زوم کردن با دو انگشت، تبدیل و تغییر تحول حالت دهید. در ضمن باید این را هم بدانید که فضایی که با آن عمل می کنید نیز بسیار محدودتر و معدود تر خواهد بود.

طراحی اپلیکیشن

رایا پارس

بیشتر کاربران با فضاها و الگوهای طراحی در گوشی آشنا می باشند و می‌دانند با یک موبایل هوشمند چگونه کار کنند مانند ورق زدن گالری عکس در موبایل. مسئله اصلی این می باشد که از این دانش و الگوهای آماده به کار گیری نمایید و نرم افزار متناسب با وب سایت خود را طراحی فرمایید. درین نوشته ی علمی شما‌را با مراحل هجرت از طراحی وب به طراحی تلفن همراه آشنا خواهید شد.

اصطلاحات و مفاهیم رابط کاربری موبایل
اگرچه طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل بسیار شبیه به هم می باشند اما تفاوت هایی در طرز تشکیل داد و توسعه نرم‌افزار وجود دارد و همین مسئله باعث به وجود آمدن اصطلاحات جدید و متفاوتی برای برخی از المان ها گردیده‌است. عالی می باشد قبل از استارت کار مطلقا با این اصطلاحات آشنا باشید زیرا به شما کمک می کند تا با تیم تولیدکننده اپلیکیشن بهتر رابطه برقرار نمایید. اولین نکته ای که می بایست آیتم دقت قرار دهید این است که در هم اکنون صفحه ارایی وب نیستید بلکه اسکرین (screen) طراحی میکنید. پیشین از آن باید با برخی از المان ها و عناصر آشنا شوید که در‌پی بعضا از آنها را می بینید.

نویگیشن بار یا نوار ناوبری یا پیمایش
این نوار در بالای اپ اسکرین (بالای شیت نرم‌افزار) قرار می گیرد و با استفاده از آن می اقتدار با یک ضربه بین اسکرین ها، تکان و جا به جا شد.

تب بار یا نوار تب
نوار تب در انتهای اسکرین قرار می گیرد و با استفاده از آن می قدرت فی مابین بخش های گوناگون برنامه، فورا جا به جا شد.

در دست گرفتن نصیب
یک ست عمودی از دو یا چندین دکمه میباشد که به استفاده کننده این قابلیت و امکان را می‌دهد که نماهای یک اسکرین را تغییر دهد. مانند تب های موجود در یک برگه وب که به کاربر این امکان را می‌دهد که ست های متفاوت از اطلاعات را مشاهده کند.

اکشن صفحه
اکشن شیت مانند یک هشدار پاپ-آپ می‌باشد . پس از اینکه مخاطب روی یک دکمه ضربه می زنداز تحت اسکرین به سمت بالا باز می‌گردد. اکشن کاغذ تنی چند از گزینه ها را به استفاده کننده نشان میدهد تا یکی را تعیین کند.

به کار گیری از الگوهای طراحی
قبل از طراحی نرم‌افزار تلفن همراه حتما به تارنما های ارائه دهنده الگوهای طراحی نرم افزار مراجعه‌کنید. مشاهده اپ های گوناگون که از الگوهای مشابه به کارگیری کرده اند به شما امداد خواهد کرد تا در مواجه با مسائل و ایرادات به نه از پس آنها برآیید. الگوهای طراحی در کلیه نرم‌افزار ها و طراحی ها مشابه و یکسان می باشند. شبیه بلاک های محتوا در وب سایت می باشند. قابل استفاده مجدد میباشند، می توانید آن‌ها‌را با یکدیگر میکس و مچ کرده و اپلیکیشن متناسب با نیازهای خود را طراحی فرمائید.

رابط کاربری گوشی
همان طور که تا قبل از این بیان شد، در طراحی اپ گوشی موبایل، شما با گونه های بیشتری از روابط کاربری رمز و کار دارید. در پی برخی از آنها را مشاهده می‌کنید.

ضربه و دوبار ضرب:
شبیه کلیک کردن با موشواره

بالا و پایین کشیدن:
مانند بالا و ذیل کردن صفحات وقتگیر و دراز در تارنما. همچنین برای حذف محتوا از یک لیست استفاده می‌گردد.

فشردن و نگاه داشتن:
این شغل بیشتر برای مرتب کردن نرم افزار های روی صفحه موبایل به شغل می رود.

زوم کردن از طریق انگشتان دست:
این حرکت بسیار جالبی بود وقتی که اولین بار توسط اپل معرفی شد. کاربران می توانند با استفاده از باز و بسته کردن دو انگشت خود، تصاویر را زوم کرده و یا از زوم خارج کنند. امروزه این طرز تقریبا در همگی جا و تمامی نرم‌افزار ها طلبه شد‌ه‌است. امروزه لمس 3D نیز به وجود آمده است، این چنین که گوشی این امکان را دارااست که معیار فشار انگشتان را تشخیص می‌دهد و بسته به میزان فشار، عکس العمل ها و اقدامات مختلفی جاری ساختن میدهد، اما هر اپ یا دستگاهی، این ویژگی را ساپورت نمی کند.

 

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰


البته این قضیه مهم در سئو وبسایت این‌قدر ساده هم نیست. در دنیای سئو سایت گفت و گو راجع به برخی موضوعات می باشد که هیچ زمان قدیمی نمی‌شود. بهینه سازی کلاه سیاه از آن موضوعات هست. تمامی‌ی کارشناسان seo در سراسر دنیا می‌دانند که گوگل seo کلاه سیاه را دوست ندارد. کلیه می‌دانند که گوگل سئو کلاه سیاه را جریمه می‌کند. اما تکنیک‌های این نوع از بهینه سازی جاری ساختن می‌شود.

آموزش سئو

دوره آموزش سئو

آکادمی رایا پارس

در دنیای seo تارنما و ازنظر گوگل استعمال از تکنیک‌های کلاه سیاه برای سئو وب سایت قانون‌شکنی می باشد. سوال منطقی که اینجا پیش می‌آید این می‌باشد که پس چرا؟ چرا وقتی همه می دانند کارهایی را نباید ایفا داد و جریمه دارد، بازهم عده‌ای آن را انجام می‌دهند؟ به این سوال اساسی می گردد یکسری پاسخ بخشید. کوتاه‌ترین پاسخ این می باشد که قانون‌شکنی فقط متعلق به دنیای حقیقی نیست و در عالم دیجیتال و فضای مجازی هم آدم‌هایی پیدا می گردند که ضوابط را زیرپا بگذارند. 
پاسخ دیگر این می‌باشد که گاهی ممکن است متخصص سئو از نبایدهای بهینه سازی (سئو کلاه سیاه) به‌خیر با خبر نیست و در دام سئو سیاه می‌افتد. ‌به‌همین‌عامل، تدبیر بی نقص از سئو کلاه سیاه و تکنیک‌های آن به‌اندازه‌ی شناختن سئو کلاه سفید مهم و ضروری است. در این نوشته ی علمی، من کوشش می‌کنم تا روشن کنم سئو کلاه سیاه چیست و چه تکنیک‌هایی سئو سیاه به‌حساب می آیند.
آنچه در‌این نوشته خوا هیم داشت
سئو کلاه سیاه (Black Hat سئو) چیست؟
چرا seo کلاه سیاه به‌وجود آمد؟
به کدام تکنینک ها تکنیک های بهینه سازی کلاه سیاه گفته میگردد؟
۱. keyword Stuffing (تکرار بیش‌ازاندازه لغت ها در محتوا)
۲. محتواها و لینک و پیوند‌های پنهانی 
۳. بک‌لینک‌های غیرواقعی و ویرایش‌شده 
۴. دستکاری ریدایرکت‌ها و اسنیپت‌ها 
چگونه موتورهای جستجو Black Hat seo را جریمه می‌کنند؟
تارنما‌های جریمه‌شده به‌خاطر به کارگیری از سئو کلاه سیاه
۱. J.C. Penney و ۲۰۰۰ بک‌لینک و پیوند سیاه 
۲. Forbes و پیوند‌های غیرواقعی 
جمع‌بندی و منفعت‌گیری
تالیف کننده
مهدیه اسماعیلی
seo کلاه سیاه (Black Hat seo) چیست؟
در سئو وبسایت مقصود رسیدن به ورقه‌ی اول و خط نخستین تا سوم نتیجه ها جستجوی موتورهای جستجو می‌باشد. زمانی‌ مثل امروز در میان سایت‌ها رقابت نبود و نو کار گوگل و دیگر موتورهای جستجو شروع شده بود،‌ بحثی از بهینه سازی کلاه سیاه وجود نداشت. چون نیازی به آن عدم وجود. ولی هرچه تعداد سایت‌ها بیشتر شد و کاربران در سراسر فقید بیشتر به موتورهای جستجو، مخصوصا گوگل، متکی بودن پیدا کردند؛ رقابت بین سایت‌ها برای رسیدن به ورقه‌ی اول بیشتر شد.
همزمان با بیشترشدن رقابت و مراجعه‌ی بیشتر کاربران به موتورهای جستجو، آن ها برای تارنما‌ها و محتوای وب سایت استانداردها و شیوه نامه‌هایی (Guidelines) اوضاع و احوال کردند. ازطرف‌دیگر، موتورهای جستجو و گوگل هرروز الگوریتم‌های خود را بهبود دادند تا بادقت بیشتری بتوانند پایبندی وبسایت‌ها را به آیین نامه‌ها رسیدگی کنند. هدف موتو‌رهای جستجو از استانداردها و الگوریتم‌هایشان این هست که بهترین، دقیق‌ترین و معتبرترین پاسخ به جستجوی مخاطب در کاغذ‌ی اولیه به او نمایش داده گردد.
seo کلاه سیاه استعمال از تکنیک‌ها یا ترفند‌هایی مغایر با استانداردها و شیوه نامه‌های موتورهای جستجو به‌منظور رساندن وبسایت به مرتبه‌ی بالاتری در حاصل جستجو است. در seo کلاه سیاه غرض این می باشد که الگوریتم‌های موتورهای جستجو بازی داده شوند (فریب بخورند).
چرا سئو کلاه سیاه به‌وجود آمد؟
وقتی من و شما چیزی را در گوگل سرچ می کنیم و نتایج برای ما نمایش داده می‌شود، روی کدام لینک کلیک میکنیم؟ من که اولی لینک و پیوند و بهره را تعیین میکنم. در صورتی در او‌لین سایت چیزی‌که می‌خواهم را پیدا نکنم، روی لینک دوم و سوم کلیک میکنم. شاید به پیوند‌های دیگر در ورقه اول هم محرمانه بزنم. اما خیلی کم پیش آمده است که بروم صفحه‌ی دوم حاصل.
شما هم احتمالا همین کار را می‌کنید. بقیه هم احتمالا همین عمل را می‌کنند. به‌همین‌برهان، دستیابی‌وکارها و کسانی‌که متاع و خدمات خود را در وبسایت عرضه می‌کنند، دنبال رسیدن به صفحه‌ی نخستین می‌باشند. چون برای خیلی از تارنما‌ها در صفحه‌ی اولیه بودن یعنی فروش‌داشتن و کسب سود. 

نقص‌ اینجاست که در‌صورتی‌که کلیه‌ بخواهند براساس seo کلاه سفید (مبنی بر‌با استانداردها و دستورالعمل‌های موتورهای جستجو) سایتشان را با صرفه کنند تا مرتبه دستیابی کند، زمان زمان نسبتا زیادی طول می کشد. تارنما‌ها باید اعتماد موتورهای جستجو و گوگل را جلب کنند و به او آرم دهند که برطبق استانداردهای آنها در فضای وب حضور دارا هستند و عمل می‌کنند. چون درنتیجه‌ی به کارگیری‌از تکنیک‌های سئو سیاه، الگوریتم‌های موتورهای جستجو فریب می‌‌خورند؛ سایت در طول کوتاه‌تری به رتبه‌ و رده می‌رسد. 

البته نتیجه ها به‌دست آمده از سئو کلاه سیاه کوتاه‌زمان می باشد. چون موتورهای جستجو متوجه میشوند و وب سایت خلافکار را جریمه می‌کنند. ممکن است آن سایت را برای مدتی از نتایج جستجو حذف کنند و به کاربر نشانه ندهند.

سئو کلاه سفید صرفا فرصت‌بر نیست، بلکه هزینه‌بر هم است. استانداردهای گوگل به طور تقریب به همه‌چیز در یک سایت مربوط می‌شوند. ازنظر موتورهای جستجو طراحی وب می بایست ویژگی‌هایی داشته باشد.  طراحی UX هم برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو مهم هست. از تمامی مهم‌تر این است که محتوای تارنما باید با کیفیت و اصیل باشد. ساخت‌و‌ساز محتوای متنوع و کیفیت بالا و رعایت‌کردن تمامی‌ی استانداردها در بلندمدت هزینه‌های زیادی داراست. درمقابل، تکنیک‌های سئو کلاه سیاه ارزان‌تر آحاد می‌شود.

 

به کدام تکنینک ها تکنیک های بهینه سازی کلاه سیاه گفته میگردد؟
 

 

 

 

هرکار غیرواقعی و خلاف شیوه نامه‌های موتورهای جستجو برای با صرفه‌سازی وبسایت ممکن می‌باشد تکنیک کلاه سیاه به‌حساب آید. اما بعضی تکنیک‌ها میباشند که شکی در سیاه‌بودن آن‌ها نیست و موتورهای جستجو نیز ممنوع‌بودن آنان را اعلام کردند. درادامه، مخرب‌ترین تکنیک‌های سئو که کارشناسان بهینه سازی به‌هیچ‌وجه نباید از آن‌ها استفاده کنند معرفی میشود. 

 

۱. keyword Stuffing (تکرار بیش‌ازاندازه لغت ها در محتوا)
تصور کنید برای شما سوال پیش آمده که «سئو آف پیج چیست؟». این سوال را از گوگل میپرسید. توقع شما از محتوایی که خط اول نتیجه ها گوگل است حتما این نیست که در جملاتی بی‌مفهوم واژه و کلمه‌ سئوی آف پیج یا لینک‌سازی خارجی یا دیگر لغات مرتبط و غیرمرتبط  را بی‌هدف تکرار نموده باشد. این نوع محتوا مطلقا به سوال مخاطب پاسخ نمی‌دهد. بلکه مخاطب را گیج و وقت او را هدر میدهد. همگی کلمات محتواهای تارنما باید برای رساندن مفهومی که کاربر در پی آن می گردد ضروری باشند. keyword Stuffing ممکن می باشد در توضیحات متا و متن‌های جایگزین تصویر (alt image) هم صورت پذیرد. 

ازنظر گوگل:

هرگونه تکرار غیرطبیعی کلمه کلیدی یا اعداد یا عبارات بی‌ربط در متن ورقه به‌قصد فریب‌دادن الگوریتم‌ها و دستکاری‌کردن جایگاه‌ی سایت Keyword Stuffing هست. 

 

۲. محتواها و لینک‌های پنهانی 
در برخی صفحه های سایت برای موتورهای جستجو چیزهایی قرار داده می‌شود که با ترفندهایی از کاربران پنهان گردیده‌است. یعنی بخشی از محتوا برای خزنده‌های موتورهای جستجو نوشته شده می باشد نه کاربران. از ترفند‌‌های نهفته‌کردن بخشی از محتوا این هست که رنگ متن را همرنگ پس‌مورد‌ی شیت می‌کنند. در صورتیکه من در‌این ورقه واژه‌ای را با رنگ سفید بنویسم، شما آن را نمی‌بینید (من فعل جمله را، نمی‌بینید،‌ با رنگ سفید نوشتم).

ادله این کار چیست؟ گنجاندن کلمه ها کلیدی و پیوند‌ها تاجای ممکن در یک ورقه. من می توانم در این ورقه یکسری پیوند سفید بگذارم که کاربران نمی‌بینند. یا ممکن است بعضا لینک و پیوند‌ها را با‌ کمک‌به چنگ آوردن از کدهای CSS از دید کاربران نهفته کنم. کارشناس بهینه سازی همیشه می بایست مراقب محتواها یا لینک‌های پنهان‌شده باشد. ممکن هست محتوایی که از جایی نسخه برداری می‌شود،‌ لینک و پیوند یا محتوای پنهانی داشته باشد. 

 

۳. بک‌لینک‌های غیرواقعی و دستکاری‌شده 
بک‌پیوند‌‌ها را کاربران حقیقی و واقعی باید به وب سایت شما (محتواهای تارنما شما) بدهند. بک‌پیوند‌ها نماد‌دهنده‌ی اعتبار و کیفیت محتواهای شما درنظر کاربران حقیقی وواقعی است. به‌همین‌برهان، بک‌پیوند‌خریداری نمودن، بک‌لینک و پیوند‌تهیه نمودن از مزرعه‌‌های پیوند (Link Farms) و بک‌پیوند‌ساختن با شبکه‌ی PBN؛ تمامی لینک‌سازی‌های غیرواقعی و قابل‌مجازات میباشند. حتی بک‌لینک‌ساختن ازطریق کامنت‌گذاشتن در تارنما‌های دیگر نیز ممکن می باشد لینک و پیوند‌سازی غیرواقعی محسوب شود. درصورتی که کارشناس سئو میخواهد در کامنت وب سایت‌های دیگر به وب سایت خود پیوند دهد، باید این شغل را خیلی با‌احتیاط جاری ساختن دهد.

 

۴. بازنویسی ریدایرکت‌ها و اسنیپت‌ها 
اساسا اشخاصی‌که برای سکو‌آوردن در موتورهای جستجو به تکنیک‌های بهینه سازی کلاه سیاه متوسل میگردند، از هر فرصت و امکانی برای گول‌زدن الگوریتم‌ها به کارگیری می‌کنند. ریدایرکت‌کردن در مفاد مشخصی حادثه می‌افتد. برای مثال،‌ هنگامی نسخه‌ی جدیدی از یک سایت ساخته می گردد، کاربرانی که روی صفحات تارنما قدیم کلیک می‌کنند؛ به آدرس تازه هدایت می گردند (ریدایرکت). اما ممکن می باشد ریدایرکت‌کردن برای این مصرف شود که کاربران به یک شیت و خزندگان موتورهای جستجو به برگه‌ی دیگری (که پر از پیوند و کلمه و واژه کلیدی هست) هدایت شوند. 

اطلاعاتی که درون در فریم قرمز قرار گرفته می‌باشد، اطلاعاتی است که درقالب اسنیپت (Snippet or Structured Data) به موتور جستجو داده میشود. از تکنیک‌های seo کلاه سیاه این می باشد که تعداد اظهار نظر و ستاره‌ها را ویرایش می‌کنند تا اطلاعات خطا و نادرست در آن نمایش داده گردد. برای ویرایش‌کردن اسنیپت‌ها هم ترفندهای مختلفی وجود دارااست. یکی این هست که از سایت‌های امتیازدهی و سکو‌بندی جعلی به تارنما مقصد امتیاز بالا داده گردد. بهتر می باشد کارشناس سئو شیوه نامه گوگل درباره ی اسنیپت‌ها را دقیق بداند تا درخصوص  اطلاعات اسنیپت‌ها اشتباهی مرتکب نشود.

 

به چه شکل موتورهای جستجو Black Hat سئو را جریمه می‌کنند؟
قطعا سئو کلاه سیاه به‌زیان وب سایت مجموع می‌شود. شاید اندکی فرصت برنده شود تا موتور جستجو بفهمد سایتی با تکنیک‌های بهینه سازی کلاه سیاه به رده فعلی رسیده است، البته به طبع می فهمد. موتورهای جستجو و گوگل مبارزه با seo کلاه سیاه را بسیار بسیار دور از شوخی می‌گیرند. آن‌ها هرروز الگوریتم‌ها و استانداردهای خود را بهبود می‌دهند تا بهتر بتوانند سایت‌هایی را که از تکنیک‌های seo کلاه سیاه به کارگیری کردند پیدا کنند. 

گوگل و دیگر موتورهای جستجو تکنیک‌های seo کلاه سیاه را درهرحال جریمه می‌کنند. برای موتورهای جستجو اساسی نیست آن تکنینک‌ها آگاهانه به‌کار گرفته شده‌اند یا ناآگاهانه مستعمل‌اند. 

وقتی از مجازات‌شدن و جریمه‌شدن به‌خاطر seo سیاه صحبت میزنیم،‌ منظورمان این نیست که گوگل یا دیگر موتورهای جستجو از تارنما شکایت می‌کنند یا آن را به دادگاه می‌کشانند. سایت‌های خلافکار ازنوع مجازی آن و در فضای نت جریمه میشوند. جریمه‌‌ی تارنما ممکن می‌باشد این باشد که تارنما برای مدتی یا همیشه در نتایج جستجو به کاربر علامت داده نمیشود. موتورهای جستجو جریمه‌ی ‌شدید‌تری هم دارا‌هستند: وبسایت را برای مدتی Down می‌کنند (یعنی وب سایت قابل‌دسترسی نیست). وب سایت متخلف بایستی تارنما و محتواهایش را اصلاح و مبنی بر‌با استانداردها کند تا بتواند دوباره عمل کند. 

قبل‌از مجموع‌کردن این مقاله در ارتباط بهینه سازی کلاه سیاه، یکسری نمونه‌ی حقیقی وواقعی از وبسایت‌هایی را که به‌‌برهان به کارگیری از تکنیک‌های seo کلاه سیاه جریمه شدند می‌آورم. 

 

تارنما‌های جریمه‌شده به‌خاطر استفاده از بهینه سازی کلاه سیاه
 

۱. J.C. Penney و ۲۰۰۰ بک‌پیوند سیاه 
J.C. Penney نام فروشگاه‌هایی (خرده‌فروشی) می باشد که بیش‌از ۴۰۰ شعبه‌ی فعال درسراسر آمریکا دارد. برای مدتی لینک و پیوند محصول ها گوناگون عرضه‌شده در این کسب‌وکار خط اول نتایج جستجوی گوگل بود. چه سرچ می‌شد شلوار جین چه اسباب و اثاث آشپزخانه، درهرحال این فروشگاه اول بود. هنگامی کارشناسان سئو بیشتر استیناف کردند متوجه شدند تعداد بک‌لینک‌هایی که به تارنما این دستیابی‌وکار داده شده رقم بسیار عجیبی (تا ۲۰۰۰ بک‌پیوند) می باشد. مشخص و معلوم شد این بک‌لینک‌ها از تارنما‌هایی بسیار بی‌ربط  (مثل سایت‌های قمار و شرط‌بندی) آمده هست. زمانی این خبر رسانه‌ای شد،‌ گوگل نیز سرپیچی از آیین نامه‌هایش را تایید و وبسایت را جریمه کرد. گوگل لینک‌های مربوط به تارنما J.C. Penney را تا ۷۰ جایگاه در نتایج جستجو تنزل داد. جالب اینجاست که این برند هرگز مسئولیت بک‌لینک و پیوند‌های غیررسمی را نپذیرفت. 

 

۲. Forbes و پیوند‌های غیرواقعی 
حتی برند معتبری مثل خبر نامه‌ی فوربز هم کار غیرقانونی انجام داده می‌باشد. در سال ۲۰۱۱، گوگل فوربز را به‌خاطر فروش لینک به تارنما‌های دیگر جریمه کرد. فوربز بک‌لینک می‌فروخت. درواقع،‌ اعتبار وبسایت فوربز به دیگر سایت‌ها فروخته می‌شد. تعداد لینک و پیوند‌هایی که از تارنما فوربز به دیگر وب سایت‌ها داده شده بود زیاد و غیرطبیعی به‌لحاظ می‌رسید. Matt Cutts از گوگل در توییتر خود این واقعه را تایید کرد و اعلام‌کرد که گوگل فوربز را جریمه کرده است و فوربز می بایست لینک‌های فروخته‌شده و غیرطبیعی را از وب سایت خود حذف کند تا بتواند به شرایط قبلی‌از جریمه بازگردد. 

 

 

 

جمع‌بندی و فایده‌گیری
۱. بهینه سازی کلاه سیاه غیراخلاقی و غیراصولی است. 

۲. موتورهای جستجو خودشان را به موتورهای پاسخگو تبدیل کردند. 

۳. موتورهای جستجو سئو کلاه سیاه را خیلی بدون شوخی میگیرند چون در این نوع از سئو مخاطب موتورهای جستجو می باشد که وقتش هدر می‌رود و به جواب و اطلاعات خطا می رسد. 

۴. همگی‌ی وب سایت‌ها ممکن می‌باشد ناخودآگاه و غیرعامدانه از تکنیک‌های سئو سیاه استفاده کنند. پس دارای تخصص seo باید همیشه محتاط باشد. 

۵. برای seo وب سایت باید بردبار بود. درست و اصولی تولیدمحتوا کرد و به موتورهای جستجو علامت اعطا کرد که کاربر و نیازهای او دراولویت جای‌دارد. راه اصولی و درست بهینه‌سازی وب سایت سئو کلاه سفید هست. 

۶. کارشناس بهینه سازی باید سئو را اصولی و درست خاطر بگیرد. متاسفانه بعضی فرصت‌های یادگرفتن بهینه سازی در جمهوری اسلامی ایران درواقع آموزش تکنیک‌های کلاه سیاه می‌باشد. 

۷. در فراگیری سئو باید تکنیک‌های درست به خط نخستین‌ رسیدن و در خط اول ماندن یاد داده گردد.
 

  • دیزاین اپلیکیشن