مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

مقایسه کاتلین و جاوا


در صورتی به پیشرفت نرم افزار اندروید عشق مند باشید، حتما یک شناخت اول با کاتلین و جاوا خواهید داشت. در سالیان اخیر، طراحی اپلیکیشن در مشهد تعیین جاوا و کاتلین برای نرم افزار نویسی اندروید به یک دعوا داغ در بین برنامه نویس ها تبدیل شد‌ه‌است. به نظریه بخش اعظمی از برنامه نویس ها، جاوا شایسته ترین آیتم برای نرم‌افزار نویسی اندروید میباشد چون به راحتی در دسترس میباشد. البته، با معرفی لهجه نرم‌افزار نویسی Kotlin بوسیله گوگل در سال ٢٠١٧ تحت عنوان لهجه قانونی بسط اندروید، توجهات به سمت این گویش نو جلب شد. تحقیق این نوشته ی علمی، دیدی جامع نسبت به‌این دو لهجه نرم‌افزار نویسی به شما خواهد بخشید تا بتوانید مطلوب ترین لهجه را برای یادگرفتن نرم‌افزار نویسی اندروید تعیین فرمایید. پس تا پایان یاور ما باشید.

گویش نرم‌افزار نویسی جاوا 

لهجه اپلیکیشن نویسی جاوا در سال ١٩٩۵توسط جیمز گاسلینگ در Sun Microsystems (که در سال ٢٠٠٩ به وسیله Oracle خریداری شد) پیشرفت یافت. جاوا یک لهجه نرم افزار نویسی متن گشوده، کلیه منظوره و شی گرا میباشد. ضمن این، جاوا یک لهجه نرم‌افزار نویسی استاتیک میباشد  که type checking را در طی مجال کامپایل جاری ساختن میدهد. جاوا تحت عنوان یک لهجه چندین پلتفرمی، نسبتاًً روی هر دستگاه و سیستم ادله و سروری فعالیت می نماید. خلال این، از آنجایی که در بایت کد کامپایل گردیده است، می‌تواند بر روی ماشین مجازی جاوا (JVM) ایفا خواهد شد.
نرم افزار های معروفی مانند spotify، twitter و LinkedIn توسط جاوا درست شده اند.

 

مزایای جاوا
جاوا یک لهجه نرم‌افزار نویسی شی گرا میباشد که تایپ کردن اپلیکیشن های ماژولار را برای برنامه نویس ها شل خیس می نماید.
جاوا انعطاف پذیر میباشد. بدین معنا که به راحتی از یک سیستم به سیستم دیگر منتقل میشود.
جاوا، جداگانه از پلتفرم میباشد.
جاوا یک گویش یک سری فن ای یا این که Multi-Thread میباشد. این به آن معنا میباشد که اذن اجرای به طور همزمان چند نصیب از نرم‌افزار را می‌دهد و در واقع بیشترین استعمال را از CPU می نماید.
محدودیت های جاوا
جاوا یاد متعددی را مصرف می نماید که‌این ممکن میباشد سبب به افت تلاش خواهد شد.
جاوا به مکان به دست آوردن بکاپ از اطلاعات، تنها بر روی ذخیره سازی آنها تمرکز دارااست.
در جاوا هیچ کنترلی بر گردآوری آشغال نیست چون جاوا توابعی مانند ()delete()، free را ارائه نمی دهد.
int و char فارغ از نماد در جاوا حمایت نمیشوند.
 

بیشتر بخوانید: “راهنمای اجمالی جاوا برای اندروید“

کاتلین چیست؟
گویش نرم افزار نویسی kotlin گویش بسیار جوان‌تری نسبت به جاوا میباشد و برای نخسین بار در سال ٢٠١۶ معرفی شد. کاتلین یک لهجه متن گشوده میباشد که میتواند کد را در بایت کد کامپایل نماید و روی ماشین مجازی جاوا (JVM) عمل نماید. کاتلین مانند جاوا به طور تقریبً روی هر پلتفرمی فعالیت می نماید. به علاوه، کتابخانه ها و چارچوب های درست شده در جاوا نیز برای استعمال در کاتلین سازگار می باشند. کد کاتلین در مقایسه با جاوا آسوده خیس و خواناتر میباشد به همین ادله کاتلین احتمال غلط را کاهش می‌دهد.
Tinder، Netflix، Airbnb، Pinterest و Uber مثلا مثال هایی میباشند که با به کارگیری از کاتلین درج شده اند.
 

  • ۰۳/۰۲/۰۶
  • دیزاین اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی