مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


مزایای کاتلین چیست؟
کمپانی گوگل، در سال 2017 کاتلین را گویش دوم تایپ کردن نرم‌افزار‌های اندروید معرفی کرد. آن‌گاه، کاتلین با استقبال بی‌نظیری از سمت کمپانی‌های فناوری، برنامه نویس ها و پیشرفت دهندگان مواجه شد. به طوریکه دو سال بعد از آن یعنی در 2019، کاتلین تحت عنوان گویش قانونی نرم افزار نویسی اندروید به شمار می‌آمد. درپی این نوشته ی علمی به برخی از دلایل محبوبیت کاتلین   طراحی اپلیکیشن در مشهد اشاره خوا هیم کرد.
بی آلایش و مختصر بودن
مقایسه‌ لهجه نرم‌افزار نویسی کاتلین با بقیه گویش‌های اپ نویسی آرم میدهد که‌این لهجه به کدهای بسیار کمتری برای یک عملیات یکسان نیاز داراست. هر چه کد کمتری نوشته خواهد شد، احتمال بروز باگ کمتر و دیباگ سهل‌خیس میباشد. به این ترتیب خلاصه بودن کدها در کاتلین یک کدام از شایسته ترین مزایای آن به شمار می آید.

امنیت بالا
یکی‌از ایرادات جاوا، NPE یا این که به عبارتی اشتباهات امنیتی بود که در کاتلین به خیر رفع شد. مراحل امنیتی در کاتلین این چنین میباشد که در صورتی‌که خطایی در کدهای درج شده وجود داشته باشد، کاتلین اذن‌ کامپایل کردن نمی‌دهد. این آیتم باعث میگردد که قبل از ایفا کردن پایانی، اپلیکیشن نویس متوجه خلل بشود و آن را رفع نماید.
تعامل پذیری با جاوا
تا قبل از این گفتیم که کاتلین، سازش صد در صد با جاوا داراست. به‌این معنی که نرم افزار نویس قادر است از کدهای مندرج در کاتلین برای فعالیت در جاوا هم به کار گیری نماید. قرارگیری قابلیت و امکان‌های منحصر کاتلین در کنار تجهیزات جاوا، سبب ساز پیشرفت و گسترش اپلیکیشن نویسی اندروید در یک سری سال اخیر گردیده‌است.

بالاتر از اندروید
کاربرد لهجه اپلیکیشن نویسی کاتلین صرفا به پیشرفت نرم افزار‌های اندروید محصور نمی شود. انعطاف پذیری بالای این لهجه امداد می‌نماید تا با نگهداری مزایای یک لهجه اپ نویسی، از کاتلین برای کد نویسی در آن استعمال شود. این امکان کاتلین که به -چندپلتفرمی بودن- آوازه دارااست، سبب می گردد تا طراحی بخشی از کدهای مو جود در کاتلین در لهجه دیگر قابلیت پذیر باشد. بدین مفهوم که می‌اقتدار با همیاری کاتلین و لهجه دیگر (مانند سوییفت)، نرم افزار‌هایی ساخت خواهد شد که هم در اندروید و هم در ios امکان ایفا داشته باشند.

معایب کاتلین چیست؟
تا کنون گویش‌های اپلیکیشن نویسی گوناگونی برای بسط اینترنت و نرم افزار معرفی گردیده‌اند. اما که هیچ کدام از این گویش‌ها را نمی‌قدرت بی عیب و نقص برشمرد؛ گویش اپلیکیشن نویسی کاتلین هم از این قاعده استثنا ندارد:

کاتلین به اندازه لهجه‌های کهن پیشرفته وجود ندارد و برای بهبود نیاز به مرور و عمل بیشتر داراست.
کاتلین نسبت به بقیه گویش‌های اپلیکیشن نویسی، اندکی کندتر میباشد.
درصورتی که قابلیت و امکان دسترسی به منابع آموزشی مطلوب وجود نداشته باشد، یادگیری کاتلین تا حدودی طاقت فرسا به حیث میرسد.
سئوال اینجاست که بالاخره جاوا یا این که کاتلین!؟
احتمالا پس از تلاوت این نوشته‌علمی این پرسش در ذهنیت شما صورت گرفته باشد که با وجود گویش نرم‌افزار نویسی کارآمدی مانند کاتلین، موردنیاز میباشد که درپی یادگیری گویش اپلیکیشن نویسی جاوا هم برویم؟ جواب این سوال به مقصود شما از یادگیری یک لهجه اپلیکیشن نویسی بستگی دارااست. در شرایطی‌که قصد یادگیری یک گویش اپلیکیشن نویسی جامع و پر کاربرد را دارید، به شما جاوا را توصیه میکنیم. البته در‌حالتی که در پی یادگیری یک گویش اپلیکیشن نویسی برای پیشرفت‌ نرم افزار‌های تلفن همراه می‌باشید، کاتلین یک توصیه بهتر میباشد.
 

  • ۰۲/۰۵/۲۲
  • دیزاین اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی