مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

- کارکرد و محتوا

طراحی اپلیکیشن  قابل قبولی برای ارائه محتوای متنوع و داده ها زیاد میباشد. البته نرم‌افزار گوشی بیشتر برای ارائه محتوا و داده ها مختصر و موءثر در قالب «بی آلایش و فوری» مطلوب میباشد. از این رو، نباید وسعت انبوهی از محتوا و داده ها را بر روی اپ تلفن همراه عرضه کرد. نرم‌افزار شما بایستی یک منش دسترسی معمولی و سریع به داده ها اساسی و اثرگذار باشد، و بتوان با یک اشاره به غرض متبوع رسید.

 

در حیث داشته باشید که همواره یک همبستگی بی واسطه و مثبت در میان «محتوای خوب» و «بازه مدت صرف گردیده در برنامه» وجود دارااست. و از آنجایی که محتوا فرمانروا میباشد، می بایست این نکات را برای ایجاد محتوای خوب رعایت نمائید:

 

محتوای خویش را دم دست قرار دهید. جنس و سرویس ها شما بایستی به راحتی در دسترس قرار گیرد. می‌توانید قسمت های اساسی آن را در ورقه خانگی قرار دهید تا برای یافتن داده ها نیاز نباشد یوزرها خیلی کاوش نمایند.

داده ها متبوع را فورا ارائه دهید. اعتنا و توجه استفاده کننده در مواردی که نیاز فوری به داده ها دارااست یا این که وقتی که در اکنون تکان میباشد کاهش پیدا میکند، و به همین عامل دوران کمتری را صرف قرائت مطالب طولانی میکند. بدین ترتیب، در به عبارتی جمله نخستین یا این که دوم به اصل مقاله اشاره نمایید و آن‌گاه در پی آن را شرح و توسعه دهید. استفاده کننده را بدون چاره نکنید برای یافتن جواب خویش تمام کاغذ را به اعتنا بخواند.

کوتاه و مختصر بنویسید. تلاوت یک متن طولانی در برگه کوچک تلفن همراه فعالیت معمولی ای وجود ندارد. پس مطالب تان را فشرده و توده و جورتر بنویسید و مراد خویش را در 2 یا این که 3 گزاره کوتاه برسانید.

از عکس بیشتر به کارگیری نمایید. بررسی‌ها نشان داده میباشد که یوزرها اعتنا بیشتری به عکس و ویدیو میکنند تا به متن! ولی، این به این مضمون‌ وجود ندارد که از محتوای نوشتاری استعمال نکنید، بلکه می بایست از عکس و محتوای بصری مربوط به متن نیز در دورنما یا این که دربین جمله ها به کار گیری فرمائید.

 

 

طرح و ساختار

طرح برنامه شما بایستی مربوط به طرح مارک تان باشد. به این ترتیب، از لوگو، رنگ، و موادسازنده گرافیکی برندتان در پباده سازی گرافیکی نرم‌افزار به کارگیری فرمائید. این نکات شما‌را در تولید طرح و ساختار مطلوب کمک خواهد کرد:

 

به قابلیت و امکان ها و محدودیت های دست آدم اعتنا فرمایید. می بایست پباده سازی نرم افزار اندروید و iOS به نحوی باشد که بتوان با یکپارچه و انگشت شست به راحتی از آن بهره مند شد.

از «ضابطه 3 لمس» استعمال فرمایید. بعضی اپ ها محتوای خیلی زیاد و چندین لایه ای ارائه می‌دهند که استفاده کننده را سرگردان و خسته میکند. اما ما طرفدار ضابطه 3 لمس هستیم. طبق این ضابطه، هر قسمت یا این که محتوا بایستی حداکثر در 3 لایه بعداز برگه خانگی قرار گیرد به گونه ای که بتوان با 3 جایگاه لمس کردن برگه به نصیب یا این که محتوای متبوع رسید.

استعمال از دکمه های فراخوان مبادرت. نرم‌افزار شما می بایست دارنده دکمه و آیکون های هدایت کننده مطلوب جهت جنبش دربین صفحه ها باشد. این دکمه ها را میتوان بر روی نواری در زیر برگه قرار اعطا کرد به نحوی که جلب اعتنا نماید و به راحتی با انگشت شست قابل لمس باشد. علاوه بر دکمه های هدایت کننده، از دکمه های فراخوان مبادرت نیز به کار گیری فرمائید. چون بایستی در هر قسمت از استفاده کننده بخواهید اقدامی که گزینه نظرتان میباشد را انجام دهد.

نقشه کلیه چیز را بکشید. از نمودار و وایرفریم برای کشیدن ساختار برنامه استعمال نمایید. از این شیوه، بهتر می‌توانید متوجه احساس، تمایلات، و اخلاق و رفتار یوزرها نسبت به نرم‌افزار خویش گردید، و مبنی بر آن پباده سازی نرم افزار اندروید و iOS را انجام دهید.


 

  • ۹۹/۰۹/۲۲
  • دیزاین اپلیکیشن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی