مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


تعدادی نوع تیم بندی وجود دارد که قبل از طراحی نرم افزار موبایل خود می بایست نسبت به آنها آشنایی کامل پیدا نمایید. تعیین اینکه اپلیکیشن تلفن همراه شما چه کاربردی داراست و کدام یک از نیازهای کاربر را پاسخگو میباشد، گامی اساسی در جهت تبدیل ایده خود به واقعیت می‌باشد. در این مقاله 6 گزینه از اشکال گوناگون نرم افزار های گوشی به شما توضیح داده شود تا متوجه شوید که نرم افزار شما به کدام نوع و گروه تعلق دارد. در طراحی برنامه دقت به رابط کاربری امری حیاتی و بسیار ضروری میباشد، در همین راستا در‌این نوشته‌ی‌علمی درباره ی اهداف هر برنامه در جهت بهبود رابط کاربری و در فایده محافظت کاربران خود، توضیحات ما یحتاج به شما داده شود.

طراحی اپلیکیشن

رایا پارس

6 نوع مهم اپلیکیشن های گوشی:
1- نرم‌افزار های سبک زندگی:
اپ‌های سبک زندگی در سال‌های اخیر رشد به سزایی داشته اند. اپلیکیشن سبک زندگی، اپلیکیشنی است که با تمرکز به جنبه های فردی و شخصیتی افراد به تمجید سبک زندگی می‌پردازد. انواع این نوع نرم‌افزار ها عبارتند از: اپ های ورزشی و تناسب اندام، دوست یابی، تغذیه، موسیقی ، مهاجرت.

زیبایی این اپ ها این می‌باشد که استفاده کننده با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و این برنامه ها بخشی از سبک زندگی مخاطب می گردند و کاربر مبتنی بر این نرم‌افزار ها آهنگ جدیدش را گزینش می کند و یا بر اساس این نرم افزار ها سفر خود را پایه ریزی می کند. این اپ ها به استفاده کننده کمک می کنند تا استفاده کننده شخصیت و خصوصیات خود را بشناسد و بفهمد که به چه چیزی علاقه مند میباشد و به چه چیزی عشق و علاقه مند نیست و دقیقا بداند که در زندگی در چه مسیری جنبش می کند. در شرایطی‌که در موقتی طراحی و پیشرفت یک نرم افزار سبک زندگی هستید باید کاری کنید که کاربران را به استعمال از اپلیکیشن تان ترغیب سازید؛ این دقیقا همان کاری میباشد که شما‌را از رقباهایتان جلو می اندازد. اپ تان بایستی دقیقا چیزی باشد که کاربران با آن مانوس شوند .

برخی از دارای شهرت ترین اپ های سبک زندگی عبارتند از:

Spotify

Tripadvisor

Uber

2- برنامه های رسانه جمعی:
نرم‌افزار‌های رسانه‌ جمعی از محبوب‌ترین برنامه‌های موبایلی می‌باشند. اکثر افراد در روز ساعت‌ها زیادی را با شبکه های مردمی سپری می کنند به عنوان مثال شکل بوک روزانه بیشتراز 1 بیلیون استفاده کننده فعال داراست . طبیعتا هر طراح و پیشرفت دهنده در‌پی این می‌باشد که دسترسی کاربران به نرم‌افزار را هرچه معمولی تر و راحت تر کند بدین ترتیب اپ های رسانه جمعی نیز باید هرچه موءثر تر و بهتر با شبکه های عمومی که از آنها امان می کند راجع‌به و با آن هماهنگ باشد. امروزه در جامعه زندگی افراد بسیار بیشتر از پیشین با رسانه های جمعی و شبکه های مردمی در هم آمیخته میباشد. به همین عامل حتی نرم افزار هایی که در زمره نرم‌افزار های رسانه جمعی قرار نمی گیرند نیز اکثر زمان ها از این قاعده مستثنی نیستند. مثلا بیایید نگاهی به اپ های ورزشی از قبیل دو یا دوچرخه سواری بیاندازیم. این اپلیکیشن ها خلال این که شغل های روزانه شمارا پیگیری می کنند این قابلیت را دارند تا آمار و حاصل خود را با دیگران به اشتراک بگذارید حتی میتوانید که در‌این برنامه ها در میان خود و دیگرافراد یک مجموعه تشکیل دهید و پیوسته فارغ از اینکه حتی یکبار این جوارح را از نزدیک ملاقات کرده باشید با آن‌ها در امر و تعامل باشید . اکثری از این نوع نرم افزار ها این امکان را به کاربر می‌دهند که خبر، متاع و یا امتیاز بالای خود در برنامه را با دیگران به اشتراک بگذارد، به عبارتی این برنامه ها می خواهند که کاربر بوسیله آن‌ها نیازی به دیگر برنامه ها نداشته باشند و تا آنجا که ممکن میباشد امکانات جانبی دیگر را نیز برای کاربرانشان فراهم کنند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که ویژگی اشتراک گذاری را در اپ تان داشته باشید علی الخصوص در‌حالتی که اپلیکیشن تان، یک نرم افزار فروش محصولات و یا خدمات باشد چرا که اینکار منجر می شود تا محصولاتتان بارها و بارها به اشتراک نهاده خواهد شد که همین دستور باعث گسترش و بهره شما خواهد شد. بعضا از وسیع ترین اپ های ارتباط جمعی عبارتند از: فیسبوک، پینترست، اینستاگرام و اسنپ چت.

3- اپ های کاربردی:
برنامه های کاربردی، نرم‌افزار هایی هستند که اکثر اوقات حتی بدون اینکه خودمان بخواهیم از آن ها استفاده میکنیم ؛ بعضا از این نوع برنامه ها به صورت پیشفرض بر روی تلفن های هم پا نصب می‌شوند. برخی از معمول ترین نرم‌افزار های این تیم عبارتند از: نرم افزار های یاد‌آوری، ماشین حساب، نرم افزار های حالت آب و هوا، چراغ قوه و ... . این نوع اپلیکیشن ها نسبت به دیگر نرم افزار ها اکثر اوقات کم کم مورد استفاده قرار میگیرند برای مثال از ماشین حساب فقط در مواقعی که می خواهید یک معادله را حل فرمائید به کار گیری می‌کنید (مثلا احتساب صورت حساب رستوران) و بعد آن را کنار می‌گذارید. بهتر میباشد که کاری نمایید تا استفاده کننده مدت فرصت بیشتری را با این نوع نرم‌افزار ها سپری کند چون استعمال کم و به‌تدریج هیچ سودی برای شما نخواهد داشت و در مقابل اگر کاری فرمایید که کاربر به‌این نوع اپلیکیشن جذب خواهد شد قادر است برای شما بسیار سودمند باشد.

4- اپلیکیشن های بازی و سرگرمی :
بدون نیاز به توضیح زیاد بدیهی میباشد که مقوله بازی و سرگرمی یک مقوله بسیار اصلی و بسیار گسترده و گرانقدر است و به همین برهان فی مابین توسعه دهندگان و طراحان یک مقوله بسیار رقابتی و دوستداشتنی محسوب می شود چرا که کاربران در هفته و حتی‌در روز بارها و بارها از آن ها استعمال می کنند و با آنها سر و کار دارند. غالب ترین نرم افزار های بازی و سرگرمی، اکثر زمان ها دارای مراحل وقت گیر و زیاد می‌باشند . تلاش فرمایید که نرم‌افزار سرگرمی تان اعتیاد آور باشد و مخاطب را مجاب کند تا دوباره به سراغ اپ بیاید. برخی از برترین اپلیکیشن های بازی و سرگرمی عبارتند از: انگری توفیق ( پرنده ها خشمگین )، کلش آف کلنز، ساب وی سورف ( موج سواران مترو ).

5- اپلیکیشن های بهبود فایده وری:
در حالتی که چه ممکن میباشد این نوع نرم افزار ها خسته کننده و بیهوده به حیث برسند ولی در حقیقت بسیار اصلی و ضروری می باشند . این نوع اپلیکیشن ها به مخاطب امداد می کنند تا کارهای خود را به صورت هرچه موءثر تر، خوب، سریع تر و شل و ول تر به اجرا برساند. پس چطور ممکن هست که بیهوده باشند؟ نمونه هایی از نرم افزار های فایده وری اپل و گوگل عبارتند از:

Docs (اوراق)

Sheets (صفحه ها)

Wallet/Pay (کیف پول / پرداخت)

6- نرم‌افزار های خبری و اطلاع رسانی:
برنامه های خبری و اطلاع رسانی، نرم افزار هایی بسیار صریح می باشند . آنها خبر‌ها و اطلاعات موردنیاز مخاطب را در اختیارش قرار میدهند و بدین ترتیب استفاده کننده را به خود جذب کرده و به سمت آن چیزی که می‌خواهند هدایت می کنند. بعضی از برترین اپلیکیشن های اخبار و اطلاع رسانی عبارتند از:

• Buzzfeed

• Smartnews

• Google News & Weather

نرم افزار های بالا بزرگ ترین و دارای اسم و رسم ترین نرم افزار های خبری و اطلاع رسانی میباشند. بیایید در اپلیکیشن های خبریتان راهی منحصر به فرد بفرد را جهت ارتباط با کاربران پیدا نمائید به این دلیل‌که خبرها همه یکسان است و چیزی که منجر میگردد تا کاربران به اپ شما جذب شوند همین روش ارتباطی و چگونگی رساندن اخبار به گوش آن‌ها و همچنین نوع این خبر‌ها می باشد. بایستی متوجه شوید که کاربرانتان به‌دنبال چه چیزی هستند و دقیقا چه می خواهند تا بنابراین بتوانید متناسب با آن عمل فرمائید.
 

  • ۰۱/۰۹/۱۳
  • دیزاین اپلیکیشن

رایا پارس

طراحی اپلیکیشن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی