مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


مردم امروز بیشتر از هر فرصت دیگری از موبایل‌هایشان استعمال می‌کنند. آمارها علامت میدهد که مردم آمریکا روزانه ۵ ساعت در تلفن همراه‌هایشان وقت می‌گذرانند. بیشتر این زمان صرف گشت‌وگذار در اپ‌ها و تارنما‌های متفاوت می شود. به همین خیال و خاطر هست که گردش مالی صنعت اپ‌های موبایلی در سال‌های اخیر، جهش خیره‌کننده‌ای داشته می باشد. بخش اعظمی از دستیابی‌وکارها برای افزایش درآمد خود به‌دنبال طراحی اپلیکیشن برای خود هستند. به همین خاطر می باشد که تقاضا برای توسعه‌دهنده و طراح اپلیکیشن، روز آپ تو دیت ارتقا پیدا می‌کند. علاوه بر این که کسانی که گسترش‌دهنده اپ میشوند هم می توانند درآمد نه کسب کنند.

در‌پی توضیحات بالا، بر آن شدیم تا درین نوشته‌ی علمی آموزشی پاره ای بیشتر راجع‌به طراحی اپلیکیشن و نحوه کسب درآمد از آن کلام کنیم.

آموزش طراحی برنامه
 

طراحی اپلیکیشن در مشهد

طراحی برنامه چه گونه است؟
 

طراحی اپلیکیشن به معنای مراحل‌ای است که در آن یک اپ گوشی ساخته میگردد. درین پروسه معمولاً یک بسط‌دهنده کارهای فنی و نرم افزار نویسی موبایل را اعمال میدهد و یک طراح کارهای مربوط به طراحی رابط کاربری (UI یا user interface) و تجربیات کاربری (UX یا user experience) را اجرا میدهد. البته ممکن می‌باشد که هر دو بخش این‌ها به وسیله یک نفر صورت بپذیرد یا این که تیمی متشکل از چندین بسط‌دهنده و طراح، این وظایف را انجام دهند. شما برای این که بتوانید به عنوان یک طراح یا بسط‌دهنده اپلیکیشن وارد بازار شوید، استارت می بایست با فرایند متعدد آن آشنا شوید، آن‌گاه تمرین نمایید تا بتوانید کارهای اجرایی را نیز ایفا دهید همچنین برای یادگیری برنامه نویسی اندروید می‌توانید در فرصت اپ نویسی تلفن همراه اندروید ما شرکت فرمایید.

اندروید و iOS دو پلتفرم یا سیستم عامل اصلی‌اند که بیشتر برنامه‌های موبایل برای آنها طراحی می‌شوند. در بسط اپ‌های اندروید و iOS تفاوت‌های زیادی دارااست. برای استارت کار خود می بایست یکی‌از این دو پلتفرم را گزینش فرمایید. معمولاً طراحان به خیال شل‌تر بودن توسعه اندروید (از حیث رایگان بودن اپلیکیشن‌های آن و مسائل دیگر) عمل خود را با طراحی اپلیکیشن اندروید شروع می‌کنند. دراین جا هم ما توضیحات خود را بر این محور خدمت شما ارائه میکنیم.

اپ‌های گوشی به دو گروه کلی نیتیو (native) و HTML5 تقسیم می‌گردد. نرم‌افزار‌های نیتیو، اپ‌هایی هستند که به صورت اختصاصی برای یکی سیستم عامل‌های جانور (اندروید یا iOS) طراحی و ساخته می گردند. اما برنامه‌های HTML5 بر اساس وب نوشته می گردند. به گونه‌ای که در هر سیستم عاملی امکان ایفا دارند. از لحاظ کوشش و معدود‌هزینه بودن، نرم‌افزار‌های HTML5 به صرفه تر به نظر می‌رسند. البته واقعیت دیگر این هست که این نوع نرم‌افزار‌ها می‌توانند محدودیت‌های زیادی داشته باشند. در برنامه‌های نیتیو دست ما بازتر است و کارهای بیشتری می توانیم اجرا دهیم.

همچنین یک نوع دیگر از برنامه‌ها وجود داراست که به آن نرم‌افزار‌های هیبرید یا Hybrid apps می گویند. نرم افزار‌های هیبرید به نوعی ترکیبی از اپلیکیشن‌های نیتیو و HTML5 محسوب می شوند. در واقع این اپ‌ها هم مبنی بر وب نوشته شده‌اند و می‌اقتدار از آن ها در سیستم دلیل‌های متفاوت استفاده کرد. ولی تفاوتش این می باشد که یک بستر نیتیو برای آن ساخت‌و‌ساز می‌گردد به گونه ای که ظاهرشان شبیه به نرم افزار‌های نیتیو و منحصربه‌فرد برای هر سیستم ادله می شود. در این نوع طراحی، نسبت به طراحی HTML5، دست طراح بازتر است و بیشتر قادر است از ویژگی‌های آن سیستم عامل خاص بر روی برنامه خودش بهره ببرد. ولی باز هم محدودیت‌هایی برای این نوع اپلیکیشن نیز وجود دارد.

معمولاً برای این که بهترین طراحی را داشته باشیم و بتوانیم از آحاد پتانسیل‌ها به صورت بدون نقص و صد درصدی به کار گیری کنیم، باید برنامه‌های موبایل را به صورت نیتیو طراحی کنیم. صرفا گونه های آن این هست که می بایست برای هر سیستم عامل به صورت جدا کارهای نرم افزار‌نویسی و طراحی را انجام دهیم که خب طبیعتاً هزینه‌های ناشی از آن را افزایش میدهد. البته از طرف دیگر نرم‌افزار قادر است ویژگی‌های بسیار مفیدتری داشته باشد و کاربران نیز از آن راضی‌تر باشند. انتخاب نوع اپ از این نظر (نیتیو یا هیبرید بودن) بیشتر به بودجه و اهداف شما بستگی دارد. همچنین این زمینه که می خواهید چه ویژگی‌هایی در برنامه وجود داشته باشد.

طراحی برنامه با اندروید
 

 

 

تلفن همراه‌ها و تبلت‌هایی که از سیستم برهان اندروید استفاده می‌کنند، اکثریت دستگاه‌های دیجیتال را مشتمل بر می‌شوند. ضمن این که نرم افزار رسمی پیشرفت اندروید یعنی Android Studio کاملاً رایگان است و استفاده از آن هیچ هزینه‌ای ندارد. در مقابل برای توسعه و گسترش نرم‌افزارهای iOS باید نرم‌افزار اختصاصی آن را خریداری نمائید. به همین خاطر است که بیشتر طراحان کار طراحی اپ خود را از اندروید آغاز می‌کنند. ما نیز در اینجا کارایی میکنیم تا شما را با پروسه طراحی نرم‌افزار با اندروید به صورت کلی آشنا نماییم.

همانگونه که پیشتر نیز گفتیم، کار طراحی و پیشرفت برنامه اندروید با نرم افزار Android Studio انجام میشود. برای استارت شغل خود باید این نرم افزار را از وبسایت رسمی اندروید دانلود کنید و آن را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. بعد از نصب و اجرای Android Studio، به سادگی می توانید پروژه نو برای خود تمجید نمایید و از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین نرم افزار‌ها را بسازید. برای این که بتوانید فعالیت اپ نویسی اپلیکیشن‌های اندروید را نیز انجام دهید، می بایست با لهجه‌‌های نرم افزار نویسی مانند جاوا که در اندروید از آن به کار گیری می گردد، آشنایی داشته باشید.

تعرفه طراحی اپ اندروید
 

 

در حال حاضر، طراحی برنامه اندروید می تواند درآمد بسیار نه را قسمت بسط‌دهندگان و طراحان کند. البته مشخص هست که طراحی اپ اندروید به صورت حرفه‌ای، به دانش و تجارب بالایی و همچنین فرصت زیادی احتیاج دارااست که هر کسی از پس آن برنمی‌آید. بدین ترتیب طبیعی هست که تعرفه‌های آن نسبتاً بالا باشد. البته می بایست بر روی این نکته هم تأکید کرد که با تمرین و ممارست، هر کسی میتواند به یک طراح نرم‌افزار خوب تبدیل شود.

تعرفه طراحی اپ به پیچیدگی و ویژگی‌های مختلف آن اپلیکیشن بستگی دارد. به عنوان مثالً بستگی دارد که شما بخواهید یک اپلیکیشن توصیه غذا طراحی کنید یا یک اپ مغازه. و به این هم بستگی دارد که صاحب کار چه ویژگی‌های مخصوص برای آن درخواست کند. طبعاً هر چه ویژگی‌های منحصر به فرد بیشتر باشد، تعرفه نیز ارتقا پیدا می‌کند. اکنون میانگین تعرفه‌های طراحی برای یک اپلیکیشن فروشگاهی ساده، بیشتر از ۳۰ میلیون تومان است. نرم‌افزار فروشگاهی شاید معمولی‌ترین و روتین‌ترین اپ در میان انواع مختلف آن باشد. تعرفه طراحی گونه های اپلیکیشن دیگر قادر است بالاتر از این رقم باشد. خلال این که هر چه ابهام برنامه بیشتر شود، قیمت آن نیز بیشتر افزایش پیدا می‌کند و میتواند تا یک‌سری صد میلیون هم بالا رود.

البته طبیعتاً نمی‌توان یک تعرفه یکسان برای طراحی اپلیکیشن پیدا کرد. اشخاص و شرکت‌های گوناگون ممکن است تا ارقام متفاوتی درخواست کنند. ارقامی که در اینجا درج کردیم، به نوعی میانگین تعرفه‌های شرکت‌ها و طراحان مختلف بود. غرض بیشتر این بود که نشانه دهیم درآمد نتایج از طراحی و اپ نویسی اپ، چقدر می‌تواند مناسب باشد.

کسب درآمد از طریق نرم افزار موبایل
 

 

بعد که طرز طراحی اپ گوشی را فرا گرفتید، می‌توانید از آن درآمدسازی فرمائید. طبعاً اولین راهی که به ذهن میرسد، این می‌باشد که از شرکت‌ها و دستیابی‌وکارهای متفاوت، سفارش بگیرید و برایشان نرم‌افزار طراحی فرمائید. یا این که در یک تیم توسعه و گسترش دهنده نرم‌افزار در یک شرکت خاص مشغول به کار شوید. این‌ها از روتین‌ترین کارهایی می‌باشند که می توانید از طریقشان درآمدزایی نمائید. اما اینجا میخواهیم تعدادی رویه دیگر را به شما معرفی کنیم، که از طریق آن ها می‌توانید به صورت منحصربه‌فرد برای خود درآمدزایی نمائید. پیش‌فرض ما دراین جا این است که شما خودتان یک اپ بهتر و با عملکرد بالا به صورت منحصر طراحی کرده‌اید یا حداقل ایده طراحی آن را دارید. درین‌وضعیت‌ می‌توانید از طریق طرق ذیل درآمدزایی کنید:

نرم‌افزار پولی: بسیاری از اپ در بازار گوگل پلی یا برنامه استور پولی هستند و شما برای استعمال از آنان باید پول پرداخت نمائید. می‌توانید اپلیکشن خود را به صورت پولی در این بازارها قرار دهید و از آن درآمد زایی کنید. اما نوع اپ شما هم اصلی می باشد. معمولاً اپ‌های بازی بیشتر در این حیطه موفق میگردند. در واقع کاربران بیشتر میل دارند تا برای اپ‌های گیمینگ پول خرج کنند.
فروش اشتراک: می‌توانید اپ خود را به گونه ای طراحی نمائید که کاربران با تهیه اشتراک بتوانند از آن به کار گیری کنند. مثلاً میتوانید یک نرم‌افزار کتاب‌خوان طراحی نمائید که کاربران به صورت مجانی به تعدادی از کتاب‌های جان دار روی آن دسترسی دارا هستند. اما برای دسترسی کامل به کلیه‌ی آرشیو کتاب‌ها، بایستی اشتراک اپ شما را خریداری کنند.
پرداخت‌های داخل برنامه: احتمالاً با برنامه‌هایی مواجه شده‌اید که برای باز کردن ویژگی‌های متفاوت نرم افزار یا حذف تبلیغات، از شما درخواست پول می‌کنند. به چنین کاری پرداخت درون اپلیکیشن یا In-app purchases گفته می شود که یک کدام از طرق درآمدزایی از طریق اپ موبایل است.
تبلیغات: می‌توانید برای نرم‌افزار خود تبلیغات بگیرید و برای کاربرانی که از آن اپلیکیشن به کارگیری می‌کنند، تبلیغات نمایش دهید. نحوه درآمدزایی از تبلیغات قادر است بر پایه ی تعداد کلیک کاربران بر روی تبلیغات یا تعداد بازدید آنان باشد.
طراحی نرم‌افزار فروشگاهی: در صورتی‌که دارای یک استخراج‌وکار فروش محصول ها یا خدمات باشید، میتوانید برای آن حصول‌وکار یک اپ فروشگاهی طراحی فرمایید و از طریق آن، تولید ها یا خدمات خود را بفروشید.
 

  • ۰۱/۱۲/۱۰
  • دیزاین اپلیکیشن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی