مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات تخصصی طراحی اپلیکیشن

ارائه مقالات طراحی اپلیکیشن

مقالات طراحی اپلیکیشن

  • ۰
  • ۰


Handler و ResultReceiver یا این که Messenger
در صورتی‌که خدمت با activity تعامل دو طرفه داشته باشد (اطلاعاتی را به activity برگرداند)، در آن شکل قادر است از روش داده های کپسوله گردیده در intent که از activity اخذ می نماید، آبجکتی از کالا Messenger اخذ کند. در‌حالتی که که Messenger به Handler در activity متصل باشد، آن گاه service حاذق خواهد بود آبجکت هایی از مال Message را به activity طراحی اپلیکیشن در مشهد  ارسال کند.

Messenger در واقع اینترفیس parcelable را طراحی می نماید، به این معنا که می اقتدار آن را به مراحل دیگر ارسال کرده و با به کار گیری از این آبجکت Message هایی را به Handler در activity ارسال نمود.

Messenger همینطور متدی به اسم getBinder را ارائه میدهد. این مشی قابلیت و امکان ارسال آبجکتی از متاع Messenger به activity را آماده می کند. activity نیز متعاقبا قوی خواهد بود Message های (مثال هایی از کلاس Message که دربردارنده تعریف و آبجکت های داده ای دلخواه است) زیادی را به خدمت متبوع ارسال نماید.

این نحوه برای خدمت های محلی که در روند خویش اعمال می‌شوند، قابل به کار گیری میباشد.

اتصال به خدمت در فرآیند دیگر با به کار گیری از AIDL
به مراد تبادل داده و اتصال (bind) به سرویسی که در فرآیند دیگری در هم اکنون ایفا میباشد، اپ نویس باید از IPC (رابطه در بین پردازشی) امداد بگیرد. برای نیل بدین غرض، آغاز ما یحتاج میباشد یک فولدر AIDL تولید نماید که نسبتاً شبیه interface های جاوا است با این تفاوت که پسوند آن .aidl بوده و صرفا اذن ی ارث بری و توسعه و گسترش دیگر فولدر های AIDL را داراست.

توصیه میشود از این نحوه هنگامی استعمال فرمایید که مایحتاج باشد به سرویسی که در پروسه دیگری در هم اکنون انجام میباشد متصل گردید. به عنوان مثال هنگامی که نرم افزار های دیگر درخواست به کارگیری از خدمت متبوع را داشته باشند می بایست از این خط مش به کار گرفت.
دیتابیس در اندروید چیست؟
دسته ای از اطلاعات و داده ها میباشد که در سیستم رایانه ای ذخیره میگردد که‌این اطلاعات در دسترس میباشند و قابلیت و امکان رئیس،اصلاح، به روزرسانی،در دست گرفتن و سازمانی دارا‌هستند و بر طبق با یک Data model مشخص و معلوم مرتب سازی گردیده اند، بیشتر دیتابیس ها از گویش SQL استعمال می نمایند. یک کدام از کاربردهای دیتا بیس میریت داده ها در نرم افزار و نرم‌افزار میباشد. دیتابیس می‌تواند یک‌سری جدول داشته باشد که هر جدول داده ها مرتبط با یک مورد را ذخیره می نماید.

دیتابیس SQLite در اندروید
SQLite طرحی برای مدیر داده ها میباشد که بر مبنا گویش sql میباشد SQLite پرکاربردترین موتور مقر داده در عالم میباشد. SQLite در تک تک تلفن های همپا و اکثر رایانه ها درنظرگرفته شده میباشد و در باطن تعداد بیشماری از نرم افزار های دیگر میباشد که عموم هر روز از آن استعمال می نمایند. داده ها را برای یک فولدر متن روی دستگاه ذخیره می نماید یک کتابخانه توده و جور میباشد.


با فعال کردن تمامی خصوصیات ، بسته به سیستم ادله غرض و پیکربندی سئو کامپایلر ، اندازه کتابخانه قادر است کمتر از 600KiB باشد یک کتابخانه مندرج به گویش c میباشد که در سیستم ادله های ios و Android وجود دارااست windows نیز از آن نگهبانی می نماید نسبت به sql مدل خیس میباشد.

SQLite از کل خصوصیت های مقر داده ارتباط ای حفاظت می نماید. برای دسترسی بدین مقر داده ، نیازی به ساخت‌و‌ساز هیچ نوع ارتباطی مانند JDBC ، ODBC e.t.c برای آن ندارید.SQLite امکان ذخیره شدن در دیسک و یاد را دارااست و سرعت بسیار خیر دارااست پوشه خزانه اطلاعاتی SQLite امکان به کار گیری به طور کراس پلتفرم را دارااست SQLite برای رابطه با سیستم دلیل از SQLite و SQLite open helper استعمال می نماید کدنویسی در دور و اطراف SQLite بسیار معمولی میباشد SQLite نیاز به نصب و تنظیمات ندارد همینطور مجانی میباشد.
مهمترین تجهیزات SQLite
معاملاتی(Transactional)
خزانه اطلاعاتی معاملاتی به مقر داده ای گفته می گردد که در آن آحاد تغییرات و اکران اطلاعات اتمی Atomic ، سازگار Consistent ، Isolatedمنزوی و Durableبا دوام (ACID) باشد. حتی چنانچه معامله در تاثیر فساد نرم‌افزار ، فساد سیستم دلیل یا این که انقطاع برق در رایانه جدا گردد. تمامی تغییرات در یک تراکنش در SQLite یا این که به طور کاملً حادثه می افتد یا این که ابداً رخداد نمی افتد ، حتی در‌صورتی‌که شغل تایپ کردن تغییر تحول روی دیسک انقطاع گردد مقر داده به وضعیتی که پیش از تراکنش داشته بر‌میگردد و به این ترتیب، تغییرات بر روی مقر داده ناقص اجرا نمی‌شود.

تنظیمات صفر (zero configuration)
نیازی به تهیه و تنظیم و مدیر وجود ندارد، SQLite پیش از به کار گیری نیازی به “نصب” ندارد. اسلوب “فعال سازی” نیست. هیچ فرایند سروری نیست که بایستی آغاز ، متوقف یا این که تنظیمات خواهد شد. دیگر نیازی به سرپرست وجود ندارد که یک مثال مقر داده تازه تولید نماید یا این که مجوزهای دسترسی را به یوزرها تخصیص دهد. SQLite از هیچ پرونده تنظیمات استعمال نمی نماید. برای بیان کردن سیستم که SQLite در اکنون جاری ساختن میباشد ، هیچ کاری نباید صورت بپذیرد. بعداز فساد سیستم یا این که جدا برق ، هیچ اقدامی برای بازیابی ما یحتاج وجود ندارد. هیچ چیزی برای عیب یابی نیست.SQLite صرفا فعالیت می نماید.ممکن میباشد موتورهای مقر داده دیگر کوشش نیکی داشته باشند. ولی جاری ساختن نصب و تنظیمات نخستین اکثر اوقات می‌تواند ترسناک باشد.

فارغ از سرور(Serverless)
اکثر موتورهای مقر داده SQL تحت عنوان یک مراحل مستقل از سرور جاری ساختن میشوند. اپ هایی که می‌خواهند به مقر داده دسترسی پیدا نمایند با به کار گیری از نوعی رابطه فی مابین پردازشی (معمولاً TCP / IP) برای ارسال درخواست به سرور و اخذ حاصل برگشتی، با سرور رابطه برقرار می نمایند. SQLite بدین طرز فعالیت نمی نماید. با SQLite ، فرایندی که می‌خواهد به مقر داده دسترسی پیدا نماید مستقیماً از روی پرونده های مقر داده بر روی دیسک خوانده و می نویسد، هیچ مراحل سرور واسطه ای نیست.
اکثر موتورهای مقر داده SQL بر اساس کلاینت / سرور میباشند. از در بین آنهایی که فارغ از سرور می باشند ، SQLite صرفا دیتابیسی میباشد که به یکسری نرم‌افزار قابلیت و امکان دسترسی به طور همزمان به یک مقر داده را میدهد.

خودمختار(Self-Contained)
هیچ تعلق فرنگی ندارد. SQLite از این حیث غیر وابسته میباشد که تعلق بسیار یه خرده داراست. SQLite از هیچ کتابخانه یا این که رابط فرنگی (به غیر از چندین تماس استاندارد کتابخانه C که در ذیل توضیح داده شد‌ه‌است) به کارگیری نمی نماید. آحاد کتابخانه SQLite در یک پرونده کد منبع واحد جای‌دارد که برای تشکیل داد آن نیازی به هیچگونه وام ها یا این که ابزار خاصی وجود ندارد.

ایجاد کرد SQLite صرفا بدین سیاق ها از کتابخانه استاندارد C احتیاج دارااست:
()memcmp ()،memcpy ()،memmove ()،memset ()،strcmp()، strlen()،strncmp

در بیشتر ساختها نیز از روالهای منحصربه‌فرد یاد سیستم استعمال میگردد:()malloc()، realloc()، free

ولی این اسلوب ها ازروی اختیار میباشند که می قدرت با استعمال از مورد مجال کامپایل حذف کرد.

ساختارهای پیش فرض SQLite دربرگیرنده اشیاء VFS مطلوب برای مکالمه با سیستم استدلال اساسی می باشند و این شی ءها VFS مشمول تماس های سیستم برهان مانند ()open(), read(), write(), fsync و غیره می‌شوند. تمامی این رابط ها در اکثر سیستم عوامل به راحتی در دسترس می باشند و VFS های سفارشی را می اقتدار برای اجرای SQLite حتی‌در دشوارترین دستگاه های درنظرگرفته شده نیز پیاده سازی کرد.
 

  • ۰۲/۰۷/۲۴
  • دیزاین اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی