مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


به کارگیری از نرم افزار‌ها به یکی آن کارهایی تبدیل شد‌ه‌است که انسان مدرن دست کم یک توشه در حین روز با آن سروکار دارااست! از رزرو بلیت مهاجرت گرفته تا خرید مورد نیاز خانه، کلیه و همگی صرفا با تعدادی تکان معمولی قابلیت و امکان‌پذیر میباشد. و آحاد طراحی اپلیکیشن در مشهد این آسودگی و کاهش گرفتاری را مرهون نرم افزار‌ها و وب سایت‌های کاربردی هستیم.

گونه های پیاده سازی نرم افزار موضوعی میباشد که در وبلاگ امروز به آن خوا هیم پرداخت چون عنایت آن در حالت هم اکنون حاظر عالم بر هیچ کس پوشیده وجود ندارد.

 

چرا پیاده سازی نرم افزار مداقه بالایی داراست؟
برای استارت عالی میباشد تعریف‌و‌تمجید اساسی نرم افزار را ذکر کنیم و آن‌گاه به تحقیق اشکال پیاده سازی نرم افزار و نقاط مثبت و منفی آن بپردازیم.

امروز بخش اعظمی از اشخاص به مکان به عمل بردن کلمه “نرم افزار” از مخفف آن یعنی “برنامه” به کارگیری می‌نمایند. نرم‌افزار به اپلیکیشن‌های کاربردی و هدفمندی اطلاق میشود که بر روی موبایل هوشمند نصب گردیده و یک کار معلوم و کارآمد را شکل میدهند.

نرم افزار‌ها نیز مانند دیگر تکنولوژی و ابزارهای هوشمند روز آپ تو دیت در هم اکنون توسعه میباشند و بر تعداد و چگونگی آن‌ها افزوده می‌گردد. بی آلایش‌ترین نرم افزار‌ها وظیفه اجرا شغل های ابتدایی مانند پخش‌کننده موسیقی و کلیپ یا این که مدیر دانلودها را به عهده داشتند.

ولی با سپری شد مجال و ارتقا نیازهای روزانه و استقبال زیاد یوزرها، اشکال پیاده سازی نرم افزار با کارکردهای متعدد و متنوع به بازار دیجیتال عرضه شد که مزایا و معایبی را نیز به همپا داشتند.

البته عنایت بالای پیاده سازی نرم افزار از فاکتورهای مختلفی نشات می گیرد. شاید او‌لین و مهم ترین انگیزه محبوبیت نرم افزار‌ها، صرفه‌جویی در طول و هزینه‌هاست!

در واقع یوزرها فارغ از پرداخت هزینه رفت و آمد، سوای تحمل ترافیک و حالت آب و هوایی و … و صرفا در خانه خویش کارکشته به پرداخت قبوض خدماتی، شغل به کارت، پیشنهاد طعام و … میباشند که در نوع خویش بی‌نظیر میباشد!

از دلایل دیگر اسقبال از نرم افزار‌ها نیز می‌اقتدار به سهلوت شغل کردن با آن‌ها، مجانی بودن، در دسترس بودن در هر فرصت و هرجا اشاره نمود.

در نصیب‌های آتی به اشکال پیاده سازی نرم افزار و مزایا و معایب هریک خوا هیم پرداخت، پس با ما یاور باشید تا از دنیای پرشتاب و هیجان‌انگیز دیجیتال عقب نمانید.

 

 

یک سری نوع نرم افزار وجود دارااست؟!
شناخت با گونه های پیاده سازی نرم افزار نیز مانند بخش اعظمی از شاخه‌های تکنولوژی به زاویه نگاه شما بستگی دارااست. به ذکر دیگر نرم افزار‌ها می توانند از دید فنی و اپلیکیشن‌نویسی، کارکرد، سیستم دلیل، قضیه و ایده اساسی به مجموعه بندی‌های گوناگون تقسیم شوند.

ولی تمرکز ما درین بخش بر روی مقایسه نرم افزار‌ها از لحاظ فنی و نوع پیاده‌سازی آنهاست.

 

اشکال پیاده سازی نرم افزار از لحاظ فنی:
گونه های پیاده سازی نرم افزار از منظر فنی و ساختار، به سه گروه ذیل تقسیم میگردند:

·       نرم افزار‌های ساکن یا این که نیتیو (native):
نرم افزار‌های مستقر یا این که اصطلاحا نیتیو همانطور که از اسم آن‌ها پیداست، به طور منحصر به فرد برای یک سیستم استدلال خاص پیاده سازی گردیده‌اند. یعنی صرفا یوزرها آن سیستم برهان خاص که میتواند اندروید یا این که ios باشد، کار کشته به به کار گیری از آن می‌باشند و ورژن پیاده سازی گردیده برای دیگر سیستم‌ استدلال‌های موبایلی قابل انجام نمیباشد.

یوزرها عشق و علاقه‌مند کافیست نرم افزار ذکر شده را از منابع منحصر به فرد خویش یعنی گوگل پلی یا این که اپلیکیشن استور دانلود نموده و نصب کنند.

نکته دیگر پیرامون نرم افزار‌های مستقر این میباشد که برای پیاده سازی و پیاده‌سازی آنان از لهجه منحصربه‌فرد به عبارتی سیستم ‌ادله به کار گیری میشود. همینطور پیاده سازی و کدنویسی آن‌ها در ابزارهای منحصر به فرد به خودشان شکل میگیرد و به‌این به معنای آن میباشد که جنس یا این که نرم‌افزار پایانی تماما مخصوص بوده و در‌حالتی که که رغبت دارید تا یوزرها سیستم برهان‌های دیگر نیز از آن سود‌مند شوند، می بایست هزینه و مجال مجزایی را در چنگ طراح منحصر آن سیستم دلیل قرار دهید تا ورژن قابل انجام در سیستم ادله دیگر را نیز به دست آورید.

نقاط مثبت نرم افزار‌های مستقر یا این که نیتیو:

با اعتنا به اینکه پیاده سازی منحصربه‌فرد برای یک سیستم ادله مستقر شکل میگیرد، سرعت و کارایی بسیار بالا را دارا خواهد بود.
رضایت‌مندی بالا یوزرها فیض پیاده سازی رابط و تجربیات کاربری زیرکانه میباشد چون با رابط کاربری سیستم ادله مطابقت و همخوانی مطلوبی دارااست.
دسترسی سریع و فایده‌مندی از نرم افزار‌های مستقر از روش مخزن‌های مخصوص همانند گوگل پلی و برنامه استور قابلیت‌پذیر میباشد.
نقاط منفی نرم افزار‌های مستقر یا این که نیتیو:

از آن جایی که مخزن‌های نرم افزار آغاز ورژن آپ دیت یک نرم‌افزار را پذیرش و آنگاه عرضه می‌کنند، اکثر وقت ها مسافت به روزرسانی‌ها وقتگیر‌خیس گردد.
هزینه توسعه و گسترش و ورود به سیستم برهان‌های دیگر بالا بوده و گسترش آنان مقرون به صرفه وجود ندارد.
برای به کار گیری مداوم از نرم‌افزار به دور و اطراف و منابع متعددی احتیاج خواهید داشت.
 

 

·       نرم افزار‌های پایین اینترنت  یا این که اینترنت نرم افزار‌ها (web view):
آیتم دوم از اشکال پیاده سازی نرم افزار، نرم افزار‌های پایین اینترنت می‌باشند که به آن ها اینترنت نرم افزار نیز می گویند. این نوع از نرم افزار‌ها برای سیستم استدلال خاصی پیاده سازی نمیشوند و از روش فضای اینترنت به راحتی قابل دسترسی میباشند.

براین اساس تفاوتی نمی‌نماید که گوشی شما چه سیستم عاملی دارااست، کافیست مرورگر خویش را گشوده کرده و اپ آیتم نظرتان را گزینش نمائید. به ذکر بی آلایش‌خیس اینترنت نرم افزار‌ها سرویس ها خویش را به طور عظیم برای کل یوزرها آنلاین در دسترس قرار میدهند و محدودیت کمتری دارا هستند.

بگذارید برای ادراک خوب عظمت اینترنت نرم افزار‌ها یک‌سری مثال شناخته‌گردیده را اسم ببریم:

گوگل، یک موتور جستجوی توانا

آمازون، کلان‌ترین فروشگاه آنلاین عالم

جیمیل، سیستم ارسال و اخذ آدرس اینترنتی

و فیسبوک، کانال اجتماعی پرسابقه و دوستداشتنی

تمامی و کلیه در‌این مجموعه از اشکال پیاده سازی نرم افزار مکان دارا‌هستند!

نقاط مثبت اینترنت نرم افزار‌ها:

با تمرکز بر اینکه برای آحاد سیستم استدلال‌ها قابل دسترسی میباشند، پس هزینه بسط کمتری را به یار و همدم خواهند داشت.
دسترسی از روش مرورگر، یوزرها را تخصیص گوشه و کنار و منابع به نرم افزار بی‌نیاز خواهد کرد. (فارغ از نیاز به منابع و گوشه و کنار یاد)
در هر مجال و جای جای و فقط با امداد مرورگر قابل دسترس میباشند.
نقاط منفی اینترنت نرم افزار‌ها:

فارغ از اتصال به وب قابل انجام نیستند و کارایی آفلاین نیست.
داده‌ها و خروجی در مرورگرها تفاوت داراست. (همت متعلق به نوع مرورگر)
 

·       نرم افزار‌های ترکیبی یا این که هیبرید (hybrid):
ولی مجموعه پایان از اشکال پیاده سازی نرم افزار را نرم افزار‌های هیبریدی به خویش تخصیص داده‌اند. نرم افزار‌های ترکیبی نیز همچون اسم‌شان گویای ادغام دو مجموعه پیشین می‌باشند.

این نرم افزار‌ها دقیقا شبیه نرم افزار‌های مستقر می باشند با این تفاوت که برای پلتفرم‌ها و سیستم استدلال‌های گوناگون قابل انجام هستند. این نرم افزار‌ها یک گزینش بهتر برای توسعه و گسترش دهندگان می‌باشند چون در شکل پیاده‌سازی و پیاده سازی درست، حتی قادرند با برنامه‌های مستقر رقابت نمایند!

نقاط مثبت نرم افزار‌های ترکیبی:

هزینه زیر و سرعت بالای توسعه و گسترش
دارنده API های کاربردی همانند شرایط مکانی،عجله‌سنج و …
استعمال مداوم و نگه‌داری مقرون به صرفه
نقاط منفی نرم افزار‌های ترکیبی:

تجربیات و رابط کاربری نسبتا ضعیف
سرعت و کارایی ضعیف
 

  • ۰۱/۱۰/۲۲
  • دیزاین اپلیکیشن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی