مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


می‌دانستید بیل کلینتون و مارک زاکربرگ نسبت به رنگ‌های قرمز رنگ و سبز کوررنگ می باشند؟ در بهره این افراد نسبت به رنگ آبی‌رنگ حساس‌تر هستند و در مواجه با این رنگ‌ها واکنش نماد داده و در سود درنگ می‌کنند. همین منطق برای بازاریابی در نظر گرفته می‌گردد. در دنیای طراحی نرم‌افزار و تارنما بعداز کارایی و قابلیت و امکان‌های موجود؛ رنگ مهم‌ترین فاکتور به شمار می آید. برای فهم و شعور خوب از محتوای اپلیکیشن‌ها و تعامل شل و ول‌تر کاربران با مال نیاز به دانستن اصول روان‌شناسی رنگ در طراحی نرم‌افزار موبایل و سایت دارید. در پژوهش‌هایی که در سالیان اخیر دررابطه‌با تأثیر رنگ در بازاریابی صورت گرفته می‌باشد، دانشمندان دریافتند که تا ۹۰٪ قضاوت راجع‌به تولیدها فقطً بر اساس رنگ می‌باشد. با من یاروهمدم باشید تا مبنی بر فاکتورهای متفاوت موثر ترین رنگ‌بندی برای اپلیکیشنتان رو تعیین نمائید:

 طراحی اپلیکیشن در مشهد
اصول روان‌شناسی رنگ در طراحی اپلیکیشن مبنی بر احساسات و عواطف مخاطبین:
به‌عنوان رئیس یک حصول‌وکار طبیعتاً میل دارید تا در لحاظ کاربرانتان آیتم اتکا و پذیرش قرار بگیرید در این‌وضعیت‌ “آبی رنگ” بهترین انتخاب هست. توجه کردید اپ‌ها و وبسایت‌هایی که از کاربران اطلاعات شخصی دریافت می‌کنند و نیاز به کسب اتکا کاربران رو دارا‌هستند همانند توییتر، لینکدین و یا صورت‌بوک و اسکایپ لوگو اساسی خودشان رو به رنگ آبی‌رنگ طراحی کردند؟ و در مقابل گوگل برای به رخ کشیدن قدرت و سرعت خودش رنگ مهم قرمز رو انتخاب کرده است. هیچ‌کدام از این گزینش‌ها اتفاقی نیستند.

رنگ‌ها نمایان گر احساسات و عواطف ما هستند و گاهاً رنگ‌ها با حس‌های گوناگون پیوند نزدیکی دارا هستند از جمله:

سفید: از این رنگ اکثر اوقات برای برانگیختن حس جوانی و مدرنیته در کاربر استفاده می‌شود.
سیاه: ما غالباً رنگ سیاه را به‌عنوان یک رنگ “کارکشته” تصور میکنیم و دقیقاً به همین خیال و خاطر میباشد که ممکن می باشد اثاثیه نقلیه و یا جدیدترین ابزار تکنولوژی گاهی به رنگ سیاه طراحی میشوند.
زرد رنگ: شاید شنیده باشید که می‌گویند رانندگی با یک وسیله نقلیه زرد و یا پوشیدن لباس‌های زرد رنگ ممکن می باشد به این مفهوم باشد که شما به‌طورکلی فرد سعادت می باشید و شاید کمی بیشتر از یک فرد بی آلایش برای ریسک‌پذیری آماده باشید.
نارنجی: رنگ نارنجی باعث جوان‌سازی، برقراری ارتباط و مثبت گرایی می شود. این رنگ همچنین برون‌گرایی را ارتقاء میدهد، به افراد اجازه می‌دهد تا از مهارکردن خود دست بردارند و آزادانه خود را نماد دهند.
به صورت کلی و با دید فروش کالا رنگ ها هریک معانی مختلفی دارند:

رنگ‌های آبی رنگ، سفید و سبز در ایجاد کرد حس پشت گرمی در کاربران مفید واقع شده‌اند. رنگ‌های نارنجی و زرد رنگ نشان بها مناسب محصول بوده‌اند و رنگ‌های مشکی و آبی رنگ نیز حس کیفیت بالا را در کاربر تشکیل داد می‌کنند. رنگ خاکستری و سیاه در القای شم داشتن محصولی با تکنولوژی به‌روز کالا مؤثر واقع شده‌اند. به‌صورت کلی رنگ‌های بنفش و قرمز‌رنگ شم شهامت و رنگ نارنجی و زرد حس خوشایند و لذت‌نصیب بودن را به کاربر شما خواهند داد.

اصول جاری‌شناسی رنگ در طراحی نرم‌افزار‌ها مبتنی بر جنسیت مخاطبین:
در اولیهِ ساخت اپ نیاز میباشد به‌عنوان یکی فاکتورهای مهم گزینش رنگ به جنسیت مخاطبین خود اعتنا داشته باشید. هرکدام از این دسته‌ها جذب رنگ‌های خاصی خواهند شد و در کنار آن نسبت به بعضا رنگ‌ها حس نه نخواهند داشت. برای مثال زنان به صورت معمول شیدا رنگ‌های آبی، بنفش و سبز می‌باشند و نسبت به رنگ‌های قهوه‌ای و خاکستری و در مواقعی به رنگ نارنجی شم خوبی ندارند. مردان نیز به‌صورت معمول عشق و علاقه بیشتری آبی، سبز و سیاه دارند و گاهی نسبت به رنگ‌های بنفش و قهوه‌ای واکنش مثبتی ندارند

اصول روان‌شناسی رنگ در طراحی برنامه مطابق گروه سنی‌های مختلف:
گروه سنی تحت ۱۸ سال: در این گروه سنی افراد مجذوب قرمز رنگ، نارنجی و آبی و سبز میگردند.
مجموعه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال: علاوه بر رنگ آبی رنگ، رنگ بنفش و رنگ سیاه به ادغام رنگ موردعلاقه افراد اضافه می شود.
دسته سنی ۲۴ تا ۳۵ سال: در‌این شرکت سنی افراد عشق کمتری سیاه رنگ نشان می دهند و نسبت به رنگ آبی‌رنگ، سبز و نارنجی عکس العمل مثبتی نشانه می‌دهند.
گروه سنی ۳۶ تا ۵۰ سال: زرد رنگ یکی از رنگ‌های جذاب برای این افراد می باشد و مشابه سایر تیم‌ها رنگ آبی‌رنگ مقبولیت بالایی برای این افراد دارد.
دسته سنی ۵۰ سال به بالا: درین مجموعه سنی رنگ سفید، خاکستری و از همگی اصلی‌تر آبی رنگ مهم ترین نقش را در جذب استفاده کننده اجرا می‌کنند.
قبل از شروع فرآیند طراحی نکات زیر را فراموش نکنید:
۱ . در لحاظ بگیرید به‌صورت معدل انتخاب سه رنگ برای طراحی اپلیکیشن مناسب‌ترین وضعیت ممکن برای استفاده کننده شما خواهد بود.

۲ . با خودتان فکر کنید و در لحاظ بگیرید که تمایل دارید اولین برداشت استفاده کننده پس از بازکردن اپ شما چه موردی باشد؟ در صورتی‌که اپ شما سرگرم‌کننده باشد خوب میباشد به سمت رنگ گرم بروید و شما می توانید از رنگ‌های سرد وقتی به کار گیری نمائید که اساس اصلی اپلیکیشن شما تجاری میباشد، در این صورت آبی یا حتی خاکستری رو به‌عنوان یکی رنگ‌های تشکیل‌دهنده انتخاب کنید..

عملکرد فرمائید با شناسایی اصول روان‌شناسی رنگ در طراحی اپ گوشی و تارنما و گزینش رنگ صحیح در اولیهِ عمل، مناسب‌ترین و جذاب‌ترین موقعیت ممکن را برای اپلیکیشنتان ساخت فرمائید. با استفاده از یک پالت رنگ خاص، کاربران شما می توانند در نگاه اولیه به سمت هدف برنامه شما هدایت شوند.

در پازلی برای شما قابلیت تغییر و تحول رنگ تم برنامه آماده گردیده است و شما می‌توانید رنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایید. برای مشاهده جزئیات بیشتر به پیوند ذیل مراجعه نمایید:
 

  • ۰۱/۱۲/۰۷
  • دیزاین اپلیکیشن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی