مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اپلیکیشن چیست؟


برای طراحی اپلیکیشن ابتدا باید با مفهوم خود اپلیکیشن آشنا باشید و سپس اقدام به طراحی کنید. ما در این مطلب در مورد مفهوم اپلیکیشن صحبت کرده ایم، بنابراین تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید. 

نرم افزار در دنیای دیجیتال به معنای نرم‌افزار یا این که ابزاری میباشد که ما می توانیم آن را بر روی سیستم هوشمند خویش (کامپیوتر، موبایل، تبلت و …) نصب کرده و از آن برای ایفا و یا این که سهولت در اجرا بعضا امور و وظایف خویش به کار گیری می‌کنیم.
نرم افزار ها در مجموع به چندین تیم بسیار اساسی تقسیم می گردند:
نرم افزار های آب و هوا، آشپزی و رستوران، آموزشی، ارتباطی، کارها مالی، پزشکی، تناسب اندام، خرید، رفت و آمد، مدل معاش، مسافرت، شبکه‌های‌اجتماعی، فردی سازی، عکاسی و کلیپ، کتب و مطبوعات، بچه، مذهبی، موسیقی و ورزشی و …

وظیفه مهم نرم افزار ها چه میباشد؟
نرم افزار ها برای آنکه نیازهای مارا بتوانند رفع نمایند ساخته خواهند شد، در واقع وظیفه مهم این اپ ها به کار گیری از منابع دشوار افزاری برای پیشبرد و ارائه هدف ها قابل انعطاف افزاری در سوی سهولت ایفا یک عمل است.
به صورت خلاصه:
نرم‌افزار نویس های نرم افزار برای ساخت و ساز نیاز یا این که جواب به یک نیاز، با ادغام منابع طاقت فرسا افزاری و قابل انعطاف افزاری، نرم افزار های متنوع و خلاقانه ای ساخت و آن را ارائه می‌نمایند و در عوض آن پولی شایان توجه به دست میاورند.

پباده سازی نرم افزار و فرآیند آن چه چیزی است؟
روی هم رفته به آحاد قدم هایی که برای کدنویسی، پباده سازی گرافیکی، آزمایش و کپی از یک اپلیکیشن اجرا میگردد، پباده سازی نرم افزار میگویند. این پباده سازی روی هم رفته کاری بسیار تخصصی و بعضی وقتها دشوار میباشد مخصوصا درصورتی که قرار باشد برای سیستم دلیل های متفاوت ارائه شود.

فرآیند پباده سازی نرم افزار
فرایند پباده سازی نرم افزار
پباده سازی نرم افزار روی هم رفته از ۸ قدم اصلی تشکیل‌شده میباشد، که ولی اکثری از این روند جزلاینفک پباده سازی، تشکیل داد و ارائه هر کالا یا این که خدماتی در بازار لبریز رقابت مدرن است.

گام نخستین: آشنایی نیاز
در بالا شما می بایست بتوانید یک تصویر کلی از نیاز یا این که مشکلی که قادر است به وسیله ایده شما در قالب برنامه مرتفع گردد، داشته باشید. نرم افزار شما بایستی بتواند این نیاز را توام با کاهش هزینه، مجال و … برای کاربر اعمال دهد و بازدهی بالایی داشته باشد.

گام دوم: جامعه غرض
بجای اینکه تلاش فرمائید تور خویش را در اقیانوس پهن فرمایید، وارد یک برکه گردید و تک تک ماهی ها را شکار فرمایید. داشتن جامعه غرض معلوم، شایسته ترین روش برای بالا بردن بازدهی و به کارگیری از نرم افزار شما می باشد. درین گام بایستی بدانید جامعه مقصود شما دارنده چه جنسیتی میباشد، چه دوران سنی داشته و اساسی خیس از همگی از چه پلتفرمی برای رفع نیاز خودش بیشتر به کارگیری می‌نماید.
نکته: در شرایطی که کاربر شما ممکن میباشد از چندین پلتفرم و یا این که سیستم دلیل برای همگام سازی اپلیکیشن شدما به کارگیری نماید، می بایست این گزینه را نیز مدنظر داشته باشید.

گام سوم: سبک کسب درامد
نرم افزار شما برچه شالوده قرار میباشد منفعت آفرینی نماید؟ اینک یک‌سری سبک متعدد برای منفعت آفرینی از روش نرم افزار های کاربردی وجود دارااست:
نرم افزار های مبلغی
نرم افزار های بدون‌پول با پرداخت باطن طرحی
نرم افزار های تبلیغاتی
نرم افزار ها با حق دانلود

برای گزینش هریک ازین سبک های کسب درامد، دقت به جامعه غرض اهمیت بالایی داشته و جداگانه از آن شما بایستی به مسائل مالی اعم از توسعه و گسترش، بازاریابی، تبلیغات و تکثیر نیز اهمیت بدهید.

گام چهارم: نرم افزار را پباده سازی نمایید
در قدم چهارم شما بایستی در غایت دست به عمل گردیده و ایده خویش را از صفحه خارچ فرمائید، برای پباده سازی نرم افزار شما دو شیوه مهم دارید:

ـ برون سپاری پباده سازی به موسسه ها متعدد
ـ یادگیری پباده سازی نرم افزار

به شما سفارش میکنم، درصورتی که میخواهید کاری دور از شوخی و اصلی اعمال دهید و پباده سازی نرم افزار برای شما از اهمیت بالایی برخوردار‌است، فراگیری اپلیکیشن نویسی نرم افزار را در اپ خویش قرار داده و آن گاه با همیاری با گروه های زبده، آنچه مدنظر دارید را تماما پیاده سازی فرمایید.

گام پنجم: توسعه و گسترش مثال نخستین
بعداز پباده سازی نرم افزار، وقت آن رسیده که یک مثال نخستین از اپلیکیشن خویش را بسط دهید.
البته اینکار چرا واجب میباشد؟
بسط مثال اول اصولا تبدیل ایده شما به نرم افزار با قابلیت و امکان های اساس ای آن میباشد. با این عمل شما می توانید خریداران را برای خرید ایده شما مجاب کرده و پروسه بازاریابی و جذب سرمایه را تسهیل نمائید و از طرفی ایده خویش را نیز افشا نکنید.

نکته: فارغ از ارائه ورژن اول، باگ ها و خطاها فنی به دیده نمی آید، مشکلات امنیتی که جز طلاق ناپذیر طرح های نو میباشد از دید نهفته بوده و جذب سرمایه و ثبت در بازار لبریز رقابت نرم افزار فعالیت بسیار رنج خواهد بود.

پباده سازی نرم افزار اندروید


گام ششم: تحلیل و نظارت
ارزیابی نرم افزار هایی که در حوزه شما عمل می‌نمایند اولی گام و در‌پی پیش گویی فرآیند بازار و سعی نرم افزار شما در رفع نیاز بازار نقشه خط مش شمارا به صورت قابل توجهی برای شما پر‌نور می‌سازد.
استعمال از ابزارهای بررسی مثل Flurry، localytics، preemptive و درپی چنانچه وب سایت دارید تحلیل مخاطبان با ابزار googleanalytics به شما پیشنهاد می شود.

گام هفتم: Beta testing
آزمایش بتا در واقع او‌لین زمان برای شماست تا از جامعه غرض خویش برخورد بگیرید.
با این نحوه شما خیر تنهای میتوانید ریسک اپلیکیشن خویش را کاهش دهید بلکه احتمال چشم شدن خویش را در مارکت های نرم افزار مانند اپلیکیشن استور به صورت قابل توجی میتوانید ارتقا دهید.

پیش از آزمایش بتا یک سری نکته حائض اهمیت را در حیث بگیرید:

بتا تسترها را شناسایی نمائید؛ پژوهش ها بازار و شعور صحیح از جامعه مقصود، ارزیابی بازار مراحل بتا تستینگ را به صورت قابل مراعات ای برای شما سهل می‌نماید.

اشتباهات را حذف نمائید؛ نرم افزار شما می بایست در پلتفرم های مختلف به شکلی جاری انجام گردد و باگ خاصی تولید نکند. آزمایش آلفا به شما یاری می‌نماید بیشترین خطاها و باگ ها را حذف نمایید.

برخورد بگیرید؛ اصولا غرض از آزمایش بتا برخورد تصاحب کردن از یوزرها مقصود هست، با نظارت صحیح این بازخوردها شما میتوانید اشتباهات جزئی را حذف و رابط و تجربه کاربری اپلیکیشن خویش را بهبود ببخشید.

گام هشتم: دیباگ و نشر نرم افزار
در صدر کوشش فرمایید معیارهای ورودی خویش را بسنجید، قیف فروش و بازاریابی خویش را مرحله به مرحله نظارت کرده و اخلاق و رفتار یوزرها را به صورت ویژه نظارت نمایید و با دقت به بازخوردها، نرم افزار خویش را تصحیح فرمائید.
بعداز طی پروسه فوق شما میتوانید برنامه خویش را افزایش و در غایت تکثیر دهید.
نکته: دقت داشته باشید که تکثیر نرم افزار نقطه پایان منش وجود ندارد، بلکه شما بایستی بتوانید با آپ تو دیت های ماهانه تجربه کاربری خویش را دائما بهبود ببخشید تا بتوانید در مارکت خویش را پیشتاز فرمایید.

عده بندی
همان گونه که مطالعه فرمودید، پباده سازی نرم افزار یک عمل تیمی، عظیم، ظریف و اما بسیار اساسی میباشد که قادر است شمارا در اجرایی کردن ایده هایتان یاری دهد.
از آنجایی که اکثر وقت ها شرکت ها پباده سازی نرم افزار بضاعت و توان اجرای ظریف ایده های شمارا ندارند به شما سفارش میکنیم در شرایطی که آینده پروژه و اجرای ظریف آن برای شما اهمیت بالایی دارااست، خودتان دست به فعالیت گردیده و مبانی نرم افزار نویسی جاوا اندروید را به صورت عملی و کاربردی بیاموزید.

 

  • دیزاین اپلیکیشن