مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

۱۸ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


فعلا مجال آن رسیده میباشد که اپ‌های ساخته‌گردیده با Swift و React-Native را در مقابل هم در اختیار بگذاریم طراحی اپلیکیشن در مشهد و تلاش آن‌ها‌را باهم مقایسه کنیم. برای این خواسته از برنامه «Instruments»، جنس کمپانی اپل که در ویرایشگر Xcode جای‌دارد، به کار گیری می‌گردد. قسمت‌هایی که دو نرم افزار باهم مقایسه می شوند، عبارت‌اند از: CPU (با به کارگیری از ابزار Time Profiler، (GPU (با به کار گیری از ابزار Core Animation) و ترازو مصرف مموری (با استعمال از ابزار Allocations). برنامه Instruments، قابلیت اتصال دستگاه گوشی به کامپیوتر، اجرای نرم‌افزار، گزینش ابزار اندازه‌گیری مایحتاج و تصویب حاصل سعی را مهیا می‌نماید.
در هر نرم افزار، چهار زبانه وجود داراست. به هر زبانه، یک «وظیفه» تخصیص یافته میباشد که برای اندازه‌گیری کارایی اپلیکیشن در هر قسمت، این وظیفه انجام میشود. کارایی اولی زبانه (Profile)، ورود به رخ‌بوک میباشد. در کد این اپلیکیشن، درخواست گراف (Graph Request) برای بازگردانی تصویر پروفایل، نشانی اینترنتی و اسم استفاده کننده از صورت‌بوک به اپ جای‌دارد. زبانه دوم (To Do List)، وظیفه افزودن و حذف کردن یک «مورد شغل های روزمره» از فهرست مربوطه را بر ذمه دارااست. زبانه سوم (Page View)، جنبش میان سه برگه‌اکران Page View را اجرا می دهد. وظیفه زبانه چهارم (Maps)، اجرای کدهایی برای زوم کردن روی نقشه و اکران شرایط فعلی استفاده کننده با استعمال از یک نقطه آبی رنگ میباشد.

اندازه‌گیری تلاش CPU


هرکدام از زبانه‌ها را از دید تلاش CPU باهم مقایسه می کنیم:

Profile: کادر‌ورک React-Native، این نصیب را با اختلاف 1.86 درصد تلاش خوب در استعمال از CPU موفق میگردد. در طی اجرای وظیفه این زبانه و تصویب اندازه‌گیری مقادیر و در لحظه فشار دادن دکمه «Log in with Facebook»، یک جهش ناگهانی در معیار مصرف CPU مشاهده شد.

To Do List: درین زبانه نیز، React-Native با اختلاف 1.53 درصد، کوشش بهتری را آرم بخشید. در هنگام اجرای وظایف این زبانه و تصویب اندازه‌گیری مقادیر و در لحظه افزودن و حذف کردن یک مورد در فهرست، تعدادی جهش ناگهانی در واحد سنجش مصرف CPU مشاهده شد.

Page View: در‌این بخش، Swift با تفاوت 8.82 درصد تلاش عالی، React-Native را ناکامی اعطا کرد. هنگام اجرای تلاش این زبانه و تصویب اندازه‌گیری مقادیر و در لحظه تکان فی مابین صفحه ها گوناگون، یک‌سری جهش ناگهانی در معیار مصرف CPU مشاهده شد. در هنگام توقف در یک ورقه، این معیار مصرف کاهش یافت البته با تکان مجدد، واحد سنجش مصرف CPU توشه دیگر ارتقا یافت.

Maps: در‌این زبانه نیز Swift با اختلاف 13.68 درصد، کوشش بهتری از خویش نشانه اعطا کرد. در طی اجرای وظیفه این زبانه و تصویب اندازه‌گیری مقادیر و در لحظه فشار دادن زبانه، یک جهش ناگهانی در واحد سنجش مصرف CPU مشاهده شد. در به عبارتی لحظه، حالت فعلی استفاده کننده در نقشه پیدا و به وسیله یک نقطه آبی‌رنگ چشمک‌زن مشخص و معلوم شد.

بااینکه Swift در دو زبانه و React-Native نیز در دو زبانه تلاش بهتری نسبت به یکدیگر داشتند، درمجموع، Swift با 17.58 درصد اختلاف، کوشش بهتری را در استفاده CPU از خویش آرم بخشید. در شرایطی که به مکان تمرکز بر اجرا هرمورد از وظایف زبانه‌ها و آن‌گاه توقف عمل، مجال بیشتری صرف فعالیت کردن با اپ گردد، ممکن میباشد حاصل تغییر تحول نمایند. اگرچه، تغییری در مصرف CPU هنگام تغییر تحول زبانه‌ها مشاهده نشد.

اندازه‌گیری تلاش GPU
دومی معیاری که پژوهش خوا هیم کرد، همت GPU میباشد. برای هریک از نرم‌افزار‌های ساخته‌گردیده Swift و React-Native، وظایف باطن هر زبانه اعمال و آن گاه اندازه‌های به‌دست‌آمده تصویب میگردد. حداکثر مقدار معین‌گردیده در مبنا Y، 60 کادر بر ثانیه میباشد. در هر ثانیه، یک مقدار به وسیله ابزار «Core Animation» تصویب می‌گردد. با استعمال از مقدار میانگین این مقادیر، نمودارهای پایین ترسیم گردیده‌اند:

اکنون، هر مورد از زبانه‌ها را از لحاظ کارایی GPU باهم مقایسه میکنیم:

Profile: گویش Swift، این نصیب را با اختلاف نادر 1.7 کادر بر ثانیه برنده شد. در طول اجرای وظیفه این زبانه و تصویب اندازه‌گیری مقادیر، یک جهش ناگهانی در مقدار کادر بر ثانیه، در لحظه فشار دادن دکمه «Log in with Facebook» مشاهده شد.

To Do List: درین زبانه نیز، React-Native با 6.25 کادر بر ثانیه بیشتر از Swift، کارایی بهتری از خویش آرم بخشید. در هنگام اجرای وظایف این زبانه و تصویب اندازه‌گیری مقادیر، در لحظه افزودن و حذف کردن یک گزینه در فهرست، یک جهش ناگهانی در مقدار قاب بر ثانیه مشاهده شد.
 

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰


دستگاه های هوشمند امروزه توسعه بسیار متعددی داشته اند و همین فرمان سبب گردیده‌است که دنیای نرم افزار ها نیز روز آپ دیت توسعه و گسترش یابد. در‌این نوشته‌ی علمی قصد داریم در ارتباط با جدیدترین داده ها مرتبط با نرم افزار ها مطالبی را ذکر کنیم؛ در حالتی‌که در پی شناخت با طراحی اپلیکیشن در مشهد جدیدترین تکنولوژی های پیاده سازی نرم افزار می باشید، مطالب این نوشته‌ی علمی را دنبال فرمایید.
۱۴ تکنولوژی نو پیاده سازی نرم افزار در سال ۲۰۱۸

پیرو ۱۴ آیتم از جدیدترین تکنولوژی های پیاده سازی نرم افزار ذکر میکنیم:

۱–اعتنا ویژه به هوش تصنعی و مصنوعی

دنیای امروز، دنیای دانش و فناوری میباشد و ربات ها و خودروها خیلی از شغل های روزانه ی اشخاص را جاری ساختن می‌دهند. طولی نخواهد کشید که شاهد ارتقاء خودروهای فارغ از سرنشین یا این که دستیاران صوتی فردی مثل Siri و … خوا هیم بود؛ یکی تکنولوژی های نو پیاده سازی نرم افزار ها، دستیارهای صوتی می باشند که امکان تشخیص رخ و صدا دارا هستند و برای حل اختلال با بشر رابطه برقرار میسازند. با ورود این دستیارهای صوتی، دگرگونی متعددی در استخراج و امور تولید شد.

۲–تمرکز بر تکنولوژی های ابری

با خلاقیت تکنولوژی ابری CBT (CBT Cloud Based Technology) ایراد کمبود فضای ذخیره سازی در دستگاه های هوشمند، برطرف شد. به دلیل آن که اطلاعات در یک فضای ابری ذخیره سازی میشوند و فضای یاد ی تلفن همراه ها را چندان اشغال نمی‌کنند و محدودیتی برای ذخیره سازی داده ها یوزرها وجود نخواهد داشت.

با این فناوری به ویژه نرم افزار های سازمانی، گسترش بسیار متعددی کردند. حدس میگردد ترافیک نرم افزار های ابری در آجل ارتقا بسیار متعددی را داشته باشد.

۳–بسط نرم افزار های سازمانی و BYOD

هر چه که فرصت می گذرد ما شاهد این هستیم که تعداد سازمان هایی که از نرم افزار های تجاری استعمال می نمایند، بیشتر و بیشتر می‌شود؛ مضمون‌ BYOD یا این که Bring Your Own Device در آتی دربین شرکتهای از التفات بسیار متعددی منتفع خواهد بود.

تکنولوژی های نو پیاده سازی نرم افزار

۴–دقت ویژه به مضمون‌ وب شی ءها (IoT)

امروزه اصطلاح وب اشیا(IoT) در نهاد های تجاری نفوذ قابل توجهی داشته میباشد و خلال این، این فناوری دگرگونی بسیار متعددی را در حصول و شغل های خرده فروش، صنعت املاک به وجود آورده میباشد و این به جهت مضمون‌ شهر هوشمند میباشد.

این تکنولوژی هم اینگونه در قسمت های دیگری همانند خودرو، یادگرفتن، حفظ های بهداشتی و … نیز تأثیر بسیار متعددی خواهد داشت و کمپانی گوگل و اپل در همت برای ایجاد کرد نرم افزار های مطابق IOT می باشند. جذاب میباشد بدانید که گوگل قصد دارااست از معنی“اندروید چیزها” برای تامین از “وب شی ءها” رونمایی نماید. انتظار می رود بازار IOT در سال ۲۰۲۱ رویش قابل توجهی را داشته باشد. برخی نیز حدس می نمایند که‌این بازار از ۱۵۷ دلار سال ۲۰۱۶ به ۶۶۱ بیلیون خواهد رسید.
 

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

توسعه API و رابط کاربری


هنگام بسط نرم افزار‌های کراس پلتفرم بسیار اصلی میباشد که قاب ورک شما API هایی داشته باشد که به راحتی به ماژول‌های نیتیو دسترسی پیدا نماید. – بسط API و رابط کاربری React Native چارچوب اساسی React Native، رابط کاربری و API دسترسی دستگاه را مهیا می‌نماید. برای طراحی اپلیکیشن در مشهد دسترسی به بیشتر ماژول‌های نیتیو، React Native بایستی به کتابخانه‌هایی که سایر افراد نوشته‌اند، توکل نماید به همین خیال تعلق بسیار متعددی بدین کتابخانه‌ها داراست.

– گسترش API و رابط کاربری Flutter
چارچوب Flutter از اجزای رابط کاربری، دسترسی API دستگاه، آزمایش و تست، رئیس درست و تعداد متعددی کتابخانه ساخته شده میباشد. به همین خیال نیاز ندارد از کتابخانه‌هایی که سایرافراد نوشته‌اند، به کارگیری نماید. پس هر آنچه را که نرم‌افزار‌نویس‌ها برای گسترش نرم افزار‌های گوشی نیاز دارا‌هستند، در اختیارشان می گذارد. Flutter همینطور دارنده ویجت‌هایی برای Material Design و Cupertino میباشد که به توسعه و گسترش دهندگان این قابلیت را می‌دهد تا به راحتی رابط کاربری را در هر دو سیستم ادله IOS و Android ارائه دهند.

5. سود‌وری گسترش‌دهنده نرم افزار
هر چه فایده‌وری بسط‌دهندگان ارتقا یابد، مراحل تشکیل داد نرم افزار با فلاتر یا این که با ری اکت نیتیو نیز با سرعت بیشتری کامل شدن میگردد.

– فایده‌وری React Native
ری اکت نیتیو دارنده خصوصیت hot reload میباشد که هنگام تست و تولید تغییرات در رابط کاربری، منجر صرفه‌جویی در طول پیشرفت‌دهنده اپلکیشن میگردد. از حیث مدد از IDE نیز توسعه و گسترش‌دهندگان میتوانند به گزینش خویش از هر ویرایشگر متن یا این که IDE استعمال نمایند.

– فایده‌وری Flutter
Flutter نیز دارنده خصوصیت hot reload میباشد و شغل کردن با نرم‌افزار آزمایشی آن شل میباشد. ولی با غامض‌خیس شدن اپلیکیشن‌ها، پیشرفت‌دهندگان بایستی مفاهیم نو Flutter را حافظه بگیرند و از آن به کار گیری نمایند. همینطور دارت، گویش اپلیکیشن‌نویسی رایجی وجود ندارد و بخش اعظمی از IDE ها و ویرایشگرهای متن از آن دفاع نمیکنند.

6. نگهبانی جامعه
به محض اینکه گسترش‌دهندگان به فناوری جدیدی عشق‌مند می گردند و از آن در فرآیند بسط نرم افزار به کارگیری می‌نمایند، عملکرد می‌نمایند جامعه و گروهی تشکیل دهند و علم و تجربیات‌های خویش را با یک دیگر به اشتراک بگذارند.

– React Native
ری اکت نیتیو در سال 2015 پیاده سازی شد و تاکنون محبوبیت متعددی به دست آورده میباشد. گسترش‌دهندگان React Native در GitHub و کنفرانس‌های سراسر دنیا با یک‌دیگر رابطه بر قرار می‌نمایند و از این طرز اشکالات خویش هنگام عمل کردن با این فناوری بسط نرم افزار را حل می‌نمایند.
 

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰


با نرم افزار گوشی حصول و کارتان را رونق دهید! طراحی اپلیکیشن در مشهد نرم افزار گوشی یک برنامه گران‌قیمت برای استحصال و شغل های والا و جهانی وجود ندارد . در هر حصول و کاری که کار میکنید برای پرورش و گسترش حرفه‌ای نیاز به یک نرم افزار تلفن همراه دارید! با دقت به تعداد روز افزون یوزرها موبایل های تلفن همراه، کلیه استخراج و شغل های خرد و استارتاپ های کودک نیز می‌توانند با استعمال از اپلیکیشن گوشی مشتری های بیشتری جذب نمایند. از همین امروز به اندیشه پیاده سازی یک نرم افزار حرفه‌ای باشید چون مزایای متعددی قسمت تان می گردد به عنوان مثال:

از رقبا یک قدم جلوتر میباشید
تعداد یوزرها تلفن همراه های گوشی همچنان در حالا ارتقاء میباشد. هر استفاده کننده تعداد متعددی نرم افزار را روی تلفن همراه نصب می نماید و روزمره بارها نرم افزار های نصب گردیده را گشوده می نماید. با پیاده سازی نرم افزار تلفن همراه یک قدم به مشتری مجاورت خیس میشوید. درصورتی که تنی چند از یوزرها موبایل های گوشی نرم‌افزار گزینه نظرتان را روی موبایل ها نصب کرده و روزمره به آن مراجعه نمایند، شانس رویش و توسعه و گسترش بیشتری خواهید داشت. حتی دیدن لوگوی حصول و کارتان نیز روی ضمیر ناخودآگاه تاثیرگذار میباشد و میتواند مشتری های بیشتری را برایتان به ارمغان بیاورد.

مارک خویش را دارید
با نرم افزار تلفن همراه می‌توانید خیلی معمولی مارک تجاری خویش را ساخت‌و‌ساز فرمایید. در شرایطی که فضای نرم افزار برای یوزرها دوست داشتنی و کاربردی باشد، برندتان بسیار دوستداشتنی خیس می‌شود. در واقع شغل های متعددی می‌توانید با یک نرم افزار معمولی جاری ساختن دهید تا پیاده سازی استفاده کننده پسند و دیدنی باشد. نرم افزار تلفن همراه مجال شناخته شدن دستیابی و کارتان را بسیار کوتاه خیس می نماید. هر چه مارک توانمند تری داشته باشید و بیشتر در معرض روئت کرد باشید، احتمال جذب مشتری و ذیل اثر قرار دادن وی بیشتر میگردد. چشم شدن رمز ماندگاری و بقای برندهای دارای اسم و رسم در تمامی نقاط دنیا میباشد.در حالتی که میخواهید درخصوص هزینه ایجاد کرد نرم افزار اطلاعاتی داشته باشید بدین نوشته ی علمی مراجعه نمایید.

با مشتری تعامل برقرار فرمائید
نوع استخراج و کارتان به هیچ وجه اساسی وجود ندارد اگر که بتوانید با مشتری تعامل برقرار فرمایید، غالب میدان میباشید و پله های ترقی را سریع خیس طی میکنید. برای نرم افزار گوشی امکان اخذ پیام را ساخت‌و‌ساز فرمائید تا شگفت زده گردید. در صورتی‌که مشتری بتواند با یکسری کلیک از خدمت متبوع به کار گیری نماید، میل بیشتری به به کارگیری از نرم افزار و اخذ سرویس ها ارائه گردیده داراست. در دنیایی که بنرهای تبلیغاتی، تبلیغات تلویزیونی و لامپ های چشمک زن مشتری را به خویش جلب می نمایند با یه خرده ابداع میتوانید ناخودآگاه مشتری را تسخیر نمایید. هر چه تجهیزات بیشتری در نرم افزار تلفن همراه عرضه خواهد شد، قابلیت و امکان برقراری تعامل بیشتر میباشد. فراموش نکنید که با پیاده سازی های غامض، رابط کاربری را غامض خیس نکنید.

شبکه بازاریابی تولید فرمایید
تمامی داده ها مایحتاج مشتری دربرگیرنده نوع تجارت، ارزش ها، هیبت ها، اکانت کاربری و خبرسانی را میتوانید از روش نرم افزار گوشی مدیر نمایید. در واقع مالک بیزنس صرفا کسی میباشد که تصمیم می‌گیرد چه اطلاعاتی را به مشتری جابجایی دهد. از جمله فروش های ویژه و تخفیفات را جزئی از آخین خبر ها و داده ها قرار دهید. کارت های تخفیف یک منش معمولی برای تبدیل مشتری ساده به مشتری بامسئولیت میباشد. نرم افزار گوشی شایسته ترین شبکه بازاریابی برای مشتری میباشد که ساخت و ساز پلن های ویژه در آن قابلیت و امکان پذیر میباشد.
 

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

CRUD یعنی چی و دربرگیرنده چه مواقعی میشه؟ Create : در معنای ساختن هستش. یعنی وقتی که میخوایم یک مقر داده تازه ساخت‌و‌ساز کنیم. Read : در معنای تلاوت. یعنی هنگامی که میخوایم اطلاعات دردسترس در مقر داده رو بخونیم و ازشون به کارگیری کنیم. Update : در معنای بروزرسانی. طراحی اپلیکیشن در مشهد یعنی وقتی که میخوایم اطلاعات دردسترس در باطن مقر داده رو به یه داده ها دیگه بروزرسانی کنیم. Delete : در معنای حذف کردن. یعنی هنگامی که میخوایم اطلاعاتی رو از باطن مقر داده حذف کنیم.  دیتابیس در اندروید گونه های مختلفی داره که قصد دارم توی این پست ۴ تا از database های دارای اسم و رسم اندروید رو از دید سرعت طراحی CRUD و وسعت بررسیشون کنم.

دیتابیس های گزینه رسیدگی قرار گرفته
۱) Room = این مقر داده به وسیله گوگل معرفی گردیده و خیلی آیتم استقبال برنامه نویسان قرار گرفته.

درواقع این مقر داده یک لایه انتزاعی روی SQLite هستش که جز Android Jetpack به اکانت میاد.

این مقر داده به خیال راحتی عمل و بیشتر بودن منابع آموزشی، خیلی گزینه دقت قرار گرفت.

۲) GreenDAO = این مقر داده بوسیله کمپانی GreenRobot عرضه گردیده و برپایه Android ORM برای SQLite تشکیل‌شده.

ORM مخفف Object Relation Mapping هستش.

۳) Realm = این مقر داده بر شالوده Non-Relational یا این که غیررابطه ای تشکیل‌شده.

درواقع object ها (شی ءها) رو به طور بی واسطه روی دیسک ذخیره میکنه.

Realm یه مقر داده بسیار عالی و پرسرعت برای عملیات بسیار هنگفت و بغرنج هستش.

از این دیتابیس اکثرا توی پروژه های بسیار بلندمرتبه و هنگفت به کارگیری میکنن.

نکته
این پاراگراف بدین معنا وجود ندارد که سایر دیتابیس ها ضعیف هستن.
ابدا اینطوری وجود ندارد
بلکه نوع ساختار Realm طوری هستش که اکثرا برای پروژه های هنگفت بیشتر آیتم به کارگیری قرار میگیره


۴) ObjectBox = این مقر داده برپایه NoSQL با سعی باصرفه گردیده بوسیله GreenRobot تشکیل شده.

این مجموعه پیش از این GreenDao رو هم ساخته.

اما این دیتابیس جدید عرضه گردیده و پیشنهاد نمیشه برای پروژه های تجاری و تعالی موقتا ازش استعمال فرمائید.


حالت رسیدگی Database ها
برای فیض ظریف و گزینه اعتمادتر عملیات CRUD رو شکل اتومات اجرا دادم، یعنی از طریق های آزمایش نویسی برای اینکار به کارگیری کردم.
برای هر ۴ تا دیتابیس از واپسین ورژن های هرکدوم از این کتابخونه ها به کارگیری کردم.
هر کدوم از این آزمایش ها ۱۰ توشه تکرار شدن تا مطمئن بشم که فیض صحیح هستش.
این آزمایش ها برای مقادیر ۱۰ هزار تا، ۲۰ هزار تا، ۳۰ هزار تا، ۴۰ هزار تا و ۵۰ هزار تا مورد جاری ساختن شدن.


توضیحات درباره‌ی نمودار
نموداری که فیض آزمایش ها روی اون قرار به دست آوردن، بر مبنا تعداد گزینه ها و فرصت سپری گردیده هستش.

پایه X تعداد مورد ها رو نشون و اساس Y همزمان سپری گردیده.

پس هرکدوم از این مقر اطلاعات روی شالوده Y زیر ترین نمودار رو داشته باشن، اون مقر داده همت بهتری رو نشون داده.
 

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰


اولی و مطرح ترین نقص‌ کتاب این میباشد که زیرا Android هر سال آپ دیت میشود، کتب نمی توانند این آپ تو دیت ها را اخذ نمایند و نسخه تازه یادگرفتن ها را در مشت شما قرار دهند زیرا کتاب چاپ شد‌ه‌است و شما نمی توانید از کتاب چاپ گردیده و خریداری گردیده این انتظار را داشته باشید؛ طراحی اپلیکیشن در مشهد مگر اینکه هر سال با اعتنا به هر آپ تو دیت گوگل، شما هم کتاب جدیدی خریداری فرمایید! یااینکه ورژن دیجیتال کتاب را داشته باشید و تالیف کننده به روز ها جاگذاری نماید که ممکن میباشد مدام هم اینطوری نباشد.

اما با خرید فیلم های آموزشی هیچ گاه بدین خلل بر نمیخورید زیرا فیلم های آموزشی هر سال بر اساس با آپ دیت گوگل بروزرسانی می‌شوند و آپ دیت آن می‌تواند سریع در دست شما قرار بگیرد. در سود شایسته ترین کتاب های کاتلین هم داشته باشید به پای عصر های اموزشی کاتلین انلاین نمی‌رسند مگر اینکه بخواهید تئوری اساس خاطر بگیرید خیر پروژه مبنا!

√ اپلیکیشن کاتلین چیست؟
مهم ترین برنامه کاتلین Android Studio میباشد که می بایست آن را برای آغاز نصب فرمایید. یادگرفتن نصب اندروید استودیو را می‌توانید از اینجا دنبال نمائید. هر یکسری در عصر کاتلین هم به‌این زمینه اشاره کردیم.

√ لهجه نرم افزار نویسی دارت فلاتر را خاطر بگیرم یا این که نرم‌افزار نویسی kotlin؟
این پرسش که اولیه اپ نویسی دارت فلاتر حافظه بگیرم یا این که نرم‌افزار نویسی kotlin هم سوالی میباشد که ذهن مخاطبان علاقمند به اپلیکیشن نویسی را موقع آغاز گزینش لهجه نرم‌افزار نویسی تلفن همراه به خودش درگیر می نماید. در پاسخ بایستی بیان کرد در صورتی هدفتان تنها مخصوص اصلاح کردن نرم افزار نویسی اندروید میباشد اپ نویسی kotlin سفارش میشود. در صورتی‌که می‌خواهید در یک مجال هم اندروید و هم ios بسازید لهجه اپلیکیشن نویسی دارت فریمورک فلاتر پیشنهاد میشود. 

√ جاوا بهتره یا این که کاتلین؟ 
لهجه اپ نویسی جاوا  یک لهجه دیرین و جا افتاده و استخوان داری میباشد که در دنیای فراگیری اپ نویسی حریف ندارد و بخاطر همین قدمتش منابع متعددی برای رفع انواع و یادگیری وجود دارااست و در واقع یک نرم افزار نویس اندروید میتواند با آن پروژه های بلندمرتبه بسازد. 

از طرفی کاتلین هم بتازگی در هم اکنون مالامال کردن مکان جاوا و در واقع رقابت با جاواست و قادر است همپای جاوا برای پروژه های تعالی کاربرد داشته باشد اما خیر از همگی جهات!! هر دوی آنان مزایا و معایب خودشان را دارا‌هستند. 

 از طرفی چنانچه کاتلین را مسلط باشید یادگیری اندرویدبرای شما آسونتر می‌شود و وسعت کدنویسی اندروید تحت خیس میاد اما تاکید می‌کنیم اگر مسلط باشید خیر اولیه روش! در‌صورتی‌که اولیه رویه میباشید خوب میباشد جاوا را تعیین نمائید تا اصولی یا این که بگیرید و بتوانید از جاوا برای پروژه های دیگر هم به کار گیری فرمائید.

عصر پیشنهادی برای نرم افزار نویی اندرید با جاوا:  زمان یادگرفتن اپلیکیشن نویسی اندروید با جاوا در اندروید استودیو

این زمان نیاز به پیش نیاز ندارد. همگی مفاهیم از صفر تا صد یعنی از سطح تازه کار تا توسعه یافته به شما یادگرفتن داده می‌شود.

در حالتی‌که پیش از کاتلین، جاوا بلد باشید یادگیری کاتلین برای شما آسانترمی گردد زیرا کاتلین به عبارتی جاوا اما گردآوری و جورتر میباشد. در هر شکل چه با جاوا و چخ با کاتلین نرم‌افزار نویسی نمایید میتوانید نرم افزار تشکیل شده خویش را در مارکت های اندرویدی منتشر نمائید.
 

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

سیستم عامل های موبایل


سیستم دلیل Windows Phone
یک کدام از دیگر از سیستم ادله تلفن همراه Windows Phone میباشد که در سال 2010 به وسیله طراحی اپلیکیشن در مشهد کمپانی مایکروسافت برای گوشی های هوشمند پیاده سازی گردیده‌است، رابط کاربری این سیستم دلیل مترو اسم دارااست و از سرعت و اعتنا بالایی شامل است. ویندوزفون از یک کیبورد مجازی به کار گیری می نماید و همینطور امکال اتصال صفحه کلید فیزیکی به تلفن همراه آماده نموده است.

خصوصیت های Windows Phone به تفصیل ذیل میباشد:
مهمترین خصوصیت این سیستم استدلال جابجایی پوشه های رسانه از کامپیوتر به تلفن همراه از روش اپ Zunefor Windows Phone میباشد.
Windows Phone7 از مرورگر Edge که  بر محور مایکروسافت Edge ویندوز 10 میباشد، استعمال می نماید.
یوزرها میتوانند از روش مارکت place جدیدترین بازی ها، ترانه ها و نرم افزار ها را اخذ نمایند ونکته ای که وجود داراست بازی های طراحی برنامه گردیده برای این   سیستم برهان به نوع خویش تازه و کیفیت خوب هستند.
معایب سیستم استدلال Windows Phone:
به کارگیری کرده از مرورگر هایی با پیاده سازی واسط کاربری ضعیف
خلل داشتن در  حفاظت  از کانال بلوتوث
پناه نکردن از یاد جانبی
به جهت کد گشوده نبودن منبع سیستم برهان مشکلاتی به وجود می‌آید
 سیستم عاملsymbian       
سیستم دلیل گوشی سیمبین به وسیله موسسات مشهور عالم مثل سامسونگ و سونی اریکسون آیتم به کارگیری قرار می گرفت و در سال 2008 کمپانی نوکیا سهام آن را تماما خریداری کرد و این سیستم برهان سپس ازاین بوسیله تلفن همراه های نوکیا به شغل دریافت شد.

Symbian به جهت داشتن انعطاف پذیری زیاد امکان این را داراست که بالاترین قابلیت و امکان را با کمترین تجهیزات دشوار افزاری را ارائه دهد و به همین برهان تلفن هایی که ازاین سیستم برهان به کارگیری می نماید کمبود خاطر نخواهند داشت و پس از وارد شدن سیستم استدلال اندروید و IOS این سیستم دلیل گوشی کنار رفت.

خصوصیت های سیستم استدلال Symbian:
یکی‌از مهمترین گویش های نرم‌افزار نویسی سیمبین c++  میباشد.
سیمبین تا به اکنون با دو رابط کاربری S60 و UIQ ارائه گردیده‌است.
هستهٔ اولٔ سیمبین راMicro Kernel Architecture تشکیل می دهد.
اپ های Symbian با گویش های مختلفی مانند پایتون و جاوا نوشته میشود.
معایب سیستم استدلال سیمبین:
عمل کردن با این سیستم دلیل گوشی مشقت بار است.
اتصال Symbian به کانال های جهانی مشقت بار میباشد.
برای بهینگی در سیستم استدلال به hardware های کارا مستلزم میباشد.
سیستم استدلال BlackBerry     
سیستم دلیل BlackBerry کمپانی بلک بری برای اسمارت فون های خویش ارائه نموده است و در صدر در ایمیل بی حریف بوده میباشد و به همین ادله گزینه اعتنا بخش اعظمی قرار گرفت. بعد قابلیت و امکان های جهان مجازی به آن اضافه شد و اعتنا کارران حرفه‌ای گوشی را به خویش جلب کرد.

سیستم برهان bada
بادا یک سیستم برهان تلفن همراه میباشد و به وسیله کمپانی سامسونگ الکترونیک پیاده سازی گردیده است. Bada در زباه  کره ای  در معنای دریا و اشاره داراست به گستردگی به اپ ها و اپلیکیشن های به فعالیت گرفته گردیده که اولی ورژن این سیستم ادله در سال 2010 و دو‌مین ورژن آن در سال 2011 منتشر شد‌ه‌است.

با اینکه بادا از دید فناوری قابل قیاس با سیستم برهان اندروید و سیستم استدلال IOS  وجود ندارد اما به جهت اینکه تلفن همراه های عرضه گردیده با این سیستم دلیل در بازار بها مناسی داراست آیتم دقت بخش اعظمی قرار گرفت.

سیستم برهان Ubuntu    
یکی از دیگر از سیستم برهان تلفن همراه اوبونتو میباشد و به وسیله کمپانی کانونیکال پیاده سازی گردیده‌است.این مجموعه از این سیستم برهان برای رایانه های فردی بر اساس لینوکس به کارگیری نموده است. سیستم استدلال Ubuntu از دید هسته نرم افزار نویسی و پیاده سازی شباهتی به سیستم استدلال اندروید دارااست که اولی ورژن آن در سال 2014 رسما ارائه شد‌ه‌است. اوبونتو اپ های کاربردی متعددی دارااست و از مزایایی که می شود به آن اشاره نمود متن بازو بدون‌پول بودن میباشد.
 

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰


مقایسه گویش های اپلیکیشن نویسی اندروید
سیستم ادله اندروید با در چنگ داشتن سهم 97 درصدی از بازار نرم افزار‌های گوشی به نوعی منزلت خویش را در‌این صنعت طراحی اپلیکیشن در مشهد کاملا ثبت نموده است. در سود، تشکیل داد نرم افزار اندروید رکن مهم در صنعت اپلیکیشن نویسی نرم افزار‌های تلفن همراه محسوب می‌شود. برای ورود بدین شاخه در اکنون پرورش و مالامال فایده اپ نویسی، در اولی قدم، آشنایی شایسته ترین گویش نرم افزار نویسی اندروید بسیار اصلی میباشد. برای اینکه بتوان شایسته ترین لهجه نرم‌افزار نویسی اندروید را مطابق عشق و علاقه، توانمندی‌های فردی، نیاز فعلی و تجربیات‎‌های گذشته نرم‌افزار نویسی تعیین کرد، بایستی آشنایی نیکی را نسبت گویش‌های نرم‌افزار نویسی اندروید بدست آورد.

در مجموع می‌قدرت اعلام کرد با دقت به اینکه کاتلین به وسیله کمپانی گوگل تحت عنوان گویش مستقر بسط اندروید معرفی گردیده و لهجه جاوا هم پیش از کاتلین این رده را در مشت داشته، کاتلین و جاوا شایسته ترین لهجه‌های اپ نویسی اندروید به اکانت میایند. البته در هر شکل، برای پیشرفت نرم افزار اندروید به جهت تنوع بالای لهجه‌های نرم افزار نویسی، دست نرم افزار‌نویس برای تعیین نسبتاًً گشوده میباشد. ولی در شکل نداشتن آشنایی موردنیاز از گویش‌های اپلیکیشن نویسی ممکن میباشد در اولِ عمل همگی چیز مقداری بغرنج به لحاظ رسد. در سود، بایستی تلاش کرد تا پیش از آغاز مراحل یادگیری، نظارت جامعی درباره‌ی شایسته ترین گویش‌ اپ نویسی اندروید داشت و بعد از آن با استخراج آشنایی بی نقص این حوزه، فعالیت را آغاز کرد. پیرو این قسمت، آیتم‌‌های جانور و قابل گزینش تحت عنوان شایسته ترین گویش برای نرم‌افزار نویسی اندروید فهرست گردیده‌اند.


فیلم یادگرفتن اپ نویسی اندروید Android – مقدماتی
کلیک فرمایید
جاوا
کاتلین
لهجه ++C
سی شارپ
پایتون
دارت
بیسیک
لهجه Dark
لهجه LUA
CSS ،Html و جاوا اسکریپت
گویش‌های اشاره گردیده در ابتدا، تحت عنوان دوست داستنی‌ترین و شایسته ترین گویش‌های نرم افزار نویسی اندروید بین بسط‌دهندگان اندروید شناخته گردیده‌اند. در‌پی، به خواسته دستیابی داده ها بیشتر برای گزینش شایسته ترین لهجه برای اپ نویسی اندروید از در بین این لهجه‌ها عملکرد گردیده‌است تا راجع‌به هر لهجه داده ها کاملی ارائه گردد.

لهجه جاوا برای اپ نویسی اندروید
بی‌شک، نظارت شایسته ترین گویش برای نرم‌افزار نویسی اندروید بایستی با گویش اپ نویسی جاوا (Java) آغاز گردد. جاوا او‌لین زبانی بود که برای اپلیکیشن نویسی اندروید به طور قانونی ارائه شد و اولی نرم‌افزار‌های اندرویدی نیز با این گویش نوشته می‌شدند. در فیض، این گویش تحت عنوان پر استفاده‌ترین و دیرین‌ترین لهجه برای اپلیکیشن نویسی اندروید شناخته میشود.

لهجه نرم افزار نویسی جاوا به وسیله کمپانی «Sun Microsystems» در سال 1995 میلادی (1374 خورشیدی) منتشر شد و از آن مجال تا کنون برای طیف وسیع‌ای از نرم‌افزار‌های کاربردی آیتم به کار گیری قرار گرفته میباشد. در سال‌های اخیر، گوگل لهجه کاتلین را نیز تحت عنوان دو‌مین گویش قانونی برای نرم افزار نویسی اندروید معرفی کرده و به نوعی کاتلین را به جاوا ترجیح داده میباشد. با این وجود، جاوا به قدری مقام خویش را ثبت کرده و فی مابین دسته‌های بسط شناخته شد‌ه‌است که بخش اعظمی از این گروه‌های اپ نویسی هنوز جاوا را برای بسط نرم افزار اندروید گزینش می‌نمایند.
 

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰


تهدید‌ها سایبری بر روی اپلیکیشنهای موبایلی روز آپدیت در اکنون ارتقاء میباشد. بر پایه ی مطالعات مؤسسه Verizone، بیشتراز 40% از موسسه ها طراحی اپلیکیشن در مشهد پایین رسیدگی طی سال پیشین گزینه حمله اینترنتی قرار گرفته اند. نفوذگران بیشتراز مدام در پی یافتن اپلیکیشنهای شکننده و سوء به کار گیری از آنان (با مهندسی معکوس (Reverse Engineering) اپ و یا این که به کارگیری از زخم پذیری های حین اعمال (Runtime)) میباشند و به همین عامل نرخ تراکنشهای تقلبی به شدت رو به فزونی میباشد. از طرفی تعلق سازمانها و دستیابی و امور به اپلیکیشنهای موبایلی نیز روز آپدیت در اکنون ارتقا میباشد و به این ترتیب مورد نیاز میباشد به امنیت آنان تحت عنوان الزامی جهت تداوم تجارت، اعتنا ویژه گردد.

هر روز بد افزارهای جدیدی به بازار روانه میگردد و اپلیکیشنهای بیشتری را مقصود قرار می‌دهد. جراحت پذیرترین اپلیکیشنهای موبایلی را میتوانید اینجا نظارت فرمایید. نتیجه ها یک تحقیق می‌دانی نشانه میدهد که بخش اعظمی از اپلیکیشنهای مالی و مربوط به صنعت پرداخت، شکننده می‌باشند. برای تبیین عالی این زخم پذیری ها، در نوشته‌ی علمی دیگری به باورهای خطا از سوی برنامه نویس ها نرم افزار‌های تلفن همراه در زمینه‌ی امن بودن پلتفرم های موبایلی پرداخته ایم. در نوشته‌علمی نام برده مبادرت به بازنویسی کد (Tampering) و Repackaging یک نرم افزار در هر دو پلتفرم اندروید و iOS گردیده است.

امن سازی اپلیکیشنها، یک کدام از روشهای مؤثر برای ارتقای امنیت اپلیکیشنهاست و بخش اعظمی از سازمانها و موسسات تبارک – که امنیت داده ها خویش و مشتریانشان را به خیر فهم و شعور می نمایند- با به کارگیری از ابزارهای گوناگون امن سازی، فعالیت نفوذگران را در‌حالتی که نگوئیم غیرممکن، بسیار مشقت بار کرده اند.این شغل با استعمال از لایه های متعدد امنیتی که در بخشهای متفاوت یک نرم افزار طراحی می‌گردد، ایفا میشود.

درین نوشته‌علمی به سه نوع از زخم پذیری های رایج در مسئله اپلیکیشنهای موبایلی و کیفیت سوء به کارگیری مهاجمان از آن اشاره می‌گردد و در آخر روش امن سازی این زخم پذیری ها با استعمال از ابزارهای جانور، رسیدگی گردد.

اشکال جراحت پذیری ها
ده تیم از مهم ترین زخم پذیری های اپلیکیشنهای موبایلی بوسیله مرجع دارای اعتبار OWASP معرفی گردیده اند. بصورت کلی دو گروه جراحت پذیری برای اپلیکیشنهای موبایلی شناخته شد‌ه‌است که بوسیله نفوذگران به تناوب آیتم به کار گیری قرار میگیرد:

جراحت پذیری های ایستا (استاتیک)
در‌این نوع از تهدید ها، مهاجم سعی می نماید با به کارگیری از مهندسی معکوس و در وضعیت آفلاین، کد نرم افزار را کسب کند. بنابراین با دسترسی به متن اپلیکیشن، نفوذگر قوی خواهد بود داده ها حساس سازمانی یا این که داده های حساس مشتریان (مانند شماره ملی، شماره اکانت یا این که کارت بانکی) را بدست آورد. این داده ها قادر است برای طرح ریزی و اجرای عملیات نفوذ و تقلب (Fraud) در روند آینده آیتم به کار گیری قرار گیرد. همینطور مهاجمان با کسب متن نرم‌افزار، می‌توانند شیوه سعی نرم‌افزار و خلاقیت های آنرا شناسایی کرده و به رقبای تجاری بفروشند.
 

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

وراثت در جاوا


در اینجا یک معنا اصلی دیگر در جاوا وجود داراست که بسیار با آن مواجه خواهید شد: وراثت در جاوا. وراثت به‌این مضمون‌ میباشد که کلاس های جاوا (و شی ها) می‌توانند از حیث اخلاق و خصوصیات در سلسله مراتبی سازماندهی شوند. به عبارت بی آلایش، وراثت در جاوا مکانیزمی میباشد که بوسیله آن طراحی اپلیکیشن در مشهد یک شی همگی مشخصات و امکان های شی بابا را استحصال کرده و در اصطلاح به ارث میبرد.

سازماندهی خلق شی با رابط (interface)
در جاوا می‌توانید اخلاق و رفتار شیء را به وسیله رابط ، سازماندهی فرمائید. در حالی که یک کلاس یک شی را تمجید می نماید، یک رابط برخی رفتارهایی را که میتواند برای یک شی جاری ساختن گردد تعریف‌و‌تمجید می نماید.

سازماندهی کلاس ها و رابط ها با استعمال از پکیج ها
سلسله مراتب کلاس، می‌توانند در پکیج ها سازماندهی شوند. پکیج، گروه ای از کلاس ها و رابط ها میباشد که به یاروهمدم یکدیگر قرار گرفته اند.

 

عده بندی
در‌این نوشته‌ی علمی ما به پژوهش لهجه اپلیکیشن نویسی جاوا تحت عنوان شایسته ترین گویش برای فراگیری و یادگیری اپ نویسی اندروید اشاره کردیم. از مزایا و خصوصیت های منحصر جاوا گفتیم و به شی گرایی پرداختیم. لهجه نرم‌افزار نویسی جاوا در کنار لهجه نرم‌افزار نویسی کاتلین تحت عنوان دو تا از شایسته ترین لهجه های اپلیکیشن نویسی اندروید همواره در مجامع علمی و انجمن های گفتگوی نرم افزار نویسی آیتم انتقاد و نظارت قرارگرفته اند. به این دلیل‌که هرمورد مزیت ها و معیایب خویش را دارا هستند. البته روی هم رفته جاوا جامعه نرم‌افزار نویسی پهناور تری داشته و همین زمینه موجب میگردد شما در یادگیری نرم‌افزار نویسی اندروید در صورتیکه به مشکلی برخوردید، بتوانید آن را به آسانی در انجمن ها به اشتراک نهاده و اختلال خویش را رفع نمائید.
 

  • دیزاین اپلیکیشن