مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


از هنگامی که سیستم استدلال اندروید معرفی و به بازار نرم‌افزار های موبایلی طریق یافت، نسبتاً کل کاربران با پسوند APK آشنایی دارا هستند. اما یک‌سری روزی هست که غول دنیای فناوری خبر عجیب و غریبی را در سطح فقید منتشر کرده است. با تکثیر این خبر مجموع مخاطبان و موسسات پیشرو درباره‌ی اپ ها اندرویدی دانستند که از تاریخ 10 مرداد 1400 فایل های AAB جایگزین پوشه های APK در اپلیکیشن هایی با حجم کمتر و منحصر تر می گردند. اکنون ما می‌خواهیم به تحقیق این دو پسوند بپردازیم، با ما یاور باشید تا با این پسوند  بیشتر آشنا شوید. ( برنامه ریزی در مشهد )
ثبت سفارش و مشاوره طراحی اپلیکیشن
جایگزین شدن پوشه های APK با AAB در دکان گوگل
طبق خبری که شرکت بزرگ گوگل در ارتباط اپ های اندرویدی منتشر کرد، نسبتاً آحاد کاربران و برنامه نویسان خودشان را آماده می کنند که گوگل فرمت تازه AAB را به جای فرمت APK در مغازه گوگل مشاهده کنند.
چرا این خبر برای دنیای نرم‌افزار مهم محسوب می شود؟ خوب میباشد بدانید فقط Play Store از فرمت Bundles App نگهبانی می کند. در‌این دربین Amazon Appstore که در ویندوز 11 دکان پیش فرض برای آن محسوب می شود، از این فرمت تازه هیچگونه نگهبانی جاری ساختن نخواهد اعطا کرد. اما شاید با گدشت مجال شاهد امان این مجموعه گرانقدر از فرمت نو AAB باشیم، البته فعلا هیچگونه واکنشی نسبت به پشتیبانی این فرمت از شرکت آمازون دیده نشده است.
بد نیست بدانید، فروشگاه های شخص ثالث ساکن که در نسخه 12 اندروید امان میشوند؛ هم از این نوع Format تامین نکرده و هیچگونه خبری بر اساس این گزینه تا به موقتا تکثیر نداده اند. پس خوب میباشد درصورتی که میخواهید طراحی اپلیکیشن را در دست بگیرد، بدین گزینه هم گوشه چشمی داشته باشید.
البته ناگفته نماند غول فناوری گوگل این فرمت جدید که به نام Bundles App شناخته می‌شود، را به عنوان یک آپ تو دیت ارائه میدهد. با وجود این تغییر تحول تعالی سرور های مغازه گوگل پلی قدرتمند خواهند بود، فقط فایل هایی که اختصاصی لهجه استفاده کننده، وضوح تصویر دیوایس و منابع اضافی برای دستگاه خاص شما‌را شناسایی کرده و نسبت بدین اطلاعات یک فایل APK با صرفه شده را صرفا برای شما تولید کند که با به کار گیری از این مسیر پوشه ایجاد کرد شده حجم کمتری خواهد داشت.
اما این راه معایبی را هم به یاروهمدم خواهد داشت، برای مثال در صورتیکه فایلی که شما از فروشگاه گوگل پلی دریافت کرده اید؛ بخواهید برای شخص دیگری ارسال فرمایید، شاید روی دستگاه دیگر به صحت فعالیت نکند. (در شرایط معمولی، APK می بایست روی مجموع دستگاه ها با اندازه های گوناگون فعالیت کند و منابعی را هم که شما نیازی ندارید را شامل می‌شود). پس بهتر است مجال طراحی برنامه بیشتر به مزایا و معایب هر دو فرمت توجه داشته باشید.مزیت های که فرمت تازه AAB برای دستگاه های اندرویدی داراست
این تغییر تحول مسلما مزیت هایی هم دارااست که شرکت والا گوگل قصد جایگزینی این فرمت را با فرمت APK دارد. در ادامه به گستردن این مزایا می پردازیم:
نادر حجم شدن اپ ها
این Format که به تازگی بوسیله گوگل تامین میشود، قادر است تا اپ های را برای اشکال دیوایس های مو جود seo کند که فایده این بهینه سازی بهبود یافتن سایز برنامه است. یعنی هر نرم‌افزار با کاهش 10 تا 15 درصدی نسبت به نرم افزار های APK رو به رو خواهد بود. در این مسیر کاربران فقط نیاز به دانلود کردن کد های استفاده شده در یک اپ و منابع مایحتاج دارا‌هستند.
با این کار، نرم افزار ها سریع تر از قبلی دانلود شده و کابران نسبت به پیشین کمتر ناچار به حذف نرم افزار های خود میگردند.
بهینه شدن رئیس نرم افزار ها
با استفاده کردن از فرمت AAB مزیتی مهیا می شود که از طریق آن نسخه ای ساخته می‌شود؛ که مشتمل بر تک تک کدهای کامپایل شده، منابع و کتابخانه های ساکن برای یک برنامه خاص می گردد. به همین خواسته نیازی به ایجاد کرد، امضا، آپلود و مدیر کدهای نسخه ها برای APK های مختلف نیست.
ویژگی Play Asset Delivery
با این ویژگی جدید و انحصاری AAB فرصت زمان انتظار و انتقال قابلیت و امکان ها و همچنین هزینه آن‌ها را کاهش می دهد. از طریق این ویژگی بازی ها می‌توانند از مزیت های فشرده سازی بافت فایده ببرند، همچنین کاربران صرفا به مورد ها لازم و البته مناسب دیوایسی که در چنگ دارا هستند، دسترسی داشته باشند.
تجربه سریع اپلیکیشن
آخرین مزیتی که این فرمت جدید برای کاربران ساخت‌و‌ساز کرده است، ارائه تجربه سریع برنامه در دکان گوگل پلی می‌باشد. این فرمت از باندلی که نام آن Instant-Enable App می‌باشد، استعمال می کند. از طریق این باندل نصب نرم‌افزار، پیکر بندی، بیلد، تست و راهنمای نشر آن را علامت می دهد.
عیب های فرمت AAB
فرض فرمائید توسعه و گسترش دهنده ای نرم افزار خود را تکمیل کرده و حالا نوبت به بارگذاری روی یکی استورها است. در شرایطی‌که حالت معمولی را در نظر بگیریم هیچ مشکلی پیش نمی آید، زیرا به طور دستی نسخه APK را منتقل می کند و این فعالیت عدم وضوح خاصی ندارد. همچنین برای توسعه دهنده شغل سختی محسوب نمیشود.
اما حالتی وجود دارد که توسعه و گسترش دهنده بخواهد اقدام به نشر نرم‌افزار در گوگل پلی نماید، این وضعیت مشکلی برای توسعه دهنده به وجود نمی آورد. ولی کاربر و مصرف کننده نهایی که هنوز به پوشه APK نیاز دارد، درصورتی که نتواند از طریق استور های مختلف به اپلیکیشن مورد نظر خود دسترسی پیدا کند؛ می بایست نقص‌ خروجی اماده ساختن از AAB را برای خود حل کرده و با آن کنار بیاید.
جمع بندی
در موقعیت کلی در‌صورتی‌که بخواهیم فرمت AAB را استیناف کرده و منفعت آخری را اعلام کنیم، یه خرده زود به حیث میرسد. البته با آحاد مزایا و معایبی که درین فرمت نو وارد وجود دارااست؛ به حیث می رسد که چالش جدیدی برای کاربران و پیشرفت دهندگان هنگام طراحی برنامه به وجود آید. بحران در هر کدام ای که وجود داشته باشد، در نهایت منجر پرورش آن میگردد. می بایست معطل باشیم و ببینیم گوگل چه تصمیمی برای دنیای نرم افزار ها گرفته هست.

  • ۰۱/۰۹/۲۶
  • دیزاین اپلیکیشن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی