مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

 


برای  طراحی اپلیکیشن و توسعه و گسترش اپلکیشن های گوشی لهجه های نرم‌افزار نویسی و فریمروک های زیادی ارائه شده‌است. لهجه های جاوا و کاتلین برای اندروید و سویفت برای آی وی اس که لهجه های نتیو و اساسی برای گسترش نرم‌افزار گوشی محسوب می شوند. علاوه بر اینها گویش های و فریمورکهای دیگری نیز ارائه شدند. گویش هایی همانند دارت و فلاتر، ری اکت نیتیو، زامارین و غیره. پایتون نیز که یک کدام از این گویش هاست. پایتون با آنکه یک گویش قادر به حساب می‌آید ولی معایبی نیز دارااست.

تا قبل از این در زمینه ی نرم‌افزار نویسی نرم‌افزار با پایتون حرف کردیم که در اینجا می‌توانید بخوانید. درین نوشته‌ی علمی می خواهیم راجع به معایب نرم افزار نویسی اندروید با پایتون کلام کنیم. در پایان هم در خصوص فلاتر تحت عنوان روش حلی برای این معایب اشاره خوا هیم کرد.

گویش پایتون یکی‌از لهجه های دوستداشتنی بین برنامه نویس ها محسوب می‌شود. گویش پایتون کاربرد های بسیار متنوعی دارااست. از علم ها اطلاعات (Data Science) و هوش تصنعی (AI) گرفته تا توسعه و گسترش تارنما و نرم‌افزار گویش پایتون گزینه به کارگیری قرار می‌گیرد. لهجه پایتون از ۲۵ سال گذشته که بوجود آمده میباشد تا فعلا تغییرات متعددی به خویش چشم میباشد. کتابخانه ای قدرتمندی برای پایتون ارائه شده‌است که سبب ساز ارتقاء بضاعت و حوزه کاربرد این لهجه شده‌است. یکی از این مسئله های گسترش اپ های تلفن همراه با پایتون میباشد. این سبب شده‌است که مزایای گویش پایتون در نرم‌افزار های توسعه و گسترش داده گردیده آیتم استعمال قرار گیرید. ولی این به کار گیری بی هزینه نبوده و معایبی نیز وجود دارااست.

معایب نرم‌افزار نویسی اندروید با پایتون
در اینجا به مهم ترین معایب اپ نویسی نرم‌افزار با پایتون اشاره می کنیم

نقص‌ در استعمال از کدهای لهجه های دیگر
توسعه و گسترش نرم افزار ها اکثرا با گویش های نیتیو انجام می‌گردد. صراحت دارد که میتوان از دیگر لهجه های دیگر برای توسعه و گسترش اپلیکیشن بهره برد. البته نتنها گهگاه بهتر میباشد که قسمتی از کد بصورت نیتیو نوشته گردد بلکه در مواقعی این یک ضرورت میباشد. پایتون چنین بضاعت و توان ندارد.از این رو بسط برنامه با پایتون در مواقعی با محدودیت مواجه می‌گردد

تلاش ضعیف در محاسبات روی تلفن همراه
پایتون برای بسط اپ ها و اپلیکیشن ها روی دستگاه های دسکتاپ و سرور توسعه و گسترش داده شده‌است. درنتیجه روی دسکتاپ و سرورها کوشش خیلی خیر و خوبی داراست البته روی گوشی کارایی ضعیفی در محاسبات دارااست. به همین انگیزه برنامه های مقداری با پایتون گسترش داده شده‌است. در حالی که مثال فراوانی از اینترنت نرم‌افزار هایی رو سراغ داریم که با پایتون و فریمورک دوستداشتنی جنگو توسعه و گسترش داده گردیده اند.

کندتر بودن در اجرا
پایتون بصورت مفسر اجرا می‌گردد خیر بصورت کامپایلر. این سبب ساز کاهش سرعت اپلکییشن های بسط داده گردیده با پایتون می‌شود. زیرا کامپایل شدن و آن گاه اجرای اپ سبب ساز ارتقا سرعت اجرای اپیکیشن می گردد.
خطاهای اجرا
اکثری از خطاهای پایتون در حین اجرا ظواهر می‌گردد. به همین انگیزه بسط نرم‌افزار ها با پایتون مستلزم مدت بیشتر و آزمایش های بیشتری میباشد.
جایگزین پایتون برای گسترش نرم افزار های تلفن همراه
همان طور که اشاره شد پایتون معایب دورازشوخی برای توسعه و گسترش اپلکیشن داراست. ولی چاره چه میباشد؟ سفارش ما به کار گیری از فلاتر تحت عنوان یک فریمورک توانا برای بسط نرم افزار میباشد. در فلاتر به سادگی میتوان از کد های نیتیو جاوا، کاتلین یا این که سویفت در درون پروژه فلاتر استفاده کرد. در فیض هنگاه توسعه و گسترش اپ با فلاتر عملا میتوان از بضاعت های جاوا، کاتلین نیز بهره برد. از طرفی فلاتر در اصل برای توسعه و گسترش اپ های موبایلی گسترش داده شده‌است. در فیض کارایی باصرفه ای دارااست. آزمایش ها و مقایسه های صورت گرفته برای فلاتر و بقیه گویش های نیتیو نشان از سعی بسیار عالی فلاتر تحت عنوان یک کراس پلتفرم دارااست.

نکته دیدنی اینکه فلاتر و لهجه دارت خیر بصورت کامپایل اجرا میگردد خیر بصورت مفسر. بلکه هر دوی اینها. یعنی در طی اجرا بصورت مفسر اجرا می شود در سود گسترش، عیب یابی و آزمایش اپلکیشن ها خیلی با سرعت انجام می شود. اما در طول تصاحب کردن خروجی آخرین کامپایل می شود که‌این موضوع منجر ارتقا سرعت و کوشش عالی فلاتر در روی دستگاه می‌گردد.

در حالتی که با فلاتر شناخت ندارید می توانید این نوشته ی علمی رو مطالعه فرمایید یا این که به وب سایت خویش فلاتر مراجعه نمایید. همیچنین برای یادگرفتن می توانید بدین پیوند رجوع‌نمایید.

 

  • ۹۹/۰۸/۱۰
  • دیزاین اپلیکیشن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی