مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


کلیه ما در حین شبانه روز با نرم افزار‌های مختلفی سروکار داریم. از نرم افزار‌های رزرو بلیت، آژانس آنلاین، توصیه طعام و … گرفته تا نرم افزار‌های تخصصی و یا این که حتی سرگرمی! تشکیل داد نرم افزار با فلاتر یکی شایسته ترین رویه های تشکیل داد نرم افزار هست. طراحی اپلیکیشن در مشهد
پیاده سازی و ایجاد کرد این نرم افزار‌های ذیل سیستم برهان اندروید و IOS از طریق‌های مختلفی شکل میگیرد. تشکیل داد نرم افزار با فلاتر (Flutter) یکی شیوه های جان دار میباشد که محبوبیت بالایی دارااست. در‌پی این نوشته ی علمی ایراکد به توضیح بیشتر این کادر‌ورک پرطرفدار می‌پیدازیم.
فلاتر (Flutter) چیست؟
قبل از ورود به جزئیات پیاده سازی با فلاتر عالی میباشد تعریفی از آن ارائه نماییم تا با آن بیشتر آشنا گردید.
فلاتر (Flutter) یک کادر‌ورک از شرکت غول پیکر گوگل میباشد که برای اپلیکیشن نویسی و تشکیل داد نرم افزار پیاده سازی شد‌ه‌است. فلاتر در سال 2015 برای نخستین دفعه و با اسم Sky روی سیستم دلیل اندروید انجام شد. البته حدود دو سال آن گاه یعنی در سال 2017 رسما بوسیله گوگل معرفی شد.
این کادر‌ورک دوستداشتنی که با لهجه اپ نویسی شی‌گرایی دارت (Dart) پیاده سازی گردیده است و مشابهت متعددی به گویش جاوا دارااست و از همین روی برای توسعه و گسترش دهندگان و اپ‌نویسان اکثری رضایت‌قسمت میباشد.
ایجاد کرد نرم افزار با فلاتر در هم اکنون حاظر اولی گزینش طراحان و توسعه و گسترش دهندگان نرم افزار میباشد. چون خصوصیت‌های بی‌نظیری دارااست که پیاده سازی و بسط نرم افزار‌ها را به آسانی و با سرعت بالایی رقم میزند!
ایجاد کرد نرم افزار با فلاتر چه‌گونه میباشد؟
ایجاد کرد نرم افزار با فلاتر به انگیزه خصوصیت و موقعیت اطراف کدنویسی آن برای گسترش دهندگان بسیار سهل وآسان میباشد. همانگونه که گفته شد این کادر‌ورک با لهجه دارت پیاده‌سازی گردیده است و به همین استدلال گوگل برای گسترش و نگهبانی از آن کارایی اکثری نموده است.
پس همین شد که طی زمان کوتاهی که از معرفی آن می‌گذرد، به اینگونه دستاوردها و محبوبیتی دست پیدا نموده است. فلاتر به طور open source و مجانی در دست برنامه نویس ها اهل ایران نیز قرار گرفته و با اعتنا به بها ارز همین مسئله مداقه بسیار بالایی دارااست.
تشکیل داد نرم افزار با فلاتر به پناه وجود کامپوننت‌های متریال طراحی صفحه، ظواهر گرافیکی خوشگل را در معمولی‌ترین طرز ممکن آماده میاورد.
البته دو نکته هیجان‌انگیز در ارتباط با تشکیل داد نرم افزار با فلاتر وجود دارااست که به مزاق برنامه نویس ها و توسعه و گسترش دهندگان خوش آمده میباشد! گزینه اولیه اینکه قاب‌ورک کارکشته فلاتر دارنده خصوصیت cross platform یا این که گسترش فی مابین پلتفرمی میباشد و این یعنی میتوانید هم‌زمان اپلیکیشنی برای هر دو سیستم برهان اندروید و آی وی اس پیاده سازی نمائید!
در واقع دیگر نیازی به پیاده سازی دو نرم افزار به وسیله دو دسته تخصصی برای هر سیستم دلیل به طور جدا از هم نیستید و خروجی عمل شما برای هر دو سیستم دلیل قابل اجراست. به همین آسانی!
ایجاد کرد نرم افزار با فلاتر دارنده یک خواص شگفت‌انگیز دیگر نیز است. با یاری فلاتر شما تحت عنوان یک نرم‌افزار نویس توانمند می باشید تا اینترنت نرم افزار‌های کاربردی را نیز پیاده سازی و یا این که بسط دهید. پس اپلیکیشن‌های پیاده سازی گردیده با فلاتر قابلیت انجام در دسکتاپ و سیستم استدلال ویندوز را نیز خواهند داشت!
مزایا تشکیل داد نرم افزار با فلاتر:
ایجاد کرد نرم افزار با فلاتر نقاط مثبت متعددی را برای طراح به یاور دارااست که مهم ترین آن‌ها‌را درین قسمت تیتر خوا‌هیم کرد:
·       سرعت انجام و کدنویسی فوق‌العاده:
درصورتی که چه نرم افزار خروجی فلاتر برای اندروید و ios قابل انجام هست، البته استدلال بر نماید بودن سرعت اجرای کدها وجود ندارد!
چون فلاتر دارنده یک در بین افزار میباشد که کدهای خروجی را به کدهای منحصر اندروید و ios تبدیل می‌نماید. بعداز این بابت با کاهش سرعت اعمال رو به رو نخواهید بود.
گزینه آتی که در سرعت کدنویسی با فلاتر نقش داراست، وجود ویجت‌های کاربردی و کدهای مهیا میباشد که شغل را برای گسترش دهنده راحت می‌نماید. در واقع اکثری از المان‌های مایحتاج را موردنیاز وجود ندارد از اساس کدنویسی نمایید و تنها کافیست از کدهای مهیا آن امداد بگیرید.

 

·       کاهش هزینه‌ها:
فارغ از از سرعت بالای بسط پروژه با فلاتر که هزینه‌ها را تا حد بخش اعظمی کاهش می دهد، وجود خواص بسط در میان پلتفرمی نیز بسیار مداقه دارااست. در ایجاد کرد نرم افزار با فلاتر نیازی به همیاری با دو گروه دارای تخصص منقطع برای پیاده سازی نرم افزار زیر سیستم دلیل اندروید و ios وجود ندارد!

 

·       دارنده حداکثر معیار در دست گرفتن بر روی نصیب‌های نرم افزار:
ایجاد کرد نرم افزار با فلاتر شما حداکثر معیار در اختیار گرفتن برای پیاده سازی گرافیک اپ را در اختیار دارید! به ذکر معمولی بسط دهنده می‌تواند تا برای هر پیکسل از نرم افزار طراحی صفحه و پیاده سازی دلخواه خویش را ایفا کند. این یعنی ظواهر نرم افزار بیشترین تشابه را به گرافیک ایده‌آل شما خواهد داشت.

 

·       متن گشوده بودن:
متن گشوده بودن نیز از سایر مزایا فلاتر میباشد. چون به توسعه و گسترش بیشتر و برطرف کردن نواقص در کوتاه‌ترین فرصت ممکن یاری می‌نماید.

 

·       دارنده پیش اکران تغییرات:
مبتنی بر لحاظ برنامه نویس ها و بسط دهندگان نرم افزار‌های موبایلی، خصوصیت بلندتر فلاتر در مقایسه با دیگر قاب‌ورک‌ها همین پیش اکران تغییرات میباشد. تشکیل داد نرم افزار با فلاتر با وجود خصوصیت Hot Reloading  سرعت و سهلوت بخش اعظمی را به ارمغان میاورد.

خواص لود دوباره سریع یا این که به عبارتی Hot Reloading یاری می‌نماید تازمانیکه در بخشی از کدها تغییری ساخت و ساز کردید، خروجی و فیض به عبارتی نصیب را مشاهده کرده و نیازی به اجرای دوباره کل کدها نباشد! به این ترتیب سرعت کارایی و فرآیند پیشبرد پروژه ارتقاء دیده‌گیری خواهد داشت.

 

·       تماما ریسپانسیو:
سازش نرم افزار با بعدها گوناگون نمایشگر تلفن‌های همدم یکی خصوصیت‌های مهم آن میباشد. ایجاد کرد نرم افزار با فلاتر خیال و خاطر شما‌را از این بابت سهل خواهد کرد!

 

 

معایب تشکیل داد نرم افزار با فلاتر:
ما یحتاج به یاداوری میباشد که ایجاد کرد نرم افزار با فلاتر در مقایسه با پیاده سازی نرم افزار به طریق مستقر یا این که native سهل‌خیس میباشد ولی بدون‌شک دارنده معایبی نیز خواهد بود.

·       طفل و دارنده محدودیت:
همانطور که گفته شد، از معرفی قانونی فلاتر صرفا ۵ سال می‌گذرد و طبیعی میباشد که به انگیزه طفل بودن این قاب‌ورک، محدودیت و نواقصی نیز وجود داشته باشد. چون گویش اپ نویسی آن یعنی دارت نیز گویش جدیدی است. پس رفته رفته ایرادات، باگ‌ها و حفره‌های بدون‌نور آن نیز برطرف گردد.

 

·       وسعت بالای اپ:
از آن جایی که فلاتر یک نرم افزار مستقر محسوب نمیشود، برای سازش با پیشرفت دهندگان اهل ایران مستلزم اضافه کردن کتابخانه‌ها و کدهای کمکی میباشد. به همین ادله پوشه نصبی آن وسعت بیشتری خواهد داشت.

 

·       مستلزم پیاده سازی UI مستقل:
صراحت دارد که اپلیکیشن نویس با یک توشه پیاده سازی ورژن قابل انجام در هر دو سیستم استدلال اندروید و ios را در مشت خواهد داشت، ولی تفاوت‌های ظاهری و گرافیکی اندروید و ios بر هیچ کس پوشیده وجود ندارد.پس درصورتی که تفاوت‌های UI را در پیاده سازی خویش نظر نکنید، یوزرها تعامل نیکی با آن نخواهند داشت.

 

·       خلا محتوای آموزشی شغل با فلاتر:
تشکیل داد اپلیکیش با فلاتر روشی سهل و آسان و نادر‌هزینه میباشد که مزایا اکثری دارااست. البته به انگیزه جدید احداث بودن آن، متاسفانه محتواهای آموزشی متعددی در سطح اینترنت مو جود نمیباشد.

 

حرف اخر

پیاده سازی نرم افزار و قابل انعطاف‌افزارهای موبایلی به موضوعی همگی‌گیر و پرطرفدار تبدیل گردیده‌است که ابزارهای زیادی نیز روز آپدیت در درحال حاضر معرفی می باشند. کادر‌ورک فلاتر (Flutter) یک کدام از شایسته ترین و دوست داستنی‌ترین ابزارهای روز دنیاست که با بازه مجال کوتاهی که از معرفی آن پیشین، توانسته حیث مثبت بخش اعظمی را جلب کند.

ایراکد امروز به معرفی فلاتر و مزایا و معایب آن پرداخت که امید خواهیم داشت برای شما موءثر واقع خواهد شد.
 

  • ۰۱/۱۰/۲۱
  • دیزاین اپلیکیشن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی