مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


سوای وجود طراحی اپلیکیشن  نرم افزار خوب، کامپیوترها مثل ماشین خاموش میباشند. طبق آمار Evans Data Corp در پایانی مطالعه جهانی جمعیت توسعه و گسترش‌دهندگان: «حدود ۱۸.۲ میلیون توسعه و گسترش‌دهنده نرم افزار در سراسر عالم وجود دارااست و این عدد تا سال ۲۰۲۰ با ۴۵درصد رویش به ۲۶.۴ میلیون نفر می رسد.» با مطالعه این نوشته ی علمی از راکت متوجه می شوید که اپلیکیشن‌نویسی چه می باشد و چرا ما به آن نیاز داریم.

مبنا نرم‌افزار‌نویسی
برای فراهم کردن خوراک، نیاز به امر تهیه و تنظیم میباشد. فرمان تهیه و تنظیم تیم‌ای از راهبرد‌هایی میباشد که به شما می گوید یک غذای خاص چه گونه طبخ می گردد. به‌طور شبیه، کدنویسی اپ یا این که نرم افزار کاربردی هم تیم‌ای از راهبرد‌هایی میباشد که به کامپیوتر برای اجرا داده میشود.

کدها فقط در کامپیوترها اجرا نمیشوند بلکه در اکثری از دستگاه‌های الکترونیکی مثل گوشی‌ها، ماشین‌ها، مایکروفرها، سردخانه‌ها و بقیه مورد ها به‌عمل می روند. یک فرمان تنظیم خوب سبب ساز به یک وعده غذایی خوشمزه میشود و همین‌طور یک کد با ساختار خوب و شیوه کدنویسی با صرفه باعث به تلاش مؤثر خروجی‌ها میشود.

چرا نرم‌افزار‌نویسی برای شما اصلی میباشد؟
کامپیوترها با کد باینری صفر و یک که تعبیر و تایپ کردن آن برای آدم طاقت فرسا میباشد، فعالیت می‌نمایند. گویش‌های متعدد کدنویسی وجود داراست که راهبرد‌ها را به کدهای باینری برای کامپیوترها تبدیل می‌نمایند.

هنگامی‌که شما نرم افزار نویسی را حافظه میگیرید، مهارت‌ها و تجربیات خودتان را برای حل مسائل اپ‌های تجاری توسعه و گسترش می‌دهید، توان اندیشه و خلاقیتتان را بهبود میبخشید که به شما امداد می‌نماید به گسترش‌دهنده برنامه تبدیل گردید.

سطح ها متفاوت گویش نرم افزار‌نویسی
دو نوع لهجه اپ‌نویسی وجود دارااست:

گویش‌های سطح تحت: آنها به طور تقریبً مشابه کدهای باینری می باشند و آموزش و کدنویسی در آنان مشقت بار میباشد. به عنوان مثال، لهجه اسمبلی یک لهجه سطح زیر میباشد. C و C++ لهجه‌هایی در سطح میانگین می باشند.

با این گویش‌ها می توانید سیستم‌استدلال، مرورگرهای وب، سیستم‌های مقر داده، قابل انعطاف‌افزارهای پردازش تصویر، صدا، کلیپ بنویسید.

لهجه‌های سطح بالا: کدنویسی و فراگیری آنان آسوده میباشد. بیشتر گویش‌های دوست داستنی سطح بالا که امروزه به کارگیری می گردند، از این نوع می باشند همچون جاوا، php و پایتون و... .

لهجه‌های کدنویسی معمولاً خصوصیت‌های مشابهی دارا‌هستند. فولدر متنی نوشته‌گردیده به یک لهجه خاص، «اپلیکیشن» نامیده میشود.

در حال حاضر شما مضمون‌ شالوده‌ای کدنویسی را که بسیار هم اصلی میباشد، یادگرفتید. احتمالاً میخواهید بدانید برای ارتقای سمت شغلی‌تان، بهتر میباشد کدام لهجه نرم‌افزار‌نویسی را به‌شکل تخصصی یادبگیرید.

به چه شکل میتوانم او‌لین لهجه نرم‌افزار‌نویسی خودم را گزینش کنم؟
زبانی که شما تصمیم میگیرید با آن آغاز فرمائید، لزوماً زبانی وجود ندارد که تا انتها عمرتان بخواهید با آن عمل فرمایید. لهجه‌های اپ‌نویسی مقررات و یا این که سینتکس‌های متفاوتی برای به اشتراک‌گذاری مفاهیم مشترک دارا هستند. شما میتوانید اولی زبانتان را طبق کاری که میخواهید در آن کارشناس گردید، گزینش فرمایید.

دوستداشتنی‌ترین گویش‌های نرم افزار‌نویسی
در تحت لیستی از محبوبترین لهجه‌های نرم افزار‌نویسی را برای شما آورده‌ایم.

جاوااسکریپت
معرفی اپلیکیشن نویسی برای مبتدیان

یک گویش نرم افزار‌نویسی دوستداشتنی برای اینترنت میباشد. پیش از آن شما می بایست گویش‌های علامت‌گذاری HTML و CSS را حافظه بگیرید. شما می توانید با به کار گیری از جاوااسکریپت، اینترنت‌وب سایت‌های تعاملی بسازید.

شما همینطور میتوانید از JS در اپ‌های کاربردی دسکتاپ و مشقت بار‌افزار استعمال فرمایید. مورد ها به کار گیری از این لهجه در اینجا به انتها نمی‌رسید و در به طور تقریبً کل قضیه‌ها کاربرد دارااست.

PHP
یک لهجه اسکریپتی، سمت سرور و متن‌گشوده برای توسعه و گسترش نرم‌افزار‌های کاربردی اینترنت میباشد که شما‌را قوی می‌سازد داده ها پویا به اینترنت‌وب سایت‌ها اضافه فرمائید. PHP برای دسترسی به مقر‌داده عالی میباشد و به این ترتیب شما میتوانید به داده ها مربوطه دسترسی داشته باشید و آن ها را ذخیره فرمایید.

در شرایطی که PHP را خاطر بگیرید، میتوانید یک اینترنت‌وبسایت بدون نقص تجارت الکترونیکی را بسط دهید.

پایتون
یک لهجه با هدف ها کلی که مطلوب برای مبتدیان میباشد زیرا تلاوت و شعور آن آسوده میباشد. با استعمال از پایتون شما می توانید نرم‌افزار‌های کاربردی را به سرعت توسعه و گسترش دهید چون میتواند از ماژول‌ها پشتیبانی نماید که سبب بالا رفتن سرعت اپلیکیشن‌نویسی می‌گردد و میتوانید مجدداً از آن کد به کارگیری نمایید. پایتون به طور تقریبً در همگی‌جا کاربرد دارااست مثل: اپلیکیشن‌های کاربردی اینترنت، نظارت داده‌، AI، ماشین لرنینگ و نرم‌افزار‌های کاربردی رسانه اجتماعی.

Ruby
Ruby on Rails یک فریمورک نرم افزار کاربردی اینترنت میباشد که مشتمل بر مجموع‌ لازمات ساخت و ساز نرم‌افزار‌های کاربردی اینترنت مطابق با معماری (MVC) هست. این فریمورک ساختار معینی برای یک مقر‌داده، خدمت اینترنت و صفحه ها اینترنت آماده می‌نماید؛ براین اساس درصورتی که عشق‌مند به گسترش اپلیکیشن‌های کاربردی اینترنت میباشید، فریمورک Ruby on Rails قادر است آغاز خیر و خوبی باشد.

GO
یک لهجه اپلیکیشن‌نویسی متن‌گشوده میباشد که ساخت‌و‌ساز قابل انعطاف‌افزارهای معمولی و مؤثر را با تلاش بالا سهل وآسان می‌نماید. GO ازنظر ساختار نحوی مشابه به C میباشد. از خصوصیت‌های این گویش می‌اقتدار به موردها تحت اشاره نمود:

امنیت بالا یاد-اپلیکیشن نویسی چندین نخی یا این که multithreading و...

Objective-C و Swift
هردوی این گویش‌های نرم افزار‌نویسی اصولاً برای macOS و Ios یعنی برای تولید اپ‌های کاربردی دستگاه‌های Apple به کار گیری میشوند. در شرایطی‌که عشق‌مند به بسط نرم افزار‌های کاربردی در iOS میباشید، یادگیری یکی آنها اثر گذار میباشد. Objective-C یک لهجه کهن، پیچیده و اما توانا میباشد که از C و SmallTalk مشتق شده‌است. Swift یک گویش روبه‌پیشرفت سریع میباشد و همت بالایی دارااست، تلاوت و حفاظت از آن آسوده میباشد و به کدنویسان نو Apple توصیه می‌گردد.

C#
C-sharp یک لهجه نرم‌افزار‌نویسی با هدف ها کلی میباشد که برای توسعه و گسترش تعداد متعددی از اپ‌های کاربردی به‌فعالیت می‌رود. با آن می‌اقتدار بازی‌های ویدئویی توسطه یونیتی، اپلیکیشن‌های کاربردی اینترنت توسطه aps.net و بخش اعظمی از چیزهای دیگر را توسعه و گسترش بخشید. یک لهجه اپ‌نویسی شیءگرا میباشد و ازاین‌رو درصورتی که با C، C++ و جاوا شناخت داشته باشید، یادگیری C# برایتان سهل وآسان‌خیس میشود.

Java و Kotlin
معرفی اپلیکیشن نویسی برای مبتدیان

جاوا یک لهجه نرم افزار‌نویسی شیءگراست. محبوبیت آن میان بسط‌دهندگان روبه رویش میباشد زیرا در مقایسه با C++ کدنویسی با آن سهل وآسان‌خیس میباشد. Kotlin یک گویش جدیدتر میباشد و بعضی از محدودیت‌های جاوا را ندارد. زیرا عمل کردن با آن سهل وآسان‌خیس میباشد، می توانید با کدنویسی در Kotlin استارت نمائید. اگرچه ممکن میباشد در مقایسه با جاوا که جامعه بزرگی از بسط‌دهندگان داراست، جواب‌هایی مربوط به ایراداتتان را به دست نیاورید.

گویش‌های نماد‌گذاری دوستداشتنی
HTML و CSS
اکثر اوقات صفحه های وبی که مشاهده می کنید، از HTMLو CSS استعمال می‌نمایند. برای تولید صفحه ها استاتیک یا این که نرم افزار‌های کاربردی پیچیده، احتمالاً با یادگیری HTMLو CSS استارت می کنید. لهجه HyperText Markup) HTML) متن و محتوا را به‌شکل تصویر و ویدئوهایی که در وب سایت‌ها مشاهده می کنید، ساختاردهی می‌نماید.

این یک لهجه معمولی و شل برای یادگیری و استارت فعالیت میباشد. Cascading style sheets یا این که به عبارتی CSS به‌یاور HTML برای فرم‌ و قالب محتوا در صفحه های اینترنت شما به کار گیری می‌گردد. شما میتوانید رنگ و سایز اِلِمان‌ها و لایه کلی صفحه های اینترنت را تغییر و تحول دهید و از تصاویر گوناگون در اینترنت‌تارنما به کارگیری نمایید.

در‌صورتی‌که علاقمند به یادگیری این دو لهجه علامت گذاری میباشید، میتوانید دو عصر «فراگیری HTML» و «فراگیری بی نقص CSS» را به طور مجانی از وب سایت راکت ملاحظه کنید.

لهجه دوست داستنی مقر‌داده
SQL
یک لهجه برای برقراری رابطه با مقر‌داده میباشد. ازآنجایی‌که دنیای دیجیتال حول داده میچرخد، فراگیری SQL برای دست‌کاری داده بسیار اصلی میباشد و یادگیری آن هم آسوده میباشد.

ابزارهای مایحتاج برای کدنویسی
زمانی‌که یک لهجه را گزینش کردید، در مرحله بعدی می بایست از راهنماهای آموزشی، ویدئوها و کتاب‌های مرجع یاری بگیرید. ممکن میباشد نیاز باشد که یک مرورگر مطلوب را دانلود نمایید، یک گوشه و کنار توسعه و گسترش‌یافته با ویرایشگر کد و یک مقر‌داده درصورت لزوم نصب نمایید.

پیشنهاد میگردد که به جامعه گسترش‌دهندگان برای دست‌یابی به پشتیبانی از سینتکس‌، ایرادات و نکات آزمایشی ملحق گردید.

کدام لهجه اپ‌نویسی در سال ۲۰۱۹ بیشترین درآمد را داشته میباشد؟
کسانی که کدنویسی می‌نمایند، اسامی مختلفی دارا‌هستند مثل: کدنویس، نرم افزار‌نویس، گسترش‌دهنده، کارشناس کامپیوتر و مهندس نرم افزار و بقیه نام‌ها.

۸ تا از برگزیدگان گویش‌های اپ‌نویسی که در سال ۲۰۱۹ بیشترین درآمد را کسب کردند عبارت‌اند از:

GO در بالای لیست با درآمد هر ساله حدود ۱۱۰۰۰۰ دلار در ایالات‌متحده ایالات متحده
Ruby on Rails
Objective-C
C#
Python
Java
Swift
Kotlin
شما هیچ‌وقت برای کدنویسی کهن سال نیستید!

Masako Wakamiya با ۸۲ سال سن به کنیه پیرترین کدنویس دست یافت. وقتی که وی آغاز به کدنویسی کرد، از abacus برای ریاضی به کار گیری می کرد. امروز وی یکی پیرترین گسترش‌دهندگان اپلیکیشن‌های کاربردی تلفن همراه‌های iPhone در دنیاست؛ با نگاهی به ابتکار‌های سریع و پیشرفت‌هایی که در دور و اطراف اپ صورت می دهد، هیچ وقتی در معاش برای تبدیل‌شدن به یک کدنویس دیر وجود ندارد زیرا آنچه امروز نو میباشد، فردا منسوخ می‌گردد.

درحال حاضر، عالم نیاز به کدنویسان بیشتری نسبت به هر بازه زمانی دیگری دارااست. هیچ هنگامی برای تبدیل‌شدن به یک کدنویس دیر وجود ندارد. مجموع چیزی که نیاز دارید، عشق و دوران و پشتکار میباشد.

 

  • ۹۹/۱۱/۰۹
  • دیزاین اپلیکیشن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی