مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

۱۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با اعلان .NET 5 در سال پیشین و اعلان‌های آینده منتهی به MSBuild 2020، طراحی اپلیکیشن یک پرسش بزرگی که پیش می آید این میباشد که چه اتفاقی برای \" NET Standard.\" میفتد.

چرا ما NET Standard. را داشتیم

بیایید یک گام به عقب برگردانیم و ببینیم چه‌گونه و چرا NET Standard. بوجود آمد.

هنگامی NET Core. برای نخسین بار منتشر شد، معضلی پیش آمد. ما مجموع این کتابخانه‌ها را داریم که پیش از این برای NET Framework. درج شده میباشد، آیا حقیقتا میخواهیم تمامی آن ها را مجدد برای NET Core. بنویسیم؟ با اعتنا به اینکه اکثریت NET Core. نخستین بخشی از NET Framework. برای شغل cross platform بود، اکثری از signatureهای (امضاء) متدها و کلاس‌ها یکسان بودند (تا جایی که می توانیم بگوییم بیشتر آنان بودند).

بیایید یک نمونه بزنیم. بیایید بگوییم که میخواهیم فایلی را با به کارگیری از فراخوانی استاندارد File.ReadAllLines(string path) داخل کتابخانه خویش گشوده کنیم. فعلا این حادثه میفتد که در صورتیکه شما این کد را باطن NET Framework.، NET Core. یا این که حتی Mono بنویسید، این به عبارتی پارامترها را می گیرد (یک متغیر string path)، و به عبارتی چیز را برمی‌گرداند (یک آرایه حرفه‌ای). اکنون چه طور این قرائت فولدر را فراخوانی می‌نماید که برای پلت‌هیبت خاصی میباشد (از جمله NET Core. و Mono ممکن میباشد دارنده کد خاصی برای مسیر فولدر‌های مک داشته باشند)، البته سود بایستی مدام یکسان باشد، یک آرایه فن‌ای خطوط از فولدر.

پس در حالتی‌که ما کتابخانه‌ای داشته باشیم که کاری نمی‌نماید جز اینکه یک فولدر را برای تلاوت خطوط و برگرداندن آن گشوده می‌نماید، آیا حقیقتا بایستی این کتابخانه را یک‌سری توشه برای کادر‌ورک‌های گوناگون منتشر کنیم؟ عالی، اینجا جایی میباشد که NET Standard. وارد می گردد. معمولی‌ترین راه و روش برای درنگ کردن در باب آن، تعریف‌و‌تمجید لیستی از کلاس‌ها و متدهایی میباشد که هر پلت‌هیبت برای اجرای آن موافقت می‌نماید. براین اساس در حالتی‌که File.ReadAllLines() بخشی از استاندارد باشد، پس می توانیم مطمئن شویم که کتابخانه ما قادر است تنها یک توشه تحت عنوان کتابخانه NET Standard. منتشر گردد، و روی یک سری پلت‌هیبت فعالیت نماید.

NET Standard. راهی برای پلت‌هیبت‌های متعدد NET. ارائه می دهد تا گروه‌ای از signatureهای رایج اسلوب را به اشتراک بگذارند که به سازندگان کتابخانه این قابلیت و امکان را داده میباشد تا یک توشه کد را بنویسند و آن را بر روی پلت‌هیبت‌های گوناگون ایفا نمایند.

NET Standard. دیگر مایحتاج وجود ندارد

حال که ما به امروز رسیده‌ایم می‌شنویم که NET Standard. دیگر مایحتاج وجود ندارد. و دو برهان اساسی برای این فرمان وجود داراست:

تلاش NET Core. از NET Framework. بالاتر رفته میباشد. یعنی ورژن‌های نو NET Standard. مشقت بار به دست می آیند.

در بالا، NET Core. زیرمجموعه‌ای از همت NET Framework. بود. به این ترتیب NET Standard. یک نحوه حدودا اظهار گردیده بود، در‌صورتی‌که شما کتابخانه‌ای برای NET Framework. نوشتید، چطور شما میدانید که سوای پیکربندی خاصی برای NET Core. فعالیت خواهد کرد. آری، NET Standard. نیز تحت عنوان راهی برای دیدن سعی در پلت‌هیبت‌های دیگر مثل Mono، Xamarin، Silverlight و حتی Windows Phone استعمال می شد. ولی ما فکرمی‌کنیم بیشتر مورد ها به کارگیری برای تطبیق NET Framework => .NET Core. بود.

به عبارتی‌طور که NET Core. امکان‌های خویش را ساخت و ساز نموده است، اصولا هنوز هم سعی بر حصول به تساوی خصوصیت با NET Framework. را داشت. بدین ترتیب به محض نشر ورژن جدیدی از NET Core. در هر سال، ورژن جدیدی از NET Standard. نیز با آن منتشر میشد، که نسبتاً فقط در ادامه signatureهای متداول سیاق دربین NET Framework <=> .NET Core بود. به این ترتیب در غایت NET Core. از NET Framework. بالاتر رفت، یا این که دستکم می گوید \"ما هیچ چیز مازاد را حمل نمی‌کنیم. این مرحله اصولا NET Standard 2.0. میباشد.

ولی هویدا میباشد که NET Core. متوقف نمیشود و خصوصیت‌های جدیدی به NET Core. اضافه میگردد که در NET Framework. نیستند. البته به روز‌های NET Framework. در بالا نادر می باشند و مسافت میان آن ها زیاد میباشد. به این ترتیب با اضافه شدن خصوصیت‌های‌ تازه به NET Core.، آیا آن ها منطقی را میسازند تا به ورژن تازه استاندارد اضافه شوند با اعتنا به اینکه NET Framework. هیچ گاه آن استاندارد را پیاده‌سازی نخواهد کرد؟ تا حدی... یا این که دست کم آن ها همت کرده‌اند. NET Standard 2.1. واپسین نشر استاندارد بود و به وسیله Mono و Xamarin پیاده‌سازی شد، البته خیر به وسیله NET Framework.

به این ترتیب اکنون ما استانداردی داریم که برای تعریف برابری میان دو پلت‌هیبت والا ابتکار گردیده، که یک پلت‌هیبت دیگر نمیخواهد در آن کمپانی نماید. مراد ما این میباشد که می توانیم استانداردهای نو را پیاده‌سازی کنیم البته در‌صورتی‌که صرفا یک بازیکن وجود داشته باشد، پس این نوعی دادخواهی میباشد.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

با ساخت‌و‌ساز یک بازاریابی محتوایی سلبریتی ها شما می‌توانید محتوای ساخت‌و‌ساز طراحی اپلیکیشن شدهرا در برگه مرتبط با سلبریتی منتشر نمائید تا برخورد های علاقه مندان آن را به دست بیاورید همینطور می‌توانید محتوای ساخت گردیده را در دیگر صفحه های و قسمت های دنیای مجازی منتشر فرمایید تا با این شغل بتوانید درصد بیشتری از اشخاص را جذب محتوای ساخت‌و‌ساز گردیده خویش فرمایید. این فعالیت در بازاریابی محتوایی سلبریتی ها تحت عنوان استعمال حداکثری از محتوای ساخت گردیده شناخته می‌شود.

دستاورد های بازاریابی محتوایی 
در غایت این شما میباشید که بایستی دستاورد های بازاریابی محتوایی سلبریتی ها را برای تولیدها و سرویس ها خویش اندازه گیری کرده و در شکل نیاز از آن ها به کار گیری فرمایید. این را به حافظه داشته باشید که تبلیغات صحیح و اصولی و به کارگیری از طریق های نوین مانند بازاریابی محتوایی سلبریتی ها می‌تواند به فروش تولیدات و سرویس ها شما امداد بیشتری نماید و در فیض درامد بیشتری را وارد گروه شما نماید.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

توسعه Cross-Browser

مرورگرهای امروزی در اکران اینترنت‌تارنما‌ها تماما بهتر فعالیت می‌نمایند، طراحی اپلیکیشن ولی هنوز در طرز تعبیر کد در پشت صحنه اختلاف وجود دارااست. تازمانیکه همگی مرورگرهای امروزی به نیکی با همگی استانداردهای اینترنت شغل نکنند، فهمیدن اینکه چطور آنها‌را بسازیم تا به نحوه‌ای که ما میخواهیم بر روی تمامی مرورگرها شغل نمایند یک مهارت اصلی میباشد. این به عبارتی چیزی میباشد که توسعه و گسترش cross-browser در خصوص آن میباشد.

سیستم‌های رئیس محتوا و پلت‌هیبت‌های بیزنس الکترونیکی

حدودا کلیه اینترنت‌تارنما‌ها بر روی سیستم رئیس محتوا (CMS) تشکیل شده‌اند. پلت‌هیبت‌های بیزنس الکترونیکی نوع خاصی از CMS میباشند. دوستداشتنی‌ترین CMS در سراسر دنیا وردپرس میباشد که در پشت میلیون‌ها اینترنت‌وبسایت جای دارد.

دیگر CMSهای محبوبی که وجود دارااست مشمول Joomla، Drupal و Magento میباشد. اگرچه درک کردن این مفاد به اندازه وردپرس آیتم تقاضا وجود ندارد، البته قادر است بین کمپانی‌هایی که از این سیستم‌ها به کار گیری می‌نمایند، یک مزیت برای محسوب گردد.

آزمایش و دیباگ کردن
این حقیقت معاش برای بسط‌دهنده اینترنت front end میباشد: باگ‌ها فیس می دهند. شناخت با پروسه آزمایش و دیباگ کردن امری حیاتی میباشد.

Unit testing مراحل آزمایش بلوک‌های غیر وابسته سورس کد میباشد (شیوه نامه‌هایی که میگوید یک تارنما بایستی چطور فعالیت نماید) و کادر‌ورک‌های Unit testing طرز و ساختار خاصی را برای اعمال این شغل ارائه می دهند (برای هر لهجه اپلیکیشن‌نویسی مفاد مختلفی وجود دارااست).

نوع دیگر آزمایش، UI testing میباشد، که acceptance testing، browser testing و functional testing نیز نامیده میگردد، جایی که شما رسیدگی می کنید تا مطمئن گردید اینترنت‌تارنما در زمان عملیاتی که مخاطب جاری ساختن می دهد، آن طور که می بایست اخلاق و رفتار می‌نماید. می توانید آزمایش‌هایی بنویسید که بعد از اجرا اقدامی به‌دنبال چیزهایی مثل یک HTML خاص در کاغذ بگردد، مانند اعتقاد و باور از اینکه در صورتی مخاطب فراموش کرد یک فیلد مایحتاج هیبت را لبریز نماید، پیغام اشتباه بر روی شیت نمایان خواهد شد.

دیباگینگ به آسانی کلیه باگ‌ها را پیدا می‌نماید. کمپانی‌های متفاوت از فرآیندهای مقداری مختلف برای این شغل استعمال می‌نمایند، البته در صورتیکه از یکی‌از آنان به کار گیری کرده باشید، به آسانی میتوانید با مورد ها دیگر نیز فعالیت فرمایید.

مهارت حل مسأله

در حالتی که یک چیز وجود داشته باشد که همگی توسعه و گسترش‌دهندگان front end می بایست آن را بلد باشند، مهارت خوب حل مسأله میباشد. از اینکه بدانید به چه شکل می‌قدرت به شایسته ترین صورت یک طرح را پیاده‌سازی کرد، تا رفع باگ‌هایی که وجود دارا هستند، و اینکه متوجه گردید چطور کد front end خویش را بنویسید که با کد backend هماهنگ باشد. تک تک پیشرفت در ارتباط حل خلاقانه مسأله میباشد.

هم اکنون شما فراهم می باشید که به یک پیشرفت‌دهنده Front End تبدیل گردید، ولی مرحله آنگاه چیست؟

در شرایطی که بدین فیض رسیدید که گسترش اینترنت Front End برایتان دیدنی میباشد، احتمالا از خویش میپرسید بایستی از کجا آغاز نمائید.

در شرایطی‌که میخواهید تحت عنوان گسترش‌دهنده Front End فعالیت فرمائید ولی نمی‌دانید که مهارت‌های مایحتاج را از کجا استحصال فرمائید، در مکان قابل قبولی می‌باشید! شما میتوانید از یادگرفتن‌ بدون‌پول HTML و CSS آغاز نمائید.

درین مسیر میتوانید اساس محکمی برای استخراج به عمل گسترش‌دهنده‌ای که درپی آن می باشید، به دست آورید. شما با مهارت‌هایی مانند HTML و CSS استارت خواهید کرد، آن‌گاه به مهارت‌های توسعه یافته‌تری مانند گسترش اینترنت ریسپانسیو، جاوااسکریپت، و غیره می روید.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

شما تحت عنوان یک تالیف کننده فنی میتوانید در قضیه‌های طراحی اپلیکیشن مختلفی مانند مهندسی و ایجاد کرد شغل فرمائید و بنویسید.

نویسندگان فنی داده ها غامض ای را به هم متصل می‌نمایند.آن ها متن‌ها بغرنج فنی را به اسنادی بی آلایش و قابل ادراک برای خواننده‌گان میانگین ​​و متن‌ها بی آلایش ترجمه می‌نمایند، مانند راهنماهای مخاطب، دستور کار‌های روش شغل و مواد میباشد. آنان به خواننده‌گان امداد می‌نمایند تا پیام‌ها را به راحتی بخوانند و سوای اینکه در اصطلاحات خاص فنی گیر بیفتند، اخذ نمایند.

نرم‌افزار‌های محتوایی
نویسندگان فنی با همیاری بقیه قسمت‌ها و دسته‌هابرنامه‌های محتوایی مطلوب برای مخاطبان خاص را تهیه و تنظیم می‌نمایند. نویسندگان فنی همینطور می بایست آنچه را که ترجمه می‌نمایند، بفهمند تا پیام صحیح متن مهم را منتقل نمایند و به سایر افراد امداد نمایند تا صحیح فهم و شعور نمایند.برای اینکه به‌این پرسش که چه‌گونه مولف شویم و در حوزه فنی-تخصصی بنویسیم، بایستی بدانید که نیاز میباشد تا مطالعات تخصصی بر روی مسائل متعدد داشته باشید.

شایع ترین مثال‌های تایپ کردن فنی راهنماهای نصب اپ، کتابچه راهنمای مخاطب، روشهای استاندارد عملیاتی، سندها کمپانی، گزارش‌های هر ساله، توافق طومار‌های سطح سرویس ها، درخواست توصیه، سلب مسئولیت‌های حقوقی و... میباشد.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

React Native با یقین یکی‌از پرکاربردترین قاب‌ورک‌های cross-platform برای طراحی اپلیکیشن ساخت و ساز نرم‌افزار‌هایی شبیه native میباشد. این قاب‌ورک قادر است به راحتی برای گسترش نرم افزار‌های نو از آغاز و حتی پروژه‌های مو جود iOS و Android استعمال شود.


این کادر‌ورک برای گسترش‌دهندگان نو‌عمل و همینطور با سابقه بسیار دوستداشتنی و دوست‌داشتنی هست. در سود تقاضا برای گسترش خدمت‌های React Native در سراسر عالم در حالا ارتقاء میباشد. در اینجا شایسته ترین مزایایی که‌این قاب‌ورک ارائه می دهد را ذکر می کنیم.

مهم‌ترین مزایای توسعه و گسترش نرم‌افزار‌های React Native

به کار گیری از جاوااسکریپت و منحنی یادگیری آسوده، به ویژه برای پیشرفت‌دهندگان تازه

امکان به کار گیری دوباره از کد و افزونه‌های دیگر برای تولید اپلیکیشن‌هایی با کیفیت بالا از آغاز

تولید نرم افزار‌های بر طبق سعی با امکان باور و پایداری فراتر

تکنیک‌هایی مثل معماری ماژولار، مدل کدنویسی اعلانی، و خصوصیت hot-reload برای ارتقاء سود‌وری توسعه و گسترش‌دهندگان نرم افزار‌های React Native

پباده سازی UI/UX با ارزش و کاربرپسند

جامعه توانمند و هوشمند برای حفاظت

نحوه نصب سهل وآسان و راز راست

ساخت راهکار‌هایی که به iOS  و اندروید اذن میدهد با تلویزیون‌های هوشمند، دستگاه‌های VR و غیره سازگار باشند، چون یک کادر‌ورک cross-platform میباشد.

با ارائه اکثری از مزایای پر رنگ، این کادر‌ورک بعدی روشنی داراست. ولی مانند هر قاب‌ورک دیگری، دارنده معضل‌ها و محدودیت‌هایی میباشد که ذاتا با گسترش اپلیکیشن‌های React Native مرتبط میباشند. در اینجا ما تنی چند از آنان‌را تفصیل میدهیم.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

Syntax Highlighting Extension

فعلا جدیدترین ویژوال استودیو کد برای حفاظت عالی رنگ‌بندی سینتکس‌ها با استانداردهای طراحی اپلیکیشن گرامری اتم همخوانی دارااست. اکستنشن‌هایی مثل JS Atom Grammar دیگر مایحتاج نیستند.

با این هم اکنون، بعضی از اکستنشن‌های پوشه و هایت‌لایت کردن‌های سینتکس برای بعضا از پروژه‌ها سودمند می‌باشند. تنی چند از آنان عبارتند از:

DotENV. با بیشتراز 833000 نصب، تامین از اطراف‌هایی را ارائه میدهد که های‌لایت‌سازی سینتکس را تهیه و تنظیم می‌نمایند.

Bracket Pair Colorizer 2. با بیش تر از 730000 نصب، رنگ‌ها را بر پایه ی با براکت‌ها های‌لایت می‌نماید تا به شما در شناسایی بلوک وابسته به براکت یاری دهد.

Babel JavaScript. با بیش تر از 550000 نصب، های‌لایت‌سازی سینتکس را برای ES201، FlowType، JS و GraphQL آماده می‌نماید.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

92 درصد از بازاریابان گفته اندکه بازاریابی محتوا آنان جزئی از عناصر اساسی سازمان آن هاست و افزون بر آن 46 درصد آنها از یک استراتژی بازاریابی هدفمند بهره مند بوده اند.

یک استراتژی محتوا مکتوب و هدفمند ، برای کاربر مقصود شما ، کلید حصول به طراحی اپلیکیشن هدف ها شما در بازاریابی تان است . این استراتژی را به هیچ عنوان دستکم نگیرید زیرا می‌تواند تفاوت بزرگی دربین شما و رقبایتان ساخت‌و‌ساز نماید.

 

نکات مهمی که می بایست در استراتژی بازاریابی محتوا b2b   به آنان اعتنا نمایید:

 

از چه فناوری یا این که پلتفرمی استعمال کنیم؟

پاسخ بدین پرسش حیاتی قادر است ، یاری شایانی در در اختیار گرفتن مخارج بازاریابی شما نماید. مثلا ، یک کدام از شایسته ترین پلتفرم ها برای بازاریابی محتوا b2b   کانال اجتماعی لینکدین هست.

94 درصد از بازاریابان محتوا b2b  از لینکدین استعمال میکنند و دوستداشتنی ترین کانال اجتماعی برای بازاریابی b2b   می‌باشد

 

یوزرها شما چه عده ای هستند ؟

هر استراتژی بازاریابی محتوا با این گام آغاز می شود. برای چه اشخاصی قرار میباشد محتوا ایجاد نمایید؟ شما با آشنایی مخاطبین خویش ، می توانید به نیاز های انها نیز مجاورت بشوید . پس جای این که محتوایی ساخت و ساز نمائید که فکر می‌کنید عالی میباشد ،محتوایی ایجاد می‌کنید که نیاز مخاطبین شما‌را برطرف میکند! در میان این دو تفاوت متعددی وجود داراست.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

اکثری از وقت ها می‌خواهیم مستقیماً به سراغ موضوع ای برویم که طراحی اپلیکیشن می‌خواهیم آن را حل کنیم. تلاوت overview، در شکل وجود چارچوبی برای آنچه که کد بایستی جاری ساختن دهد، آماده می نماید. تلاوت مستندات سوای نظارت overview میتواند شمارا فارغ از اطلاعاتی که می‌تواند به شما در فهم عالی آنچه در ذیل هود حادثه می افتد یاری دهد.

 

6. نسخه را رسیدگی فرمائید
تغییرات کد این یک حقیقت میباشد. در اختیار گرفتن نسخه و شماره نسخه به شما در ارشادوراهنمایی هنگام تلاوت اوراق امداد می نمایند. یادداشت های تغییر و تحول و داده ها نسخه را نظارت فرمایید تا بفهمید چه وقت و چه گونه به اشتباهات کد پرداخته شد‌ه‌است.

 

7. تلاوت کد را بیاموزید
زمانی می‌خواهید بفهمید یک نرم‌افزار چیست، قرائت مستندات کفاف نمی دهد. تلاوت سورس کدها می‌تواند روءیت کرد خیلی نیکی به شما بدهد. خیر فقط با اسکن کردن، بلکه با تلاوت و تحلیل آنچه که کد جاری ساختن میدهد، از مجموع نمونه های کد به کار گیری نمائید. خویش کد را آزمون فرمائید تا در فعالیت ببینید. همگی چیز را تغییر و تحول دهید و مجدد آن را ایفا نمایید. بشکنید آن گاه شیوه رفع آن را بفهمید.

 

8. کد را منزه نمائید
یکی‌از او‌لین چیزهایی که در TTS خاطر گرفتم منزه و تر و تمیز بودن کد اینجانب بود. تک تک آن indenting ها و ستون بندی bracket ها به شما در تلاوت کد یاری می نماید و به صورت عظیم ای، می‌فهمید که هنگام تلاوت اوراق چه اتفاقی می افتد.

 

در نقطه نهایی، شایسته ترین شیوه برای یادگیری شکیبا بودن با خویش، قرائت مستندات و تایپ کردن کدهای بسیار زیاد میباشد.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

اینجانب مجموع علم و تجارب خویش را درین 101 نکته قرار داده ام که طراحی اپلیکیشن ممکن میباشد در رشته شما تحت عنوان یک پیشرفت دهنده اینترنت به شما امداد نمایند. چه نو استارت کرده باشید و چه تجارب خاصی دارید ، امیدوارم این نکات به شما یاری نمایند. این لیست ابدا بی نقص وجود ندارد و مطمئناً هر نکته به طور کاملً مطلوب نخواهد بود ، البته امیدوارم بتوانید بعضا از آنان‌را برای الهام به دست آوردن یا این که موعظه تعیین نمایید.


اعتنا: این نوشته ی علمی به وسیله Simon Holdorf درج شده میباشد.

 

1. عملکرد فرمایید مفاهیم گیت (Git) رو فهم فرمایید
فهمیدن دستورها اصلی عالی میباشد، البته همت نمایید مفاهیم اصلی رو هم ادراک نمائید.

 

2. مفاهیم کد پاک (Clean Code) رو یادبگیرید
فهم و شعور فلسفه کد پاک به شما یاری می نماید تا کدهای خوانا و با فساد کمتر بنویسید.

 

3. یک وبسایت مثال عمل (Portfolio) بسازید
شما می بایست به فعالیت خویش افتخار نمائید و بدین ترتیب آن را با بقیه افراد به اشتراک بگذارید و به کارفرمایان و مشتریان بعدی زمان استخدام خویش رو بدهید.

 

4. یک وب لاگ تکنیکال (Technical Blog) بنویسید
تایپ کردن یک پست بلاگ دارنده یکسری مزیت میباشد. در صورتی‌که عملکرد نمایید آنچه را که یاد میگیرید برای سایر افراد توضیح دهید، یادگیری چیزهای نو اکثر وقت ها سهل و آسان خیس میباشد و رجوع به جامعه یک تکان بهتر میباشد.

 

5. اولی شغل فریلسنری (Freelance) خویش را اخذ فرمائید
سال 2020 را سال تغییر تحول فعالیت قرار دهید و او‌لین فعالیت قراردادی خویش را به دست آورید. نگاهی به پلتفرم های اینترنت که زمان های پروژه را ارائه میدهند، با استخدام کنندگان تماس حاصل نمایید، به حادثه ها و کنفرانس های جامعه بروید یا این که ملاحظه کنید که آیا کارفرمای شما میخواهد شمارا تحت عنوان یک فریلنسر استخدام نماید.

 

6. اصول جاوااسکریپت (JavaScript) را یادبگیرید
جاوااسکریپت اینترنت را انجام می نماید و جاوااسکریپت احتمالاً همچنان وجود خواهد داشت در حالی که کادر ورک هایی مانند React و Vue می‌آیند و میروند. اما این جاوااسکریپت میباشد که باقی می‌ماند بدین ترتیب برای یادگیری اصول جاوااسکریپت سپرده گذاری فرمائید.

 

7. یک کادر ورک والا (Big Framework) جاوااسکریپت را یادبگیرید
نرم افزار های اینترنت امروزی اکثر وقت ها از قاب ورک هایی مانند Vue ،React یا این که Angular به کار گیری می نمایند. کمپانی هایی مانند صورت بوک، گوگل و Airbnb آنها‌را محافظت و استعمال می نمایند. به این ترتیب، تحت عنوان یک فرانت اند دولوپر، دستکم بایستی یک کدام از آنان را بشناسید. ولی در نقطه پایان، این صرفا جاوااسکریپت میباشد.

 

8. کارایی فرمائید به شرایط ارشد (Senior) بروید
حافظه بگیرید چه چیزی برای گسترش دهنده ارشد شدن مایحتاج میباشد. خلال تجارب، داشتن مهارت های قابل انعطاف مانند همدلی و مهارت های ارتباطی خوب بسیار اصلی میباشد.

 

9. منتور (Mentor) گسترش دهندگان جونیور گردید

به بسط دهندگان مبتدی فراگیری دهید و به آن‌ها امداد نمایید. سوال ها آن‌ها را پاسخ دهید و آنان را هدایت فرمایید.

 

10. یک زمان آموزشی (Course) برای دیگرافراد بسازید
در‌حالتی که گویش، خصوصیت یا این که تکنولوژی نرم‌افزار نویسی جدیدی خاطر گرفته اید، علم خویش را با سایر افراد به اشتراک بگذارید.

  • دیزاین اپلیکیشن
  • ۰
  • ۰

متغیرهای محیطی (Environment variables) یکی‌از طراحی اپلیکیشن مفاهیم مهم برای پیشرفت‌دهندگان نرم افزار میباشد. آنان چیزی می باشند که ما روزمره از آن ها به کارگیری می کنیم. متغیرهای محیطی مزایای متعددی دارا‌هستند که مشمول تنظیمات و امنیت نرم افزار میباشد.


متغیرهای محیطی بسیار خوب میباشند. با این هم اکنون تمامی چیز هزینه‌بر میباشد و این متغیرها در شرایطی که بی‌احتیاط به کار گیری شوند، میتوانند تاثیرات مضری بر کد  و اپ‌های ما داشته باشند.

متغیرهای محیطی

چنانچه متغیرهای محیطی به تایپ کردن کد ایمن‌خیس و تنظیمات ریلکس‌خیس اپلیکیشن‌ها در فضا‌های متفاوت به ما امداد می‌نمایند، چه طور ممکن میباشد چیز بدی باشند؟

متغیرهای محیطی سراسری و فرنگی می باشند، که از روش آن ها توسعه و گسترش‌دهندگان اپ کار کشته به تزریق تنظیمات‌ها و مدیر آنان در مکانی می باشند که سازگاری آنها دشوارتر میباشد.

تمامی ما تحت عنوان گسترش‌دهنده می دانیم که حالت‌های سراسری برای نرم افزار‌های ما قادر است بد باشد. در‌این نوشته‌علمی ما بر روی دو نقص مهم تمرکز خوا هیم کرد که بیشتر در هنگام راز و شغل داشتن با متغیرهای محیطی با آنان رو به رو می‌شویم:

عدم انعطاف‌پذیری / آزمایش‌پذیری ضعیف

خوانایی / فهم و شعور کد

روش به کارگیری درست از متغیرهای محیطی

به صورت شبیه روش راز و فعالیت داشتن با متغیرهای سراسری یا این که الگوهای سراسری (مثل singleton) که در جای ‌های بدی اجرا میشوند، سلاح گزینه عشق و علاقه ما تزریق تعلق میباشد.

قرار وجود ندارد دقیقا به عبارتی کاری باشد که ما برای تعلق‌های کد اعمال میدهیم، البته اصول یکسان میباشد. به مکان به کارگیری بدون واسطه از متغیرهای محیطی (تعلق‌ها) آن‌ها‌را در جای ‌هایی که حقیقتا به کار گیری میگردند (callsites) تزریق میکنیم. این ارتباط را از \" callsites متعلق\" به \" callsites لازم\" معکوس فرمائید.

تزریق تعلق این مسائل را با به کار گیری از مفاد پایین حل می‌نماید:

به توسعه و گسترش‌دهندگان اذن میدهد تنظیمات‌ها را به راحتی در حین آزمایش تزریق نمایند.

بهتر چطور این اصول را ایفا کنیم

ما از یک نمونه Node.js استعمال میکنیم تا ببینیم چطور خواهیم توانست یک کد مبنا را ریفکتور کنیم و متغیرهای محیطی جدا را از فی مابین ببریم.

بیاید بگوییم ما یک اپلیکیشن معمولی با یک endpoint داریم که برای تمامی TODOها در یک دیتابیس PostGres کوئری می زند. اینجا ماژول دیتابیس ما با متغیرهای محیطی غیروابسته آمده میباشد:

  • دیزاین اپلیکیشن