مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


یک سری ادله برای به کارگیری از تصاویر در پیاده سازی رابط کاربری
چهار برهان برای به کارگیری از تصاویر در پیاده سازی رابط کاربری وجود داراست که به دنبال برای شما مطرح می‌کنیم.

متکی بودن سازی طراحی اپلیکیشن
همان گونه که پیش از این ذکر کردیم دلایل متعددی برای استعمال از تصاویر در  پیاده سازی نرم افزار وجود دارااست البته در صورتی بخواهیم مهم‌ترین دلیلش را برایتان بازگو کنیم می‌توانیم به مشاجره اتکا سازی بپردازیم. درحال حاضر پرسش این میباشد که چه طور تصویر سازی منجر پشت گرمی می‌شود؟ وقتی می‌توانید با استفاده کننده ارتباطتان را قدرتمند خیس فرمائید که لحن شما فردی خیس باشد، تصاویر می‌توانند شم راحتی و دسترسی به مارک شمارا در مخاطب ساخت و ساز کنند. در لحاظ داشته باشید تصاویری که به تیم رابط کاربریتان اضافه می گردد بایستی همسو با پیاده سازی سازمان باشد و در عین درحال حاضر تمرکز را بر یوزرها نگهداری نماید.

بی آلایش سازی ادراک و رابطه
پیاده سازی نرم افزار به یاروهمدم یک  UX مطلوب وقتی شروع میشود که بتوانید نقاط ضعف، الگوهای رفتاری استفاده کننده و انتظاراتی که استفاده کننده از تعامل با شما دارااست را پوشش دهد. مقصود اساسی تصویر ها امداد رساندن به مخاطب میباشد که بفهمد در مرحله آتی چه کاری می‌خواهد صورت بپذیرد.

نام و نشان اسم تجاری
شما می‌توانید روی تصاویر تحت عنوان حامی اکانت نمایید، بدین شکل که در شناسایی پیاده سازی رابط کاربری یا این که مارک تجاری به امداد شما بیایند و اثر گذاریتان را یک سری موازی نمایند. در واقعیت عکس ها می توانند فضای تخیلی را در طرف مقابل ساخت‌و‌ساز کنند تا رابطه از آنچه می‌باشد مجاورت خیس و کار کشته خیس بشود.

ارتقاء و بهبود محتوا
برای اینکه به ماجرا احساس پویایی بدهید بایستی از تصاویر استعمال نمایید. با حدس اینکه مورد از چه احساس هایی درست شده میباشد می توانید عکس مطلوب با آن را قرار دهید و با اینکار به محتوای آن روح تزریق فرمایید.

اصول مهم پیاده سازی UI در پیاده سازی نرم افزار
اصول مهم پیاده سازی UI از چند نصیب اصلی درست شده میباشد که با توجه به آن ها می‌توانید با یوزرها تعامل ساخت‌و‌ساز فرمائید :

 

 

ناهمخوانی یا این که کنتراست (Contrast)
تمجید کلی از کنتراست، به تفاوت و ناهم خوانی ساخت‌و‌ساز گردیده در تصاویر علی الخصوص ارکان کنار هم در یک طرح گفته می گردد. مثلا در حیث بگیرید کاغذ آبی‌رنگ پیش روی شماست و دکمه پیاده سازی گردیده در آن نارنجی رنگ میباشد این تصویر از کنتراست نیکی برخوردار‌است و منجر بیشتر نگاه استفاده کننده را جلب نماید. مزیت دیگر کنتراست را میتوان برای اشخاص نادر بینا در لحاظ گرفت، وقتی که تصویر کنتراست نداشته باشد این اشخاص برای قرائت متن مبتلا خلل می‌شوند.

تعادل (Balance)
از مهم‌ترین اصول در پیاده سازی رابط کاربری تعادل میباشد. هر عنصری که در تصویر قرار می گیرد وزن بصری خاص خودش را داراست، برای اینکه بفهمیم یک تصویر تعادل دارااست بایستی عنصرها هنگفت و مدل را جداگانه فرمائید. روش قرارگیری این ها کنار هم سبب ساز ساخت شم تعادل میگردند. تعادل دو نوع مهم متقارن و نامتقارن دارااست.

تاکید (Emphasis)
زمانی که طراح می خواهد یک طرح پر رنگ خیس بنظر رسد در واقعیت از عنصر تاکید در پیاده سازی نرم افزار استعمال میکند. در کل از این گزینه برای جابجایی داده ها اساسی به کار گیری می‌گردد. زمانی اثر بعضا داده ها معدود باشد برای جبرانش می‌توانید از تاکید استعمال فرمائید تا اثرگذار خیس واقع خواهد شد.

تناسب (Proportion)
تناسب یکی اصول پیاده سازی UI ( رابط کاربری ) میباشد، فهم این نصیب بسیار بی آلایش و سهل و آسان میباشد. به اندازه موادتشکیل دهنده در ارتباط با یک دیگر اساسا تناسب گفته می گردد. با تناسب میگردد فهمید کدام عنصر التفات کمتر و کدام یک از التفات بیشتری شامل است. به عنوان مثال برای ساخت و ساز تناسب می توانید از متن ریز برای تصاویر تعالی به کارگیری فرمایید تا بیشتر این مورد قابل فهم و شعور باشد.

سلسله مراتب (Hierarchy)
یکی از دیگر از اصول پیاده سازی رابط کاربری را میتوان سلسله مراتب خواند با به کارگیری از این گزینه می توانید کیفیت پردازش محتوا بوسیله اشخاص مخاطب از وب سایت در حیث گرفت. برای اکران سلسله مراتب فعالیت رنج نمی خواهد اجرا اعطا کرد صرفا بایستی ترتیب عنوان ها و عنوان ها را رعایت کرد.عنوان ها هر شیت می بایست از بیشترین عنایت بهره مند باشد و سریعا تحت عنوان مهمترین عنصری که مخاطب مشاهده میکند قابل شناسایی باشد.

تکرار (Repetition)
از مهمترین اصل هایی که می گردد به آن اشاره داشت، تکرار میباشد. در شرایطی که می خواهید اصول یکپارچکی را رعایت نمائید می بایست از طریق تکرار به کارگیری فرمایید. تکرار سبک های مختلفی دارااست: تکرار رنگ ها، فونت و نوشته ها، تصاویر، آیکون ها، کارت ها یا این که بقیه موادتشکیل دهنده مو جود در یک طرح. زمانی از این سبک به کارگیری می کنید در واقعیت به استفاده کننده میفهمانید که کلیه موادتشکیل دهنده به شغل رفته در پیاده سازی از قیمت یکسانی برخوردارد میباشند و به هم مرتبط اند.

ریتم (Rhythm)
فکر کنید در اکنون گوش دادن موزیکی می‌باشید که دربین نت های آن خلأ و خاموش وجود داراست این وضعیت یک نوع ریتم به حساب می آید. همین سبک در شرایطی‌که روی تصاویر جاری ساختن خواهد شد، به مسافت ی دربین عناصری که همیشه در هم اکنون تکرار می‌باشند گفته می گردد. ریتم پنج نوع متفاوت داراست: تصادفی ( Random )، منظم (Regular)، متناوب (Alternating)، موجی (Flowing) وپیش رونده (Progressive).

 

 

 

سر مشق (Pattern)
در اصول پیاده سازی تکرار تعدادی عنصر جان دار که در اکنون عمل بایک دیگر می‌باشند را سرمشق می‌گویند. در شرایطی‌که در این مورد مثالی حقیقی وواقعی بخواهیم بگوییم که اکثرا آن را چشم اید می گردد به الگوهای والپیپر (Wallpaper) جانور در ویندوز اشاره نمود.

فضای سپید (Whitespace-Negativespace)
یکی‌از مهمترین اصول پیاده سازی UI به کار گیری مطلوب از فضای منفی که تاسیس شده است. فضای سپید یا این که \"فضای منفی\"، مناطقی از ورقه میباشند که هیچ سیرتکامل عنصری در آن نیست. در واقع خالی ترین فضایی که در تصویر وجود دارااست را فضای منفی یا این که سپید می گویند.

جنبش (Movement)
به مسیر انتقال دیده در یک طرح تکان گفته می‌شود. زمانی کاری را پیاده سازی می کنید بایستی عنصری که مهم‌ترین نصیب تصویر میباشد دیده استفاده کننده را به سمت عنصر آجل هدایت نماید و همین اسلوب دایم ادامه پیدا نماید.

تنوع (variety)
هنگامی سخن از تنوع میگردد بایستی بدانید که گفت و گو جاذبه شغل در بین میباشد، سوای اینکه از این گزینه استعمال نمائید نمی‌شود پیاده سازی را از یکنواخت شدن نجات دهید و کاربری که در درحال حاضر تعقیب کردن عمل شماست به گذر زمان عشق و علاقه خویش را از دست می دهد. برای ساخت و ساز تنوع می بایست از عنصر های رنگ، تایپوگرافی، تصاویر، گونه های و ... به کار گرفت.

فیض گیری

با اینکه اصول پیاده سازی در اینجا کل نمی شود البته می بایست بیان کرد شما با حدس گفت و گو هایی که برایتان مطرح کردیم می‌توانید یک رویت کرد نسبتا خیر به پیاده سازی رابط کاربری و پیاده سازی نرم افزار داشته باشید و بتوانید مخاطب را به سمت خویش جذب نمائید. این را هم بدانید می توانید فارغ از حدس این مفاد طرح متبوع خویش را بسازید اما برای باصرفه خیس شدن آن بایستی کلی امتحان و نادرست پس بدهید. پس در سود به کار گیری از مورد ها فوق منطقی خیس به لحاظ می‌رسد.
 

  • ۰۱/۰۹/۲۸
  • دیزاین اپلیکیشن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی