مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


در شرایطی که اپلیکیشن‌نویس و توسعه و گسترش‌دهنده‌ی ماهر می باشید که خیلی بهتر می دانید افزونه‌ها تا کجاها که به فعالیت طراحی اپلیکیشن در مشهد کدنویس نمی‌آیند. در حالتی‌که هم نیستید و در اولیه راهید، در ایرادات و معضل‌هایی که در پروژه‌های متفاوت برایتان پیش می آید به‌خیر متوجه میشوید چرا استعمال از افزونه‌ها ضروری میباشد. Plugin یا این که پلاگین عنصری قابل انعطاف‌افزاری میباشد. شغل آن این میباشد که خواص‌هایی معین را به یک اپ‌ی کامپیوتری اضافه می‌نماید. مقصود آن خواص‌ها ارتقای منفعت‌وری، ابتکار عمل، سرعت و درکل تجارب‌ی گسترش‌دهنده در آن نرم‌افزار یا این که دور و بر خاص میباشد. درواقع، غرض اساسیْ بهترکردن کارآیی و کاربردی‌ترکردن نرم افزار‌هاست. 

افزونه‌های اندروید استودیو هم از این قاعده مستثنی نیستند. کدنویسی کاری دشوار، پرچالش و خسته‌کننده میباشد. هر چیزی که حتی یه خرده از مشقت آن بکاهد و روش‌ در بین‌بُر باشد، موءثر هم اکنون نرم افزار‌نویس و بسط‌دهنده میباشد. پلاگین‌ها می توانند به عبارتی طرق بین‌بر باشند. افزونه‌هایی که در اینجا معرفی می شوند دقیقا رویه ‌فی مابین‌بر می باشند. خودتان میبینید. 

 

۱) Rainbow Brackets
از رنگی‌ترین افزونه آغاز میکنیم. احتمالا شمایی که‌این مقاله را میخوانید با کدنویسی آشنا می باشید و می دانید پرانتز‌ها و بقیه علائم  خیلی خیلی خیلی خیلی حیاتی و اساسی‌اند. ممکن میباشد برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پرانتزی یا این که نماد دیگری را گم کرده باشید و وقت متعددی را برای پیدا‌کردنش تلف کرده باشید. فعالیت این پلاگین‌ این میباشد که به عمل شما رنگ بیفزاید تا با امداد رنگ‌ها چیزی را گم نکنید.

نو این پلاگین با لهجه‌های گوناگون اپلیکیشن‌نویسی ( …,Java, Scala, Clojure, Kotlin, Python, Haskell, Agda, Rust, JavaScript) هم سازگار میباشد. این افزونه برای پیشرفت‌دهندگان جدید‌شغل نعمتی میباشد!

 

 

۲)String Manipulation 
این پلاگین هم شغل کدنویسی را برای شما سهل می‌نماید. چطور؟ به شما اذن می دهد به‌راحتی در بین طریق‌های متعدد کتابت لغت ها و کلمات ترکیبی و توابع و تیم‌بندی (به عنوان مثال camelCase, snake_case ,kebab-case, SCREAMING_SNAKE_CASE, …) بچرخید و هریک را مطلوب‌خیس میباشد تعیین فرمایید. به طبع میدانید این یعنی صرفه‌جویی در وقت و دورزدن یک عالمه تایپ کردن! 

 

۳) Codata
اسم این افزونه را در کلیه مطالب مربوط به افزونه‌های اندروید استودیو پیدا میکنید. چرا؟ زیرا این افزونه باذکاوت‌خیس از دو تای گذشته میباشد، یعنی پلاگینی میباشد بر پایه ی هوش تصنعی و مصنوعی که قادر است به شما برای کامل شدن‌کردن کدهایتان سفارش بدهد. درواقع این پلاگین دسته‌ای از میلیون‌های قطعه کد (یا این که Code Snippets) از گویش‌های گوناگون مثل Java, Javascript, Python, … را دراختیار شما میگذارد. این یعنی خیر‌صرفا با گاز کدنویسی شما اضافه می شود، از مشکلات شما نیز به احتمال خیلی خیلی زیاد کاسته میگردد.

 

۴) Name That Color 
از اسم این افزونه معین میباشد که یک افزونه رنگی میباشد.  این افزونه هم میاید و فعالیت شمارا نادر می‌نماید. یعنی بدون چاره نیستید اواسط کدنویسی دنبال نام رنگ هم بگردید.  به عبارتی‌طور که میدانید  کلیه‌ی طیف‌های رنگ‌های متفاوت یک نام اختصاصی به خویش و یک کد ۶ رقمی اختصاصی به خویش (HEX Code) دارا‌هستند. مثلا، رنگی به اسم قرمز رنگ هندوانه‌ای در‌این دنیا وجود دارااست که یک کدی هم برای خودش دارااست. در شرایطی که شما این رنگ را در اپلیکیشنتان میخواهید و صرفا آن کد را دارید کافی میباشد این پلاگین را نصب فرمائید، آن کد را در پوشه رنگ‌های اندروید استودیو وارد فرمائید. آنگاه و در وقت کدنویسی کد رنگ را وارد فرمائید و  این افزونه اسم رنگ را برای شما می‌نویسد.
 

  • ۰۲/۱۲/۲۲
  • دیزاین اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی