مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

- شرایط مکانی

دو مثال از  طراحی اپلیکیشن  مجوزهای حالت مکانی وجود دارا‌هستند که اپ‌های کاربردی اندرویدی به آن مستلزم میباشند.

شرایط مکانی تقریبی (بر طبق کانال)
وضعیت مکانی ظریف بر طبق (GPS) و کانال






سؤالی که وجود دارااست این میباشد که اپ کاربردی برای چه منظوری مستلزم حالت مکانی ظریف شما میباشد؟ به‌تیتر‌نمونه اپ کاربردی حالت‌یاب Waze برای اجرا مستلزم چنین اطلاعاتی خواهد بود. اساسی‌خیس این‌که برخی از نرم افزار‌های کاربردی هدفشان ارسال اطلاع رسانی‌های بازرگانی بر پایه ی حالت مکانی یوزرها میباشد که‌این دست از نرم‌افزار‌ها نیز خواستار دسترسی به داده ها مکانی مخاطب خواهند بود. اما این دست از نرم افزار‌های کاربردی عموماً مجانی میباشند که در طول اجرا اطلاع رسانی‌های بازرگانی را نیز مبتنی بر وضعیت مکانی استفاده کننده به اکران می گذارند.


2- موقعیت موبایل و نام‌و‌نشان آن

این نوع جواز ایراد‌ساز خواهد بود چون کلیه داده ها مرتبط با نیازمندی‌های یک تماس ورودی به تلفن همراه یاور ازجمله شماره IMEI دستگاه موردنظر را به نرم‌افزار کاربردی خواهد بخشید.







این نوع جواز ممکن میباشد به‌شکل بالقوه برای هدف های خرابکارانه مورداستفاده قرار بگیرد به این ترتیب به هنگام درخواست اپلیکیشن کاربردی برای اخذ این جواز محتاط‌خیس فعالیت نمایید. در صورتی نرم‌افزار‌ای سوای استدلال منطقی درخواست چنین مجوزی را نمود به ارزیابی جواز با اعتنا به عملکرد آن اپلیکیشن مبادرت نمائید.


3- تلاوت و تهیه لیست مخاطبان شما





این نوع از مجوزهایی که اپلیکیشن کاربردی مستلزم دسترسی به قرائت و تهیه و تنظیم مخاطبان مخاطب میباشند میتواند خلل‌ساز خواهد شد، درواقع جواز تهیه مخاطبان وقتی خطرناک خواهد بود که اپ کاربردی جواز تلاوت کلیه اطلاعات دردسترس روی تلفن همراه شمارا اخذ کند.

اپ‌های کاربردی رئیس SMS، اپلیکیشن‌های کاربردی رئیس مخاطبان، اپ کاربردی که جایگزین شماره‌گیر موبایل میگردند و حتی برخی از نرم افزار‌های کاربردی اجتماعی نیز مستلزم چنین مجوزهایی خواهند بود البته نکته‌ای که وجود داراست این میباشد که نرم افزار‌های کاربردی که جنبه‌های اجتماعی ندارند لزومی به تفویض چنین مجوزهایی را نخواهند داشت.



4- مجوزهای مرتبط با SMS و MMS





این نوع از مجوزها میتوانند به‌شکل بالقوه هزینه‌هایی را برای استفاده کننده ساخت‌و‌ساز کنند، در حالتی که اپ کاربردی مخربی ازاین‌سیرتکامل مجوزها استعمال نماید هزینه‌هایی را به‌وسیله SMS های رسمی و یا این که اعمال یک‌سری هزینه‌های مازاد به ازای هر SMS و MMS ارسالی برای استفاده کننده ساخت و ساز خواهد کرد.

مجوزهای قرائت پیام‌های متنی و اخذ پیام‌های متنی بضاعت نفوذ به اطراف محرمانه شما‌را خواهند داشت در‌حالتی که عامل خاصی برای تفویض این نوع از مجوزها به نرم‌افزار کاربردی خویش ندیدید از دادن این مجوزها جداگانه دوری کنید.


5- مجوزهای مرتبط با اکانت‌های کاربری

کشف کردن اکانت‌های کاربری بر روی دستگاه به اپلیکیشن کاربردی این قابلیت و امکان را میدهد تا از روش رئیس اکانت‌های کاربری که سیستم‌برهان اندروید در خویش مکان‌داده میباشد به محاسبه اکانت‌های کاربری ازجمله خدمت‌های google، Facebook و غیره کند.

به کارگیری از اکانت‌های کاربری روی دستگاه اندرویدی به اپلیکیشن کاربردی اذن می دهد تا برای به کار گیری از اکانت کاربری درخواست جواز کند. زمانی‌که جواز ما یحتاج داده شد نرم‌افزار کاربردی موردنظر دیگر درخواست دوباره جواز نخواهد کرد. نگرانی هنگامی وجود خواهد داشت که نرم‌افزار کاربردی مخرب فارغ از هیچ‌سیرتکامل نشان و رد پایی به فعالیت خویش ادامه میدهد و به‌شکل مخفیانه از اکانت کاربری شما به کار گیری خواهد کرد.





راهکارهای امنیتی
بایستی به نوع کارکرد اپلیکیشن کاربردی نگاه کرد و انگیزه درخواست جواز با دقت به کاری که آن اپلیکیشن انجام می دهد را تحلیل نمود تا در شکل درست بودن انگیزه درخواست جواز مورد نیاز به آن داده گردد.
شما می توانید با ارسال یک پست الکرونیکی به گسترش‌دهنده اپلیکیشن کاربردی موردنظر در رابطه مجوزهای درخواستی سؤال نمایید. چنانچه جواب گسترش‌دهنده راضی‌کننده نبود یا این که پاسخی را به صورت کلی از توسعه و گسترش‌دهنده اخذ نکردید می بایست به نرم‌افزار کاربردی جواز ما یحتاج را ندهید.
در حالتی‌که راجع‌به امنیت نرم‌افزار موردنظر اطمینان ما یحتاج را ندارید، شما بایستی از نقطه نظرها یوزرها راجع به استعمال از نرم افزار کاربردی به کار گیری فرمایید. (با چک فروم‌ها و مغازه‌های نرم افزار‌های کاربردی به نظرها یوزرها دقت ویژه داشته باشید.)


مدیر مجوزهای نرم‌افزار کاربردی

شما می توانید با رفتن به Settings>Apps و بعد از آن کافی میباشد اپلیکیشن کاربردی موردنظر را گزینش فرمائید و از قسمت App Permissions مجوزهای آن را مشاهده فرمائید.

شما همینطور می توانید از نرم‌افزار‌های کاربردی، همانند Permission Explorer برای رئیس مجوزها استعمال نمائید. این نوع از نرم‌افزار‌ها به شما این قابلیت را می دهند تا با اعمال چند فیلترها بر پایه ی دسته‌بندی، اپ کاربردی و مجوزها شمارا در مدیر بهتر مجوزهای تفویض گردیده به اپلیکیشن کاربردی با جزئیات بیشتر باخبر سازد. از سایر نرم‌افزار‌های شبیه می‌قدرت به Permissions Observatory و App Permissions اشاره کرد.

  • ۹۹/۱۰/۲۲
  • دیزاین اپلیکیشن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی