مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


6. ایجاد کرد اولی نرم افزار اندروید
روش ایجاد کرد نرم افزار اندروید را می‌اقتدار با ساخت و ساز و اجرای یک پروژه «Hello World» در اندروید استودیو ایفا اعطا کرد. بعداز آن هم می‌قدرت رابط کاربری جدیدی برای نرم افزار تشکیل داد که یک ورودی را از مخاطب اخذ نماید و بعد مخاطب به برگه دیگری در نرم افزار منتقل گردد تا آن ورودی مربوطه اکران داده خواهد شد. قبل از آغاز تشکیل داد اولی نرم افزار اندروید، دو نصیب اساسی وجود دارااست که موردنیاز میباشد در ارتباط طراحی اپلیکیشن در مشهد  نرم افزار‌های اندروید فرا گرفته شوند:

نرم افزار‌های اندروید دارنده یکسری نقطه ورودی میباشند.
اپ‌های کاربردی اندروید با دستگاه‌های مختلفی سازش دارا‌هستند.
یادگرفتن ساخت اولی پروژه اندرویدی
برای یاری به آغاز نرم‌افزار نویسی اندروید، درین نصیب از نوشته‌علمی به چه شکل اپلیکیشن نویس اندروید شویم قدم‌هایی بی آلایش برای ساخت و ساز و اجرای او‌لین پروژه اندروید ارائه گردیده‌اند.

نصب واپسین ورژن اندروید استودیو
هنگامی که آیتم «Welcome to Android Studio» ظواهر می گردد، بایستی روی آیتم «Create new Project» کلیک کرد (در‌صورتی‌که او‌لین باری نباشد که اندروید استودیو انجام می شود، می بایست به منوی File رفت و آن گاه در بخش New مورد New Project را گزینش کرد).
در‌این مرحله بایستی آیتم «Empty Activity» را تعیین و آنگاه «Next» را کلیک کرد.
حال بایستی به نصیب «Configure your project» مراجعه و قدم‌های ذیل اعمال شوند:
در فیلد «Name» بایستی اسم پروژه خویش را وارد کنیم. به عنوان مثالً می‌اقتدار «My First Android App» را تعیین کرد.
در شکل میل می‌اقتدار محل ذخیره (Save Location) پروژه را تغییر و تحول اعطا کرد.
از در بین جاوا و کاتلین می بایست یکی از را تحت عنوان لهجه گزینه به کار گیری معلوم کرد.
در‌این مرحله بایستی در نصیب «Minimum SDK» واپسین ورژن‌ای را تعیین کرد که‌این نرم افزار قرار میباشد از آن تامین نماید.
بعداز آنکه در باب آیتم‌های گزینش گردیده رضایت بدون نقص بدست آمد و شغل به اتمام رسید می بایست دکمه «Finish» کلیک گردد.
بعد از آن می بایست مدتی حوصله کرد تا پنجره پایین در کاغذ اکران کامپیوتر ظواهر خواهد شد:
درحال حاضر می بایست شیت پروژه را ( View > Tool Windows > Project  ) گشوده کرد و ما یحتاج میباشد آیتم Android View گزینش گردد. درحال حاضر بایستی بتوان گزینه ذیل را دید:

app > java > com.example.myfirstapp > MainActivity  : زمانی شخص نرم افزار خویش را بسط میدهد و آن را جاری ساختن می‌نماید، سیستم مثال‌ای را از این Activity را جاری ساختن و پوسته آن را بار گذاری می‌نماید:
app > res > layout > activity_main.xml  : این پوشه XML، پوسته لازم را برای رابط کاربری (UI) مربوطه تمجید می‌نماید. این پوشه یک عنصر «نمای متنی» ( TextView  ) داراست که متن Hello, World!   در باطن آن مندرج میباشد.
app > manifests > AndroidManifest.xml  : در پوشه Manifest صفت‌های اصلی نرم افزار گستردن داده می شوند و هرمورد از اجزای نرم افزار تمجید گردیده‌اند.
Gradle Scripts > build.gradle  : دو فولدر با این اسم وجود داراست. یکی‌از آنها مرتبط با پروژه میگردد (پروژه: My_First_App  ) و دیگری برای ماژول نرم افزار میباشد (ماژول: My_First_App.app  ) هر ماژول دارنده پوشه build.gradle مرتبط با خودش میباشد. ولی این پروژه اکنون صرفا یک ماژول دارااست. از پوشه build.gradle مرتبط با هر ماژول برای تحقیق و در اختیار گرفتن این زمینه به کارگیری می شود که پلاگین Gradle چه طور نرم افزار مربوطه را ساخت‌و‌ساز می‌نماید.
یادگرفتن اجرای اولی نرم افزار اندروید روی دستگاهی حقیقی وواقعی یا این که روی همانندساز
تا اینجا او‌لین پروژه انجام یافته و او‌لین نرم افزار اندروید ایجاد شده است. قسمت کدنویسی به اتمام رسیده و در حال حاضر می بایست پروژه را ایفا کرد و مورد نیاز میباشد سنجیده شود آیا نرم افزار به صحت ایفا می گردد و پروژه به خیر و خوبی شغل می‌نماید یا این که نه؟ درپی طرز، اجرای نرم افزار درست شده آغاز روی دستگاه حقیقی و بعد روی «همانندساز» (Emulator) گستردن داده شد‌ه‌است.
اجرای نرم افزار اندرویدی روی دستگاه حقیقی و واقعی
برای ایفا این شغل بایستی فرایند پایین را به ترتیب ایفا بخشید:

آغاز می بایست دستگاه اندرویدی مربوطه را با به کار گیری از یک کابل USB به سیستم وصل کرد. آن‌گاه در شکل به کار گیری از سیستم برهان ویندوز، می بایست درایور USB سازگار با آن دستگاه نصب خواهد شد.
اینک ما یحتاج میباشد طبق پروسه تحت به بخش پیکربندی بسط دهنده (Developer Options) در درستگاه اندرویدی رفت و آیتم Enable USB Debugging‌ را فعال کرد:
مراجعه به نرم افزار پیکربندی (Settings) در دستگاه اندرویدی
چنانچه دستگاه مربوطه از اندروید ۸ با ورژن فراتر استعمال می‌نماید، می بایست آیتم System را تعیین کرد. در غیر این شکل به قدم بعدی بروید.
به نصیب زیر کاغذ اسکرول نمایید و آن‌گاه بایستی آیتم «درباره دستگاه» (About Phone) را گزینش کرد.
بایستی گشوده هم به زیر‌ترین نصیب ورقه اسکرول کرد و ۷ توشه روی مورد Build Number ضربه زد.
هم اکنون می بایست به شیت گذشته برگشت و مجدد به ذیل‌ترین نصیب اسکرول کرد و روی مورد «پیکربندی پیشرفت دهندگان» (Developer options) ضربه زد.
در پنجره مرتبط با پیکربندی بسط دهندگان ، می بایست به سمت تحت تا هنگامی اسکرول کرد که مورد «USB debugging» را پیدا کنیم.
اکنون بایستی در اندروید استودیو نرم افزار خویش را از بخش منوی Run یا این که «تنظیمات عیب‌یابی» (Debug Configuration) در نوار ابزار گزینش کرد.
در نوار ابزار هم اکنون می بایست روی آیتم Run کلیک گردد و بنابراین می بایست بتوان عبارت «Hello World» را در خروجی روءیت کرد که در نرم افزار تشکیل شده روی دستگاه مربوطه ظواهر گردیده‌است.
 

  • ۰۲/۱۱/۰۸
  • دیزاین اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی