مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰

نرم‌افزار نویسی اندروید
این تفاوت اساسی دربین اندروید و iOS میباشد:

اندروید،  طراحی اپلیکیشن  که به وسیله گوگل پشتیبانی می‌شود، یک سیستم ادله گشوده میباشد. ولی iOS که بوسیله اپل پشتیبانی می شود، چنین وجود ندارد.
هرکسی می‌تواند یک دستگاه اندرویدی بسازد و این سیستم استدلال طوری پباده سازی گردیده‌است که بتواند روی اشکال مختلفی از پلتفرم های مشقت بار افزاری و دستگاه های متفاوت با اجزا و بضاعت های بسیار مختلف انجام بشود.
iOS طوری پباده سازی شد‌ه‌است که صرفا و صرفا روی تنی چند از دستگاه های تشکیل داد Apple اعمال بشود.
اندروید روی هسته لینوکس ایجاد شده است و سورس کد اندروید هم بصورت متن گشوده به وسیله گوگل معرفی گردیده است. همچون اپل، اندروید هم یک‌سری ابزار تخصصی برای توسعه و گسترش نرم افزار های اندرویدی و نرم افزار نویسی گوشی معرفی نموده است. البته گشوده هم شما نیاز ندارید که صرفا از آنان به کار گیری نمائید. البته همان طور که در سایر نوشته‌ی‌علمی های تارنما هم اشاره کردیم، گویش لازم برای ایجاد کرد نرم افزار های اندروید، جاوا میباشد.
سایر پلتفرم ها
سایر پلتفرم های اپ نویسی گوشی
هرکس دیگری در بازار پلتفرم های تلفن همراه باقیمانده میباشد، بایستی یک سهم بسیار کوچک ۲ درصدی را دربین خویش تقسیم نمایند. به عنوان مثال برای یاد‌آوری خواهیم توانست بگوییم ویندوز و بلک بری در‌این بخش وجود دارا هستند.

می‌توانیم بگوییم فقط چیزی که میان این پلتفرم ها و هلاکت قرار گرفته میباشد، گذر فرصت میباشد.

بخاطر سهم بسیار پاره ای که‌این پلتفرم ها از بازار دارا‌هستند، اینجانب حتی نمی‌خواهم در رابطه آنان سخن کنم. چون دوست ندارم منجر بشوم که شما وقت و سرمایه و انرژی خودتان را برای پلتفرم هایی که قابلیت موفقیتی ندارند هدر بدهید. ولی بازهم می گویم که چندتایی از آنان می توانند برای ساختن نرم افزار های کراس پلتفرم (که روی یک‌سری پلتفرم اعمال می‌شوند و جلوتر در رابطه آن‌ها حرف می کنیم)، به کارگیری فرمایید. یعنی شما می‌توانید این پلتفرم های لبه ای را فارغ از هیچ هزینه ای پوشش بدهید.

هیچ زمان بسط این پلتفرم ها را بصورت منحصر به فرد خاطر نگیرید. در شرایطی‌که می‌خواهید اپلیکیشن نویسی گوشی را حافظه بگیرید و یک بسط دهنده بشوید، یکی‌از پلتفرم های اندروید یا این که iOS را تعیین نمائید.

اپ نویسی گوشی چه گونه جاری ساختن می‌شود؟
زمانی که iOS و اندروید منتشر شدند، برای اینکه بتوانید گسترش نرم افزار برای آن ها را حافظه بگیرید، بایستی از ابزار های مستقر که خویش این شرکت ها ایجاد کرده بودند استعمال میکردید. برای iOS فضا نرم افزار نویسی XCode و لهجه Objective-C به کار گیری می‌شد. برای اندروید هم پلاگین های Android SDk که روی فضا های اپلیکیشن نویسی Eclipse و NetBeans نصب می‌شد به هم پا گویش جاوا بایستی استعمال می‌شد.

نرم‌افزار نویسی تلفن همراه چه‌طور ایفا می شود
ولی امروز خیلی چیزها عوض گردیده اند. و آیتم های بسیار بیشتری در دست شما قرار دارا هستند. یعنی تعداد بیشماری از ابزار، فرم ورک ها و پلتفرم ها و اکوسیستم های جامعی برای اپ نویسی گوشی وجود دارا هستند. البته با اینکه طرز های بسیار متعددی وجود دارااست که می توانید از آن‌ها به کار گیری فرمایید، خواهیم توانست آنان را در یک سری مجموعه کلی قرار بدهیم.

توسعه و گسترش مستقر (Native Development)
این بدیهی میباشد که ما می توانیم نرم افزار نویسی گوشی را با به کارگیری از ابزار ها و سیستم استدلال هایی که بوسیله شرکت های تولید کننده اعلام می‌شوند، اجرا بدهیم. همانگونه که اشاره کردم برای iOS می‌توانید از XCode و گویش Objective-C به کارگیری نمائید. ولی اپل یک گویش تازه به اسم Swift ساخت و ساز نموده است که الان گویش انتخابی برای توسعه و گسترش برنامه های iOS شناخته می گردد.

در دنیای اندروید اما زیاد زمینه فرق نکرده میباشد. به جز اینکه گوگل گوشه و کنار اپ نویسی Android Studio که منحصر به فرد خودش است را معرفی کرد اما لهجه اپ نویسی به عبارتی جاوا ما‌نده میباشد. (اما چنانچه خیلی دل و جرأت دارین میتونین از C و C++ هم به کار گیری کنین :دی).
 

  • ۹۹/۱۱/۲۷
  • دیزاین اپلیکیشن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی