مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


گسترش دیده گیر دستگاه های گوشی هوشمند موجب گردیده‌است که‌این دستگاه نسبتاً در دسترس اکثر یوزرها قرار بگیرد و در واقع کمتر کسی است که‌این روز ها مزه شیرین راحتی شغل های روزانه با نرم افزار ها را نچشیده باشد. این وسعت از رضایت یوزرها از نرم افزار های موبایل موجب شده است که بیشتر استخراج و امور به سمت طرح ریزی برای مارک خویش بروند و یا این که توسعه و گسترش نرم افزار را در دستورالعمل خویش قرار دهند.درین نوشته‌علمی میخواهیم یک نکته طلایی به مدیران تجارت بگوییم تا هنگامی از آن ها پرسیده می شود، توسعه برنامه Hybrid یا این که Native ؟ کدام یک عالی میباشد؟ بتوانند جواب صدق ارائه دهند. با ما همراه باشید.

تصویب پیشنهاد و مشاوره

طراحی اپلیکیشن در مشهد

طراحی اپلیکیشن

در‌این نصیب از نوشته‌ی‌علمی می‌خواهیم شروع به تعریف و تمجید برنامه Hybrid و اپ Native بپردازیم. مختصات، مزایا و معایب هریک را رسیدگی کرده و بعد از آن به عنوان کردن تفاوت های آنان بپردازیم.

تعریف‌و‌تمجید اپلیکیشن های Native
نرم افزار های Native یا این که مستقر نرم افزار‌هایی منحصر به فرد میباشند که برای هر پلتفرم به صورت غیر وابسته توسعه و گسترش مییابند.به عنوان مثال برنامه های بومی به نحوی می‌باشند که از لهجه Objective-C برای iOS و گویش Java برای Android استعمال می نمایند. برای شعور عالی شما یک مثال نرم‌افزار مستقر معرفی می کنیم. نرم‌افزار دارای اسم و رسم iTunes Store یکی از کهن ترین نرم‌افزار‌های مستقر و مهم در سیستم ادله iOS اپل میباشد.

خصوصیت‌های برنامه های Native
در برنامه ریزی ساکن از کتابخانه منزلت‌ها (کلاس‌ها) و متدهای خاص گویش اپلیکیشن نویسی آن پلتفرم استفاده می‌شود که به همین انگیزه نرم افزار متبوع با سرعت بالاتری پردازش میشود.


از سویی دیگر می‌توان از رابط کاربری قادر‌خیس و بی نیاز‌تری بهره برد چون کدهای ما در این سیرتکامل از نرم افزار‌ها برمبنای Core Graphics به عبارتی دستگاه رندر می‌شود و خویش این دلیل منجر می شود که ۱۰ تا ۱۵ درصد مصرف باتری دستگاه هم کاهش یابد. این تفاوت گرافیکی در بازی‌ها بسیار محسوس خواهد بود.


در طرح ریزی Native این قابلیت برای استفاده کننده وجود داراست که از آحاد قابلیت و امکان‌های یک دستگاه استعمال نماید (..., Api, Sensor) که خویش همین امکان موجب به کارگیری با صرفه از تجهیزات طاقت فرسا افزاری دستگاه می‌گردد.


تارنما دارای اسم و رسم Mobithinking در یک کدام از مطالب خویش در زمینه‌ی با نرم‌افزار های Native اینگونه می نویسد: برنامه‌های ساکن در برگه اساسی تلفن همراه هوشمند شما معاش می‌نمایند و این موازی میباشد با انفجار تعامل بیشتر استفاده کننده با برندها در طی فرصت استعمال از تلفن همراه.
مجموع مفاد فوق سبب ساز میگردد که اپلیکیشن های Native تجربیات کاربری بسیار خیر برای یوزرها به یاور داشته باشند.

معایب اپ های Native
به جهت گوناگون بودن هر پلتفرم و همینطور نیاز به علم تخصصی برای هر کدام از آنها در جهت گسترش و پیاده سازی نرم افزار ، دارنده هزینه نسبتا بالایی هستند. تحت عنوان مثال پلتفرم‌های iOS و آندروید قریب به ۹۰ درصد سهم بازار تلفن‌های یاور هوشمند را از آن خویش کرده‌اند.
تکثیر نرم افزار تنها در دکان‌های به عبارتی پلتفرم امکان پذیر خواهد بود.
مشکلات و سختی‌های تصویب اپلیکیشن در دکان‌های جهانی برای پیشرفت دهندگان اهل ایران به عنوان مثال معایب دیگر میباشد.
برخی از کارشناسان در حوزه امنیت تلفن‌های همراه معتقدند که اکثری از نرم افزار‌هایی که داده‌ها و داده ها خویش را بر روی یاد دستگاه حفظ می‌نمایند ناامن خواهند بود، چون در شکل مفقود شدن موبایل تمام داده ها بهمراه آن خواهد بود و حدودا هیچ راهی برای بازگشت یا این که از بین بردن آن ها نیست این درصورتی میباشد که اپلیکیشن‌های یک سری پلتفرمی این سیرتکامل نیستند.
تعریف نرم افزار های Hybrid
طرح ریزی Hybrid ترکیبی از نرم افزار های Web و native هستند. ما پیش از این در نوشته‌ی علمی ای مجزا اینترنت برنامه را تمجید کردیم. اپلیکیشن های هیبرید همچون نرم افزار های Web‌ باید در مرورگر مشاهده شوند البته برای مشاهده نرم افزار، نیازی به مرورگر تلفن همراه وجود ندارد و محتوای نرم افزار در پوسته یک نرم افزار Native توسط WebView در اندروید و یا این که UIWebView در iOS، نمایش داده می شود. پیاده سازی اپ های هیبرید به وسیله HTML و CSS و JavaScript شکل می‌گیرد و آن‌گاه با به کار گیری از برخی از برنامه ها مانند Cordova به اپلیکیشن Native تبدیل میگردند.

این طرز بسط برنامه نسبت به قابل انعطاف‌افزارهای Native سریع خیس و وا رفته ‌خیس میباشد به علاوه قابلیت رفع ایرادات و یا این که به روزرسانی نرم افزار بسیار شل است و نرم افزار را می اقتدار در هر مجال در هر بستری منتشر کرد. با برنامه Cordova می توان نرم افزار های هیبرید را سوای کد نویسی مجدد، در بستر های متعدد منتشر کرد.

نوشته‌علمی مرتبط: اینترنت نرم افزار(PWA) چیست؟

همچون نرم افزار های Native، با استفاده از نرم افزار های هیبرید، به کلیه تجهیزات طاقت فرسا‌افزاری دستگاه قابلیت دسترسی وجود دارااست اما به جهت این که کد های نرم افزار های هیبرید، می بایست با مرورگر پردازش شوند، بازدهی این اپ ها از بازدهی نرم‌افزار های Native کمتر می باشد.

همان گونه که گفته شد، نرم افزار های هیبرید را می قدرت با یکبار کد نویسی، در بستر های متفاوت منتشر کرد و هم اینگونه قابلیت و امکان دسترسی به تمامی امکاناتی که سیستم ‌برهان به نرم افزار نویس میدهد، وجود دارد. به علاوه نرم افزار های هیبرید، دارنده Pluginهای زیادی هستند.

از دارای اسم و رسم‌ترین نرم افزار های Hybrid می شود به ، برنامه Walgreens اشاره نمود.

نکته دیدنی اعتنا دیگر این میباشد که نرم افزار های Hybrid نزد سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ از محبوبیت متعددی برخوردارند چون اکثر زمان ها این سازمان‌ها ترجیح میدهند نرم‌افزار خویش را یکبار برای مدام برای تمام پلتفرم‌ها ارائه نمایند.

خصوصیت‌های اپ های Hybrid
قابلیت و امکان نصب نرم‌افزار Hybrid بروی پلتفرم‌های متعدد نظیر : iOS، آندروید، ویندوز تلفن همراه و ...
استعمال از یک مقر کد واحد برای تمامی سیستم دلیل‌های رایج موبایل هوشمند.
صرفه جویی در طول و هزینه‌های گسترش اپلیکیشن.
تک تک داده ها نرم افزار بر روی مقر داده‌ها قراردارد خیر بر روی یک خیال و خاطر داخلی دستگاه.


معایب نرم‌افزار های Hybrid
عدم دسترسی به تجهیزات بی نقص دستگاه (اپلیکیشن‌های ترکیبی صرفا زیرمجموعه‌ای از قابلیت و امکان‌های گنجانده گردیده در هر پلتفرم مستقر را پشتیبانی می‌نماید، زمانی که یک خصوصیت و تکنولوژی نو معرفی میگردد توسعه دهندگان برنامه بایستی شکیبایی نمایند تا بر اساس (CPT (Cross Platform Tools این خصوصیت‌های نو را تعریف و تمجید نمایند.
نیاز مبرم به دور اندیشی و علم کافی نسبت به لهجه‌های HTML۵ و CSS و
تلاش نسبتا ضعیف WebView بر روی پلتفرم‌های متعدد.
عدم هواخواهی از رابط کاربری ساکن و ویجت‌ها (در نرم افزار‌های یک سری پلتفرمی بدلیل اینکه رابط کاربری برای هر پلتفرمی مرمت میگردد تجارب کاربری نسبتا خیر نخواهند داشت.)
در برخی از پلتفرم‌ها توابع آیتم استعمال باعث بالا رفتن مصرف CPU و همینطور نشت خاطر (Memory Leak) خواهد شد.
در اپلیکیشن های Hybrid همگرایی بر روی یک فضا توسعه و گسترش هم پا با گرافیک میباشد، به همین عامل عمدتا با ورقه اکران سازگار نخواهند بود.
لزوم اتصال به وب در حین به کارگیری از این نرم افزار‌ها.


تفاوت دربین نرم‌افزار Hybrid و Native در چیست؟
نرم افزار های Native در یک لهجه اپ نویسی که پلت هیبت اختصاصی خویش را داراست، توسعه داده می شوند و فقط با پلت هیبت مربوطه سازگار میباشند. برنامه های اندروید در بالا در جاوا گسترش پیدا کردند، در حالی که نرم افزار های iOS در Swift اپل پیشرفته اند.

این در حالی میباشد که نرم‌افزار های هیبریدی با به کار گیری از فناوری های اینترنت مانند HTML5، جاوا اسکریپت و CSS در ترکیب با عنصرها مستقر توسعه و گسترش مییابند. آن‌ها در اصل تارنما های جداگانه از پلتفرمی میباشند که با استفاده از یک webview بومی اکران داده می گردند. webview یک کامپوننت بومی است که توسط سسیستم دلیل هایی مانند اندروید و ios برای بارگذاری محتوای اینترنت آماده آورده می گردند.

فیض نهایی
هر دو نوع نرم افزار Hybrid و Native پاسخگوی نیاز یوزرها می باشند و نمی توان خاطرنشان کرد یکی‌از بر دیگری برتری دارد در واقع این دو نوع نرم افزار نقط ضعف یکدیگر را پوشانده و نقاط قوت هم را تقویت می نمایند اما ما به شما قسم دادیم که در نقطه نهایی این نوشته‌علمی بگوییم گسترش برنامه Hybrid یا این که Native ؟ کدام یک بهتر است؟

جواب اینگونه است در حالتی که بخواهید اپلیکشن تان را با دست‌کم میزان دارایی و در هنگامی محصور گسترش دهید حتما روش هیبریدی از حق اولویت شامل است. این در حالی است که اپلیکیشن های بومی برای نرم افزار هایی که نیاز به سعی بی سابقه و خصوصیت های سفارشی دارا هستند مطلوب خیس میباشد. ما صرفا به شما مزایا و معایب هر مورد از نرم افزار ها را بارگو کردیم این وظیفه شماست که تصمیم بگیرید کدام یک از آنها برای شما مطلوب خیس میباشد.
 

  • ۰۱/۱۰/۱۴
  • دیزاین اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی