مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


در بازار رقابتی امروز، هر استحصال و کاری نیازمند طراحی وب سایت یا طراحی اپلیکیشن موبایل برای رشته خود میباشد تا بتواند در بازار دیجیتال از سایر رقبای خود پیشی بگیرد. استفاده از اپ ها، برای کاربران وا رفته و معمولی و برای صاحبان اپلیکیشن، بسیار کارآمد است. نرم‌افزار ها به راحتی در دسترس مخاطب قرار می‌گیرند و کاربر موردنیاز نیست زمان زیادی را از طریق جستجو در وب صرف نماید. صرفه جویی در طی و سهولت در استعمال از آن یکی از مزایای مهم طراحی برنامه تلفن همراه میباشد.

طراحی اپلیکیشن

رایا پارس

اپ گوشی، اپلیکیشن ها و نرم افزارهایی می‌باشند که برای اعمال بر روی گوشی ها ساخته شده اند. سیستم استدلال اندروید و ios دو سیستم استدلال پر اسم و رسم و پرطرفدار موبایل میباشند که اولی را شرکت گوگل ساخته و پر طرفدار ترین سیستم استدلال است. ios نیز دومین سیستم استدلال پر طرفدار گوشی است که توسط شرکت اپل طراحی و ایجاد شده است. برنامه ریزی موبایل، شغل ساده و راحتی نیست لازم میباشد تا اصول نخستین ایجاد کرد اپ به دقت صورت پذیرد. در این نوشته‌علمی قصد داریم تا شما‌را با برخی از اصول مهم طراحی برنامه آشنا نماییم.

طرح اول معلوم
از اولین اصول طراحی نرم‌افزار، داشتن یک طرح نخستین از اپلیکیشن، می باشد. برای طراحی یک برنامه، موردنیاز هست ترکیب استعمال از رنگ ها، فونت ها، عکس ها، محل قرارگیری منو و دیگر مفاد در صفحات مختلف را معلوم کنید. براین اساس شما یک نمونه یکسان سازی شده از نرم‌افزار دارید که به اصلاح به ان لایوت نیز گفته میشود. این لایوت نخستین می‌تواند همانند یک نقشه نحوه شمارا در طراحی مال آخری ملازمت و همراهی نماید.

سازگاری نرم افزار طراحی شده با ابعاد موبایل 
اندازه، طول و عرض گوشی های متعدد نیز از دیگر مواردی میباشد که در طراحی نرم‌افزار تلفن همراه می بایست به آن دقت فرمایید. گوشی هایی که امروزه توسط شرکت ها متفاوت طراحی می گردند، طول و عرض مختلفی دارا هستند که می بایست اپ شما، با تمام آنها سازگاری داشته باشد.

UI و ux مناسب موبایل
UI مخفف عبارت User Interface به معنی رابط کاربری می باشد که مشمول تصاویر، متن‌ها، دیاگرام ها، ماژولها، جدول، ویدئوها و همچنین رنگ میباشد. طراح رابط کاربری (UI) رابطه ای بسیار نزدیکی مجرب کاربری (UX) دارد بطوریکه باید هردو آن ها در کنار هم انجام شود. در حالتی‌که استفاده کننده هنگام شغل با اپ شما تجربیات کاربری خوبی داشته باشد، این امر نشانه دهنده طراحی رابط کاربری بهتر و مناسب میباشد.

سادگی و دکوراسیون مناسب عناصر
متخصصان طراحی برنامه، از این دستور آگاهند که طریق دکورا سیون مناسب لینک و پیوند ها، منو ها و عکس ها، رنگ بندی، به کارگیری از سایز مناسب تصاویر و... تأثیر زیادی در جذب مخاطبین دارااست. لذا باید دقت کار زیادی به خرج دهید تا مال پایانی کاربرپسند باشد. اطراف اپ در زمان زیبایی، بایستی کاربری ساده و راحتی داشته باشد تا کاربران به راحتی بتواند از امکانات آن استفاده کنند..

قابلیت و امکان آپ تو دیت رسانی اپ تلفن همراه
احتمالا در اکثر نرم افزار هایی که نصب کرده اید، متوجه شده اید که هر یک‌سری وقت یک بار اپ نصب شده نیاز به به روز شدن و بروزرسانی داراست. توسعه و گسترش دهندگان برای عواملی از قبیل تغییرات ظاهری، رفع باگ و دیگر موارد نسخه های جدیدی از نرم‌افزار را جهت بهبود ارائه می‌دهند.

امکان جستجو
یک کدام از ویژگی های مهمی که ما یحتاج میباشد در طراحی اپ های خبری و فروشگاهی مد لحاظ قرار گیرد، امکان جستجو مبنی بر کلمه کلیدی می‌باشد. این ویژگی سبب ساز دسترسی راحتتر کاربران به محتوای مورد نظر می شود.

 

  • ۰۱/۰۹/۱۴
  • دیزاین اپلیکیشن

رایا پارس

طراحی اپلیکیشن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی