مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


فرآیند وایرفریم در طراحی اپ موبایل مانند ساختار کلی طراحی سایت می باشد، البته چند فرق اساسی داراست. اصطلاحات و الگوهای طراحی فرق می کنند، تعاملات و رابطه ها گوناگون و جدیدی وجود دارا هستند. در صورتی‌که در اینک طراحی اپلیکیشن موبایل برای یک وبسایت می‌باشید باید تمامی مناطق، حالت ها و تجربه های وب سایتی کاربران را به موقعیت موبایلی تبدیل کنید، یعنی از ماوس و کلیک کردن به لمس با انگشت، ضربه زدن با انگشت، ورقه زدن با انگشت، زوم کردن با دو انگشت، تبدیل و تغییر تحول حالت دهید. در ضمن باید این را هم بدانید که فضایی که با آن عمل می کنید نیز بسیار محدودتر و معدود تر خواهد بود.

طراحی اپلیکیشن

رایا پارس

بیشتر کاربران با فضاها و الگوهای طراحی در گوشی آشنا می باشند و می‌دانند با یک موبایل هوشمند چگونه کار کنند مانند ورق زدن گالری عکس در موبایل. مسئله اصلی این می باشد که از این دانش و الگوهای آماده به کار گیری نمایید و نرم افزار متناسب با وب سایت خود را طراحی فرمایید. درین نوشته ی علمی شما‌را با مراحل هجرت از طراحی وب به طراحی تلفن همراه آشنا خواهید شد.

اصطلاحات و مفاهیم رابط کاربری موبایل
اگرچه طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل بسیار شبیه به هم می باشند اما تفاوت هایی در طرز تشکیل داد و توسعه نرم‌افزار وجود دارد و همین مسئله باعث به وجود آمدن اصطلاحات جدید و متفاوتی برای برخی از المان ها گردیده‌است. عالی می باشد قبل از استارت کار مطلقا با این اصطلاحات آشنا باشید زیرا به شما کمک می کند تا با تیم تولیدکننده اپلیکیشن بهتر رابطه برقرار نمایید. اولین نکته ای که می بایست آیتم دقت قرار دهید این است که در هم اکنون صفحه ارایی وب نیستید بلکه اسکرین (screen) طراحی میکنید. پیشین از آن باید با برخی از المان ها و عناصر آشنا شوید که در‌پی بعضا از آنها را می بینید.

نویگیشن بار یا نوار ناوبری یا پیمایش
این نوار در بالای اپ اسکرین (بالای شیت نرم‌افزار) قرار می گیرد و با استفاده از آن می اقتدار با یک ضربه بین اسکرین ها، تکان و جا به جا شد.

تب بار یا نوار تب
نوار تب در انتهای اسکرین قرار می گیرد و با استفاده از آن می قدرت فی مابین بخش های گوناگون برنامه، فورا جا به جا شد.

در دست گرفتن نصیب
یک ست عمودی از دو یا چندین دکمه میباشد که به استفاده کننده این قابلیت و امکان را می‌دهد که نماهای یک اسکرین را تغییر دهد. مانند تب های موجود در یک برگه وب که به کاربر این امکان را می‌دهد که ست های متفاوت از اطلاعات را مشاهده کند.

اکشن صفحه
اکشن شیت مانند یک هشدار پاپ-آپ می‌باشد . پس از اینکه مخاطب روی یک دکمه ضربه می زنداز تحت اسکرین به سمت بالا باز می‌گردد. اکشن کاغذ تنی چند از گزینه ها را به استفاده کننده نشان میدهد تا یکی را تعیین کند.

به کار گیری از الگوهای طراحی
قبل از طراحی نرم‌افزار تلفن همراه حتما به تارنما های ارائه دهنده الگوهای طراحی نرم افزار مراجعه‌کنید. مشاهده اپ های گوناگون که از الگوهای مشابه به کارگیری کرده اند به شما امداد خواهد کرد تا در مواجه با مسائل و ایرادات به نه از پس آنها برآیید. الگوهای طراحی در کلیه نرم‌افزار ها و طراحی ها مشابه و یکسان می باشند. شبیه بلاک های محتوا در وب سایت می باشند. قابل استفاده مجدد میباشند، می توانید آن‌ها‌را با یکدیگر میکس و مچ کرده و اپلیکیشن متناسب با نیازهای خود را طراحی فرمائید.

رابط کاربری گوشی
همان طور که تا قبل از این بیان شد، در طراحی اپ گوشی موبایل، شما با گونه های بیشتری از روابط کاربری رمز و کار دارید. در پی برخی از آنها را مشاهده می‌کنید.

ضربه و دوبار ضرب:
شبیه کلیک کردن با موشواره

بالا و پایین کشیدن:
مانند بالا و ذیل کردن صفحات وقتگیر و دراز در تارنما. همچنین برای حذف محتوا از یک لیست استفاده می‌گردد.

فشردن و نگاه داشتن:
این شغل بیشتر برای مرتب کردن نرم افزار های روی صفحه موبایل به شغل می رود.

زوم کردن از طریق انگشتان دست:
این حرکت بسیار جالبی بود وقتی که اولین بار توسط اپل معرفی شد. کاربران می توانند با استفاده از باز و بسته کردن دو انگشت خود، تصاویر را زوم کرده و یا از زوم خارج کنند. امروزه این طرز تقریبا در همگی جا و تمامی نرم‌افزار ها طلبه شد‌ه‌است. امروزه لمس 3D نیز به وجود آمده است، این چنین که گوشی این امکان را دارااست که معیار فشار انگشتان را تشخیص می‌دهد و بسته به میزان فشار، عکس العمل ها و اقدامات مختلفی جاری ساختن میدهد، اما هر اپ یا دستگاهی، این ویژگی را ساپورت نمی کند.

 

  • ۰۱/۰۹/۲۰
  • دیزاین اپلیکیشن

رایا پارس

طراحی اپلیکیشن

نظرات (۱)

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی