مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

۲۰ مطلب در آذر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


نرم افزار YouTube Music
گوگل برای مثال شرکت هایی میباشد که حدودا در همگی مسئله های تکنولوژی ورود نموده است و محصولاتی در موضوع های متعدد داراست که گستره وسیعی از عملکرد  طراحی اپلیکیشن در مشهد های متعدد را پوشش می‌دهند.

گوگل صاحب و مالک تارنما گسترده یوتیوب میباشد که تحت عنوان شایسته ترین، پرمخاطب ترین و وسیع ترین وب سایت اشتراک کلیپ به طور بی حریف فعالیت دارد. یوتیوب آکنده از اشکال موسیقی و آوا کلیپ میباشد که روزمره میلیون ها بازدید کننده دارااست.

گوگل با چک ویدیو های تماشا گردیده یوزرها و همینطور کاوش های آنان در موتور جستجوی این شرکت، میتواند به فهم و شعور جامعی از علایق و ذوق وسلیقه موسیقی یوزرها رسیده و آوا هایی که آنها دوست دارا هستند را سفارش دهد.

ولی مورد نیاز میباشد که ترانه از بستر یوتیوب بیرون گردیده و به سرویسی مستقل تبدیل خواهد شد تا خوب بتوان ترانه ها را در مشت یوزرها گذاشت.

به همین مراد گوگل خدمت یوتیوب ترانه را احداث کرد و به یکی رقبای اساسی خدمت هایی مثل اسپاتیفای تبدیل شد.

درین تارنما می شود به گونه های نوا از خواننده گان متعدد به گویش های مختلف و در ژانر های متعدد دسترسی داشت. خلال موسیقی، در یوتیوب آوا، می‌توانید نوا کلیپ ها، ایفا های زنده و کنسرت ها را هم تماشا فرمایید.

گوگل برای به کارگیری شل خیس از این خدمت، نرم افزار هایی اختصاصی سیستم برهان های متعدد ساخت و ساز و عرضه نموده است.

بعضا از تجهیزات و قابلیت و امکان های نرم افزار :

سفارش ترانه های نو مبتنی بر ذوق و سلیقه و عشق شما

ارائه واپسین موزیک ها از خواننده گان دوستداشتنی شما به محض تکثیر بوسیله خالق

جستجو گر قادر برای آسانی در یافتن موزیک ها، گالری ها، اجرای زنده، کاور ها و ریمیکس ها

قابلیت و امکان جستجوی نوا ها با قسمتی از شعر آنان

اکران آوا هایی که بیشتر در حالا شنیده شدن میباشند

مصرف معدود از وسعت وب مخاطب

نرم افزار Dolby On
ابزار های متعدد و متنوع یک کدام از وسیع ترین دلایل محبوبیت سیستم دلیل اندروید دربین یوزرها دستگاه های هوشمند میباشد.

برای تبدیل دیوایس خویش به هر دستگاه دیگری فقط کافی میباشد اپلیکیشن منحصربه‌فرد آن را نصب کرده تا ضمن صرفه جویی در هزینه ها یک دسترسی سریع را تجربیات نمائید.

امروزه اکثری از یوزرها در هنگام حضور در جلسات و یا این که کلاس های درس یادداشت برداری نمیکنند و برای محافظت هر چه بیشتر جزئیات مبادرت به ضبط صدا ها می کنند.

در کلیه موبایل های اندرویدی قابل انعطاف افزاری به طور پیش فرض برای ضبط صدا وجود دارااست ولی بایستی بیان کرد که ضمن نداشتن تجهیزات کافی از چگونگی مناسب نیز بهره مند وجود ندارد.

بدون شک در شرایطی که بر ادعای خویش بر اساس حرفه‌ای بودن این اپلیکیشن پا فشاری کنیم هیچ کسی با ما مخالف نخواهد بود.

هر آن چیزی که برای یک ضبط بی عیب و نقص به آن نیاز دارید در‌این نرم افزار هوشمند مو جود میباشد.

در هنگام ضبط صدا بوسیله این ابزار توسعه یافته سیستم هوشمند و خود کار مو جود صدای های دریافتی را به‌سرعت ارزیابی کرده و همگی نویز ها و صدا های مازاد را از فی مابین میبرد.

شرایط تهیه اتومات اکولایزر صدای روشن دریافتی را ترمیم کرده و در غایت یک پوشه صوتی فوق العاده را در مشت ما قرار میدهد.

پردازش صوتی جان دار قوانینی را آماده نموده است که ترانه های زنده را ضبط کرده و آن‌ها‌را در پوسته ترانه هایی کیفیت بالا اخذ فرمائید.

بعداز ضبط در صورتی‌که بخشی از صدا دارنده خلل خاصی بود دسته ای از ابزار ویرایشی در مشت شما قرار داده میشود که به امداد آن‌ها خواهید توانست هر سیرتکامل تغییراتی را در پوشه دریافتی ساخت‌و‌ساز فرمائید.

برای اشتراک گذاری پوشه ها نیازی به طی کردن روند بغرنج نبوده و قوی به اشتراک گذاری بی واسطه آن‌ها در گوشه و کنار اپلیکیشن خواهید بود.

بعضا از تجهیزات و قابلیت و امکان های نرم افزار :

ضبط صدا با کیفیتی فوق العاده بالا و بی سابقه

سیستم پردازش صوتی زنده برای برطرف سازی هر سیرتکامل نقص در صدا های در هم اکنون ضبط

از در میان بردن هر سیرتکامل نویز و یا این که اختشاش در حین ضبط صدا ها

داشتن لایوی دیدنی با صدای دالبی

فید کردن خود کار صدا های دورنما و نرمال جلوه دادن آنها

اکولایزر داینامیک و فشرده ساز هوشمند برای اخذ یک خروجی فوق العاده

ضبط موسیقی های زنده و اخذ آنها در پوسته آوا هایی بی عیب و نقص

بازنویسی پوشه های ضبط گردیده با دسترسی به دسته ای از ابزار ویرایشی
 

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰


خصوصیت های اساسی و مهم سرور بازی
hardware قوی
همان گونه که گفته شد مهم‌ترین تفاوت فی مابین سرور ساده و سرور بازی در hardware آن‌ها است و hardware یک سرور بازی از نظر پردازنده ، یاد و حافظه موقت بایستی بسیار حاذق و باکیفیت باشد ، به نحوی که معمولا برای بازی هایی با یوزرها بالا از حافظه موقت 64 ، پردازنده های 8 هسته ای بسیار مالامال سرعت و کارکشته و در غایت یاد های یک سری طراحی اپلیکیشن در مشهد  ترابایتی استعمال می نمایند .

سرعت اتصال
همانگونه که گفته شد در یک سرور بازی سرعت اتصال و پاسخگویی به دربین کلاینت و سرور می بایست به شایسته ترین صورت ممکن و پایین 100 میلی ثانیه و در بازی های super realtime مانند بازی های شوتر بایستی این سرعت حتی تحت 50 میلی ثانیه باشد ، زیراکه یوزرها بازی بایستی به نحو احسن و در کمترین مجال ممکن از حادثه ها و عملکردهای بازی باخبر بشوند .

تعداد یوزرها
سرور بازی بایستی به گونه ای باشد که متناسب با بازی شما و یوزرها بازی شما به هر تعداد از یوزرها شما و به طور هم‌زمان در سریع ترین فرصت ممکن جواب بدهد ؛ زیرا شاید بعضی از بازی هارا چشم باشید که در وضیعیتی که تعداد یوزرها به طور همزمان بازی بالا می رود ، سرور مبتلا اختلال گردیده و خود کار وار شما‌را از بازی خارج انداخته و یا این که از شما میخواهد دقایقی دیگر وارد بازی گردید تا تعداد یوزرها بازی کاهش یابد که‌این یک کدام از ایرادات مهم بازی هایی است که از سرور ضعیفی به کارگیری می نمایند .

حفظ در قبال حمله ها DDoS
برای ضمانت حداکثر امنیت برای زیرساخت‌های شما، سرور بایستی دارنده یک سیستم ضد DDoS یاشد. این دستور ضمانت کننده‌ی تداوم خدمت شما در شکل بروز هجوم ها میباشد.
مضمون‌ دیتابیس
مقر داده یا این که دیتابیس تیم ای متشکل از داده‌های ایجاد کرد یافته ای میباشد که در قالبی ذخیره گردیده و به راحتی در دسترس، در دست گرفتن و بروزرسانی میباشد. یک دیتابیس یا این که مقر داده، می تواند دربردارنده یک یا این که یک سری جدول باشد. هر جدول هم قادر است دربردارنده ردیف‌ها و سطرهای مختلفی باشد که داده ها و اطلاعات را به طور متن ، کارکتر ، اعداد ، حروف و … را بصورت سازماندهی گردیده نگه‌ داری می‌نماید.

به صورت خلاصه می اقتدار اعلام کرد دیتابیس ها با هدف ها : دسترسی و دستکاری سریع داده ها و مدیر و به روزرسانی اطلاعات گزینه به کارگیری قرار می‌گیرند .

اجزای تولید کننده ی دیتابیس
hardware : این نصیب وظیفه ی پردازش داده ها را بر ذمه داراست .
نرم‌افزار : برقراری رابطه میان استفاده کننده و دیتابیس .
یوزرها : عده ای که با استعمال از پلتفرم های مختلفی با دیتابیس رابطه برقرار می نمایند .
برنامه نویسان : اشخاصی که در واقع یک دیتابیس را ساخته و طراحی می نمایند .
مدیریت دیتابیس : فردی که یک دیتبایس را رئیس می نماید .
یوزرها پایانی : عده ای که از داده های دیتابیس به کارگیری می نمایند .
اشکال ذخیره سازی داده ها در دیتابیس ها
دیتابیس متنی
دیتابیس عددی
دیتابیس تصویری
اشکال سبک های مقر داده
مقر داده ارتباط‌ای : آن تیم از مقر‌های داده که مبنی بر سبک ارتباط‌ای پیاده سازی و ساخت‌و‌ساز گردیده اند.
مقر داده شی‌گرا : یک سامانه مدیر مقر داده میباشد که در آن داده ها در پوسته شی ءها اکران مییابند، که شبیه به عبارتی شیءهایی میباشد که در نرم افزار‌نویسی شیءگرا به کارگیری می گردند.
مقر داده توزیع‌گردیده : مقر داده توزیع گردیده مقر داده‌ای میباشد که دستگاه‌های ذخیره‌سازی داده به یک پردازنده مشترک متصل نیستند که ممکن میباشد به طور تعدادی رایانه در جای فیزیکی شبیه باشد یا این که در یک کانال‌ای از رایانه‌های به هم متصل توزیع گردیده باشد.
مقر داده NoSQL: توضیحات در پی
مقر داده ابر: یک مقر داده میباشد که به صورت معمول روی بسترهای قابل انعطاف‌افزاری رایانش ابری بومی می شود.
مقر داده عملیاتی : یک خزانه اطلاعاتی والا است که از روش آن همه داده‌های هم اکنون و قبلی یک سازمان جهت جاری ساختن عملیات گزارش‌گیری و ارزیابی در دسترس مدیران قرار می گیرد. مقر داده تحلیلی که بعضا آن را انبار داده می خوانند، نقش مهمی در تصمیم‌گیری مدیران شرکت برای انتخاب یک استراتژی چیره دارااست.
 

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰


امنیت بازی و برنامه
بازی های تلفن همراه مطمئناً یک کدام از اپلیکیشن های گزینه عشق یوزرها تلفن های هوشمند می باشند. صنعت بازی سازی به حدی پهناور میباشد که تا نقطه پایان سال 2019 ، صنعت بازی های جهانی 152 میلیارد دلار قیمت داشت و 45 درصد از این درآمد ، یعنی 68.5 میلیارد دلار ، از بازی های موبایل تأمین طراحی اپلیکیشن در مشهد  می‌شد.

به جهت ارتقاء بی نظیر تعداد یوزرها تلفن های هوشمند ، به حیث می‌رسد این رویش سریع در صنعت بازی های اندرویدی و IOS نیز توجیه پذیر باشد.

در حالی که همگی اینها بسیار دیدنی و مالامال درآمد به لحاظ میرسد ، صاحبان و بسط دهندگان موسسه ها بازی سازی می بایست این حقیقت را بپذیرند که انذار آشکار امنیت سایبری مخفی میباشد.
در واقعیت ، این خطر بسیار زیاد میباشد به گونه ای که تمام صنعت بازی سازی حدوداً دربین 12 نوامبر 2017 تا مارس 2019 نسبتاًً 12 میلیارد حمله ها اعتباری و امنیتی گزارش داده گردیده است .

با وجود این داده های عددی هشدار دهنده ، اکثر گسترش دهندگان بازی های موبایلی نمی دانند که‌این مخاطرات امنیتی چقدر قادر است بر درآمد کلی و آوازه مارک آنان تأثیر بگذارد. بدین ترتیب ، بیایید نگاهی به بعضا از تهدید ها امنیت بازی های تلفن همراه اکنون بیندازیم و اینکه توسعه و گسترش دهندگان در این مورد چه کاری میتوانند اجرا دهند.
والا ترین تهدیدها امنیتی بازی و نرم افزار به تفصیل ذیل میباشد :

1- مهندسی معکوس و بد افزار
بازی هایی که از محبوبیت و یوزرها بسیار بالاتری نسبت به بقیه بازی ها بهره مند می‌باشند ، در قبال حمله ها مهندسی معکوس و آلودگی بدافزارها زخم پذیرتر میباشند.

گیم صفحه ارایی ، افزودنی های بازی ، کد و میزان دارایی های بازی می‌توانند به وسیله هکرها مهندسی معکوس گردیده و مجدداً بسته بندی شوند تا تحت عنوان یک کلون یا این که ماد در بازار عرضه شوند.

اکثر این بازی های مشابه سازی گردیده نیز به بدافزار کثیف میباشند و به صورت غیر بدون واسطه بر آوازه بازی اساسی تأثیر می‌گذارد. یک بازی به اسم Flappy Bird در سال 2014 در نرم افزار استور اپل معرفی شد و خیلی زود بعد از عرضه ، به یکی برگزیدگان بازی های مجانی دکان تبدیل شد.

توسعه و گسترش دهندگان داعیه کردند که آن‌ها تنها از فروش و تبلیغات روزمره حدود 50،000 دلار درآمد حصول می نمایند. با کمال تعجب ، بعد از یک ماه ، روزمره 60 کلون و ماد یا این که بیشتر از بازی به مغازه اضافه میشد و اکثر آن ها نیز به بدافزارهای گوناگونی کثیف بودند که حفره های امنیتی بسیار متعددی را ساخت می کردند .

2- اشکالات در سیستم خرید داخل طرحی
همان طور که در مقاله‌ها پشت سرهم و بخش راه و روش های کسب درآمد در ورقه ی توصیه بازی گفته شد ، اکثر بازی های تلفن همراه برای درآمد بدون نقص خویش به خریدهای باطن طرحی متکی می‌باشند ، اکثر این سیستم های خرید دارنده نقص امنیتی دورازشوخی میباشند که به هکرها اذن می‌دهد به طور بدون‌پول به موردها مازاد و عملکردهای امنیت بازی دسترسی پیدا نمایند.

در واقع ، در سال 2012 ، یک نقص در سیستم خرید داخل طرحی اپل به هکرها اذن بخشید 8.4 میلیون خرید کاذب اجرا دهند. بیش تر از 115 بازی ذیل اثر این نقص قرار گرفتند و درآمد ناشی از آن در میان 8.3 تا 840 میلیون دلار بود.
3- نصب های غیر مجاز
تعداد متعددی دکان های لبه ای برای نرم افزار های گوشی در سراسر دنیا وجود دارااست که اکثریت آن ها نرم افزار ها و بازی های Android را ارائه می‌دهند.

آنچه در حقیقت حادثه می افتد این میباشد که‌این دکان های نامعتبر صاحب خانه ورژن های دزدی یا این که مشابه سازی گردیده نرم افزار ها (به ویژه بازی ها) میباشند.

این نرم‌افزار های جعلی خیر فقط دربردارنده بدافزار می‌باشند ، بلکه هر سیرتکامل درآمدی را برای پیشرفت دهندگان حقیقی وواقعی بازی محروم می نمایند.

بعضی از گسترش دهندگان بازی های گوشی نرخ این کلاه برداری را تا 90 درصد برای بازی های خویش گزارش کرده اند.

۴-Cross-site scripting
بعضا از بازی ها ممکن میباشد از طریق‌های ناامن برای پردازش اعتبار ورود شما به کار گیری نمایند.
این آن‌ها‌را در قبال تکنیک هک به اسم Cross-site scripting (XSS) شکننده می نماید و مجرمان را توانا می سازد آن جزئیات را رهگیری و سرقت نمایند.

۵-حمله ها DDoS
تهاجم ها Distributed Denial of Service (DDoS) هنگامی فیس میدهد که هکرها کارایی می نمایند سرورهای بازی را بیش تر از حد لود نمایند ؛ که‌این دستور منجر فساد می‌گردد و خدمت را آفلاین می نماید.
این مشمول سرقت داده ها استفاده کننده وجود ندارد ، البته همچنان برای یوزرها آزاردهنده میباشد و فرصت از فعالیت افتادن و بازیابی قادر است برای ارائه‌دهنده بازی پرهزینه باشد.

راه‌حل ها :

۱- ایمن سازی کدها
کد در اختیار گرفتن نشده سبب به کثیف شدن بدافزار موبایل به زیرساخت های نرم‌افزار می‌شود. این سبب ساخت اشکالات و جراحت پذیری در بازی می‌گردد و اکثر وقت ها این نکته بوسیله گسترش دهندگان نادیده گرفته می‌گردد.

جدیدا ، خبرنامه Infosecurity گزارشی منتشر نموده است که نماد می‌دهد کد مخرب بیشتراز 11.5 میلیون دستگاه موبایل را در یک مجال مشخص کثیف می نماید و احتمال می رود که در بعدی تعداد آن ها چندین موازی خواهد شد.

پیشرفت دهندگان برای امنیت بازی بایستی کد خویش را به مراد شناسایی و پاسخگویی به زخم پذیری ها تماما نظارت نمایند.

این فرمان اپ های بازی آنان‌را در قبال تهدید ها امنیتی مو جود مانند تهاجم ها تزریق و مهندسی معکوس مصون میدارد و مطمئناً از پخش اپلیکیشن های مخرب در بازار دوری می نماید.

۲- امنیت دستگاه
به به عبارتی اندازه ی امنیت کدنویسی ، امنیت دستگاه گوشی شما نیز مداقه داراست. بسته به زیرساخت نرم‌افزار ، بسط دهندگان می بایست رویه هایی برای تحقیق و اعتقاد از امنیت دستگاه صاحب خانه ارائه دهند.

یکی‌از بزرگترین مواقعی که گسترش دهنده می بایست تحقیق کند این میباشد که آیا سندباکس نرم افزار در سیستم دلیل موبایل سلامت میباشد یا این که نه.

دستگاههایی که روت گردیده اند انذار بزرگی می باشند چون ممکن میباشد سبک امنیتی آنان به دلایلی مختل گردیده باشد.
هکرها همینطور می‌توانند از مجوزهای مازاد داده گردیده به نرم‌افزار ها به کار گیری کرده و بدافزارهای آنان‌را ذیل فشار قرار دهند تا دسترسی های نخستین مانند SMS و مخاطبین را بدست آورند و از آنان برای عمل های کلاهبرداری استعمال نمایند.

به صورت کلی ، امنیت بازی شما ضمن عملکردهای پیشرفت دهندگان نیز به سطح امنیتی بستگی دارااست که به وسیله یوزرها در دستگاه های خویش مراقبت میگردد.
 

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰


تفاوت مهم دربین حقیقت افزوده و حقیقت ترکیبی
شاید برای اکثری از شما این پرسش اتفاق افتاده باشد که تفاوت حقیقت افزوده و حقیقت ترکیبی طراحی اپلیکیشن در مشهد  دقیقا چیست ؟
زیراکه در هر دوی آن دقیقا جسم یا این که المان مجازی ای وارد یک دنیای حقیقی وواقعی می‌گردد و شما با آن در تعامل خواهید بود .
مهمترین و وسیع ترین تفاوت حقیقت ترکیبی با AR در مرتبه ی اولیه واقع گرایانه بودن میباشد .
در MR سبک هایی که وارد دنیای حقیقی وواقعی می گردند به طور کامل رندر گردیده و مشابه سازی میباشند
به همین انگیزه شما هیچگونه تفاوتی ما در بین آن و دنیای حقیقی وواقعی شم نمیکنید .


البته در AR سبک های اضافه گردیده به صورتی است که به راحتی از دور و بر حقیقی وواقعی قابل تشخیص میباشد .
دو‌مین و یک کدام از دیگر از تفاوت های AR با MR در حقیقت مجازی میباشد ، زیراکه همانگونه که گفته شد
حقیقت ترکیبی از مخلوط حقیقت افزوده و مجازی نتیجه ها گردیده است و این یعنی امکان های حقیقت
مجازی نیز به آن اضافه شود .

ولی این امکان ها دقیقا به چه شکل میباشند ؟
همان گونه که در کاغذ ی توصیه بازی مشابه سازی توضیحات جامعی در ارتباط با حقیقت
مجازی گفته شد ما در‌این سیستم با به کارگیری از هدست های حقیقت مجازی
خویش را درون یک کدام از دنیای به طور کامل تخیلی و تشکیل شده خوا هیم رویت کرد و می‌توانیم با آن دنیای
ساختگی و المان های آن تعامل برقرار کنیم .


اکنون ادغام VR با AR به اینصورت میگردد که شما مانند VR میباشد هایی به دیده خویش خواهید زد
ولی با این تفاوت که به مکان دیدن خویش در دنیای تخیلی و ساختگی خویش را باطن یک دنیای
حقیقی یار و همدم با المان های اضافه گردیده به آن به وسیله AR خواهید روءیت کرد .
در واقع MR منجر میشود شما به مکان دیدن حقیقت های افزوده با استعمال از موبایل
تبلت یا این که هر پلتفرم دیگری ، با به کارگیری از ادغام شدن با VR خویش را داخل آن دنیای
حقیقی وواقعی با المان های اضافه گردیده ملاحظه کنید .

کاربردهای MR
همه کاربردهایی که برای AR و VR در مقاله ها مرتبط با آنان گفته شد
برای MR هم وجود داراست و ما به دنبال صرفا به برخی دیگری از این کاربردها
که تا قبل از این به آن اشاره ای نشده میباشد خوا هیم پرداخت :

یادگرفتن های نظامی :
یکی مهم‌ترین نصیب هایی که از حقیقت ترکیبی در آن به کارگیری می‌گردد قسمت های آموزشی
نظامی است .
این نصیب یادگرفتن نظامی تصنعی که در ارتش ایالات متحده با اسم STE شناخته می‌گردد امروزه در
بسط و بسط ی بسیار متعددی قرار داشته و روز آپدیت در درحال حاضر توسعه و گسترش میباشد .
در بنا شده در این قسمت آموزشی به سربازان با استعمال از فضا های تصنعی و مصنوعی یا این که به عبارتی
STE فراگیری های مورد نیاز داده میشود .


این نصیب امداد می نماید بخش اعظمی از فناوری نظامی که تست و استعمال از آنان یا این که
بسیار خطرناک و یا این که بسیار هزینه بر میباشد با به کارگیری از MR جاری ساختن پذیر و برخورد
سربازان در قبال آن را ارتقاء دهد .
مجموعاَ این فضا ها با به کارگیری از آزمایشات محیطی در سرتاسر کره ی زمین و تولید
وضعیت متعدد محیطی و نظامی سبب ساز بالا رفتن بضاعت و توان و عکس العمل گرایی سربازان در هر
سیرتکامل قوانینی گردد .
 

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

رینگ while


رینگ while
رینگ while یک ساختار کنترلی تکرار میباشد که به شما قابلیت میدهد بلوکی  طراحی اپلیکیشن در مشهد از کد بنویسید
که تا‌وقتی‌که یک شرط خاص به خطا چک گردد جاری ساختن می‌گردد.
طرز نوشتار آن به تفصیل تحت میباشد.

while(expression)
{
// block of code to run
}
مثالی برای رینگ ی while

public class WhileTest {

public static void main(String args[]) {
int x = 1;

while (x < 10) {
System.out.println(\"value of x : \" + x);
x++;
}
}
}
رینگ do while
رینگ do-while مشابه رینگ while میباشد با این تفاوت که بعداز جاری ساختن این شرط پژوهش می گردد.
شیوه نوشتار آن به گستردن ذیل میباشد.

do
{
// block of code to run
} while(expression);
مثالی برای رینگ ی do while
public class DoTest {

public static void main(String args[]) {
int x = 1;

do {
System.out.println(\"value of x : \" + x);
x++;
} while (x < 10);
}
}
آرایه ها در جاوا
آرایه یک شی کانتینری میباشد که تعداد ثابتی از مقادیر یک نوع واحد را در خویش نگه میدارد.
یک مورد در یک آرایه عنصر نامیده میشود.
هر عنصر از روش یک شاخص قابل دسترسی میباشد.
او‌لین عنصر در یک آرایه از روش شاخص 0 نشانی داده می‌شود، عنصر دوم از روش 1 و غیره.

package com.vogella.javaintro.array;

public class TestMain {
public static void main(String[] args) {
// declares an array of integers
int[] array;

// allocates memory for 10 integers
array = new int[10];

// initialize values
array[0] = 10;
// initialize second element
array[1] = 20;
array[2] = 30;
array[3] = 40;
array[4] = 50;
array[5] = 60;
array[6] = 70;
array[7] = 80;
array[8] = 90;
array[9] = 100;

}
}
رینگ برای آرایه ها
آرایه ها و دسته ها را می قدرت با یک رینگ for معمولی خیس پردازش کرد.

for(declaration : expression)
{
// body of code to be executed
}
نمونه

package com.vogella.javaintro.array;

public class TestMain {
public static void main(String[] args) {
// declares an array of integers
int[] array;

// allocates memory for 10 integers
array = new int[10];

// initialize values
array[0] = 10;
// initialize second element
array[1] = 20;
array[2] = 30;
array[3] = 40;
array[4] = 50;
array[5] = 60;
array[6] = 70;
array[7] = 80;
array[8] = 90;
array[9] = 100;

int idx = 0;
for (int i : array) {
System.out.println(\"Element at index \" + idx + \" :\" + i);
idx++;
}
}
}
 

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰


جایگذینی AAB با APK
طبق پژوهش های صورت گرفته به حیث می‌رسد AAB در آجل جایگذینی برای فولدر های طراحی اپلیکیشن در مشهد  APK باشد.
از تاریخ آگوست ۲۰۲۱، بسط‌دهندگان توانسته اند اپلیکیشن‌های اندرویدی نو خویش را با فرمت AAB نیز در مغازه Google Play آپلود نمایند.
ولی پرسش این میباشد که تفاوت فی مابین AAB و APK چیست؟ آیا AAB عالی از APK میباشد یا این که بدتر؟

از مجال فعال سازی اندروید بیش تر از یک دهه می گذرد و خب قائدتا فولدر‌های APK فرمت استاندارد و جهانی نرم افزار‌ها بوده‌اند.
چه پیشرفت دهندگان یا این که یوزرها، در همگی ی فروشگاهای اندروید از فرمت APK به کارگیری می کردند.
برای بسط دهندگان، AAB ها در حال حاضر اجباری خواهند شد و برای یوزرها اندروید، APK ها به امری غامض خیس تبدیل خواهند شد.
AAB ها از آگوست 2021 برای همگی اپ های نو اجباری خواهند شد.
آپ دیت رسانی های نرم‌افزار های مو جود همچنان می‌توانند بوسیله بسط دهندگان در پوسته APK آپلود شوند، براین اساس موقتیً چیزی در‌این قسمت تغییر‌و تحول نخواهد کرد.

AAB دقیقا چیست ؟
AAB مخفف Android App Bundle میباشد. پوشه AAB مشمول تک تک کدینگ نرم افزار اندروید شما میباشد.
در نگاه اولیه چیزی تغییر و تحول نمی نماید. در واقع، با تحقیق دقیقتر، لحاظ میرسد که به هیچ وجهً تفاوتی نیست.
این بدین عامل میباشد که هنگامی روی نصب در مغازه Google Play کلیک میکنید، تلفن همراه هوشمند شما همچنان یک فولدر APK را دانلود می‌نماید. پس تفاوت حقیقتا در چیست ؟

تفاوت های میان AAB و APK
تفاوت در میان فولدر های APK و AAB در چیزی میباشد که ما آن را منابع می نامیم.
در یک نرم افزار ، به هر چیزی به غیر از کد منابع میگویند ؛ مانند تصاویر، فولدر های گویش یا این که موسیقی.
وقتی که دکمه “نصب” را برای یک نرم افزار در گوگل پلی تعیین میکنید، Google یک فولدر APK متناسب با فولدر AAB برای دستگاه شما با منابع مایحتاج برای شما ارسال می نماید.

1- پذیرش گوگل به مکان گسترش دهنده
تفاوت والا دیگر در پذیرش یا این که به اصطلاح امضای نرم افزار ها میباشد.
قبلا، مدام بسط دهنده یک نرم‌افزار بود که آن را با کلید گسترش دهنده خویش پذیرش میکرد.
از این کلید می‌اقتدار هنگام نصب اپ بر روی تلفن هوشمند به کار گرفت تا سنجیده شود که آیا خطاها امنیتی دارااست یا این که نه و از جمله، دربردارنده بدافزار میباشد .
ولی در آجل، این پیشرفت دهنده نخواهد بود که APK ها را پذیرش می نماید، بلکه گوگل خواهد بود
یعنی هنگامی که پوشه های APK را از AAB ها ساخت‌و‌ساز می نماید، به صورت منطقی، کلیدها دیگر
در مشت گسترش دهندگان نیستند، بلکه در چنگ گوگل قرار خواهند گرفت.
به لطف همین امضا، به اصطلاح، تحت عنوان به‌روزرسانی، می‌اقتدار یک ورژن ماهر مبلغی را روی ورژن Lite بعداز خرید نصب کرد.
با امضای AAB و Google، این دیگر قابلیت و امکان پذیر وجود ندارد.
در قبال، توسعه و گسترش دهندگان می بایست به خریدهای باطن طرحی روی بیاورند.

2- باصرفه خیس بودن وسعت فولدر AAB
او‌لین مزیت مهم پوشه‌های AAB حتما باصرفه خیس شدن سایز نرم افزار است .
به صورت میانگین، بر طبق آنچه گوگل در اکتبر 2018 نوشت، به صورت میانگین
​​بایستی بتوانید کاهش 35 درصدی وسعت نرم افزار ها را درین طریق ببینید که
به نوبه ی خویش عدد قابل توجهی است .

3- امنیت خوب
مزیت دیگری که پیشرفت دهندگان آن را اثر گذار می‌دانند ارتقا واحد سنجش امنیت میباشد.
طبق نتیجه ها نتیجه ها گردیده امنیت نرم افزار ها نیز با به کار گیری از این شیوه بهبود یافته و
بسیار دشوار خیس می شود به شبکه های امنیتی آن‌ها نفوذ پیدا کرد .

4- به روزرسانی و پیشرفت ی سهل وآسان خیس
در شرایطی‌که APK ها بسته به مخاطب یا این که hardware آن به طور جدا مونتاژ شوند، مزایای بیشتری برای گسترش دهندگان به همپا داراست.
همان طور که NDTV گزارش اعطا کرد، به لطف فرمت AAB، آپ دیت رسانی ها را می قدرت در حین های خاص به دستگاه های خاص منتقل کرد.
این یک مزیت میباشد،زیراکه می اقتدار از بروز رسانی های وخیم در بعدی پرهیز نماید یا این که اثرات آنها‌را کم کند.

همینطور خویش پروسه پیشرفت نیز سهل و آسان خیس گردد. در قبل، بخش اعظمی از بسط‌دهندگان یکسری ورژن APK را برای نرم افزار خویش در Play Store آپلود می‌کردند که با لوکیشن، لهجه‌ها یا این که معماری‌های پردازنده‌های گوناگون سازگار گردیده‌اند.
در آجل، بسط دهندگان صرفا نیاز به آپلود یک فولدر AAB دارا‌هستند .
 

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰


به کار گیری از خاطر فرنگی
پوشه‌های ساخت و ساز گردیده در یاد فرنگی، مانند SD کارت ها، در همگی بخشها قابل قرائت و تایپ کردن طراحی اپلیکیشن در مشهد  میباشند.
از آن‌جا که یاد فرنگی میتواند به وسیله استفاده کننده حذف خواهد شد و همینطور به وسیله هر طرحی اصلاح خواهد شد،
بسیار پیشنهاد میشود که داده ها حساس را با به کارگیری از خاطر فرنگی ذخیره نکنید.
برای تلاوت و تایپ کردن فولدر ها در خاطر فرنگی به روشی امن خیس، از کتابخانه Security به کارگیری فرمایید که کلاس EncryptedFile را ارائه میدهد.
هنگام مدیر اطلاعات از یاد فرنگی می بایست اعتبار سنجی ورودی را همان طور که با داده های هر منبع نامعتبر اعمال می دهید جاری ساختن دهید.
پیش از بار گذاری پویا نباید فولدر های اجرایی یا این که کلاس را در خاطر فرنگی ذخیره فرمایید.
درصورتی که اپلیکیشن شما پوشه‌های اجرایی را از یاد فرنگی بازیابی می‌نماید، پوشه‌ها می بایست پیش از بارگیری پویا به وسیله گوگل امضا گردیده و از لحاظ کدگذاری تأیید شوند.

به کارگیری از content providers
content providers مکانیزم ذخیره سازی ساختار یافته ای را ارائه میدهند که می‌تواند
به اپلیکیشن فردی شما محصور گردد یا این که برای دسترسی به بقیه نرم‌افزار ها صادر گردد.
در صورتی‌که قصد ندارید به نرم‌افزار های دیگر دسترسی به ContentProvider خویش ارائه دهید،
آن‌ها را تحت عنوان android:exported=false در مانیفست اپلیکیشن آرم بزنید.
در غیر این شکل، خصوصیت android:exported را روی true تهیه و تنظیم نمائید تا به بقیه نرم‌افزار‌ها اذن دسترسی به داده‌های ذخیره‌گردیده را بدهید.

هنگام ساخت و ساز یک ContentProvider که برای استعمال به وسیله بقیه نرم افزار ها صادر می‌شود،
میتوانید یک تایید صلاحیت برای تلاوت و تایپ کردن مشخص و معلوم نمائید، یا این که میتوانید مجوزهای مجزایی را برای تلاوت و تایپ کردن مشخص و معلوم فرمایید.

در‌صورتی‌که از یک ContentProvider برای به اشتراک گذاری اطلاعات صرفا در میان اپ های خویش به کار گیری میکنید،
ترجیحاً از خصوصیت android:protectionLevel برای حفظ از امضای نرم افزار به کار گیری فرمائید.
مجوزهای امضا گردیده نیازی به تأیید استفاده کننده ندارند، بدین ترتیب تجربیات کاربری خوب و دسترسی در دست گرفتن گردیده‌ تری
به داده‌های ContentProvider هنگامی که اپلیکیشن‌هایی که به داده‌ها دسترسی دارا‌هستند با به عبارتی کلید امضا می گردند، ارائه می‌نمایند.

ContentProvider همینطور میتوانند با اعلام خصوصیت android:grantUriPermissions و به کارگیری از
FLAG_GRANT_READ_URI_PERMISSION و FLAG_GRANT_WRITE_URI_PERMISSION در شی Intent که مؤلفه را فعال می‌نماید،
دسترسی ظریف‌تری را آماده نمایند. دامنه این مجوزها را می اقتدار با عنصر محدودتر کرد.

استعمال از مجوزهای دسترسی
از آنجایی که در اندروید همگی اپ‌ها از یکدیگر غیروابسته و به طور جداگانه می‌باشند،
نرم‌افزار‌ها می بایست به ‌صراحت منابع و داده‌های خویش را در شکل نیاز به اشتراک بگذارند.
آنان این شغل را با اعلام مجوزهای مایحتاج خویش برای قابلیت و امکان‌های مازاد که به وسیله سندباکس نخستین ارائه نشده میباشد، مثلا دسترسی به خصوصیت‌های دستگاه مانند دوربین، اعمال میدهند.

درخواست جواز
شما می بایست تعداد مجوزهایی را که نرم‌افزار شما درخواست می نماید به دست‌کم برسانید.
محصور کردن دسترسی به مجوزهای حساس خطر سوء به کار گیری ناخواسته از آن مجوزها را کاهش میدهد.
همینطور اپلیکیشن شما‌را برای مهاجمان زخم‌پذیرتر می‌نماید.
مجموعاَ، در حالتی‌که مجوزی برای تلاش نرم افزار شما مورد نیاز وجود ندارد، آن را درخواست نکنید.
در صورتیکه قابلیتی وجود دارااست که اپلیکیشن نمی تواند فارغ از آن جاری ساختن گردد، آن را با به کار گیری از عنصر در فولدر مانیفست اعلام فرمائید.

در‌صورتی‌که بتوانید نرم افزار خویش را به نحوی پیاده سازی فرمائید که نیازی به جواز نداشته باشد، به طبع اینکار را بکنید.
برای مثال، به مکان درخواست دسترسی به داده ها دستگاه برای تولید یک شناسه مخصوص،
یک GUID برای نرم‌افزار خویش ساخت‌و‌ساز فرمایید (به نصیب مرتبط با مدیر داده های استفاده کننده رجوع نمایید).
یا این که به مکان به کارگیری از یاد فرنگی (که نیاز به تایید صلاحیت دارااست)، اطلاعات را در خاطر داخلی ذخیره نمایید.

خلال درخواست مجوزها، اپ شما قادر است از عنصر برای نگهداری از IPC که به امنیت حساس میباشد و در معرض بقیه نرم افزار ها مانند ContentProvider میباشد به کار گیری نماید.
در کل، سفارش می‌کنیم در شکل قابلیت از در اختیار گرفتن های دسترسی به غیر از مجوزهای تأیید گردیده به وسیله استفاده کننده به کارگیری فرمایید چون مجوزها ممکن میباشد برای یوزرها سرگردان کننده باشد.
مثلا، به کار گیری از سطح پشتیبانی از امضا را در مجوزهای رابطه IPC در میان نرم افزار های کاربردی ارائه گردیده به وسیله یک بسط دهنده در لحاظ بگیرید.
 

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

Views


Views
View مکانی میباشد که ما business logic اپلیکیشن خویش را در آن قرار  طراحی اپلیکیشن در مشهد میدهیم.
View یک تابع پایتون میباشد که برای اعمال برخی business logic و بازگرداندن جواب به استفاده کننده به کارگیری می‌شود.
این جواب می‌تواند محتویات HTML یک برگه اینترنت یا این که تغییر و تحول مسیر یا این که خطای 404 باشد.

مجموع کوشش view در باطن فولدر views.py نرم‌افزار جنگو ساخت می گردد.

import datetime
# Create your views here.
from django.http import HttpResponse
def index(request):
now = datetime.datetime.now()
html = \"
Now time is %s.
\" % now
return HttpResponse(html) # rendering the template in HttpResponse
آغاز کتابخانه DateTime را وارد می‌کنیم که متدی برای اخذ تاریخ و مجال فعلی و کلاس HttpResponse ارائه میدهد.

در مرحله آن گاه، یک نمایه تابع view تعریف‌و‌تمجید می‌کنیم که درخواست HTTP را می‌گیرد و جواب میدهد.

زمانی با URL در urls.py رسم می گردد، تماس ها را ملاحظه کنید.

به عنوان مثال

path(\'index/\', views.index),
ال (View HTTP Decorators)

HTTP Decorators برای محصور کردن دسترسی به مشاهده بر پایه ی سیاق درخواست به کار گیری می‌گردد.

این دکوراتورها در django.views.decorators.http فهرست گردیده‌اند و در شکل عدم رعایت وضعیت، یک django.http.HttpResponseNotAllowed را برمی‌گردانند.

سینتکس

require_http_methods(request_method_list)

نمونه

from django.shortcuts import render
# Create your views here.
from django.http import HttpResponse, HttpResponseNotFound
from django.views.decorators.http import require_http_methods
@require_http_methods([\"GET\"])
def show(request):
return HttpResponse(\'
This is Http GET request.
\')
این اسلوب تنها در شرایطی که اعمال میگردد که درخواست یک درخواست HTTP GET باشد.

Templates
جنگو با استعمال از سیستم Templates خویش شیوه مناسبی برای ساخت صفحه ها HTML پویا ارائه می‌دهد.
یک Templates مشمول نصیب‌های اثبات خروجی HTML متبوع و همینطور بعضا سینتکس خاص میباشد که طریق درج محتوای پویا را توضیح می دهد.

در پوشه HTML، نمی‌توانیم کد پایتون بنویسیم ، چون کد تنها بوسیله مفسر پایتون تعبیروتفسیر می‌گردد خیر مرورگر.
میدانیم که HTML یک لهجه علامت گذاری اثبات میباشد ، در حالی که پایتون یک لهجه اپلیکیشن نویسی پویا میباشد.

موتور Templates جنگو برای جداگانه کردن Templates از کد پایتون استعمال می گردد و به ما اذن می‌دهد صفحه ها اینترنت پویا بسازیم.

تنظیمات Templates جنگو
برای تنظیمات سیستم Templates ، بایستی چند ورودی در فولدر settings.py ارائه نماییم.

TEMPLATES = [
{
\'BACKEND\': \'django.template.backends.django.DjangoTemplates\',
\'DIRS\': [سیستم عامل.path.join(BASE_DIR,\'templates\')],
\'APP_DIRS\': True,
\'OPTIONS\': {
\'context_processors\': [
\'django.template.context_processors.debug\',
\'django.template.context_processors.request\',
\'django.contrib.auth.context_processors.auth\',
\'django.contrib.messages.context_processors.messages\',
],
},
},
]
در اینجا بیان کردیم که اسم دایرکتوری Templates ما templates میباشد.
به صورت پیش فرض، DjangoTemplates به‌دنبال یک تحت شاخه الگوها در هر مورد از INSTALLED_APPS می شود.

مثال بی آلایش Templates جنگو
آغاز یک پوسته دایرکتوری در باطن نرم‌افزار پروژه ساخت فرمائید، همانگونه که در پایین اعمال دادیم.

بعد از آن یک پوسته index.html در باطن فولدر ساخت و ساز گردیده تولید نمایید.

index.html الگوی ما دربردارنده کد تحت میباشد.


Welcome to Django!!!

برای بار گذاری template ، سیاق ()get_template را همانگونه که در تحت جاری ساختن دادیم فراخوانی فرمائید و اسم پوسته را ارسال نمایید.

from django.shortcuts import render
#importing loading from django template
from django.template import loader
# Create your views here.
from django.http import HttpResponse
def index(request):
template = loader.get_template(\'index.html\') # getting our template
return HttpResponse(template.render()) # rendering the template in HttpResponse
یک URL برای دسترسی به سرمشق از مرورگر تهیه و تنظیم نمائید.

path(\'index/\', views.index),
تصویب اپلیکیشن در باطن INSTALLED_APPS

INSTALLED_APPS = [
\'django.contrib.admin\',
\'django.contrib.auth\',
\'django.contrib.contenttypes\',
\'django.contrib.sessions\',
\'django.contrib.messages\',
\'django.contrib.staticfiles\',
\'myapp\'
]
امر ذیل را جاری ساختن نمائید و با وارد کردن localhost:8000/index در مرورگر به template دسترسی پیدا فرمایید.

Template Language
template جنگو از سینتکس خاص خویش برای رویارویی با متغیرها ، برچسب ها ، کلمات و .. به کار گیری می نماید.
یک template با مسئله ای ارائه میگردد که برای بدست آوردن قیمت در یک کاغذ اینترنت به کار گیری میگردد.

مثال ها را مشاهده کنید.

متغیرها

متغیرهای مربوط به یک مورد را می قدرت با {{}} (پرانتزهای فرفری دوتایی) دسترسی داشت.
مثلا، مقدار اسم متغیر rahul میباشد.
بعد عبارت تحت اسم را با مقدار آن جایگزین می نماید.

My name is {{name}}.
My name is rahul
نمونه

from django.shortcuts import render
#importing loading from django template
from django.template import loader
# Create your views here.
from django.http import HttpResponse
def index(request):
template = loader.get_template(\'index.html\') # getting our template
name = {
\'student\':\'rahul\'
}
return HttpResponse(template.render(name)) # rendering the template in HttpResponse


 

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

Whitespaces


Whitespaces
خطی که صرفا دربردارنده خلأ میباشد ، احتمالاً با یک comment ، تحت عنوان یک خط خالی شناخته میشود ، و یک کامپایلر سوئیفت 4 به طور کاملً آن طراحی اپلیکیشن در مشهد  را نادیده می‌گیرد.
فضای سپید یا این که به عبارتی Whitespaces اصطلاحی میباشد که در سوئیفت 4 برای تعریف جاهای خالی، ورقه‌ها، newline characters و کامنت ها به کار گیری می گردد.
فضاهای خالی یک بخش از یک فرمان را از بخش دیگر غیر وابسته می نماید و کامپایلر را قدرتمند می سازد تا معین نماید که یک عنصر در یک عبارت، مانند int، کجا به نقطه نهایی می‌رسد و عنصر آینده در کجا آغاز میشود. به این ترتیب ، در عبارت پایین :

var age
بایستی دست کم یک کاراکتر whitespace (معمولاً یک مسافت) دربین var و age وجود داشته باشد تا کامپایلر بتواند آن ها را تشخیص دهد.

از سوی دیگر، در عبارت تحت :

int fruit = apples + oranges //get the total fruits
هیچ کاراکتر خلأ در بین fruit و =، یا این که میان = و apples ما یحتاج وجود ندارد، اگرچه میتوانید برای خوانایی عالی، برخی از آن‌ها را اضافه فرمائید.
فضای دو طرف operator می بایست موازی باشد، برای مثال.

int fruit = apples +oranges //is a wrong statement
int fruit = apples + oranges //is a Correct statement
Literals
Literal اکران سورس کد مقدار یکی درست ، عدد floating-point یا این که نوع فن میباشد.


92 // Integer literal
4.24159 // Floating-point literal
\"Hello, World!\" // String literal
چاپ در سوئیفت
برای چاپ سریع هر چیزی، کلمه و واژه کلیدی “Print ” را داریم.
چاپ سه خصوصیت متعدد داراست.
Items : مواقعی که بایستی چاپ شوند.
Separator : جداکننده دربین گزینه ها
Terminator : پاره ای که خط بایستی با آن به اتمام برسد.

بیایید یک نمونه و سینتکس از آن را ببینیم.

print(\"Items to print\", separator: \"Value \" , terminator: \"Value\")
// E.g. of print statement.

print(\"Value one\")
// prints \"Value one \\n\" Adds, \\n as terminator and \" \" as separator by
default.

print(\"Value one\",\"Value two\", separator: \" Next Value\" , terminator: \" End\")
//prints \"Value one Next Value Value two End\"
اشکال اطلاعات
هنگام اجرا نرم افزار نویسی در هر گویش نرم افزار نویسی ، می بایست از اشکال مختلفی از متغیرها برای ذخیره داده ها به کارگیری فرمائید.
متغیرها چیزی نیستند جز جای های ذخیره گردیده خاطر برای ذخیره مقادیر.
این بدان معنا میباشد که هنگامی یک متغیر ساخت و ساز میکنید، یه خرده اطراف در یاد ذخیره می‌کنید.
ممکن میباشد بخواهید داده ها اشکال داده‌ای مانند حرفه ، کاراکتر ، wide character ، عدد درست، floating point ، بولین و … را ذخیره نمائید.
بر طبق نوع داده یک متغیر ، سیستم دلیل یاد را اختصاص می دهد و تصمیم می گیرد چه چیزی را می‌اقتدار در مموری ذخیره کرد.

گونه های داده های داخلی
Swift 4 گروه ای بی نیاز از گونه های داده های داخلی و همینطور تمجید گردیده بوسیله استفاده کننده را به نرم افزار نویس ارائه می‌دهد.
اشکال داده های محور اکثر اوقات هنگام اعلام متغیرها به کارگیری می گردد :

Int یا این که UInt : برای اعداد بدون نقص استعمال میشود.
به صورت دقیقتر، میتوانید از Int32، Int64 برای تعریف و تمجید عدد درست با آرم 32 یا این که 64 بیتی به کار گیری نمائید، در حالی که UInt32 یا این که UInt64 برای تعریف‌و‌تمجید متغیرهای عدد درست فارغ از نشان 32 یا این که 64 بیتی به کار گیری فرمائید. برای مثال ، 42 و -23.

Float : برای اکران یکی ممیز شناور 32 بیتی و اعداد با اعشار کوچکتر استعمال می‌شود.
از جمله، 3.14159، 0.1، و -273.158.

Double : برای اکران یکی ممیز شناور 64 بیتی به کار گیری می‌گردد و هنگامی به کار گیری می گردد که مقادیر ممیز شناور بایستی بسیار والا باشند.
برای مثال، 3.14159، 0.1، و -273.158.

Bool : این یک مقدار بولی را نشانه می‌دهد که صحیح یا این که غلط میباشد.

فن : این موسسه تروتمیز گردیده ای از کاراکترها میباشد.
مثلا ، “Hello, World!”

کاراکتر : این یک حرفه تک کاراکتری میباشد. برای مثال ، “C”

Optional : این نشانه دهنده متغیری میباشد که قادر است مقدار یا این که فارغ از مقدار را در خویش نگه دارااست.

Tuples : برای مجموعه بندی چند مقدار در یک مقدار ترکیبی به کار گیری می‌گردد.

ما در اینجا چندین نکته حائض اهمیت مرتبط با گونه های عدد درست را فهرست کرده ایم :

در یک پلتفرم 32 بیتی، Int به اندازه Int32 میباشد.
در یک پلتفرم 64 بیتی، Int به اندازه Int64 میباشد.
در یک پلتفرم 32 بیتی، UInt به اندازه UInt32 میباشد.
در یک پلتفرم 64 بیتی، UInt به اندازه UInt64 میباشد.
Int8، Int16، Int32، Int64 را می قدرت برای اکران گونه های 8 بیتی، 16 بیتی، 32 بیتی و 64 بیتی از signed integer به کار گرفت.

UInt8، UInt16، UInt32، و UInt64 را می اقتدار برای اکران گونه های 8 بیتی، 16 بیتی، 32 بیتی و 64 بیتی اعداد درست سوای نشانه به کار گرفت.

قیمت های محصور
جدول پایین نوع متغیر، مقدار خاطر موردنیاز برای ذخیره value در یاد و حداکثر و دست کم مقدار قابل ذخیره در‌این نوع متغیرها را آرم می‌دهد.

Type Typical Bit Width Typical Range
Int8 1byte -127 to 127
UInt8 1byte 0 to 255
Int32 4bytes -2147483648 to 2147483647
UInt32 4bytes 0 to 4294967295
Int64 8bytes -9223372036854775808 to 9223372036854775807
UInt64 8bytes 0 to 18446744073709551615
Float 4bytes 1.2E-38 to 3.4E+38 (~6 digits)
Double 8bytes 2.3E-308 to 1.7E+308 (~15 digits)
 

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰


ساختن یک نرم افزار آزمایشی با ionic
بعداز نصب مجموع کتابخانه های لازم ، در حال حاضر حافظه می‌گیریم که به چه شکل یک Application در Ionic و برای پلتفرم اندروید و iOS ساخت و ساز کنیم.
آغاز، دایرکتوری خویش را تغییر و تحول دهید ، جایی که میخواهید پروژه خویش را ساخت و ساز فرمائید و “Ionic start newAPP Tabs” را  طراحی اپلیکیشن در مشهد انجام فرمایید.
این امر یک الگوی Ionic Application با تب ها ساخت می نماید.
Ionic بعضا از الگوهای از پیش ساخت گردیده مانند تب ها ، منو و blank را ارائه میدهد.

این فرمان پکیج های پوسته را برای تب ها دانلود می‌نماید.
میتوانید نظارت فرمائید که فولدر ها یا این که دایرکتوری های پایین در فولدر myApp اضافه گردیده اند.

در حال حاضر ، ما این پروژه را در مرورگر اینترنت انجام می‌کنیم، بدین ترتیب دایرکتوری خویش را به myApp تغییر و تحول دهید و امر “ionic serve” را ایفا نمایید.
اینک برگه اکران داده گردیده در تحت در مرورگر اینترنت گشوده می گردد.
الگوی این نرم‌افزار بر پایه ی تب میباشد.
در‌این نرم افزار ، ما می توانیم سه تب را ببینیم:
تب های Status ، Chat و Account ، که در آن سه تب دربردارنده محتوایی میباشد که در ذیل نشانه داده گردیده است.بیلد نرم افزار برای پلتفرم اندروید و IOS
تا کنون نرم‌افزار ما “myAPP” صرفا یک نرم‌افزار اینترنت میباشد.
در حال حاضر ، فولدر‌های تامین را برای پلتفرم‌های Android و IOS ساخت‌و‌ساز و اضافه میکنیم.
اولیه از کلیه ، “q” را برای خروج فشار دهید.
امر “ionic platform add android” را برای پلتفرم اندروید وارد نمائید.
این دستورها فولدر های حفاظت اندروید را برای اپ ما اضافه می نمایند.

برای اضافه کردن پوشه‌های هواخواهی IOS میتوانید از «ionic platform add IOS» به کارگیری نمایید.

ما صرفا یک دستگاه اندروید داریم، بدین ترتیب ، این اپ را تنها برای اندروید بیلد و اعمال می‌کنیم.

بعداز نصب آحاد پوشه های موردنیاز ، دایرکتوری “myApp” خویش را تحقیق می‌کنیم.
متوجه خواهید شد که فایل “myApp” به اپ اضافه گردیده است و این فولدر دربردارنده مجموع پوشه ها برای اجرای اپلیکیشن ما در دستگاه Android میباشد.
بیلد نرم افزار
برای آن ، از فرمان “ionic build android” به کار گیری میکنیم.
این یک مراحل ساخت می نماید که یک فولدر “apk” برای نرم افزار ما تولید می نماید.
در حال حاضر ، پوشه apk داریم ، پس بیایید این فولدر apk را اعمال کنیم و نرم‌افزار را در یک دستگاه اندروید یا این که مشابه ساز تست کنیم.
فعلا امر “ionic emulate android” را اعمال نمایید.
در صورتی‌که SDK دارید ، این فرمان نرم‌افزار شمارا در مشابه ساز اندروید فعال سازی می نماید.
بیایید مشابه ساز اندروید نرم افزار خویش را تحقیق کنیم.
نرم‌افزار ما روی مشابه ساز اندروید که یک virtual device (دستگاه مجازی) میباشد انجام میگردد.
اینک ، ما کارایی میکنیم این اپ را بر روی یک دستگاه حقیقی وواقعی فعال سازی کنیم.
اولیه از تمامی ، دستگاه خویش را با به کارگیری از کابل USB وصل فرمایید و موقعیت “USB debugging” را در دستگاه اندرویدی خویش فعال نمایید.

اینک امر ionic run android را جاری ساختن فرمائید.
این امر اپلیکیشن را در دستگاه شما فعال‌سازی می نماید.

یکی‌از مزایای اساسی ionic این میباشد که میتوانید از رویکرد به دور به برگه اکران دستگاه خویش در مرورگر خویش دسترسی داشته باشید.

برای اینکار آغاز فرمان ionic run android را اعمال نمائید.
بعد از آن ، بر روی پنجره مرورگر کلیک راست کرده و آیتم “inspect element” را تعیین فرمایید.
بعداز آیتم “inspect element” به “More Tools” رفته و روی مورد “Remote device” کلیک فرمائید.

در حال حاضر کاغذ ای گشوده می‌گردد که در آن می‌توانید اسم دستگاه خویش را ببینید.
چنانچه اسم دستگاه شما قابل مشاهده وجود ندارد ، بدین معنا میباشد که دستگاه شما به صحت متصل وجود ندارد.
در صورتیکه دستگاه شما به صحت متصل گردیده باشد ، می‌توانید URL دستگاه خویش را ملاحظه کنید و بر روی “inspect option” کلیک فرمایید.

با کلیک بر روی آیتم “inspect” برگه اکران داده گردیده در پایین گشوده میگردد.
در‌این ورقه ، تصویری از کاغذ نشان داده میشود که اکنون در دستگاه شما گشوده میشود.
در اینجا ، میتوانید موادسازنده را مانند یک وبسایت رسیدگی و دستکاری نمائید و تغییر تحول منعکس شود.

Ionic لایو آزمایش را ارائه میدهد ، بدین مفهوم که هر فرصت که ما کدی را در پوشه پروژه یا این که مرورگر اینترنت تغییر و تحول می‌دهیم ، تاثیر آن فورا روی ورقه مرورگر شما و همینطور در دستگاه گوشی شما منعکس میگردد.
 

  • دیزاین اپلیکیشن