مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

یادگرفتن ری اکت نیتیو برای نرم افزار نویسی نرم افزار iOS با جاوا اسکریپت

 

 

 

بهتر وجود ندارد که از  طراحی اپلیکیشن  و  ری‌اکت نیتیو (React Native) یا این که فلاتر (Flutter) به کار گیری کنیم؟

به خیال و خاطر وجود چنین مشکلاتی، نرم‌افزار‌های نیتیو مدام برای تایپ کردن عملکردی نسبتاً پیچیده تعیین برتر بوده‌اند.

 

گوگل، فریمورک کراس‌پلتفرم دیگری را به اسم فلاتر (Flutter) عرضه نموده است.

به‌حیث می رسد که فلاتر نرم افزار‌هایی با سرعت و ظاهری خوب می‌سازد و نسبت به راهکارهای پیشین فرآیند نرم‌افزار نویسی سریع‌خیس و سهل و آسان‌تری دارااست و سندها آن نیز مناسبند.

فلاتر نو به نسخه استیبل (stable(1.0 رسیده میباشد و گوگل بسیار از آن حمایت می‌نماید، ولی به لحاظ نمیرسد که انجمن اندروید موقتیً اپ‌ای برای آن داشته باشد.

برخی معتقند فلاتر آینده‌ای پر‌نور داراست، بعضا می گویند به احتمال زیاد گوگل یکسری سال آن‌گاه آن را متوقف می‌نماید و بعضا نیز نظرشان این میباشد که آوازه آن نسبت به الان تغییری نخواهد کرد.

به‌علاوه، فلاتر هنوز نمی‌تواند مثل یک برنامه نیتیو، از کلیه خصوصیت‌ها و کتابخانه‌ها استعمال نماید.

 

 

عصر‌های دارای ربط در فرانش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گفت و گو را کوتاه کنیم.

 

در‌صورتی‌که میخواهید نرم افزار نویسی گوشی را تنها برای سرگرمی خاطر بگیرید، یا این که شروع‌آپی دارید که صرفا محتوایی بی آلایش را اکران می دهد و به خصوصیت‌هایی پیچیده نیاز ندارد، می توانید

فورا یادگیری یکی‌از فریمورک‌های کراس‌پلتفرم را آغاز فرمایید (و دیگر مایحتاج وجود ندارد این پست را بخوانید).

درصورتی که میخواهید تحت عنوان یک نرم‌افزار نویس فعالیت فرمایید، و اقبال خویش را برای جستن یک شغل بالا ببرید، می بایست مبنا‌ای قدرتمند بسازید و نخستین نرم افزار نویسی نیتیو اندروید را حافظه بگیرید.

حتی در صورتی‌که می خواهید نرم‌افزار‌ای به لهجه اندروید بنویسید و iOS برایتان اهمیت ندارد، می بایست در‌پی نیتیو بروید.

 

هم‌چنین خوب میباشد بدانید که اکنون یافت کردن فراگیری‌هایی خوب، نمونه‌های کد و جواب‌هایی مطلوب برای سؤالات اپ نویسی در فلاتر بسیار دشوار‌خیس میباشد.

تحت عنوان یک تازه کار، این قضیه مراحل یادگیری را بسیار خسته‌کننده‌خیس و طولانی‌خیس می‌نماید.

 

 

 

اپلیکیشن نویسی Fuchsia خیلی زود مکان اندروید را می گیرد، مگر خیر؟

در شرایطی که خبرها دارای ارتباط به گوگل را دنبال میکنید، مطلقا اسم فیوشا (Fuchsia) را شنیده‌اید.

فیوشا سیستم‌برهان جدیدی میباشد که گوگل درحال توسعه و گسترش‌ی آن میباشد و می تواند در آینده جایگزین اندروید خواهد شد، ولی هنوز کسی مطمئن وجود ندارد.

البته حتی در صورتی‌که این مسئله صحیح باشد، یکسری سالی ارتفاع می کشد تا این حادثه بیفتد.

حتی آن موقع نیز، نرم افزار‌های اندروید روی فیوشا اجرا خواهند شد (خبرهایی این مورد را تأیید کرده‌اند)، زیرا ول کردن میلیون‌ها اپ اندرویدی برای گوگل بسیار پرهزینه میباشد و گوگل نمی‌تواند همه نرم افزار‌نویسان اندروید را رها نماید.

 

اکنون، خیلی نگران این فریمورک‌های تازه نباشید.

اپ نویسی نیتیو اندروید به‌این زودی‌ها از جایگاه بیرون نخواهد شد و هنگامی در آن تجربه کسب کردید، یادگیری لهجه یا این که فریمورکی دیگر بسیار معمولی‌خیس می‌گردد.

این طور وجود ندارد که بعداز یادگیری، تنها چرا که به نادرست گویش یا این که پلفترمی غلط را تعیین کرده‌اید، مجدد بدون چاره گردید از صفر استارت فرمائید.

با ادراک منطق اپلیکیشن، ساختمان‌داده‌ها و الگوهای پباده سازی کدهای خویش و سایرافراد، دارید مهارت مهندسی نرم افزار را در خویش می‌سازید که از یادگیری لهجه یا این که فریمورک بالاتر می‌رود.

چیزی را گزینش نمائید و تا‌زمانی‌که مبتدی و تازه کار میباشید، رهایش نکنید.

 

 

 

خُب، می خواهم نرم افزار نویسی نیتیو اندروید را حافظه بگیرم! بایستی با جاوا آغاز کنم یا این که کاتلین (Kotlin)؟

درحال حاضر که مسیر نرم افزار نویسی نیتیو را گزینش کرده‌ایم (دست کم این‌طور فرض می کنیم، زیرا هنوز دارید این نوشته ی علمی را می خوانید)، بایستی فی مابین این دو گویش یکی‌از را تعیین کنیم، زیرا برنامه‌های نیتیو اندروید تنها به لهجه جاوا نوشته نمیشوند.

 

احتمالاً شنیده‌اید که گوگل کاتلین را در سال 2017 و در کنفرانس Goole I/O تحت عنوان گویش قانونی first-class نرم افزار نویسی نیتیو اندروید معرفی کرد.

کاتلین یک لهجه نرم افزار نویسی امروزی میباشد که مزایای بسیار بیشتری نسبت به جاوا دارااست. به عنوان مثالً سینتکس ظریف‌تری دارااست، null-safe ااست (یعنی خطاهای کمتری صورت می دهد) و خصوصیت‌های اکثری دارااست که کدنویسی را بی آلایش‌خیس می‌نماید. درین مرحله، می توانید فارغ از یادگیری جاوا، حقیقتاً نرم افزار نیتیو اندروید بسازید.

پس آیا تحت عنوان یک مبتدی و تازه کار، می بایست از جاوا بگذرید و بدون واسطه به سراغ کاتلین بروید؟ یا این که می بایست اولیه جاوای پر اسم و رسم را حافظه بگیرید؟

یا این که شاید بایستی یادگیری هر دو را به طور همزمان با هم استارت نمایید؟

 

فراگیری React Native: اپلیکیشن نویسی اندروید با جاوا اسکریپت

 

خلاصه‌ی مقاله: با جاوا استارت فرمائید.

منابع یادگیری جاوا بسیار بیشترند و اپ‌نویسان نیز نسبت به کاتلین، از آن بیشتر به کارگیری می‌نمایند.

اینک، یادگیری کاتلین سوای یادگیری به طور همزمان جاوا قابلیت و امکان‌پذیر وجود ندارد، پس بایستی هردو را به طور همزمان با هم حافظه بگیرید که بیشتر سردرگم میشوید.

کاتلین را موقتاً رها فرمائید و اساس‌تان را کار کشته فرمایید. مخصوصاً در‌حالتی که می خواهید در آینده اپ‌نویس اندروید نباشید.

شالوده‌ی کدهای بخش اعظمی از کمپانی‌ها به گویش جاوا مندرج میباشد و زمان‌های شغلی جاوا بسیار بیشتر از کاتلین میباشد.

بیشتر شغل ها امروز نیز داشتن مهارت در کدنویسی جاوا را الزامی می دانند، ولی اپلیکیشن نویسی کاتلین صرفا یک مزیت به حساب میآید.

و با اینکه گوگل بسیار از کاتلین حمایت می‌نماید، اپلیکیشن‌ای برای حذف پشتیبانیِ جاوا ندارد.

یعنی هر دو به طور یکسان لهجه first-class معتبری میباشند که بضاعت و توان‌هایی شبیه در اپلیکیشن نویسی اندروید دارا‌هستند (اگرچه کاتلین انجام برخی امور را بی آلایش‌خیس می‌نماید).

 

مقایسه تفاوت‌های Angular و React

سفارش فرانش به شما

 

تفاوت Angular و React

 

هنگامی مقداری پیش رفتید و جاوا را تا حدی مطلوب حافظه گرفتید، هنوز میتوانید کاتلین را حافظه بگیرید.

ابداً مشکلی ندارد. به عبارتی‌طور که تا قبل از این هم گفتیم، حافظه دریافت کردن نرم افزار نویسی در معنای محافظت یک لهجه مشخص و معلوم وجود ندارد، زیرا یک گویش فقط یک ابزار میباشد.

پس از اینکه به جاوا مسلط شدید، یادگیری کاتلین صرفا تعدادی هفته‌ای ارتفاع میکشد و میتوانید از هر دو لهجه به طور تعاملی در یک پروژه به کارگیری فرمائید.

پس رفتن از جاوا به کاتلین کاری نقص‌ نخواهد بود.

 

 

 

ولی نمی‌دانم از کجا آغاز کنم! بایستی کتاب یا این که زمان‌های آموزشی بخرم؟

در مجموع، شایسته ترین نحوه برای یادگیری نرم افزار نویسی ایجاد پروژه‌ی خودتان میباشد. اینکه هر مشکلی که پیش می آید یا این که مرحله‌ی بعدی را جست‌وجو فرمایید.

برای این عمل نیازی به کتاب یا این که زمان‌های آموزشی ندارید. در ادمه‌ی این نوشته ی علمی بیشتر در زمینه‌ی این قضیه حرف خوا هیم کرد.

 

با این وجود، درصورتی که نو آغاز به فعالیت کرده‌اید، احتمالاً به هیچ عنوانً نمی‌دانید از کجا آغاز فرمایید.

 

یادگرفتن نرم افزار نویسی اندروید با اندروید استدیو

شاید حتی نمی‌دانید که چه طور یک IDE (“دور و بر یکدست‌ی گسترش‌ی نرم افزار”، اپ‌ای که در آن کد می‌نویسید) را، مثل اندروید استودیو، (Android Studio) نصب نمائید.

درین مرحله، درصورتی که بخواهید خودتان همگی‌چیز را با سرچ گوگل بفهمید، یادگیری بسیار پیچیده و سرگردان‌کننده شود.

به همین استدلال، سفارش می گردد که برای یادگیری مسائل مبنا از یک کتاب یا این که زمان‌ی آموزشی بسیار خوب به کار گیری نمایید.

 

موضوع‌ی اساسی این میباشد که تنها زمان‌های آموزشی را نگاه نکنید یا این که کتاب را نخوانید، بلکه خودتان نمونه‌ها یا این که تمرین‌های آنها را انجام دهید.

حتی در‌صورتی‌که فکر‌میکنید که در طی دیدن تمامی‌چیز را میفهمید، زمانی برای اولی توشه سوای امداد آغاز به کد نویسی میکنید، جدید متوجه میشوید که کلیه‌چیز را به خیال ندارید.

این زمینه تماماً معمولی میباشد و تمامی‌ی ما در نقطه‌ای از یادگیری به‌این خلل برخورده‌ایم. فقط وقتی کد نویسی را خاطر میگیرید، که به طور مداوم کدهای متعددی بنویسید.


 

  • ۹۹/۰۸/۲۵
  • دیزاین اپلیکیشن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی